• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Torenarchief en voordeel van de leden?

Kan iemand mij uitleggen waarom het torenarchief een goede perk is?

Om het te verkrijgen werkt ieder lid mee, maar de toren deelt alleen extra beloningen uit aan de paar leden die boven de kolom paars spul zitten. De situatie dat iedereen boven die kolom zit bestaat niet eens. Als zodanig is het een perk die nooit aan ieder lid een voordeel kan geven. Er is altijd een groepje leden die er wel voor gewerkt heeft maar geen beloning terugziet.

Mijns inziens zou je het torenarchief om deze reden niet moeten willen, het geeft alleen maar frictie in een BS in plaats van verbroedering.
 
Van uit jou standpunt bekeken heb je gelijk Albert maar nu even het tegen over gestelde.
Veel leden van de BS komen boven in de toren en er zijn stee vast 2 of 3 leden die bij de 1e deur blijven hangen.
Misschien zijn ze te klein of hebben geen tijd genoeg of een andere reden.
Nu worden de gene boven in bestraft met het niet krijgen van de laatste kistjes terwijl die goud status in de toren juist veel doet voor de trots van de leden die dat mogelijk hebben gemaakt.

Je kunt je dan ook af blijven vragen of dat iemand die in het toernooi maar 600 punten haalt ook mee mag/moet delen in de beloning van kist 10?
 
Het probleem wat jij beschrijft Bor bestaat onafhankelijk van het gebruik van de perks. Er is frictie in het broederschap zowel met als zonder perks.

De enige goede oplossing voor leden die niet passen in de doelstelling van een BS is dat ze een ander BS te gaan zoeken. Dat geldt zowel voor leden bovenin als voor leden onderin de toren, het toernooi, de bsa, etc etc.
Perks kunnen dit probleem niet oplossen. Wellicht een tijdje sussen, maar vroeg of laat barst de bom en gaan spelers die zich tekort gedaan voelen weg, perk of geen perk.

Mijn punt is met name dat het hele perks gebeuren als doel lijkt te hebben versterking van het broederschap (zo wordt het in ieder geval gebracht), en dan komen ze met een toren perk, die alleen maar frictie in het broederschap kan veroorzaken.
 
Met perks krijgt BS kans om één lat hoger te beklimmen. De toren-voordeel is voor leden die dat lat en boven hebben veroverd. BS krijgt 4000 perks meer. En streven om meer in de toren te beklimmen kan voor BS leden een belangrijke prikkel zijn om in deze perks te investeren.
 
Laatst bewerkt:
De toren bestijgen is een individuele inspanning met een gezamenlijk doel.

Het hebben van de torenarchief-perk betekent dat de totale inspanning om de toren te halen vermindert. Hoe een BS dat inzet, is aan de BS. Het kan een BS ruimte geven om wat kleinere nieuwe leden toe te laten/behouden. Die profiteren dan van lidmaatschap van de BS, wat zonder torenarchief niet zou kunnen. Voorwaar geen kleine perk?

Het ligt dus aan hoe de BS de perk inzet, voor wie deze wat oplevert.
 
Een goede BS stelt geen voorwaarde aan hoe hoog hun leden komen in de toren en dit is gewoon een dankje naar de leden toe die wel iedere week boven in de toren bij el kaar komen om daar een kaartje te leggen.
Vaak zullen dat dan ook de spelers zijn die iedere week in het toernooi een mooie score van ruim 3000 of meer neer zetten en daarmee de BS ook kist nr.10 geven of misschien zelfs meer kisten.

En vergeet niet, iedere kristal die in de toren gepakt wordt door de BS is 4000 XP waard dus helpt deze perk daar ook nog eens bij om andere perks niet iets sneller te pakken.
 
Een goede BS stelt geen voorwaarde aan hoe hoog hun leden komen in de toren en dit is gewoon een dankje naar de leden toe die wel iedere week boven in de toren bij el kaar komen om daar een kaartje te leggen.
Vaak zullen dat dan ook de spelers zijn die iedere week in het toernooi een mooie score van ruim 3000 of meer neer zetten en daarmee de BS ook kist nr.10 geven of misschien zelfs meer kisten.

En vergeet niet, iedere kristal die in de toren gepakt wordt door de BS is 4000 XP waard dus helpt deze perk daar ook nog eens bij om andere perks niet iets sneller te pakken.
Dan zit ik in een enorm #$% broederschap.
Met die instelling haal je namelijk nooit goud. de toren komt best wel nauw, je kan niet zo heel veel spelers hebben die verzaken voor je in een onmogelijk positie komt.

Dan heb je bv 18 spelers die naar boven gaan en geen loon naar werken krijgen omdat de andere 7 niet veel zin meer hebben om meer dan 1 niveau te doen.
 

Aeva

Chef
Een goede BS stelt geen voorwaarde aan hoe hoog hun leden komen in de toren en dit is gewoon een dankje naar de leden toe die wel iedere week boven in de toren bij el kaar komen om daar een kaartje te leggen.
Vaak zullen dat dan ook de spelers zijn die iedere week in het toernooi een mooie score van ruim 3000 of meer neer zetten en daarmee de BS ook kist nr.10 geven of misschien zelfs meer kisten.

