• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Speler: vanwege geen vordering, mijn afscheid.

In september ben ik met Elvenar begonnen, vond het best een leuk spel, maar hoe verder je in het spel/ de boom komt hoe saaier het wordt. Ik ben nu bijna op het eind van de boom en het wachten op vorderingen is nog veel langer geworden. Er zit totaal geen vaart in het spel en met de dwergen is het alleen nog maar erger geworden. Je kunt nu bv je huizen pas uppen ( met ietsie pietse meer inwoners) nadat je eerst nog tijdrovende andere dingen moest ontdekken. Voor de dwergen kwamen duurde het al lang genoeg naar mijn mening. Het vechten is de enigste mogelijkheid om ,tussen de gedwongen minimale productiereeks van 3 uur door, jezelf nog bezig te houden. Maar ook in dit vechten wordt je vreselijk beperkt door de 1 a d dagen durende ontdekking van een provincie en het opbouwen van een leger, wat je ook elke dag weer moet doen en dus ook 1 dag duurt.
Nee, Elvenar is geen goede reclame voor de andere spelen van deze ontwikkelaars. Ik zal dus ook niemand Elevenar aanraden of zelf een ander spelletje van Inno gaan spelen. Jammer , jammer.
Voor mij is een leuk spel, waarin je zelf keuzes kan maken en het kan spelen wanneer en vooral hoelang ,achter elkaar, je het wil. En dat is hier jammer genoeg zeer zeker niet het geval. Dat is ook de reden dat is ga stoppen en ik ben bang voor de ontwikkelaars dat er meer spelers zijn die dit gaan doen.
Nogmaals jammer.
 

DeletedUser

Guest
Ondanks dat ik het vreselijk jammer vind dat je stopt Oldie en je erg zal missen:(, begrijp ik het wel en ben ik het ook met je eens.

Het argument van Innogames om vertragingselementen in te voeren zodat spelers niet te snel gaan is een grove inschattingsfout geweest. Ik ben begin juni begonnen, in een naar mijn idee normaal tempo gespeeld en niet al te veel dias uitgegeven. Zit nu mijn dagen te slijten met 2 dagen wachten op een verkende provincie zodat ik een kwartiertje of zo kan vechten. Verder helemaal niets meer te doen.

Het is totaal niet interessant meer om dias uit geven. Ik zou niet weten aan wat :rolleyes: Hierdoor is Innogames ook een dief van hun eigen portomonnee.
Ik wacht de aangekondigde uitbreiding van 12 jan nog even af, maar als dat weer alleen maar bug fixes is of weinig verbetering brengt in het spel, stop ik er ook mee.
En dat is dan de volgende grote speler die het niet meer ziet zitten.
 
En daarom mis ik dus de wereldchat,

Mensen blijven zelden plakken om het spelletje, ze blijven plakken door de communicatie met anderen waarmee ze een "band" hebben opgebouwd. Lekker chatten is vaak ook een tijdverdrijf.
Doordat ze blijven plakken (en dit zijn vaak de premium kopers) en er weer bij een uitbreiding een soort reden is om toch maar weer wat uit te geven zijn dit ook interessante spelers om te behouden.

Ja de gildechat kan dit ook bewerkstelligen, probleem is alleen dat je dan een hele gezellige gilde moet hebben, en vaak is het dan zo gezellig dat ze uiteindelijk wel elkaar spreken via skype, whattsapp, kakaotalk, telegram of whatever. de groep is te hecht en te klein.
Daarnaast is het dus met geluk rondschieten, het is binnen elvenar praktisch onmogelijk gelijkgezinden te vinden binnen het huidige communicatiesysteem. het forum voldoet simpelweg niet.

Een gilde van dergelijke kwaliteit vinden is meer toeval (als die bestaat) dan vanzelfsprekend.

btw: elk spelletje gaat een keer vervelen, soms is het tijdelijk soms permanent, in het geval van tijdelijk moet je over een dood punt heen. hiervoor moet je dus iets hebben wat je over dat dode punt heen helpt. dit mis ik in elvenar.
 

DeletedUser

Guest
@CrazyWizard. Zowel Oldie als ik zitten in dezelfde bs, en wij hebben een zeer levendige en gezellige chat, met regelmatig meer dan 100 berichten in nog geen uur. Wij hebben het over van alles en nog wat, niet alleen het spel. Dus ja de "band" is opgebouwd en chatten is voor ons idd een leuk tijdverdrijf. Maar het gebrek aan voortgang in het spel duurt gewoonweg te lang, waardoor de top 6 in onze bs nu al weken vrijwel niets meer doen heeft. Daar is zelfs een zeer gezellige broederschap niet meer tegen opgewassen.

