• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Verkenner: de tijd die het scouten kost op basis van munten, verzameling informatie.

alles weer verwerkt, dedankt voor de info.
Helaas heb ik er vandaag zelf geen, al 2 dagen provincies met dezelfde kosten/tijd.
 

DeletedUser

Guest
Nog 2:
3500K - 2dagen 0 uur (ring 11)
4200K - 2dagen 6 uur (ring 12)
 

DeletedUser

Guest
We hebben het al eens gehad over de verhoging afhankelijk van het aantal provincies dat je hebt vrijgespeeld en wellicht speelt de ring ook mee. Daarom in de bijlage een uitwerking van het aantal speelvelden in de ringen, het aantal steden dat er per ring beschikbaar is en hoeveel 'grondstoffen' velden er dan overblijven. De eerste twee ringen zijn afwijkend, daarna komt er een structuur in.

Vanaf ring 2 kan het als volgt berekend worden.
Aantal velden = ring * 6
Aantal steden gaat per 3 ringen een factor omhoog en dat *6. Dus ring 2 t/m 4 heeft factor 1 (* 6 is 6 steden), ring 5 t/m 7 heeft factor 2 (* 6 is 12 steden en ring 8 t/m 10 heeft factor 3 (* 6 is 18 steden), enz.
Het aantal grondstoffen velden is het aantal velden minus de steden.

Dit helpt misschien bij het bepalen van de formule voor scouten aangezien je dan kan vaststellen bij hoeveelste provincie je een ring omhoog gaat. Volgens mij is het zo dat als je begint je bonusprovincies al vrijgespeeld zijn en je dus in ring 1 nog maar drie provincies hoeft te verkennen. Daarna 6 in ring twee, 12 in ring drie, enz.
 

Bijlagen

  • Ring opbouw.jpg
    Ring opbouw.jpg
    80,4 KB · Weergaven: 95

DeletedUser

Guest
Van de afgelopen week:
4200K - 2 dagen 7 uur (ring 12)
3600K - 2 dagen 1 uur (ring 11)

Ik merk dat er soms toch wel een uur verschil op zit, met hetzelfde aantal munten.
 
Bovenaan