• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Spelers: Redenen waarom spelers stoppen

DeletedUser2015

Guest
Hoi Iedereen,
op aanraden van een aantal mensen en met hun advies, heb ik het spel nog een paar weken een kans gegeven. Sommige dingen vlotten iets beter, ik heb nu beter door hoe het zit met grondstoffen verzamelen bvb. Maar mijn bezwaren en redenen om te stoppen blijven: te traag, te weinig vernieuwend, niets te doen... Ik kom nu al ongeveer een week enkel naar het spel om mijn voorraden en munten op te halen, onderzoek te doen en buren te helpen. Voor de rest is het wachten tot de techtree vol is en er iets nieuw gebouwd kan worden. In andere citybuilders moet je tenminste nog wegen herstellen, entertainment, scholen, ziekenhuizen, of zo bij bouwen om je bevolking actief en gelukkig te houden, etc. in dit spel gebeurt er niets. Ook andere bezwaren blijven: ik verken een provincies, merk dat de vijandige legers te sterk zijn, dus upgrade mijn leger en omvang van mijn troepen. Ik keer terug naar net dezelfde confrontatie en ja leuk hoor, die vijandige troepen zijn plots ook sterker geworden... Zo is de lol er natuurlijk ook snel af. Ik hou er dus mee op want dit spel is niets voor mij, en als ik kijk hoeveel spelers er mee ophouden of niet meer spelen als je burenhulp gaat geven, dan is het duidelijk voor mij: men past dit spel niet aan naar de wensen van vele spelers. Ik hou mijn account, misschien dat er binnen een paar maanden iets verbeterd is, want dit spel heeft wel potentie. veel plezier nog aan iedereen die blijft spelen.
 
Je ziet hier inderdaad veel potentie waar zeker niet alles uitgehaald wordt, en veel gevallen van Stockholm Syndroom. De makers zijn goed in het op allerlei manieren frustreren van spelers. Het lijkt of het hoofddoel is: afremmen. En dat omdat ze voor degenen die verst geraakten geen andere oplossing weten te bedenken.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2180

Guest
Ik vraag me af of spelers stoppen door de veranderingen die plaats vinden of door het niet kunnen omgaan met veranderingen die plaats vinden.
Want eerlijk gezegd zijn de veranderingen die recent plaats hebben gevonden vervelend , soms lastig en soms ronduit irritant maar zeker geen reden om te stoppen. Het vergt enig aanpassings vermogen , maar als je eenmaal weer doorspeelt en je zit weer op de goede weg , dan is t alsof t altijd zo geweest is.
Als een spel je echt geen plezier meer geeft maar alleen frustratie is het inderdaad beter om te stoppen , maar probeer ook eens over je frustratie heen te kijken want het risico is gewoon dat je alleen nog maar alle vervelende dingen ziet en dat wat elvenar leuk maakt word niet meer gezien.
Bovendien is er een forum waar je je kan uitten , maar wat ik helaas wel veel zie is : Inno jullie moeten dit NU veranderen anders stop ik.
Dit heeft nog nooit gewerkt in welke omgeving je ook zo'n zin gebruikt dus ook hier bij Elvenar gaat hem dat niet worden.
Ga gewoon de discussie aan , op een normale en open manier. En sta dan ook eens open voor de antwoorden ie je krijgt ookal zijn dat dan niet altijd de antwoorden die je wil.
Nu een lijst gaan maken met "grote"spelers die gestopt zijn resulteert in een lijst met spelers die vanaf het begin gespeeld hebben en alle veranderingen hebben doorgemaakt ( waarvan ze wisten dat die er zouden komen , want een nieuw spel in ontwikkeling) en niet om kunnen gaan met de huidige veranderingen.
En tuurlijk zijn er bepaalde veranderingen waar je niet blij van wordt , en ja ook ik zit wel eens heerlijk te mopperen zowel hier , als thuis als in de bs . Maar uiteindelijk speel ik toch vrolijk verder.
 