Een wereldchat zou dit probleem niet oplossen, omdat het uiteindelijk te onpersoonlijk is volgens mij. Net zoiets als 1000+ "vrienden" hebben op FB o_O Het zou hooguit een heel klein pleistertje plakken zijn op een hele grote wond. Er moet duidelijk iets verbeterd worden in het spel zelf zodat je nog een gevoel van voortgang en uitdaging hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook ik vind het vreselijk jammer dat Oldie gaat stoppen, maar snap het wel:(
Ik wil dus ook een signaal afgeven dat er echt iets moet gebeuren om spelers binnen te houden. Gezelligheid binnen een BS is belangrijk, maar niet het allerbelangrijkste. Waar men voor kwam en kom is toch het spel, en dat moet voldoende uitdaging hebben. Voor velen is dit dus niet het geval. De oplossing om dan maar dia's te kopen is geen oplossing; dan ben je nog sneller klaar en zit je nog langer te wachten tot je iets kunt doen. Deze ontevredenheid beïnvloed nu ook de "kleinere"spelers, die zien ook waar we tegenaan lopen en bedenken zich nu wel 2 keer of dit het doel is wat ze voor ogen hadden. Een spel hoef je niet de hele dag door te spelen, maar een beetje meer snelheid zodat er voortgang blijft zou toch wel erg prettig zijn. Ik hoop echt dat deze "noodkreten" gehoord worden en dat er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.
 

DeletedUser

Guest
Voor mij is het nog spel nog uitdagend genoeg. Plaats 13 met 87.000 punten. Volgende week kan ik het dwergenstuk slopen en dan kan er nog een hele zwik bij gebouwd worden. Top 5 is haalbaar.
Maar dat wil wel zeggen dat dit spel zo dood is als een pier, als een speler die 2 maanden later begonnen is met een beetje diamanten top 5 kan halen.
 

DeletedUser68

Guest
In september ben ik met Elvenar begonnen, vond het best een leuk spel, maar hoe verder je in het spel/ de boom komt hoe saaier het wordt. Ik ben nu bijna op het eind van de boom en het wachten op vorderingen is nog veel langer geworden. Er zit totaal geen vaart in het spel en met de dwergen is het alleen nog maar erger geworden. Je kunt nu bv je huizen pas uppen ( met ietsie pietse meer inwoners) nadat je eerst nog tijdrovende andere dingen moest ontdekken. Voor de dwergen kwamen duurde het al lang genoeg naar mijn mening. Het vechten is de enigste mogelijkheid om ,tussen de gedwongen minimale productiereeks van 3 uur door, jezelf nog bezig te houden. Maar ook in dit vechten wordt je vreselijk beperkt door de 1 a d dagen durende ontdekking van een provincie en het opbouwen van een leger, wat je ook elke dag weer moet doen en dus ook 1 dag duurt.
Nee, Elvenar is geen goede reclame voor de andere spelen van deze ontwikkelaars. Ik zal dus ook niemand Elevenar aanraden of zelf een ander spelletje van Inno gaan spelen. Jammer , jammer.
Voor mij is een leuk spel, waarin je zelf keuzes kan maken en het kan spelen wanneer en vooral hoelang ,achter elkaar, je het wil. En dat is hier jammer genoeg zeer zeker niet het geval. Dat is ook de reden dat is ga stoppen en ik ben bang voor de ontwikkelaars dat er meer spelers zijn die dit gaan doen.
Nogmaals jammer.

jammer dat er weer een speler weg gaat maar is echt begrijpelijk helaas er komen dit jaar wel wat upgrades aan
maar dat had er in december al moeten zijn naar mijn mening

Ze missen inderdaad het continue aanwezig zijn in het spel er is niks helaas
alleen maar voorraden op potten dag in dag uit

het gaat je goed oldie
 

DeletedUser472

Guest
aan de ene kant begrijp ik het er moet echt wat gebeuren ik vraag me af wat de groote spelers doen allemaal en dit is het resultaat

maar ik zou effe wachten met stoppen want binnekort komt een nieuwe update waar volgens mij een nieuwe ras komt een nieuw soort methode voor vechten en nog redelijk wat en volgens mij komt dat op 12 januari dus zou tot dan nog effe online blijven om te kijken of het nog iets waart is
en ik zou effe kijken naar deze link hier kan je suggesties en je mening geven over ideeën hoe we elvenar leuker kunnen maken


https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/hoe-kunnen-we-elvenar-leuker-maken.1089/
 

