• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Speler: multi accounts, hoe zit het nu eigenlijk?

DeletedUser1083

Guest
Zelf heb ik 2 dagen gekeken naar het menselijk ras. Ik merkte al snel dat dit me niet aanstond. Daarom ook snel gesloten.
Mijn eerste buurtschap had een aantal leden die 5 accounts hadden. Zo krijg je een kleine bs wel gevuld en kan je steden droppen als je meerdere leden krijgt.
Persoonlijk zie ik het anders. Als je 5 steden moet onderhandelen kan je ze echt niet de aandacht geven die ze verdienen. Daarom denk ik dat iemand die 1 of maximaal 2 steden heeft veel effectiever is dan iemand met 5-10 of zelfs 25. Daar zou ik niet de tijd, aandacht en moeite voor hebben of doen. Uiteindelijk zal het zelf regulerend zijn. Er zullen altijd extremen zijn maar zoals het spreekwoord zegt: "uitzondering bevestigd de regel".

Oh en reagerend op het volgende:
Stefan, ik wil graag op je reactie in gaan, maar dan leg ik openlijk een stevig probleem bloot. En wat jij "peanuts" noemt, noem ik een meervoud van eigen productie fabrieken. Mits goed uitgevoerd hoef je je met normaal verbruik nooit meer zorgen te maken over bepaalde tekorten.

Als speler in andere games kan je trainers of cheatcodes gebruiken. Wanneer je dat in deze game wil doen heb je alleen jezelf hiermee. Het spel is snel uitgespeeld en de uitdaging/zin in het spel verdwijnt. Wanneer je het spel speelt zoals het bedoelt is, en dat is op vele manieren behalve het gebruiken van glitches, zal het mijn inziens het meest plezier geven.
 

DeletedUser

Guest
Tekorten? Ik heb miljoenen goederen. En zonder vals te spelen. Wie dat truukje nodig heeft moet wel een grote kluns zijn dat hij het niet kan zonder.
En de spelregels zijn duidelijk: je MOET bugs melden aan support. Ook deze dus.
 

DeletedUser580

Guest
Vals spelen, of een grijs gebied door tekortkomingen in de AGV. Dat is het punt, en daar gaat dit topic in essentie over, en daar heeft Desi al reeds een nuttige uitspraak over gedaan.

Daarnaast spreek jij nu direct over bugs @Stefan The Great. Ken het verschil tussen bugs, exploits en features. In dit topic wordt gewezen op features, blijkt uit de uitspraak van Desi. Wanneer je hier zeer intensief gebruik van maakt, en je weet wat je doet, blijf je binnen de regels van het spel, maar grenst het wel aan een exploit: je speelt het spel niet op de manier zoals het bedoelt is. (maar het blijft binnen de regels)

Ik heb tevens aangegeven om uitleg te geven over een redelijk optimaal gebruik maken van deze "features", nog geen PB gehad van Desi. (en onderdelen van deze features zijn al wel bekend bij de developers, en ze hebben in het verleden ook al eens ingegrepen)

Je spreekt over het hebben van miljoenen goederen. Ik heb even je account bekeken, en het spreekt voor zich dat je miljoenen hebt. Waarschijnlijk heb jij alle provincies die je kon verkennen, reeds verkent en vrij gevochten/onderhandeld. Dan ben jij nu alleen nog maar bezig met het aanleggen van grotere voorraden, zonder dat je goederen uitgeeft. "een kluns zijn" staat hier geheel los van, want wanneer je nog niet alles hebt, moet je de binnen gekomen goederen uitgeven, om verder te groeien. Wanneer iemand jou niveau heeft bereikt, kan iedere kluns vergelijkbare hoeveelheden opsparen. Daarnaast ben jij ook een (stevig?) betalende speler, wat wederom grote voordelen heeft.
 
Dat met "verzamel 4000 goederen"? Dan moet je er nog als een gek op los gaan klikken voor wat peanuts.
Je kan natuurlijk wanneer je sowieso aan het cyclen bent met je ene account wat goederen op de markt zetten en ze met de andere account afnemen. Als je met 2 verschillende browsers speelt, dan kan je je 2 accounts gelijktijdig openen op je computer.

De vraag blijft natuurlijk: WAAROM start iemand met een tweede account? Omdat het zo leuk is om nog eens precies hetzelfde te doen? Of toch met het doel om vals te spelen?

Ik heb echt geen 2 accounts nodig voor dat trucje, nog kan ik het een exploit noemen.
Het quest systeem is gewon een onderdeel van het spel. daarnaast heb je geen 2 accounts nodig.

