• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Uitnodiging aan spelers die "scheve handel" plaatsen en hun afnemers.

Hoe wordt jij gedupeerd omdat iemand aanbiedingen zet die je niet wilt hebben?
Als scheve handel de norm wordt, stokt iedereen z'n spel. Je hebt al een lange adem nodig om dit spel te kunnen spelen en als dit nog eens onnodig vertraagd wordt door scheve handel, dupeer je andere spelers.
 
Niets zeggen en lijdzaam het spel ten onder zien gaan aan scheve handel
Ons eigen gedrag ten aanzien van het spel - en dus ook van de manier waarop wij omgaan met scheve handel - is bepalend voor het succes en het spelplezier… zelf correcte handel plaatsen in plaats van lijdzaam toekijken is daar onderdeel van, het niet afnemen van scheve handel een ander… maar spelers die zich niet schuldig maken aan dingen die in strijd zijn de regels van het spel 'ter verantwoording roepen' (of hoe je het ook noemen wil) zet volgens mij geen zoden aan de dijk!
 
Mijn vraag gaat meer over waarom?
Zie de antwoorden die je (direct) al van @CrazyWizard kreeg… daarom dus!
Je hebt al een lange adem nodig om dit spel te kunnen spelen en als dit nog eens onnodig vertraagd wordt door scheve handel, dupeer je andere spelers.
Geduld is een schone zaak… en zelf actief handel plaatsen is veel zinvoller, daar help je jezelf en anderen mee! En de scheve handel heeft ook een postitief effect, want alle 'eerlijke' handel die ik zelf plaats is altijd dezelfde dag weg!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1570

Guest
Ik zou heel graag handel willen plaatsen. Maar als ze dan gekocht worden (heel fijn natuurlijk!) scrollen ze mijn buren uit zicht in de notificaties en ik heb geen zin om burenhulp op de landkaart te geven.

Als we eindelijk een brievenbusje zouden krijgen voor verkochte goederen zou ik heel vaak handel plaatsen.
 
Als scheve handel de norm wordt, stokt iedereen z'n spel.
En waaruit maak je op dat dit het geval is of wordt?

Merk daarbij op dat de balans tussen de goederen best goed is, er is niet een standaard overschot op de markt van 1goed en ook niet van 1 tier. Tevens loopt de 1:1 handel goed, alles wat je er op zet is al gauw weer weg hoor je overal. De enige uitzonderingen die ik zie in 1:1 handel is als je grote hoeveelheden vraagt als 1:1 100k in t3, of als je goederen zoekt die iedereen bij het toernooi nodig heeft, maar ook dat wordt aangenomen na een paar dagen. (Ik zet dat soort handel wetende dat het even duurt, maar dat vind ik niet erg, heb geen haast met die goederen.)

Als de markt stokt, zou je ook grote hoeveelheden 1:1 handel moeten zien staan, maar dat is niet het geval.


Het enige wat staan blijft op de markt is crosstier met t3 aanbod (maar dat ligt aan verkeerde handelsverhoudingen binnen het spel, wat ze nu bij de beta aan het herstellen zijn), en de handel met "creatieve verhoudingen".

Het lijkt alsof de markt stokt omdat je steeds spul uit de laatste categorie aantreft, maar dat is vooral schijn. Als je kijkt naar de eind-datum van de aanbiedingen zul je zien dat het vaak al dagen staat. Je ziet dus vooral steeds dezelfde aanbiedingen die maar weinig opgepakt worden op de markt staan.
 
Ik zou heel graag handel willen plaatsen. Maar als ze dan gekocht worden (heel fijn natuurlijk!) scrollen ze mijn buren uit zicht in de notificaties en ik heb geen zin om burenhulp op de landkaart te geven.
Klopt, ik heb dat ook al als nadeel aangegeven van het nieuwe burenhulp systeem. Ik hoop dat ze er wat mee doen zodat de notificaties elkaar niet in de weg zitten.
 
Ons eigen gedrag ten aanzien van het spel - en dus ook van de manier waarop wij omgaan met scheve handel - is bepalend voor het succes en het spelplezier… zelf correcte handel plaatsen in plaats van lijdzaam toekijken is daar onderdeel van, het niet afnemen van scheve handel een ander… maar spelers die zich niet schuldig maken aan dingen die in strijd zijn de regels van het spel 'ter verantwoording roepen' (of hoe je het ook noemen wil) zet volgens mij geen zoden aan de dijk!
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik merk dat steeds meer spelers deze manier van handel overnemen, vermoedelijk omdat ze anders zelf niet vooruitkomen, of omdat ze denken dat dit er nu eenmaal bijhoort, maar dat is gissen, zolang deze spelers niet aan deze discussie deelnemen. Door het opnieuw aan de kaak te stellen, hoop ik daar achter te komen. Ik vind het persoonlijk zonde van dit prachtige spel, als het overgenomen wordt door scheve handelaren. Dit doet het spel geen goed en is, naar mijn mening, vragen om de dood van dit spel.
 
Zie de antwoorden die je (direct) al van @CrazyWizard kreeg… daarom dus!