DeletedUser

Guest
Enerzijds kan ik jullie gedachten wel volgen, anderzijds is er geen enkel spel wat onbeperkt speelplezier geeft.
Hierbij doelende op dat wanneer je aanwezig bent op het spel gedurende b.v. 8 uur je ook 8 uur bezig bent of het moet al een actiespel zijn.
Ik denk ook dat de mensen die het continue bezig willen zijn in het spel vanaf het begin een inschattingsfout hebben gemaakt en beter hadden kunnen kiezen voor een spel als Strike Force of Battlestar Galactica.
Daarbij speelt de een b.v. 6 uur per dag de ander 1 uurtje per dag.
Iemand die 6 uur achtereen achter het spel wil zitten zal het misschien gauw gaan vervelen en klaar zijn terwijl de speler die maar 1 uur per dag de tijd heeft wel continue bezig kan zijn en dus ook veel langzamer groeit.

Kortom men kan het natuurlijk niet iedereen naar de zin maken.
Als het een spel zou zijn waar je vrijwel continue achter zou moeten zitten is het weer niets voor de mensen die maar een uurtje per dag hebben.
Zo heeft iedereen iets.
Jammer als jullie zouden stoppen maar om nu het spel zodanig te veranderen dat de 1 uur spelers er niets meer aan zouden hebben is ook geen optie.
 

DeletedUser

Guest
Enerzijds kan ik jullie gedachten wel volgen, anderzijds is er geen enkel spel wat onbeperkt speelplezier geeft.
Hierbij doelende op dat wanneer je aanwezig bent op het spel gedurende b.v. 8 uur je ook 8 uur bezig bent of het moet al een actiespel zijn.
Ik denk ook dat de mensen die het continue bezig willen zijn in het spel vanaf het begin een inschattingsfout hebben gemaakt en beter hadden kunnen kiezen voor een spel als Strike Force of Battlestar Galactica.
Daarbij speelt de een b.v. 6 uur per dag de ander 1 uurtje per dag.
Iemand die 6 uur achtereen achter het spel wil zitten zal het misschien gauw gaan vervelen en klaar zijn terwijl de speler die maar 1 uur per dag de tijd heeft wel continue bezig kan zijn en dus ook veel langzamer groeit.

Kortom men kan het natuurlijk niet iedereen naar de zin maken.
Als het een spel zou zijn waar je vrijwel continue achter zou moeten zitten is het weer niets voor de mensen die maar een uurtje per dag hebben.
Zo heeft iedereen iets.
Jammer als jullie zouden stoppen maar om nu het spel zodanig te veranderen dat de 1 uur spelers er niets meer aan zouden hebben is ook geen optie.

Lifesaver, het probleem is bij mij niet zozeer dat ik 6-8 uur nonstop bezig wil zijn met dit spel. Ik speelde meestal een half uurtje en ging dan wat anders doen als de chat mij niet in het spel hield ;-) Keerde dan na een paar uurtjes weer terug voor weer een half uurtje.
Maar nu kan ik 2 dagen non-stop niets doen! En ja dan verlies je wel je interesse.
 

DeletedUser

Guest
Lifesaver, het probleem is bij mij niet zozeer dat ik 6-8 uur nonstop bezig wil zijn met dit spel. Ik speelde meestal een half uurtje en ging dan wat anders doen als de chat mij niet in het spel hield ;-) Keerde dan na een paar uurtjes weer terug voor weer een half uurtje.
Maar nu kan ik 2 dagen non-stop niets doen! En ja dan verlies je wel je interesse.
Op momenten dat het spel even neigt te stagneren kies ik er voor om een opdracht te nemen waarbij het b.v. nodig is om de werkplaatsen elke 5, 15 of 60 minuten te "oogsten" en overbrug zo de tijd.
Zo zijn er genoeg opties te bedenken binnen het spel.
Een manier zou zijn om b.v. gedurende 3 uur iets anders te doen, hetzij op de computer, hetzij zonder computer.
Ik teken graag (technisch tekenen middels autocad) en wissel dit af met het spel.
 

DeletedUser

Guest
Op momenten dat het spel even neigt te stagneren kies ik er voor om een opdracht te nemen waarbij het b.v. nodig is om de werkplaatsen elke 5, 15 of 60 minuten te "oogsten" en overbrug zo de tijd.
Zo zijn er genoeg opties te bedenken binnen het spel.
Een manier zou zijn om b.v. gedurende 3 uur iets anders te doen, hetzij op de computer, hetzij zonder computer.
Ik teken graag (technisch tekenen middels autocad) en wissel dit af met het spel.

Ehh, mijn kas loopt over voor zowel munten al gereedschap. Heb ondertussen al heel veel goederen en kps (voor doneren aan bs OWs) ervan gekocht, maar ben dat een beetje zat. Dus laat de opdrachten maar lopen.

