• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Uitnodiging aan spelers die "scheve handel" plaatsen en hun afnemers.

Hierbij nodig ik alle "scheve handelaars"uit om uit te leggen waarom ze op deze manier handelen.
Ik wil ook graag weten waarom er spelers zijn die deze handel afnemen. Dan bedoel ik uiteraard niet de push accounts e.d. of het cross tier handelen.
Zelf ben ik van mening, alhoewel deze vorm van handelen niet verboden is, dat deze manier van spelen hier niet thuishoort.
Het irriteert en leidt tot frustratie van menig speler, waardoor veel spelers ( zeker beginnende) afhaken.
 
Vraag?
Waarom kopen mensen handel tegen een niet ideale prijs, terwijl ze het met wat gedulld zef op de markt kunnen zetten en krijgen tegen betere voorwaarden.

Antwoord:
Omdat mensen geen geduld hebben

Vraag?
Waarom zetten mensen scheve deals op de markt?

Antwoord:
Omdat mensen geen geduld hebben en het dus iets opleverd.

het probleem van cross is bekend, en daar word aan gewerkt. maar dit zijn 1 sterrendeals, boeiend.
die bungelen ergens onder aan de lijst waar je ze eenvoudig kan negeren.

Staat er niet iets op de markt dat je wilt behalve 1 sterren zooi, zet de vraag dan zelf en heb een beetje geduld, heb je geen geduld? dan betaal je de prijs.
Ik denk niet dat mensen zich hoeven te verantwoorden voor dergelijke zaken. waarom wind je jezelf er zo over op?

ps. ik plaatste in het veleden op Arendyll en en tegenwoordig winyandor "scheve deals"
Ik ruil 4000 boekrollen voor 5000 zijde, een gildelid zet dan 20x 200 boekrollen voor 250 zijde waarmee ik kan questen. waarom scheve handel?

Omdat niemand die afneemt zodat ik rustig me opdrachten kan cyclen zonder dat steeds alles weg is.
idem tijdens BSA met de goederen voor de magische stokjes, drankjes en die andere opdracht.

Dan blijven ze staan, en ze staan onderaan de lijst, zoek op gilde en klik op terug naar de laatste pagina en daar zijn je trades die je zoekt, snel, simpel en effectief, en pakt iemand ze toch? een mooi meegenomen bonus.
 
De antwoorden die je geeft zijn natuurlijk bekend. Mijn vraag gaat meer over waarom? Eerder aan het eind van het spel en dan? Daar gaat dit spel toch niet over?
Als je handelen leuk vind, zijn er vast wel spelletjes te vinden waar dit wel de bedoeling is. Heb je in ieder geval met gelijkwaardige tegenspelers te maken. Dat lijkt mij een grotere uitdaging dan hier.
 
@poppiep De foute aanname die je doet is dat je denkt dat jouw manier van spelen voor iedereen geldt. Niets is minder waar. Iedereen in het spel heeft andere doelen en uitgangspunten. Sommige verschillen zijn heel subtiel, andere zijn heel groot.

Een verschil in uitgangspunt is kan dus ook zijn dat tijdswinst belangrijker kan zijn dan exacte 1:1 handel. Iedereen heeft dat, sommigen wat minder dan anderen. Bij 1:10000 zal niemand doen, maar 9000:10000 dan? of 10000:10001 ? Wat als je dat goed echt NU wil hebben? Wat als je het nu hebt, je winst kunt boeken ergens anders? Is die 1 dan echt zo belangrijk?
 
Ik vind de vraag van @poppiep best relevant en deze mag ook zeker gesteld worden. En ik lees het niet als een vraag om verantwoording, maar om uitleg. Daar kan ik niks op tegen hebben. Deze vraag om toelichting hoeft niet meteen om zeep worden geholpen met een dooddoener als "()je denkt dat jouw manier van spelen voor iedereen geldt." Het is niet relevant om elkaar gedachten en aannames toe te dichten, aangezien we geen van allen goed zijn in gedachten lezen.