Geduld is een schone zaak… en zelf actief handel plaatsen is veel zinvoller, daar help je jezelf en anderen mee! En de scheve handel heeft ook een postitief effect, want alle 'eerlijke' handel die ik zelf plaats is altijd dezelfde dag weg!
Denk je dat als er geen scheve handel aanwezig was, je dan met de goederen zou blijven zitten?
 
Denk je dat als er geen scheve handel aanwezig was, je dan met de goederen zou blijven zitten?
Lijkt me niet, als er een overschot aan goederen is, raak je scheve handel aan de straatstenen niet kwijt.

Het feit dat er scheve handel staat op de markt geeft aan dat er voldoende vraag is.
 
Ik denk dat er 2 soorten scheve handel zijn . Een die door het handelsgebouw scheefgetrokken wordt door de extra vergoeding die er boven op komt omdat de aanbieding komt van iemand die je nog ontdekt hebt en dan die ook echt scheef in de handel gezet is. Willen we een deel van de scheve handel wegnemen is het misschien een idee om te kijken of het mogelijk is om alleen aanbiedingen te krijgen van de door jou ontdekte spelers naast die uit je BS . Dit geeft wel een eerlijker beeld van de aan geboden handel.
 
Misschien 2 verschillende categoriën van maken ? Kan je zelf beslissen of je het toch acsepteerd of niet want dat is waarschijnkijk wel als eerlijke handel aangeboden maar scheef gemaakt buiten de aanbieder zijn schuld om.
 
Ik denk dat er 2 soorten scheve handel zijn . Een die door het handelsgebouw scheefgetrokken wordt door de extra vergoeding die er boven op komt omdat de aanbieding komt van iemand die je nog ontdekt hebt en dan die ook echt scheef in de handel gezet is.
Dit heeft niets te maken met wat hierboven als scheve handel wordt aangeduid. Dat de handelaar een beloning rekent voor handel met nog niet 'ontdekte' spelers is een heel ander verhaal... dat je het daar niet mee eens bent, is iets wat je met Inno moet opnemen. Of doe een voorstel (Suggesties en Ideeeen) om het af te schaffen?!
 
Ik zeg niet dat ik het daar niet mee eens ben. Ik geef alleen maar aan dat hierdoor een vertekend beeld kan ontstaan en dat het goed is hier onderscheid in te maken en dat het misschien handig is als we die twee groepen scheiden zodat er beter zicht komt op hoeveel echte scheven handel er is en of die scheefheid erg groot is of maar een klein beetje scheef
 
Nou dan handelen mijn buren in het door mij ontdekte gebied zeker helemaal niet want ik krijg alleen maar van dat soort aanbiedingen en dan nog vaak cross-tier ook .Voor jou is alles kennelijk simpel maar dat is het lang niet voor iedereen , zeker niet als je nog niet zo lang mee loopt.
 
Spelers, laten we alsjeblieft bij het onderwerp blijven en niet afdwalen:
Uitnodiging aan spelers die "scheve handel" plaatsen en hun afnemers.
 
Ik kon er ook altijd moeilijk tegen en eigenlijk nog wel steeds. Maar heb me er bij neer gelegd en negeer het gewoon.
Gewoon zelf plaatsen is het allerbeste en het is weg voor je er erg in hebt.
Je wereldkaart heb je niet in de hand en moet je maar genoegen nemen dat je die spelers om je heen hebt.
Je BS kan je uitzoeken waar handel word gedreven zoals jij wilt. En die zijn er meer dan voldoende.

Crosstier en scheve handel gaat alleen nog maar erger worden als straks misschien de nieuwe verhoudingen ook op live ingevoerd worden.
je krijgt straks minder T1 voor je T3 met als gevolg dat spelers meer gaan plaatsen om toch de gewenste hoeveelheid te kunnen scoren.
Veel spelers denken dat het beter gaat worden met de nieuwe verhoudingen ik denk echter het tegenover gestelde.
 
Ik kon er ook altijd moeilijk tegen en eigenlijk nog wel steeds. Maar heb me er bij neer gelegd en negeer het gewoon.
Gewoon zelf plaatsen is het allerbeste en het is weg voor je er erg in hebt.
Je wereldkaart heb je niet in de hand en moet je maar genoegen nemen dat je die spelers om je heen hebt.
Je BS kan je uitzoeken waar handel word gedreven zoals jij wilt. En die zijn er meer dan voldoende.

Crosstier en scheve handel gaat alleen nog maar erger worden als straks misschien de nieuwe verhoudingen ook op live ingevoerd worden.
je krijgt straks minder T1 voor je T3 met als gevolg dat spelers meer gaan plaatsen om toch de gewenste hoeveelheid te kunnen scoren.
Veel spelers denken dat het beter gaat worden met de nieuwe verhoudingen ik denk echter het tegenover gestelde.

Er zal best meer cross gaan komen, maar zolang de verhouding redelijk is is dit toch geen probleem?

als iemand 100K elixer wil ruilen voor 225K staal wat is dan het probleem?
 
Bovenaan