• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Torenarchief en voordeel van de leden?

Waarom krijg ik steeds als hooft prijs Van de 1e kamer de Feestelijke meiboom artefact
Ik heb er al 10 van het hoeft er niet nog een te hebben.
Waarom geven ze geen keuze van een anderen zo dat je kan kiezen ik heb er ok een paar waar ik er geen 10 van hebt en die zou ik graag vol willen.
 

Aeva

Chef
Je zit in een BS die hele stevige eisen stelt aan een nieuw lid wat niet per definitie slecht hoeft te zijn.
Maar iedere week minimaal 20 provincies x 6 sterren en de toren tot boven aan te doen zal denk ik behoorlijk afschrikken.
Op beta haal ik maar 6x6 in het toernooi en ben al blij dat ik bij de 1e baas kom in de toren. Maar daar ben ik pas in H3.
Op NL1 doe ik dat met gemak maar ik heb er genoeg vrede mee dat iedereen speelt naar wat hij/zij kan en de tijd er voor heeft.
Het is dus iets waar je als speler naar zoekt wat bepaalt of een BS goed is voor jou en niet omgekeerd.

Was even weg, dus een beetje een laat antwoord.
Ik begrijp niet waar "20 provincies x 6 sterren" op slaat. Mijn BS vraagt een gemiddelde van 1600+ maar we worden blijer van een gemiddelde boven de 2000 omdat je dan een kleine marge hebt. De meeste van onze spelers zitten boven de 3000 punten.
Om die 1600 elke week te halen, hoef je geen 20 provincies te doen en ook geen 6 sterren. Dat is echt flauwekul, dan moet je toch even je abacus erbij halen...

Hieronder twee lijstjes, eentje voor dagelijkse spelers en eentje voor doordeweekse spelers (of weekendspelers). Uit deze lijstjes blijkt ook dat je met een volle BS niet eens echt je best hoeft te doen om genoeg punten te scoren om de 10 kisten binnen te slepen.
Vijf * levert op:
1 provincie = 210
2 provincie = 420
3 provincie = 630
4 provincie = 840
5 provincie = 1050
6 provincie = 1260
7 provincie = 1470
8 provincie = 1680
Drie * levert op:
10 provincie = 1080
11 provincie = 1188
12 provincie = 1296
13 provincie = 1404
14 provincie = 1512
15 provincie = 1620

Iedereen die regelmatig speelt, dus niet een keer in de week even inchecken, kan dit halen. Ook in combinatie met een goede torenscore. Het is wel zo dat je dan je stad op orde moet hebben. Dagelijkse spelers die hun fabrieksproductie op orde hebben en hun leger hebben georganiseerd, kunnen dit gewoon. Je kunt dan ook heel gemakkelijk evenementen en BSA's spelen. Hoef je echt geen fratsen voor uit te halen of aan het scherm gekleefd te zitten.

update: getallen gecorrigeerd mét de rekenmachine...
 
Laatst bewerkt:
Kleine Correctie Aeva
1 provincie 5 ronden of 5* hoe je het ook noemen wilt is 210 punten. (30+36+42+48+54=210)
10 provincies 3 ronden is 1080 (30+36+42=108 x 10=1080)
 

Aeva

Chef
Kleine Correctie Aeva
1 provincie 5 ronden of 5* hoe je het ook noemen wilt is 210 punten. (30+36+42+48+54=210)
10 provincies 3 ronden is 1080 (30+36+42=108 x 10=1080)
Ik zag al een foutje, maar heb het dus niet gecorrigeerd :p Goed dat je dit even toevoegt.
Gelukkig doet het niets af aan de onderbouwing van de stelling :)

update: en inmiddels correctie doorgevoerd
 
Laatst bewerkt:
@Aeva mijn reactie was er één op een reactie van CrazyWizard.
Toen ik even naar de vereisten van de BS keek waar in hij zit kwam ik met die getallen.
Jou reactie was op dat moment net tussen hem en mij ingeslopen, dus leek het een reactie op jou.

Ik weet ook wel dat 1600+ punten niet zo moeilijk zijn en dat als je dat doet met 25 spelers je de 10 kisten haalt.
Maar ik weet ook dat iedere week de toren tot boven in halen, een speler langzaam aan kan slopen als er ook nog eens een toernooi met een redelijke score gedaan moet worden.
Op Beta, waar ik nog in H4 zit, verdom ik het om verder te gaan dan de baas naar de hoge zalen.
Ik kan dan tenminste nog een redelijk toernooi spelen en hoef dan mijn hand niet op te houden omdat ik dan verders niets meer kan.
 