Ik zou het interessant vinden om te lezen als daadwerkelijk iemand antwoordt en zegt dat hij/zij zo snel mogelijk in de top100 wil komen. Ik noem maar een voorbeeld. Of als iemand een ander argument aandraagt waarom (heel erg) scheve handel voor hem of haar wel de moeite waard is.

Echter, ik vrees dat deze spelers misschien niet in het forum actief zijn. Maar misschien kun je spelers via in-game mail uitnodigen om op dit draadje te reageren, als je ziet dat zij (heel erg) scheve handel plaatsen.
 
Ben heel blij dat je op deze manier antwoord Earwen1. Dit is precies wat ik bedoel.
Ik heb al een aantal keren geprobeerd om via in-game mail contact te zoeken met deze handelaren. Ik krijg dan eigenlijk alleen maar berichtjes terug zoals deze:
citaat: de handel is mijn spel, dankzij mij is er van alles te halen. beter wat te duur dan niet te koop. Jij bent 1 van de weinige met een klaagmail! de meeste gaan als volgd: Dank u voor de handel (naam handelaar), nog een fijne dag.

Er wordt dus inhoudelijk niet ingegaan op mijn vraag, maar wordt gezien als klaagmail.
 
Mijn punt is dat niet iedereen dezelfde normen en waarden hanteert in het spel. Als je als bewijs daarvan iemand zoekt die dat hier luidop gaat zeggen, fair enough.
Maar wat schiet je daar mee op dan?

Het feit dat de handel bestaat zegt genoeg. Als letterlijk niemand het zou aannemen, zou het niet bestaan in het spel. Simpel, mensen zetten niet iets neer als het geen enkele zin heeft.
 
Er wordt dus inhoudelijk niet ingegaan op mijn vraag, maar wordt gezien als klaagmail
Nee hoor, ik zie het niet als klaagmail, maar het is een veschil in overtuiging, een verschil in normen en waarden die je hanteert. Dar is niet goed of fout, het is anders.
Er valt weinig over te dabtteren.

EDIT: 1 vind pindakaas lekker en hagelslag niet, een ander hagelslag maar geen pindakaas. Valt weinig over tezeggen, het zijn voorkeuren.
Uitleggen waarom je pindakaas wil, wordt zoiets als "ik vind dat beter/lekkerder/handifer/etc dan hagelslag". En dan? is dat wat je zoekt met deze discussie die je probeert op te starten?
 
Laatst bewerkt:
Het lijk wel of ik naar mensen uit een andere wereld zit te kijken.Ik vind dat Poppiep gelijk heeft om hier om uitleg te vragen . Ik ben zelf nog niet een erg grote speler en heb best veel last van al die scheve handel. De grotere spelers kunnen dit misschien makkelijker opvangen omdat hun productie hoeveelheden groter zijn maar kleinere en zeker de beginnende spelers hebben hier erg veel last van. Ik speel dit spel niet om zo snel mogelijk aan het eind te zijn maar ik wil wel verder zien te komen. Met geduld kom je wel een eind maar dat moet je toch al veel hebben in dit spel Als ik dan zelf eerlijke handel aanbied die snel opgekocht wordt en dan door de zelfde speler direct weer heel scheef terug gezet wordt lijkt het wel alsof ze geen eerlijke handel willen.
 
Ik vind de vraag van @poppiep best relevant en deze mag ook zeker gesteld worden. En ik lees het niet als een vraag om verantwoording, maar om uitleg. Daar kan ik niks op tegen hebben. Deze vraag om toelichting hoeft niet meteen om zeep worden geholpen met een dooddoener als "()je denkt dat jouw manier van spelen voor iedereen geldt." Het is niet relevant om elkaar gedachten en aannames toe te dichten, aangezien we geen van allen goed zijn in gedachten lezen.

Ik zou het interessant vinden om te lezen als daadwerkelijk iemand antwoordt en zegt dat hij/zij zo snel mogelijk in de top100 wil komen. Ik noem maar een voorbeeld. Of als iemand een ander argument aandraagt waarom (heel erg) scheve handel voor hem of haar wel de moeite waard is.

Echter, ik vrees dat deze spelers misschien niet in het forum actief zijn. Maar misschien kun je spelers via in-game mail uitnodigen om op dit draadje te reageren, als je ziet dat zij (heel erg) scheve handel plaatsen.