Ik kan +- 1 quest per fabriek doen, maar niet idereen in onze gilde kan dit doen, dan komen ze aan het einde van hun fabrieken nog 200 marmer ofzo tekort en dan zie je een berichtje op de chat voor de markt waarmee de quest wordt voltooid.

nadat ik me fabrieken heb geleegd dan ben ik wel weer ff uitgeklikt (+- 4-6 cycles van 4-5 questen per cycle)
omg enkel goederen te verzamelen met multiaccount trading is zo vermoeiend dat je op de lanegere termmijn (meer dan en paar dagen waarbij het nog "leuk" kan zijn) een macro gebruiken (ook verboden)
Je klikt jezelf anders helemaal kapot.
 

DeletedUser580

Guest
Quote van de spelregels zoals op dit forum te vinden is, en aldus Desi lijdend is boven de Innogames AGV:
"§5 Bots, scripts of macros

Het gebruik van bots, scripts, browseraanpassingen of andere programma's die iets veranderen aan Elvenar is ten strengste verboden.
"


De definitie van "die iets veranderen aan Elvenar" is bijzonder slecht. In feite veranderd een macro, zoals jij benoemd, het spel "elvenar" niet. Het veranderd hoe je computer functioneert. (bijvoorbeeld je muis en toetsenbord overnemen, waardoor je tijdelijk geen controle meer hebt over je computer) Het veranderd niets aan het spel zelf, geen code injecting en dergelijke. Het speelt voor jou, en daarvoor is de definitie, die in de spelregels (AGV) van Elvenar hier op het forum staan, veel te slecht.

Daarnaast herinner ik mij ook nog dat in de Innogames AGV, en ik meende hier ergens in dit topic, werd verwezen naar de duitse wetgeving. Dit vind ik ook een vreemde gedachtegang, zeker nu het privacy gebeuren regelmatig in het nieuws is.

Er werd hier eerder een verwijzing gemaakt naar het gedoogbeleid van canabis, dus die zal ik maar even gebruiken. In nederland wordt op kleine schaal, het kweken van hollands groen voor eigen gebruik gedoogd. Wanneer ik als Nederlander verhuis naar Duitsland, kan ik wel nederlander zijn, ik moet mij alsnog aan de duitse wet houden, omdat ik duitsland opereer/handelingen verricht en eventueel zelfs diensten aan bied.

Facebook en andere online diensten, moeten zich ook aan de lokale wetgeving houden, wanneer ze hun diensten aanbieden in een ander land. Misschien mag je in een arabisch land, wel kinderen uithuwelijken, of er mee trouwen wanneer ze 10 zijn. Misschien mag je ze daar ook als bruid aanbieden, en een bruidsschat vragen. Wanneer zo iemand vanuit een arabisch land dit aanbod doet via het internet, gericht op nederlanders, is dat tegen de nederlandse wet, en is de lokale wetgeving van die arabier niet interessant.

Dit zelfde geld volgens mij ook voor games, die hun diensten specifiek op nederlanders/belgen afstemmen. Zo hebben game developers vanuit Amerika, ook rekening te houden met bijvoorbeeld de privacy wetgeving die hier geld. (lees eens het nieuws)
 

DeletedUser580

Guest
*PS: ik weet wat ze hier met de Elvenar regels bedoelen met de regel die ik gequote heb. Echter gaat het niet om intenties en/of bedoelingen. En omdat multi accounting ook niet duidelijk vermeld staat, en omdat multi accounting een groter issue is, heb ik het multi accounting eruit gepikt ipv de andere gaten in de AGV. Juist om anderen niet op nog meer op ideeën te brengen.
 

DeletedUser1083

Guest
@Dassem Ultor Bij digitale producten ligt het net iets anders. Ik ben geen jurist maar mij is eens uitgelegd door een rechtsgeleerde dat het product eigenlijk niet in nederland wordt aangeboden maar vanuit duitsland. De extentie achter een adres mag niet meer gezien worden als vestiging(.com is internationaal, maar een nederlandse winkel mag ook een .de adres beginnen) Het bedrijf is gevestigd in duitsland en houdt zich aan de duitse wet. Wij spelen dus een duits spel dat vertaalt is in het nederlands. Zie het zoals dat je een dvd speler koopt bij amazon.com(VS) en naar nederland verscheep. Hierbij krijg ik toch echt maar max een half jaar garantie en niet de europesche 2 jaars garantiebepaling.
 