Aeva

Chef
@Bor de Wolf 1965 Aha... dat verklaart e.e.a. :)

Dan een reactie op toernooi versus toren. Naar mijn mening moet je vooral de balans in het oog houden in dit spel. Te veel van het een gaat ten koste van het ander. Dat geldt meer voor de kleinere spelers, die nog nergens marges voor hebben opgebouwd, dan voor de grotere.

Toernooi versus toren lijkt mij simpel. Je haalt je minimale bijdrage voor het toernooi, daarna voor de toren, dan ga je verder in het toernooi.
De minimale bijdrage voor het toernooi zou altijd 1600 moeten zijn (het befaamde 'je eigen broek ophouden'), maar dat is voor kleine spelers (tm dwerg) te moeilijk, omdat je meestal gewoon geen 10 provincies van elke grondstof hebt. Het kan overigens wel degelijk en het is ook niet heel moeilijk, maar kost wel veel tijd.

Dus ik zou zeggen: zodra je ze hebt, ga je voor vijf provincies vijf sterren en dat combineer je met endboss 1 in de toren. Daarna bouw je op, provincie erbij is trappenhuis erbij in de toren (trappenhuis als in cluster van 4 uitdagingen) dan doe je altijd 1 provincie meer dan dat je trappenhuizen doet. Haal je goed de 1600 punten in het toernooi, dan is de toren belangrijker om uit te bouwen. Tot je ruim meer dan 1600 standaard scoort in combinatie met endboss 3 oftewel de top. Daarna kijk je meer naar andere dingen in het spel...
 
dames/ heren help mij eens even….ik zit van alles te lezen maar ik snap er echt niet veel van…we zijn bezig met de perks te verdelen nu 1 ster voor toren en 2 sterren voor toernooi.

toernooi geeft aan automatisch 5000 rewards voor de toekomstige toernooi.
Nu zijn we met het negende kistje bezig en als ik op het het plus je druk om te kijken of ik punten kan sparen voor een ander toernooi( gewoon even kijken want we gaan voor het tiende kistje krijg ik dit:
1B8561B0-A656-4E34-B498-81D519143F9F.jpeg
houdt dit in dat we meer perks in het archief moeten doen om de extra punten te innen?
 
dames/ heren help mij eens even….ik zit van alles te lezen maar ik snap er echt niet veel van…we zijn bezig met de perks te verdelen nu 1 ster voor toren en 2 sterren voor toernooi.

toernooi geeft aan automatisch 5000 rewards voor de toekomstige toernooi.
Nu zijn we met het negende kistje bezig en als ik op het het plus je druk om te kijken of ik punten kan sparen voor een ander toernooi( gewoon even kijken want we gaan voor het tiende kistje krijg ik dit:
Bekijk bijlage 6457
houdt dit in dat we meer perks in het archief moeten doen om de extra punten te innen?
Het houd in dat je Toernooi-spaarpot momenteel maximaal 5000 punten kan sparen.
Jullie hebben momenteel 974 in de spaarpot zitten en je hebt momenteel 5930 punten nodig om het volgende kistje te ontgrendelen.

De punten in de spaarpot worden automatisch toegevoegd aan het einde van het toernooi en dit zijn de punten die niet benut kunnen worden om een kistje te vullen. Er gaan momenteel echter maar maximaal 5000 punten in je spaarpot passen omdat die niet groter is. Zodra je het volgende level vrij maakt kun je weer 2500 meer punten sparen (je maakt de spaarpot groter).

Daarnaast zou ik pas gebruik gaan maken van de spaarpot wanneer het toernooi ten einde loopt. Niet noodzakelijk en het kan ook geen kwaad om eerder te doen, maar dan kun je beter bepalen hoeveel nut het heeft.
 
Laatst bewerkt:
Zie het toernooi spaarvarken gewoon als en 26e speler in de BS die je net voor het einde wakker kunt schudden om zijn werk te doen.
Effectief kun je hem maar om de week gebruiken waarbij je hem week 1 vult en week 2 leeg maakt.
2 weken achter elkaar vullen mag natuurlijk ook.
En hoe groter je de maximale voorraad maakt, des te groter het verschil is dat het spaarvarken kan opvangen.