En vergeet niet, iedere kristal die in de toren gepakt wordt door de BS is 4000 XP waard dus helpt deze perk daar ook nog eens bij om andere perks niet iets sneller te pakken.

Dat hangt af van je doelstelling. Als je als BS in je overzicht meldt dat je met het hele team streeft naar minimaal zilver en daarna de top van de toren, dan ben je echt geen goede BS als je vervolgens een laissez faire beleid erop na houdt. 'Een goede BS stelt geen voorwaarde' is gewoon onzin. Als je dat niet hoeft te doen, komt dat omdat je er ergens onderweg in geslaagd bent om gelijkgezinde spelers (met een behoorlijke omvang) aan te trekken. Dat maakt de jouwe geen betere BS dan de mijne. Wel een andere...
 
Je zit in een BS die hele stevige eisen stelt aan een nieuw lid wat niet per definitie slecht hoeft te zijn.
Maar iedere week minimaal 20 provincies x 6 sterren en de toren tot boven aan te doen zal denk ik behoorlijk afschrikken.
Op beta haal ik maar 6x6 in het toernooi en ben al blij dat ik bij de 1e baas kom in de toren. Maar daar ben ik pas in H3.
Op NL1 doe ik dat met gemak maar ik heb er genoeg vrede mee dat iedereen speelt naar wat hij/zij kan en de tijd er voor heeft.
Het is dus iets waar je als speler naar zoekt wat bepaalt of een BS goed is voor jou en niet omgekeerd.
 
De toren bestijgen is een individuele inspanning met een gezamenlijk doel.
Van het toernooi ben ik het daar wel mee eens, maar van de toren?? In het toernooi kun je er met elkaar voor zorgen dat iedereen een goede prijs krijgt.

Goud in de toren kun je zien als gezamenlijk doel, maar behalve voor een paar BS-en die zich daar specifiek op richten zijn de beloningen veel vaker het doel dan een licht-geel rondje met een hoog nummber eronder op de voorpagina van het BS.

De toren doet niet aan gezamenlijke beloningen. Beloningen zijn ook individueel, behalve dat ze niet geheel onafhankelijk van elkaar zijn, ze versterken elkaar. "Gezamenlijk" is de toren nauwelijks.
 
Van het toernooi ben ik het daar wel mee eens, maar van de toren?? In het toernooi kun je er met elkaar voor zorgen dat iedereen een goede prijs krijgt.

Goud in de toren kun je zien als gezamenlijk doel, maar behalve voor een paar BS-en die zich daar specifiek op richten zijn de beloningen veel vaker het doel dan een licht-geel rondje met een hoog nummber eronder op de voorpagina van het BS.

De toren doet niet aan gezamenlijke beloningen. Beloningen zijn ook individueel, behalve dat ze niet geheel onafhankelijk van elkaar zijn, ze versterken elkaar. "Gezamenlijk" is de toren nauwelijks.

Ben ik het niet mee eens, get gros van de prijzen behaal je samen.
Het is enkel wel zo dat als je niets/weinig doet in de toren dan je niet kan meeliften op het werk van anderen.
Maar dat maakt het niet minder "samen" dan een toernooi.

Sterker je moet veel meer "samen" werken in de toren voor een top resultaat in het toernooi. in een toernooi kunnen 3-4 spelers 10 kistjes halen
In de toren heb je echt minimaal 21 en een beetje spelers nodig die echt hun best doen.
 
Als 14 spelers de top halen en de andere 11 zeker het Lab. haal je het ook....
Klopt maar dan moeten dus wel alle 25 spelers meedoen en mag niemand verzaken.

Je hebt dus minimaal 21 spelers nodig die lab of meer halen om een kans te hebben op goud
Als maar 21 spelers deelnemen dan is het niet mogelijk om goud te halen.

Het toernooi is vele malen vergeefelijker
 
Je zit in een BS die hele stevige eisen stelt aan een nieuw lid wat niet per definitie slecht hoeft te zijn.
Maar iedere week minimaal 20 provincies x 6 sterren en de toren tot boven aan te doen zal denk ik behoorlijk afschrikken.
Op beta haal ik maar 6x6 in het toernooi en ben al blij dat ik bij de 1e baas kom in de toren. Maar daar ben ik pas in H3.
Op NL1 doe ik dat met gemak maar ik heb er genoeg vrede mee dat iedereen speelt naar wat hij/zij kan en de tijd er voor heeft.
Het is dus iets waar je als speler naar zoekt wat bepaalt of een BS goed is voor jou en niet omgekeerd.

reden dat je op beta maar 6x6 doet in toernooi en lastig hebt om 1ste baas in toren te halen is omdat je stad nog niet zo ver zit. op beta vooral focussen op de oude fenix artefacten met pasen om de vuurfenix te uppen.
 
En 5000 goederen als gift van een groot mede lid brengt je zo naar de top in h3.

Samen werken betekent dat je niet altijd alles maar in je eentje hoeft te bewerkstelligen.
Daarnaast is het logisch dat je niet meteen in het begin volle bak kan gaan op eigen kracht.