DeletedUser580

Guest
@perulez Waarom bepaald de EU dan waar en hoe Facebook, een amerikaans bedrijf, zijn data moet beveiligen? Hoe komt het dan dat g00gle sommige zoekresultaten in china eruit filterd? Hoe komt het dan dat bepaalde sites alleen in een bepaald land te bekijken valt? Je redenering is heel behoorlijk. Maar klopt toch niet.

Denk ook aan online gok websites, vanuit bijvoorbeeld engeland. Online gokken is voor nederlanders verboden op die sites. De staat heeft een monopoly op gok spellen, en daar valt bijvoorbeeld ook online poker onder. Wanneer je op deze sites speelt, en je bent in nederland, dan ben je officieel gezien in overtreding en kan er strafvervolging komen.

Bij het leveren van producten zal er vast en zeker een andere regeling zijn, maar het gaat hier om diensten.
 

DeletedUser

Guest
Er zijn nu eenmaal mensen die het vinden van een exploit of een glitch in een game als een soort nationale sport beschouwen. En dan zie je onmogelijke topscores in de lijst staan (dat is gelukkig hier nog niet het geval).
Een truukje dat veel geprobeerd wordt in andere games is het ingeven van een negatief getal in een numeriek veld. Computers kunnen vreemde dingen doen met negatieve getallen, bijvoorbeeld deze omzetten in de maximum integer...
 

DeletedUser

Guest
@dassem al die regels omtrent AGV is niet ff makkelijk uitteleggen en jou redenering klopt ook niet helemaal je haalt wet en AGV doorelkaar
 

DeletedUser580

Guest
Ajax408, Volgens mij haal ik AGV en wetgeving niet door elkaar. Binnen een spel zijn er vrijwel altijd AGV's. Deze regels van het spel behoren binnen wetgeving van een overheid te vallen. Wanneer een AGV in conflict komt met een wet, dan is die AGV op dat punt niets waard. Wanneer er dan in een extreem geval, er een rechter aan te pas komt, zal deze de AGV naast zich neer leggen, omdat wetten immers voor gaan.

Stel: ik richt een schiet club op. Stel dat ik in de AGV van de schiet club zeg: wanneer iemand een biertje op heeft en komt schieten, mag je dat lid een kogel door het hoofd jagen. Stel jij doet dat netjes binnen de AGV. Dan komt de politie toch op een gegeven moment verhaal halen, en dan kom je echt wel achter de tralies. Wet gaat boven een AGV.

Wanneer jij nog van mening bent dat ik zaken door elkaar haal, zou je dit dan kunnen quoten? Want misschien maakte ik nog wel ergens een typfout.
 

DeletedUser

Guest
Waarom bepaald de EU dan waar en hoe Facebook, een amerikaans bedrijf, zijn data moet beveiligen? Hoe komt het dan dat g00gle sommige zoekresultaten in china eruit filterd? Hoe komt het dan dat bepaalde sites alleen in een bepaald land te bekijken valt

dat heb niks met AGV te maken daar komen de wetten om de hoek ;)
 

DeletedUser

Guest
Onder pushing valt niet alleen zorgen dat grondstoffen van account A naar account B worden overgezet, maar ook het geven van burenhulp op het hoofd account, kan gunstige effecten hebben op een hoofd account. (denk aan 5 arbeiders, die constant net even sneller werken) Ook kan het helpen om een broederschap omhoog te boosten in de rankings, al is hierin geen concreet voordeel te vinden, op "status" na.

Dassem: Grondstoffen van account A naar B overzetten, oftewel gewoon eerlijk handelen, burenhulp geven, zijn normale activiteiten binnen een broederschap of met buren. Mits de handel eerlijk is kan ik dit niet als pushen opvatten, of als een extra voordeel als je 2 accounts hebt.
Mijn 2de stad is nog relatief klein en ik kom daar eerlijk aan mijn goederen via bs handel of burenhandel. Handel dus vrijwel nooit tussen mijn accounts (al helemaal niet omdat ik 2 van de 3 dezelfde bonusgoederen heb!).
Ik zie geen enkele reden waarom ik mijn 2de stad geen burenhulp zou mogen geven. Het gaat om 1 x in de 23 uur. Als ik iedereen in de bs burenhulp geef, waarom zou ik dan mijn 2de stad over moeten slaan en die stad dus onnodig benadelen?