Persoonlijke mening:
Groter maken dan level 4 heeft niet veel zin omdat dit gelijk staat aan 10.000 punten wat meer is dan van 9 kisten naar 10 kisten.
En de 10e kist is waar het je uiteindelijk om te doen gaat.
 
Het houd in dat je Toernooi-spaarpot momenteel maximaal 5000 punten kan sparen.
Jullie hebben momenteel 974 in de spaarpot zitten en je hebt momenteel 5930 punten nodig om het volgende kistje te ontgrendelen.

De punten in de spaarpot worden automatisch toegevoegd aan het einde van het toernooi en dit zijn de punten die niet benut kunnen worden om een kistje te vullen. Er gaan momenteel echter maar maximaal 5000 punten in je spaarpot passen omdat die niet groter is. Zodra je het volgende level vrij maakt kun je weer 2500 meer punten sparen (je maakt de spaarpot groter).

Daarnaast zou ik pas gebruik gaan maken van de spaarpot wanneer het toernooi ten einde loopt. Niet noodzakelijk en het kan ook geen kwaad om eerder te doen, maar dan kun je beter bepalen hoeveel nut het heeft.

Wij zetten gewoon alles in aan het begin van het toernooi, alles wat je weer over hebt, komt toch weer terug in de spaarpot.
er is geen enkele reden om er mee te wachten.


Zie het toernooi spaarvarken gewoon als en 26e speler in de BS die je net voor het einde wakker kunt schudden om zijn werk te doen.
Effectief kun je hem maar om de week gebruiken waarbij je hem week 1 vult en week 2 leeg maakt.
2 weken achter elkaar vullen mag natuurlijk ook.
En hoe groter je de maximale voorraad maakt, des te groter het verschil is dat het spaarvarken kan opvangen.

Persoonlijke mening:
Groter maken dan level 4 heeft niet veel zin omdat dit gelijk staat aan 10.000 punten wat meer is dan van 9 kisten naar 10 kisten.
En de 10e kist is waar het je uiteindelijk om te doen gaat.
Het toernooi heeft al meer dan een jaar meer dan 10 kistjes en het duurste kistje is iets van 17 of 18.000 punten
 
Wij zetten gewoon alles in aan het begin van het toernooi, alles wat je weer over hebt, komt toch weer terug in de spaarpot.
er is geen enkele reden om er mee te wachten.

Dat ligt eraan hoeveel kistjes je haalt. Als je niet zoveel kistjes haalt en je wilt af en toe voor de blauwdruk gaan dan wil je de spaarpot eerst zoveel mogelijk vol krijgen en niet spenderen aan "alleen" het 9e kistje.
 
CW kijkt al een tijdje met de ogen van een grote speler in een grote BS naar het spel.
Hij vergeet hier door dat er meerdere kleinere BSsen zijn die moeite hebben om het 10e kistje te halen.
En alleen het 10e kistje geeft een blauwdruk en is daarmee belangrijk.
De extra kisten geven alleen maar 1 extra restauratie spreuk en 20owkp waarbij de laatste 19k punten vraagt.
 
@Bor de Wolf 1965 volgens mij beschrijft @CrazyWizard enkel en alleen met hoe zijn Broederschap omgaat met de spaarpot niks meer en niks minder !

Ik denk dat we als community niet gebaat zijn met het naar elkaar wijzen en dat soort onzin, ik heb liever een onderbouwing met een goed verhaal waarom dat level 4 genoeg zou zijn.

De extra kisten geven alleen maar 1 RR spreuk en geen 1x20 maar 1x10 OW Spreuk dat vind ik te gemakkelijk ik heb liever dat je het dan over een jaar bekijkt dan kom je tot als je 3 extra kistjes doet : wekelijks 3 RR spreuken en 3x10 OW spreuken, op jaarbasis praat je dan over 156 RR spreuken en 1560 KP voor je oude wonderen.

Met 156 RR spreuken kan je bijna 10 evo gebouwen levelen naar het hoofdstuk waar je je dan in bevind.