Zelf ben ik van mening, alhoewel deze vorm van handelen niet verboden is, dat deze manier van spelen hier niet thuishoort.
Het irriteert en leidt tot frustratie van menig speler, waardoor veel spelers ( zeker beginnende) afhaken.

Sorry maar de toon waarop de post is opgesteld vind ik toch echt wel een ter verantwoording roepen van speler(s).
Het mooie aan elvenar is dat we vrij zijn om het te spelen zoals we willen.

De een gaat voor een maximaal efficient dorpje, de ander wil de mooiste hebben, de een haat toernooien en negeert het de ander gaat tot het uiterste.
De 1 wil zo hoog mogelijk op de ranglijst de staan de ander boeit het geen drol.

Zo hebben we allemaal onze doelen om plezier aan elvenar te beleven, en horen we andere te respecteren, als een speler heel graag zelf alles wil produceren en 1 bonusfabriek heeft en 4 van elke niet bonusfabriek dan mag die speler dat, is het efficient? nee niet echt maar die speelstijl hebben we te respecteren.

Blijkbaar zijn er spelers die er plezier aan hebben de hele dag bezig te zijn mij hun 60 aanbiedingen op de markt en steeds de markt afstruinen naar "deals".
Dat is misschien niet mijn speelstijl, en ik zou me er aan kunnen storen, maar ik heb ook deze speelstijl te respecteren.

Als er nu iets in het spel is dat deze speelstijl faciliteert zoals bv cross tier trades die niet echt "in balans" zijn, dan kunnen we dit onder de aandacht brengen en hopelijk veranderen ze dit dan (zoals nu met cross tier sterren is gebeurd op beta na jaren van zeuren)
Maar uitleg eisen van spelers omdat zij anders spelen dan wat jij vind dat zij moeten doen is denk ik niet de juiste manier van communiceren.

Ben heel blij dat je op deze manier antwoord Earwen1. Dit is precies wat ik bedoel.
Ik heb al een aantal keren geprobeerd om via in-game mail contact te zoeken met deze handelaren. Ik krijg dan eigenlijk alleen maar berichtjes terug zoals deze:
citaat: de handel is mijn spel, dankzij mij is er van alles te halen. beter wat te duur dan niet te koop. Jij bent 1 van de weinige met een klaagmail! de meeste gaan als volgd: Dank u voor de handel (naam handelaar), nog een fijne dag.

Er wordt dus inhoudelijk niet ingegaan op mijn vraag, maar wordt gezien als klaagmail.

Je geeft dus zelf al het antwoord, het is hun manier van spelen.
al ben ik het ook niet geheel eens met de rest van het bericht. ook zonder hen kunnen we prima aan goederen komen.
 
Je vraagt je af wat hier van de bedoeling is . Ieder zin eigen speelstijl ,hoor maar gun een ander dat dan ook en maak met die scheve handel het een ander niet onnodig moeilijk of soms zelfs onmogelijk
 
Ik denk, Crazy Wizard, dat je niemand dupeert als je de grootste de mooiste of de snelste wil zijn.
Dat is iedereen z'n eigen keus.
Het punt waar ik over wil discussiëren is of je met je manier van spelen, andere spelers verhindert ( of het erg moeilijk maakt) om hun eigen doel te bereiken.
 
Het punt waar ik over wil discussiëren is of je met je manier van spelen, andere spelers verhindert ( of het erg moeilijk maakt) om hun eigen doel te bereiken.
Tja, ik zou wel graag een keer nummer 1 in een toernooi willen zijn, maar er zijn altijd een stuk of 30 spelers die mij hinderen in dat doel.
Andersom zijn de nummers 1-30 dus per definitie spelers die mij duperen. Hoe is dat anders?

Er zijn uiteindelijk maar 2 oplossingen bij dit soort problemen. 1 is weggaan uit dit spel. 2 is er mee leren leven.
Voor het toernooi heb ik me er bij neergelegd nooit nummer 1 te worden. Voor handel doe ik 1:1 in 1 tier, en alle andere handel is niet relevant. Ja dat betekent dat ik geduld moet hebben om mijn handel opgepakt te krijgen, maar dat is de prijs die ik betaal voor mijn gekozen oplossing.