Ik ben idd geen fan van alle veranderingen in de toernooien en hebt dat nooit onder stoelen of banken geschoven.
6x6 is makkelijk voor iedereen 1 stapje in de toren kan ook elke gek.
Maar voor een beetje toernooien heb je tegenwoordig gewoon de werkplaatsen van H16 nodig, die triple kazerne/oefenterrein/huurlingenkamp producties hakken er gewoon veel te heftig in en maken het bijna niet leuk meer om meer dan 8*5 te doen.

Het is nu veel moeilijker geworden voor "kleinere" spelers om meer te doen dan "noodzakelijk" waar dat in het verleden prima te doen was. zat je in h8 of 10 dan deed je ook gewoon goed mee.

Tegenwoordig heb je gewoon een lading toernooiwonderen, toren van welvaart en een wat h16 magische werkplaatsen nodig om mee te kunnen doen.
 
@CrazyWizard Toernooien zijn voor deze kleinere speler echt wel te doen hoor. Ik zit nu tegen het einde van hoofdstuk 8 en heb sinds september dit jaar meer dan 5.000 punten in het toernooi gescoord, week in week uit. Ok, op 1 weekje na. Check m'n elvenstats maar. Nou ga ik niet beweren dat ik me als een "gemiddelde speler" gedraag, maar ik handel nooit scheef, heb geen tweede stad om mijn ow's te twinken en geef bijna niets uit aan het spel. Ik heb 1 magische werkplaats, zou er wel meer willen want dat was echt een gamechanger voor me, maar ik red het ermee. De enige reden dat mijn toernooiscore nu wat "hangt" is dat ik mijn torenambities aan het uitbouwen ben. Kom nu consequent tot begin laboratorium.

Kleinere spelers kunnen wel degelijk knallen in het toernooi. Maar ze moeten er wel dag in dag uit minimaal iedere 3 uur productie voor ophalen, ieder gebouw in hun stad afwegen, telkens een slimme keuze in de MA maken, enz. dat zal ik niet ontkennen. Dat een gemiddelde speler hier niet aan komt, helder. Maar het is niet onmogelijk.
 
@CrazyWizard Toernooien zijn voor deze kleinere speler echt wel te doen hoor. Ik zit nu tegen het einde van hoofdstuk 8 en heb sinds september dit jaar meer dan 5.000 punten in het toernooi gescoord, week in week uit. Ok, op 1 weekje na. Check m'n elvenstats maar. Nou ga ik niet beweren dat ik me als een "gemiddelde speler" gedraag, maar ik handel nooit scheef, heb geen tweede stad om mijn ow's te twinken en geef bijna niets uit aan het spel. Ik heb 1 magische werkplaats, zou er wel meer willen want dat was echt een gamechanger voor me, maar ik red het ermee. De enige reden dat mijn toernooiscore nu wat "hangt" is dat ik mijn torenambities aan het uitbouwen ben. Kom nu consequent tot begin laboratorium.

Kleinere spelers kunnen wel degelijk knallen in het toernooi. Maar ze moeten er wel dag in dag uit minimaal iedere 3 uur productie voor ophalen, ieder gebouw in hun stad afwegen, telkens een slimme keuze in de MA maken, enz. dat zal ik niet ontkennen. Dat een gemiddelde speler hier niet aan komt, helder. Maar het is niet onmogelijk.
Ja in de beginhoofdstukken gaat het goed, verder in de boom zien we het gewoon inkakken.
Daarnaast is er natuurlijk een verschil tussen wat iemand "makkelijk" kan doen en wat je eruit kan persen.

Ik bedoel ik doe elke week 40-50 provincies maar dat kost wel wat moeite.
Iemand die het prima vind om 20+ provincies te doen zonder dat het teveel moeite kost daarvoor moet je tegenwoordig gewoon minimaal een een bepaald aantal voorwaarden voldoen.

Onder die voorwaarden kan het, maar kost het gewoon meer moeite
 
Jullie zeggen allemaal heel veel maar ik snap er geen barst van, terwijl ik het spel al jaren speel.
Hoe kan je die perks toevoegen in de toren en hoe in het toernooi? Beide staan bij ons op level 1. Dan zou je er iets mee moeten kunnen of krijgen, maar hoe..........? Geen idee.
 
Aan het einde van de toren wordt het paarse spul boven de hoogste gilde-beloning opgeslagen in het archief. Soortgelijk, aan het einde van het toernooi worden de punten van het laatste niet-volle kistje opgeslagen. Er zit een maximum aan de totale hoeveelheid, op level 1 is dat 50 voor de toren en 2500 voor het toernooi.
Zo spaar je elke week er wat punten bij tot je het maximum breikt.

Gebruik van de opgeslagen punten doe je tijdens de toren beklimming of gedurende het toernooi. Dan kun je punten uit je opslag inzetten en zo alvast extra punten krijgen tijdens het spelen. In de toren gaat dat met het groene "+" knopje in het torenoverzicht, wat zich in de eerstvolgende toren gilde beloning bevindt. Dat kan alleen gedaan worden door magiers en de aartsmagier.
 
Bovenaan