• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Torenarchief en voordeel van de leden?

@CrazyWizard ik wil het goed begrijp… dus als we deze week 1200 punten sparen wordt dit niet of wel bij de 974 punten van vorige week opgeteld?

de reden waarom ik het vraag loop ik dan geen risico dat als ik op het plusje druk om te kijken hoeveel ik heb en de te kort punten zitten toevallig binnen die aantal punten die ik gespaard heb dat ik ze dan kwijt ben.
Albert legt het goed uit.

Ik kijk er als volgt tegen aan.
Als je die 974 punten inzet. en je houd op het einde daardoor 2174 over dan wordt deze 2174 ook opgespaard. dus of je nu 974 laat staan en 1200 erbij opteld of deze direct inzet is lood om oud ijzer.

Maar wat ik wel al eens gemerkt heb is dat we bv 4000 van een kistje afzitten. dit kan net te ver weg zijn. maar als je die 2000 had ingezet was het verschil 2000. en nu zet iedereen een stapje extra om die laatste puntjes binnen te harken.

Wij hadden vorige week dus doordat de punten ingezet waren een verschil dat klein genoeg was dat onze leden die ook nog even binnenharkten.
Was dit niet het geval geweest dan waren alle punten weer terug in de opslag gevloeid.

Door het direct in te zetten kan je dus een psychologisch voordeel behalen. voor de rest is het puur lood om oud ijzer.
Je kan namelijk ook aansporen en dan die 2000 missende inzetten maar dan moet ik gaan lopen zeuren en leuren daar heb ik vaak niet z'n zin in.
 
Spaar je in de toren nou ook de punten die je boven de 1330 uitkomt zodat je die in mindere weken kan inzetten of enkel de punten die onder de grens van 1330 zitten, en niet gebruikt zijn?
 

Aeva

Chef
Met reset krijg je alle perk-punten weer terug, en alle perken worden 0 (en waarschijnlijk ben je alle eventuele opslag ook kwijt, maar dat weet ik niet). Vervolgens kun je al je perkpunten opnieuw toewijzen aan perks die je leuker / beter / belangrijker vind.

Weet iemand dit?
Als je reset worden alle perken in het overzicht op nul gezet. Begin je dan helemaal opnieuw, dus met niks, of krijg je dan de punten van je opgedane broederschapservaring (die je voor perks hebt gebruikt) gewoon terug. Dus is het een herverdeling van de punten of start je weer bij het begin?
 
Weet iemand dit?
Als je reset worden alle perken in het overzicht op nul gezet. Begin je dan helemaal opnieuw, dus met niks, of krijg je dan de punten van je opgedane broederschapservaring (die je voor perks hebt gebruikt) gewoon terug. Dus is het een herverdeling van de punten of start je weer bij het begin?
het is een herverdeling van de punten. alle perks worden op 0 gezet en je krijgt alle in het verleden behaalde punten terug om opnieuw in te zetten
 
Ik kijk er als volgt tegen aan.
Als je die 974 punten inzet. en je houd op het einde daardoor 2174 over dan wordt deze 2174 ook opgespaard. dus of je nu 974 laat staan en 1200 erbij opteld of deze direct inzet is lood om oud ijzer.
Als je elke week het maximale aantal kistjes of gildebeloningen wil (dus greedy strategy), dan klopt dit.

Als je echter eens in de X weken voor "goud" of "blauwdruk" wil gaan moet je juist perks sparen tot je archief voldoende gevuld is. Buiten de speciale weken heb je dan minder kistejs of beloningen ten gunste van je speciale week.
 
Als je elke week het maximale aantal kistjes of gildebeloningen wil (dus greedy strategy), dan klopt dit.

Als je echter eens in de X weken voor "goud" of "blauwdruk" wil gaan moet je juist perks sparen tot je archief voldoende gevuld is. Buiten de speciale weken heb je dan minder kistejs of beloningen ten gunste van je speciale week.

Voor de toren zeker waar. als je niet al goud haalt dat is deze perk geweldig om dat wel een keer te doen.
Voor toernooi blijf ik erbij dat als je geen 10 kistjes haalt als broederschap de perk ook niet veel toevoegd.

Het probleem ligt dan echt ergens anders
 
Wanneer gaat een toernooiperk in? Werkt die direct?
Van kennis delen is het pas de volgende dag
 
Wanneer gaat een toernooiperk in? Werkt die direct?
Van kennis delen is het pas de volgende dag
"direct" als in hij werkt enkel als het toernooi is afgelopen en de beloningen worden uitgedeeld.
Zodra je hem daarvoor hebt vrijgespeeld maakt het niet uit of het 5 dagen of 1 minuut ervoor is.

Alleen KP werkt zo omdat het "lastiger" is om die extra KP toe te wijzen, de 1 heeft ze al gebruikt de ander nog niet.
 

DeletedUser5238

Guest
Wanneer kun je de perks nu inzetten? Wij kwamen iets van 6000 punten tekort voor kistje 16 , hadden 5828/7500 punten opgespaard, maar ik kon ze niet toevoegen. Kan dat dan alleen als je daarmee daadwerkelijk het volgende kistje bereikt? Of kun je ze pas toevoegen als je 7500/7500 hebt?
 
gedurende een toernooi kun je de extra punten alleen inzetten als je 1 of meer kisten kunt pakken, anders heeft het geen nut
Doe je het zoals sommigen het al aangeven in het begin van een toernooi dan had het in dit geval nut gehad om een paar over de streep te trekken om nog net een paar provincies af te kopen.
 

DeletedUser5238

Guest
Wij weten nooit precies waar we uitkomen, ergens tussen de 13 en 19 kisten. Meestal rond de 15. Ik hou er niet zo van om te gaan pushen om die volgende kist dan nog te pakken, dat ik vraag dat alleen als er echt nog weinig punten nodig zijn. In dit geval had ik dus die punten in willen zetten en dan aan willen vullen tot het volgende kistje.
Nu weet ik dus dat ik dat een volgende keer andersom moet doen, maar ik vond mijn manier net wat praktischer. Als je met meerdere spelers nog wat extra speelt zou je direct zien wanneer je de kist binnen had, zonder eerst te moeten rekenen.
 
Bovenaan