Kleinere spelers hoeven niet blijven hangen in een kleine BS dat is hun eigen keuze , stel dat Frenkie de Jong bij ASV Arkel was blijven hangen en niet doorgroeide, dan was hij niet via AJAX naar FC Barcelona gegaan.

Als speler heb je bepaalde ambities of niet. als je wel ambities hebt groei je vaak uit je broederschap en ga je verder kijken zo simpel is 't
 
nog een vraag is er ergens een overzicht waar je kan zien hoeveel punten je gespaard hebt?….zeker als het straks om grote hoeveelheden gaat dan wil je niet telkens op het plusje drukken om daar te kijken…
 
CW kijkt al een tijdje met de ogen van een grote speler in een grote BS naar het spel.
Hij vergeet hier door dat er meerdere kleinere BSsen zijn die moeite hebben om het 10e kistje te halen.
En alleen het 10e kistje geeft een blauwdruk en is daarmee belangrijk.
De extra kisten geven alleen maar 1 extra restauratie spreuk en 20owkp waarbij de laatste 19k punten vraagt.
Sorry maar als je als de 10 kistjes niet kan halen onder de nieuwe regels helpen de perks ook niet.
Dit betekend in bijna alle gevallen dat de helft van de broederschap niet mee doet aan toernooi bv omdat ze maar 2x per week inloggen. (of dat een broederschap maar half de spelers heeft omdat)

En nee als je heel goed leest op de meerdere forums dat ik niet kijk als een hele grote speler in een groot broederschap.
Ik probeer me steeds weer opnieuw door bv een nieuw accountje te starten of een verwaarloosde account op te pakken om te ervaren wat bepaalde problemen zo weet ik hoe moeilijk het is om laten we zeggen van orcs tot elvenar om aan voldoende hamers te komen voor je onderzoeken, en je kazernes

Als 10 kistjes een probleem is dan is sparen van punten niet de oplossing maar het onderliggende probleem.
De perks zijn voornamelijk leuk om zo nu en dan een bonus kistje te kunnen scoren.

nog een vraag is er ergens een overzicht waar je kan zien hoeveel punten je gespaard hebt?….zeker als het straks om grote hoeveelheden gaat dan wil je niet telkens op het plusje drukken om daar te kijken…
ehhm je spaart 1x per week. wat is het problem mer op het plusje drukken?
Om onze goederen te zien moeten we de muis op de goederen knop zetten (of drukken op de app)
Om spreuken te zien moeten we op knopjes drukken, om ons inventaris te gebruiken moeten we op een knopje drukken.

Wat is het probleem met het plusje?
 
@CrazyWizard ik wil het goed begrijp… dus als we deze week 1200 punten sparen wordt dit niet of wel bij de 974 punten van vorige week opgeteld?

de reden waarom ik het vraag loop ik dan geen risico dat als ik op het plusje druk om te kijken hoeveel ik heb en de te kort punten zitten toevallig binnen die aantal punten die ik gespaard heb dat ik ze dan kwijt ben.
 
dus als we deze week 1200 punten sparen wordt dit niet of wel bij de 974 punten van vorige week opgeteld?
Alles wat je over hebt aan punten (dus het stukje paars spul boven de bovenste gilde beloning) wordt opgeteld bij wat je had, tot het maximum van je perk. Dus als je max 2500 aan perk zou hebben in de toren dan krijg je 974+1200=2174. Als je maximum opslag van je perk 1500 is, dan krijg je 1500 (en volgende week 0 extra tot je weer wat van het archief uitgeeft).

En wat is het nut van resetten?
Stel je denkt nu dat de toren perk het allerbeste is, en je zet alle bloemetjes van de BS leden in op het toren archief.
Dan komt Inno met een "bouwtijd korting" perk (ik roep maar iets, weet niet of ze dat ooit gaan doen), en dat vind je helemaal het einde. En nu?

Met reset krijg je alle perk-punten weer terug, en alle perken worden 0 (en waarschijnlijk ben je alle eventuele opslag ook kwijt, maar dat weet ik niet). Vervolgens kun je al je perkpunten opnieuw toewijzen aan perks die je leuker / beter / belangrijker vind.
 
Het nut van resetten is dat de BS bijvoorbeeld besluit om de perks die voor toernooi gebruikt worden misschien beter in kennis gedaan kunnen worden
De aarts mag dat kosteloos elke maand op de 1e doen.
 
Bovenaan