DeletedUser2180

Guest
Hoi Iedereen,
op aanraden van een aantal mensen en met hun advies, heb ik het spel nog een paar weken een kans gegeven. Sommige dingen vlotten iets beter, ik heb nu beter door hoe het zit met grondstoffen verzamelen bvb. Maar mijn bezwaren en redenen om te stoppen blijven: te traag, te weinig vernieuwend, niets te doen... Ik kom nu al ongeveer een week enkel naar het spel om mijn voorraden en munten op te halen, onderzoek te doen en buren te helpen. Voor de rest is het wachten tot de techtree vol is en er iets nieuw gebouwd kan worden. In andere citybuilders moet je tenminste nog wegen herstellen, entertainment, scholen, ziekenhuizen, of zo bij bouwen om je bevolking actief en gelukkig te houden, etc. in dit spel gebeurt er niets. Ook andere bezwaren blijven: ik verken een provincies, merk dat de vijandige legers te sterk zijn, dus upgrade mijn leger en omvang van mijn troepen. Ik keer terug naar net dezelfde confrontatie en ja leuk hoor, die vijandige troepen zijn plots ook sterker geworden... Zo is de lol er natuurlijk ook snel af. Ik hou er dus mee op want dit spel is niets voor mij, en als ik kijk hoeveel spelers er mee ophouden of niet meer spelen als je burenhulp gaat geven, dan is het duidelijk voor mij: men past dit spel niet aan naar de wensen van vele spelers. Ik hou mijn account, misschien dat er binnen een paar maanden iets verbeterd is, want dit spel heeft wel potentie. veel plezier nog aan iedereen die blijft spelen.
 

DeletedUser2180

Guest
Ik heb dat ook gezegd Maar dat zit dat alles zelf moet uit zoeken.De eerste 3-weken had stilstaan beeld maar verder kon alles 3 maal gemeld bij support .Maar dat anderen daar geen last van had reageerden ze niet tot dat ze bij gingen kijken . Toen was alles opgelost.Er komen fouten voor in het spel dat kan gebeuren .En net Kreeg van ene BILLY dat dan ongeduldig bent.Maar een antwoord vind toch op zijn plaats.als je zo met de mensen om gaat dan stoppen ze Maar ik speel lekker verder.
 

DeletedUser2180

Guest
Lastig met die privacy, maar je zou evt. wel % van redenen kunnen geven. Bijv. dat 10% heeft aangegeven dat het nieuwe gevechtssysteem de reden is. Maar met weinig respons is het helaas moeilijk te zeggen hoe representatief de uitslag is. En wat heeft het ook voor een nut voor ons de uitslag te weten? Als jullie het maar weten, jullie zijn de enigen die er iets mee kunnen.
 

DeletedUser2180

Guest
Als tegen iedere speler zeg dat ze ongeduldig zijn kan ik me dat wel voor stellen
 

DeletedUser2180

Guest
Dat er manier is om het beter doen met wat verandering in het spel waar iedereen weet wat hem te wachten.Als dat gebeurd Dan geven ze niet op.
 

DeletedUser2180

Guest
Als je een provincie waar marmer achter staat DAN MOET DAT HOGER ZIJN EN N IET BIJVOORBEELD ELIXER. dat kom ook in toernooien voor.Ik speel ook in de toernooien en heb daar ook moeite mee.Dit zit in het spel .Winnen zal niet makkelijk zin maar wel overzichtelijk zijn daar haal veel ergernis mee weg
 

DeletedUser234

Guest
Als je hier kijkt, dan kan je vtv zien welke stoffen vooral gevraagd gaan worden bij een bepaalde provincie, zoals je ziet: in een marmerprovincie mag je verwachten dat vooral marmer, kristal en elixer gevraagd zullen worden.

Die website geeft je over zowat alles in het spel heel veel informatie!! Maar die info is niet bindend, want is niet van Inno zelf, maar het klopt in 99% vd gevallen wel, is mijn ervaring.
 

DeletedUser1294

Guest
Dat er manier is om het beter doen met wat verandering in het spel waar iedereen weet wat hem te wachten.Als dat gebeurd Dan geven ze niet op.
Ik speel ruim 3 jaar en denk nog niet aan opgegeven hoor o_O
Er zijn al heel veel veranderingen geweest in het spel. Sommigen beter, anderen minder leuk, maar je speelt het spel zoals de makers het hebben ontwikkeld en daar pas je je op aan. Héél soms wordt er iets veranderd omdat spelers erom vragen, maar de grote lijnen bepaalt Inno en daar zal je het mee moeten doen.
Als jij je steeds ergert, is het misschien voor jou geen geschikt spel.
 

DeletedUser2180

Guest
Met jou reactie stoppen de van zelf wel. Maar ondanks speel ik gewoon verder .Ik vind jou antwoorden stuitend
 

DeletedUser3542

Guest
Ik vind jouw teksten stuitend @bizon , stuitend en tenenkrommend.... de reactie van @Eleonora0 is een schoolvoorbeeld van hoe je netjes moet reageren op iets onzinnigs (volgens mij zou ze zo de crew in kunnen)... en dan ga jij reageren dat haar teksten stuitend zijn?? ... wil je alsjeblieft niet meer reageren!?..
 