Als handel van mij wordt opgepakt zijn de goederen niet meer van mij, en heb ik daar ook niets meer over te zeggen, net als dat zij niets te zeggen hebben over hoe ik handel.
 
Het lijk wel of ik naar mensen uit een andere wereld zit te kijken.Ik vind dat Poppiep gelijk heeft om hier om uitleg te vragen . Ik ben zelf nog niet een erg grote speler en heb best veel last van al die scheve handel. De grotere spelers kunnen dit misschien makkelijker opvangen omdat hun productie hoeveelheden groter zijn maar kleinere en zeker de beginnende spelers hebben hier erg veel last van. Ik speel dit spel niet om zo snel mogelijk aan het eind te zijn maar ik wil wel verder zien te komen. Met geduld kom je wel een eind maar dat moet je toch al veel hebben in dit spel Als ik dan zelf eerlijke handel aanbied die snel opgekocht wordt en dan door de zelfde speler direct weer heel scheef terug gezet wordt lijkt het wel alsof ze geen eerlijke handel willen.

Wat is het probleem, je zet handel en het wordt afgenomen en dat is een probleem?
Op welke manier heb jij hier last van? lukt het jouw niet om aan goederen te komen op deze manier?

Wat heeft dit te maken met dat ik groot ben en jij klein?
Denk je serieus dat ik ooit goederen koop met verlies omdat ik dit kan opvangen?
Ik speel dit spel al sinds 2015 en heb nog nooit bewust dergelijk handel van "handelaars" afgenomen. (het is helaas vroeger wel eens gebeurd dat er z'n vervelende cross tier aanbieding van onmogelijk naar de bovenste plek schoot en ik deze daardoor per ongeluk pakte)

Ik stuur het nog liever naar de groothandelaar dan dat ik deze trades aanvaard.

Waar ik last van heb zijn die vervelende 3ster cross tier trades die wel 3 ster zijn maar nog steeds oneerlijk en bovenaaan de lijst staan, ik moet door een jungle van rommel heen om andere te kunnen helpen. hierdoor mis ik ook veel aanbiedingen omdat ik daar geen trek in heb.
Maar een 1 ster deal? die ergens onder aan de lijst bungelt? zodra ik 1 ster deals tegenkom sluit ik de handelaar.

Je vraagt je af wat hier van de bedoeling is . Ieder zin eigen speelstijl ,hoor maar gun een ander dat dan ook en maak met die scheve handel het een ander niet onnodig moeilijk of soms zelfs onmogelijk

Op welke manier maken zij het je onmogelijk? je geeft zelf aan dat als je handel op de markt zet deze meteen wordt opgepakt.
wat is nu het probleem?
Omdat je het op de markt moet zetten en niet kan halen?

Dit is nog nooit anders geweest sinds de dag dat ik dit spelletje speel, in een tijd dat dergelijke "handel" niet eens bestond.

Als iemand in mijn regio naar marmer, kristal of elixer vraagt (2 ster)en ik zie dat dan pak ik deze goederen op.
of die speler(s) nu 1000, 5000, 100.000 of 1.000.000 vragen mijn voorraden zijn zo groot ik help iedereen en pak alles op.

Daarmee is dus ook meteen de markt leeg en blijven enkel 1 ster rommel en cross tier rommel staan.
Het is een illusie om te bedenken dat dit niet zou plaatsvinden "zonder handelaars"

Al vanaf dat ik het spel speel is het devies, als het niet op de markt staat, vraag het dan zelf.
Als je lokale markt een probleem is (voor mij toen ik het spel begon toverstof) vraag dan om hulp aan een gildelid om in zijn markt te kijken voor die goederen. dit deden leden dan ook voor mij die posten mijn bonus met vraag naar toverstof in hun gebied om mij te helpen aan toverstof.

Dit is dus in de goede oude tijd waarin handelaars niet bestonden. zij zijn hier dus ook niet verantwoordelijk voor.

