• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Uitnodiging aan spelers die "scheve handel" plaatsen en hun afnemers.

Er zal best meer cross gaan komen, maar zolang de verhouding redelijk is is dit toch geen probleem?

als iemand 100K elixer wil ruilen voor 225K staal wat is dan het probleem?
Is voor mij geen probleem want ik neem het toch niet af.
Geef alleen aan dat ik denk dat er meer cross geplaatst gaat worden terwijl veel denken dat het minder gaat worden.
 
Tot nog toe zie ik voornamelijk spelers hier die de scheve handel liever kwijt dan rijk zijn.
Het is jammer dat de voorstanders van scheve handel zich hier niet in mengen.
Zo valt er weinig te discussiëren.
 
Zelfs als ze dat wel zouden doen is er weinig discussie. Het spel geeft de mogelijkheid, zij gebruiken die optie, einde discussie.
 

DeletedUser726

Guest
Bijna een week verder sinds er hier een laatste post gedaan is.
@poppiep: hoe lang duurt bij jou 'even' ????

Ben heel benieuwd wat je ervaringen nu zijn.
 

DeletedUser2611

Guest
Geen zin om alles door te lezen..... is dit een petitie tegen de groothandel ? :D

Man man... waar maken jullie je druk om ?
 

DeletedUser2611

Guest
:ben eens lief:

Zo goed dan ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg de indruk dat diegenen die reageren het wel goed vinden, die scheve handel.
Kan me natuurlijk vergissen.
Natuurlijk is het niet tegen de regels. Het is bijvoorbeeld ook niet tegen de regels om in een bs te gaan zitten en dan niets te doen of scheve handel te drijven, maar dan wordt je er meestal wel uitgeknikkerd.
Van scheve handel heeft iedereen last en dat wordt wel toegelaten door de spelers. Leg eens uit wat het verschil is.
 
Het gaat er niet om of iemand het eens is met scheve handel (ik in elk geval niet), het gaat erom of het in strijd is met de spelregels en zolang dat niet zo is, kunnen spelers er zelf weinig tegen doen, behalve het negeren.

Of scheve handel sociaal is of gewenst, is een heel andere discussie... en niet iedereen heeft er last van, want er zijn nog altijd aanbieders (dus die profiteren ervan) en er zijn nog altijd afnemers (die er blijkbaar blij mee zijn). Als iedereen er last van zou hebben, zou het niet meer worden aangeboden. Als spelers ophouden het af te nemen, houden spelers ook op het aan te bieden... maar misschien kun je uitleggen hoe de spelers zouden kunnen voorkomen dat het wordt toegelaten?
 
Laatst bewerkt:
Hoe meer er tegen geageerd wordt, hoe meer spelers zich ervan bewust worden dat het niet nodig is om meer te betalen dan nodig is.
Ook al weet ik dat er naar verhouding weinig spelers hier op het forum komen, is dit de enige manier om ze te informeren.
Als niemand iets zegt, zal het steeds meer als "gewoon" gezien worden, zeker door nieuwe spelers. Dat wil ik voorkomen door er constant op terug te komen.
Ook al is het toegestaan, dan wil het nog niet zeggen dat het spel hiervoor ontworpen is. Het zal beginnende spelers de lol ontnemen, dus geen nieuwe aanwas, tenzij ze het leuk vinden om scheef te handelen, met als gevolg dat dit een heel ander spel wordt. Ook dát zal spelers op alle niveaus de lust ontnemen.
Ik denk dat het tijd wordt dat de makers van dit spel zich hier bewust van worden.
Hoop dat ik hiermee uitgelegd heb waarom ik hier dus steeds weer op terugkom.
 
Nu we een nieuw waarderingssysteem (de waardering in sterren) hebben voor de dealer, zou het goed kunnen zijn dat oneerlijke handel flink afneemt.

Ik stel voor de nieuwe situatie het voordeel van de twijfel te geven, zodat we eerst weten wat dit oplevert. En dan zou zomaar kunnen blijken dat de discussie niet meer nodig is.
 
Hoop dat ik hiermee uitgelegd heb waarom ik hier dus steeds weer op terugkom.
Het ging je toch in eerste instantie om reacties van diegene die zich er 'schuldig' aan maakten? Nu klinkt het heel anders… ook wordt - volgens mij - je punt niet sterker door het eindeloos te herhalen, het werkt eerder averechts. Verder veronderstel ik dat ook nieuwe spelers prima in staat zijn om zelf te beoordelen wat wel of niet eerlijk is en of ze daar gebruik van willen maken!

Je blijft voor anderen denken, veronderstellen en invullen en het is allemaal gebaseerd op aannames. Misschien zou een beetje meer vertrouwen in de andere (al dan niet nieuwe) spelers en hun vermogen om zelf na te denken beter zijn...
 