DeletedUser3722

Guest
Met jou reactie stoppen de van zelf wel. Maar ondanks speel ik gewoon verder .Ik vind jou antwoorden stuitend

Ik vraag me ook af wat je nu hieraan stuitend vind. Misschien de reactie dat dit misschien geen geschikt spel voor je is, als je jezelf er aan ergert?
Dit is zeker geen persoonlijke aanval. Eerder een constatering lijkt me.

Zoveel mensen, zoveel meningen. Iedereen vind wel iets in het spel voor verandering vatbaar. Zie verschillende discussies op dit forum.
Uiteindelijk hebben we een keuze, of het spel spelen zoals het nu is of voor een ander spel kiezen of een totaal ander hobby.

Ik denk niet dat stoppen met het spel altijd gebaseerd is op wat in deze tread beschreven staat. Er zullen ook genoeg spelers starten en bedenken dat het niet geschikt voor hun is. Of geen tijd meer hebben.
En sommige zullen ook stoppen om bovengenoemde reden.
Uiteindelijk is het altijd een vrije keuze om het spel te spelen. Ook op de wijze zoals je wilt (wel of niet vechten/wel of niet deelname aan events, BA etc).

Zoals ik het zie, is dat ik ook niet altijd even blij ben met bepaalde onderdelen van het spel. Vooral de lange bouwtijd vind ik irritant, maar dat heeft eerder met mijn geduld tolerantie te maken :)

Spelplezier zou voorop moeten staan, en anders zou ik persoonlijk een ander spel zoeken.
Maar ook daar geldt dat iedereen een eigen keuze heeft.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik vind Elvenar een leuk spel; er zijn prachtige, briljante gebouwen, samenwerken met de broederschap, events, bsa's, toernooien, discussies op het Forum, gezellige chats.... ben ik nog iets vergeten te noemen?:D lol Moet wel zeggen dat na een lange tijd Elvenar krijg ik soms wel het gevoel van saaiheid van herhalingen zoals bijv. steeds het zetten van 9-uurs productie, het contstante geklik van het ophalen van productie, wachten op lange opdrachten maar daarom zijn tussendoor de events en bsa's goed, het geeft variatie. Als ik ooit ermee zal stoppen dan zal het zijn omdat ik geen tijd meer zou hebben en om de constante geklik van producties ophalen. Om deze redenen heb ik wel een paar keer op het randje gestaan om ermee te stoppen maar heb tot nu toe wel een manier gevonden om ermee door te gaan....Het zou wel fijn zijn als er in de toekomst iets zou worden gedaan met de constante geklik van productie ophalen te veranderen; het scheelt tijd en ook een RSI hand/arm. Maar goed dit is weer een andere discussie, maar ik meld het toch even hier omdat het wel een rol speelt. Hopelijk zal het nieuwe Elvenar-team in de komende tijd dit oppakken en iets mee doen.....:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3722

Guest
Ik vind Elvenar een leuk spel; er zijn prachtige, briljante gebouwen, samenwerken met de broederschap, events, bsa's, toernooien, gezellige chats.... ben ik nog iets vergeten te noemen?:D lol Moet wel zeggen dat na een lange tijd Elvenar krijg ik soms wel het gevoel van saaiheid van herhalingen zoals bijv. steeds het zetten van 9-uurs productie, het contstante geklik van het ophalen van productie, wachten op lange opdrachten maar daarom zijn tussendoor de events en bsa's goed, het geeft variatie. Als ik ooit ermee zal stoppen dan zal het zijn omdat ik geen tijd meer zou hebben en om de constante geklik van producties ophalen. Om deze redenen heb ik wel een paar keer op het randje gestaan om ermee te stoppen maar heb tot nu toe wel een manier gevonden om ermee door te gaan.....Het zou wel fijn zijn als er in de toekomst iets zou worden gedaan met de constante geklik van productie ophalen te veranderen; het scheelt tijd en ook een RSI hand/arm. Maar goed dit is weer een andere discussie, maar ik meld het toch even hier omdat het wel een rol speelt. Hopelijk zal het nieuwe Elvenar-team in de komende tijd dit oppakken en iets mee doen.....:)

Helemaal mee eens. Ik vind daarom de app al een hele uitkomst om het geklik te verminderen. Alleen is het tijdens een bsa nogal een risico via de app. Dus hoop ik dat die extra functionaliteiten krijgt. En vooral het al eerder gemelde kiezen van opdrachten in de browser. Als dat toch zou kunnen als in de app, zou ik een zeer gelukkig mens zijn :p
 

DeletedUser234

Guest
Idd de enige reden dat ik soms een dag niet speel, zijn lichamelijke klachten, maar daar acht ik natuurlijk mezelf verantwoordelijk voor....al zou het zeker fijn zijn als ik toch dagelijks kan spelen, omdat ik minder hoef te klikken. :)
 
Bovenaan