Ik denk, Crazy Wizard, dat je niemand dupeert als je de grootste de mooiste of de snelste wil zijn.
Dat is iedereen z'n eigen keus.
Het punt waar ik over wil discussiëren is of je met je manier van spelen, andere spelers verhindert ( of het erg moeilijk maakt) om hun eigen doel te bereiken.

Zie bovenstaande, je conclusie is een absolute illusie. handelaren zijn geen probleem nog oplossing, zij maken gewoon slim gebruik van het feit dat mensen te ongeduldig zijn om zelf goederen op de markt te zetten en dat niet altijd de goederen volledig in balans zijn.
De schuld voor een ander probleem wordt nu in de schoenen van "onschuldige" spelers gestopt.
 
Tja, ik zou wel graag een keer nummer 1 in een toernooi willen zijn, maar er zijn altijd een stuk of 30 spelers die mij hinderen in dat doel.
Andersom zijn de nummers 1-30 dus per definitie spelers die mij duperen. Hoe is dat anders?
Ik ga even in op albert de wijze die zegt dat hij graag hoog scoort in toernooien.
Bij toernooien kun je zowel vechten als goederen inzetten. Als iemand scheef handelt, heeft hij dus meer goederen om in te zetten bij een toernooi. Dit kan dus één van de redenen zijn waarom jij je doel niet haalt.
 
Als iemand in mijn regio naar marmer, kristal of elixer vraagt (2 ster)en ik zie dat dan pak ik deze goederen op.
of die speler(s) nu 1000, 5000, 100.000 of 1.000.000 vragen mijn voorraden zijn zo groot ik help iedereen en pak alles op.

Daarmee is dus ook meteen de markt leeg en blijven enkel 1 ster rommel en cross tier rommel staan.
Het is een illusie om te bedenken dat dit niet zou plaatsvinden "zonder handelaars"
Het is goed om te zien dat je iedereen wilt helpen CrazyWizard. Het kan een speler net even dat zetje geven wat hij nodig heeft om verder te komen en z'n geduld net niet te verliezen.
En natuurlijk is iedereen die hier speelt ook handelaar. Dat is een onderdeel van het spel. De bonusfabrieken spelen daar een grote rol in. Met je bonusgoederen handel je om andere goederen te krijgen.
Waar het mij in deze discussie om gaat is dat door scheve handel, andere spelers gedupeerd worden.
Dit spel gaat volgens mij over logisch nadenken, waardoor je verder komt en niet om andere spelers te dwarsbomen.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik wil ook graag weten waarom er spelers zijn die deze handel afnemen.
Ik vermijd om deze handel af te nemen maar het is weleens voorgekomen dat ik het wel heb gedaan omdat bijv. spirituele goederen erg schaars waren en ik niet nog een nacht wilde wachten waardoor ik door de nachtklok ook verlies zou hebben met mijn eigen spirituele goederen. Een andere keer is het tijdens het BSA gebeurd omdat er zo snel mogelijk BSA badges moesten worden gemaakt, tijd speelt dus wel een rol.
 
De vraag van @poppiep is al heel vaak gesteld en ook al vele malen (hier en in andere threads) beantwoord.. en of dat antwoord dan van de scheve handelaren zelf komt of van andere spelers (zie o.a. de uitgebreide reacties van @CrazyWizard ) maakt niets uit en doet helemaal niet ter zake… maar de vraag eindeloos blijven herhalen is zinloos!
 
De vraag van @poppiep is al heel vaak gesteld en ook al vele malen (hier en in andere threads) beantwoord.. en of dat antwoord dan van de scheve handelaren zelf komt of van andere spelers (zie o.a. de uitgebreide reacties van @CrazyWizard ) maakt niets uit en doet helemaal niet ter zake… maar de vraag eindeloos blijven herhalen is zinloos!
[/QUOTE]
Hoe vaker de vraag gesteld wordt, hoe meer kans er is op verbetering. Eén van de voorbeelden hiervan is de verhouding tussen de verschillende crosstiers. Daar komt, als ik het goed heb, binnenkort verandering in. Niets zeggen en lijdzaam het spel ten onder zien gaan aan scheve handel is dus niet erg raadzaam.
 
Bovenaan