Hoe meer er tegen geageerd wordt, hoe meer spelers zich ervan bewust worden dat het niet nodig is om meer te betalen dan nodig is.
Ook al weet ik dat er naar verhouding weinig spelers hier op het forum komen, is dit de enige manier om ze te informeren.
Als niemand iets zegt, zal het steeds meer als "gewoon" gezien worden, zeker door nieuwe spelers. Dat wil ik voorkomen door er constant op terug te komen.
Ook al is het toegestaan, dan wil het nog niet zeggen dat het spel hiervoor ontworpen is. Het zal beginnende spelers de lol ontnemen, dus geen nieuwe aanwas, tenzij ze het leuk vinden om scheef te handelen, met als gevolg dat dit een heel ander spel wordt. Ook dát zal spelers op alle niveaus de lust ontnemen.
Ik denk dat het tijd wordt dat de makers van dit spel zich hier bewust van worden.
Hoop dat ik hiermee uitgelegd heb waarom ik hier dus steeds weer op terugkom.
er komen meer spelers op het forum dan je denkt ;) ik lees vaak maar neem niet actief deel aan de discussies
Regel 1 voor mij is ik zet nooit crosstier handel en ik neem het ook niet af. Ook niet de hele kleine crosstier dealtjes van net begonnen spelers. Want inderdaad dat stimuleert ze om crosstier te blijven zetten. Ik zie bij mij op de markt heel veel crosstier . Daarom plaats ik mijn handel zelf. werkt Prima
 
Het ging je toch in eerste instantie om reacties van diegene die zich er 'schuldig' aan maakten? Nu klinkt het heel anders… ook wordt - volgens mij - je punt niet sterker door het eindeloos te herhalen, het werkt eerder averechts. Verder veronderstel ik dat ook nieuwe spelers prima in staat zijn om zelf te beoordelen wat wel of niet eerlijk is en of ze daar gebruik van willen maken!

Je blijft voor anderen denken, veronderstellen en invullen en het is allemaal gebaseerd op aannames. Misschien zou een beetje meer vertrouwen in de andere (al dan niet nieuwe) spelers en hun vermogen om zelf na te denken beter zijn...
Natuurlijk gaat het mij nog steeds om reacties van de "scheve handelaren", maar als die niet komen, wil dat niet zeggen dat daarmee de discussie gesloten is.
Het gaat mij er niet om of nieuwe spelers zelf kunnen nadenken, daar ga ik vanuit! Wat ik wel merk, is dat veel beginnende spelers het bijltje er bij neergooien ( dit is geen aanname, maar communiceren via mailberichten) omdat ze slecht verder komen, vanwege de "scheve handel". De cross-tier is dan vaak de enige mogelijkheid, en aangezien deze een andere verhouding heeft gekregen ( wat ik overigens beter vind) wordt het steeds moeilijker voor hun om verder te komen. De lol vergaat ze daardoor al snel, ook al hebben ze best een lange adem.
 

DeletedUser2611

Guest
Wat ik wel merk, is dat veel beginnende spelers het bijltje er bij neergooien ( dit is geen aanname, maar communiceren via mailberichten) omdat ze slecht verder komen, vanwege de "scheve handel". De cross-tier is dan vaak de enige mogelijkheid, en aangezien deze een andere verhouding heeft gekregen ( wat ik overigens beter vind) wordt het steeds moeilijker voor hun om verder te komen. De lol vergaat ze daardoor al snel, ook al hebben ze best een lange adem.

Er zijn ook veel grotere spelers die nu afhaken maar dit terzijde.. wat ik me meer afvraag is wat je punt nu eigenlijk is en wat je hiermee wilt zeggen. Want enerzijds zeg je dat het nieuwe systeem beter is en anderzijds zeg je tegelijk dat je zelf gemerkt hebt dat veel spelers hierdoor afhaken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik wel merk, is dat veel beginnende spelers het bijltje er bij neergooien ( dit is geen aanname, maar communiceren via mailberichten) omdat ze slecht verder komen, vanwege de "scheve handel". De cross-tier is dan vaak de enige mogelijkheid, en aangezien deze een andere verhouding heeft gekregen ( wat ik overigens beter vind) wordt het steeds moeilijker voor hun om verder te komen.
Het grootste deel van de beginnende spelers zet geen handel neer als ze niet iets kunnen vinden van hun gading.

Uiteraard is het lastig om handel te drijven als je gaat zitten wachten tot er iets voorbij komt op het moment dat je net even kijkt. Normale handel is erg snel weer verdwenen.

Dit lijkt me meer een probleem van onwetendheid over hoe je handelt in dit spel dan het feit dat er een paar spelers wat goedjes proberen te verdinenen.
 
Het grootste deel van de beginnende spelers zet geen handel neer als ze niet iets kunnen vinden van hun gading.

Uiteraard is het lastig om handel te drijven als je gaat zitten wachten tot er iets voorbij komt op het moment dat je net even kijkt. Normale handel is erg snel weer verdwenen.

Dit lijkt me meer een probleem van onwetendheid over hoe je handelt in dit spel dan het feit dat er een paar spelers wat goedjes proberen te verdinenen.
Het zou fijn zijn als iedereen beginnende spelers die niet in een bs zitten helpt, door ze bijv. te vertellen dat zelf handel plaatsen beter is als gaan zitten wachten. Ik doe het in ieder geval zo veel mogelijk, ook buiten mijn eigen bs om.
 
Bovenaan