Ik zie ook niet hoe je met 2 accounts een broederschapschap omhoog kunt boosten in de rankings. Het blijven individuele accounts. Met een aantal "rustende" leden die wachten tot het volgende hoofdstuk er komt wordt een broederschap in feite al geboost. Of vind je dat al die leden (de helft van ons bs) ontslagen moeten worden?

Vals spelen, of een grijs gebied door tekortkomingen in de AGV. Dat is het punt, en daar gaat dit topic in essentie over, en daar heeft Desi al reeds een nuttige uitspraak over gedaan.

En weer kom je met een onterechte beschuldiging van vals spelen! Terwijl Desi antwoord was:

In de basis zijn multi accounts in Elvenar eerlijk omdat Elvenar geen PvP elementen bevat. Laat ik het zo stellen, je kunt anderen niet benadelen door het hebben van meerdere accounts. Wel is het zo dat er op bepaalde vlakken oneerlijk voordeel te hebben dmv pushen. Dat is de reden dat die regel nog steeds wel bestaat.

Zoals ik al eerder heb gezegd, hebben wij in ons bs strikte regels omtrent "pushen", dus mijn vriendelijk verzoek aan jou is om te stoppen met onterechte beschuldigen van valsspelen. Begint nu hoogst irritant te worden, zeker omdat je het bij ons ledenwervingsbericht "Here be Dragons zoekt enkele spelers" ook al nodig vond om commentaar te leveren over dubbele accounts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
innogames is goed beveiligd voor trucjes met vals spelen , kan er wel tig noemen maar werken toch niet haha (oud prof bugger ) hahah
 

DeletedUser580

Guest
Mijn 2de stad is nog relatief klein en ik kom daar eerlijk aan mijn goederen via bs handel of burenhandel. Handel dus vrijwel nooit tussen mijn accounts (al helemaal niet omdat ik 2 van de 3 dezelfde bonusgoederen heb!).

Stel je hebt op 2 accounts, 6 verschillende bonus goederen. Dan kun je met specifieke missies non-stop cyclen. En dan bedoel ik non-stop, en niet uren wachten totdat er iets klaar is. Ik heb zo'n missie die ik non-stop kan doen. Met de verkregen munten/gereedschappen, kun je ongelimiteerd de niet-bonus-goederen kopen via de groothandelaar, en daarmee compleet zelfvoorzienend zijn. Nooit tekorten en noem maar op, wat oneerlijk is tov andere spelers.


Ik zie geen enkele reden waarom ik mijn 2de stad geen burenhulp zou mogen geven. Het gaat om 1 x in de 23 uur. Als ik iedereen in de bs burenhulp geef, waarom zou ik dan mijn 2de stad over moeten slaan en die stad dus onnodig benadelen?

Er is geen duidelijke limiet gesteld aan het aantal extra accounts. Jij geeft zelf vrijwillig aan dat je er 2 hebt. Maar wat als je er 25 hebt. Dan kan je elke toch wel elk uur burenhulp krijgen, op de manier die jij graag wenst. Geen misclicks, geen spelers die verkeerde hulp geven, geen inactieve spelers die gewoon geen burenhulp geven... Ten opzichte van spelers die in een echt broederschap zitten, is het wel een vorm van benadelen. Zeker wanneer je bijvoorbeeld 5 arbeiders hebt.

Ik zie ook niet hoe je met 2 accounts een broederschapschap omhoog kunt boosten in de rankings. Het blijven individuele accounts.

Stel je krijgt het voorelkaar om 25 accounts identiek en maximaal uit te bouwen. Dan zal jou broederschap op de eerste plek staan, en blijven. (er is immers niet meer te verdienen aan rangpunten, of ik moet iets missen) Dit kan je status geven.

Er is daarnaast ook een speler geweest met toch zeker wel 15 accounts. Die speler had ook 15 broederschappen opgericht. In totaal hadden die broederschappen de meeste rangpunten samen. Je hebt er niets aan, behalve opschep rechten, net zoals er spelers zijn die kunnen opscheppen over hoeveel miljoenen goederen ze hebben. Nutteloos op een gegeven moment, maar toch opscheppen.


En weer kom je met een onterechte beschuldiging van vals spelen! Terwijl Desi antwoord was:

Helaas is de quote weg gevallen, evenals wat ik eerder zei. Ik bedoelde mijn opmerking niet als verwijt richting wie dan ook, en zeker niet richting jou. Jij bent een prima forum gebruiker, en ik heb ook echt geen commentaar op jou als speler zijnde.