En zoals ik al schreef ben niet continu met het spel bezig geweest, heb zat andere activiteiten en hobbies ;-)
 

DeletedUser

Guest
Niet om negatief te doen hoor DiDi1,

Maar wat is de doelstelling van het spel:

Gebouwen maken en uppen en goederen verzamelen.
Met het eerste ben je compleet klaar?
en het tweede kun je onbeperkt doorgaan maar wil je niet.
Dan zijn er weinig opties meer.

Enerzijds geef je aan niet uren achter het spel te willen zitten omdat je genoeg andere dingen te doen hebt.
Anderzijds wil je dus wel meer achter het spel zitten, een beetje een tweestrijd dus.

Je zou kunnen overwegen om een tweede account te nemen en daar helemaal opnieuw te beginnen zonder dia's
 

DeletedUser

Guest
..................................
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Een vrij eenvoudige optie zou kunnen zijn om het te bebouwen terrein een stuk te vergroten zodat er meer, veel meer gebouwd kan worden in afwachting van nieuwe gebouwen die b.v. 24 uur duren voor dat ze "geoogst" kunnen worden.
Wie weet wat de toekomst brengt, daarbij is het een spel wat (nog) een beetje in de kinderschoenen staat en over een jaar misschien wel heel veel mogelijkheden heeft.
Om deze eventuele mogelijkheden te bedenken en te maken kost een hoop tijd dus is geduld nodig................al is dit ook voor mij soms moeilijk hoor. ;)
 

DeletedUser788

Guest
ik peins er ook zwaar over om te stoppen; er zijn volgens mij een aantal dingen die niet op elkaar afgestemd zijn: zo is de verhouding inwoners die je nodig hebt, dus 't aantal woongebouwen, totaal niet in evenwicht met de inwoners die je nodig hebt om andere gebouwen te kunnen bouwen, gevolg is dat je ongeveer 3/4 woongebouwen in je stad hebt staan en dan blijft er weinig plek over voor andere gebouwen. Zoals al eerder aangehaald is de tijd die een verkenner nodig heeft ook buiten proporties en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Is jammer omdat 't spel Grafisch mooi is, maar alleen dat feit weegt niet op tegen de algehele tendens van wachten en niet vooruit komen, kijken naar gras dat groeit, is bijna net zo spannend.
 

DeletedUser7

Guest
Met mijn super-mod oren hoor ik dat er geroepen wordt! Hier ben ik!
Nee, maar even serieus, wij hebben ook vakantie en bovendien waren we vandaag druk bezig met het nakijken van de antwoorden van het december-evenement (en daar zijn we nog niet klaar mee).
Wat betreft het feit dat het spel wat saaier wordt zodra je de onderzoeksboom hebt afgesloten; ja, dat is waar. Zelf neem ik dan altijd een kleine "elvenar-vakantie" en log dan nog maar vrij weinig in. Zodra er weer een update is kan ik weer met veel plezier aan de gang.
Doe het dus rustig aan, maar houdt het spel wel in de gaten, is mijn advies. Houdt er ook rekening mee dat het spel nog relatief nieuw is. Dat betekent dat devs hun keuzes voor updates goed moeten overdenken, omdat die nu de basis leggen voor de rest van het spel. Zodra het spel wat ouder en groter is, zullen de updates waarschijnlijk wat sneller komen.
 

DeletedUser855

Guest
Ik benijd je baantje niet Lord jirre, maar okay...ik ga er even op schieten:

Eigenlijk zeg je niets nieuws, terwijl actieve grotere spelers aangeven er geen hol meer aan te vinden. De tip om het rustiger aan te doen...(NOG rustiger aan) is zout op de wond leggen :p

Als mensen minder gaan inloggen op Elvenar, gaan ze geheid op zoek naar een ander spel. De kans dat ze terug komen als er eindelijk weer eens een update komt, terwijl ze midden in een nieuw spel zitten, lijkt mij nihil.

Er wordt altijd gezegd...het spel is in ontwikkeling. Is het niet wijzer om een spel pas op de markt te brengen als er niet meer eeuwen gewacht hoeft te worden op updates door de devs? Ik bedoel....als ik een boek wil uitgeven, hoef ik ook niet met 4 hoofdstukken aan te komen. Het hoeft niet af te zijn....er kunnen meerdere delen volgen.

Ik heb er nog wel lol in, omdat ik net aan dwergen ga beginnen. Ik zoek ook geen actiespel....maar erger me bv ook suf aan die bizar lange wachttijden van de verkenner etc.
Ik wil jullie echt niet afzeiken, maar dit spel is uitgestorven voordat dit spel uit de Beta-fase is. Eeuwig zonde.
 
Bovenaan