Lees de opmerking die jij gequote had, nog eens aub. Dit topic heb ik gestart, omdat regels elkaar tegen spreken. Volgens de Innogames AGV, is 2 of meer accounts vals spelen. Hier op Elvenar staat iets anders, en de moderators/community managers, geven aan dat dit gedoogd wordt. Vandaar het "grijze gebied". En dat komt door tekortkomingen in de AGV. En dit topic gaat daar juist over. Duidelijkheid scheppen, zonder met wijzende vingertjes aan te komen.



Zoals ik al eerder heb gezegd, hebben wij in ons bs strikte regels omtrent "pushen", dus mijn vriendelijk verzoek aan jou is om te stoppen met onterechte beschuldigen van valsspelen. Begint nu hoogst irritant te worden, zeker omdat je het bij ons ledenwervingsbericht "Here be Dragons zoekt enkele spelers" ook al nodig vond om commentaar te leveren over dubbele accounts.

Een kruistocht voeren tegen alle spelers met een dubbel account is natuurlijk onbegonnen werk. En je vat het allemaal veel te persoonlijk op, heb ik het idee. Had eigenlijk niet eens door dat jij in dat broederschap zat. Volgens mij had ik gereageerd op de ranking van de persoon die als laatste een post had geplaatst.

Maar zoals gezegd, respecteer ik jou wel degelijk als forum gebruiker. Ik ken je als speler natuurlijk niet, maar dat doet niet ter zake. Om de vrede een beetje te behouden in dit topic, zal ik kijken of ik mijn bericht in jou/jullie topic kan wijzigen.
 

DeletedUser580

Guest
innogames is goed beveiligd voor trucjes met vals spelen , kan er wel tig noemen maar werken toch niet haha (oud prof bugger ) hahah

Heb ik nog niets van gemerkt... (en dan kijk ik naar oude support tickets)
 

DeletedUser

Guest
Stel je hebt op 2 accounts, 6 verschillende bonus goederen. Dan kun je met specifieke missies non-stop cyclen. En dan bedoel ik non-stop, en niet uren wachten totdat er iets klaar is. Ik heb zo'n missie die ik non-stop kan doen. Met de verkregen munten/gereedschappen, kun je ongelimiteerd de niet-bonus-goederen kopen via de groothandelaar, en daarmee compleet zelfvoorzienend zijn. Nooit tekorten en noem maar op, wat oneerlijk is tov andere spelers.

Maar Dassem het non-stop cyclen kun je ook met andere broederschapleden doen, dus dat maakt weinig verschil.

Er is geen duidelijke limiet gesteld aan het aantal extra accounts. Jij geeft zelf vrijwillig aan dat je er 2 hebt. Maar wat als je er 25 hebt. Dan kan je elke toch wel elk uur burenhulp krijgen, op de manier die jij graag wenst. Geen misclicks, geen spelers die verkeerde hulp geven, geen inactieve spelers die gewoon geen burenhulp geven... Ten opzichte van spelers die in een echt broederschap zitten, is het wel een vorm van benadelen. Zeker wanneer je bijvoorbeeld 5 arbeiders hebt.

Lol, ik vind 2 accounts meer dan voldoende hoor, ben alleen maar met het 2e account begonnen omdat mijn 1e stad al een tijdje uitgespeeld was. Moet er niet aan denken om 25 accounts te hebben. Lijkt me een 24/7 taak om te onderhouden. Heb ook nog een prive-leven en een beetje slaap nodig ;)

Een kruistocht voeren tegen alle spelers met een dubbel account is natuurlijk onbegonnen werk. En je vat het allemaal veel te persoonlijk op, heb ik het idee. Had eigenlijk niet eens door dat jij in dat broederschap zat. Volgens mij had ik gereageerd op de ranking van de persoon die als laatste een post had geplaatst.

Oke, dacht dat ondertussen wel het algemeen bekend was hier dat Tauriel mijn 2e account was. Heb er iig nooit een geheim van gemaakt.

Maar zoals gezegd, respecteer ik jou wel degelijk als forum gebruiker. Ik ken je als speler natuurlijk niet, maar dat doet niet ter zake. Om de vrede een beetje te behouden in dit topic, zal ik kijken of ik mijn bericht in jou/jullie topic kan wijzigen.

Dankjewel voor het aanpassen van je bericht, dat waardeer ik zeker :)
 

DeletedUser580

Guest
Quote van Didi1: Maar Dassem het non-stop cyclen kun je ook met andere broederschapleden doen, dus dat maakt weinig verschil.

Ben ik het niet mee eens. Je zal maar een broederschapslid moeten vinden die net zo actief cycled als jij. Er zijn maar bijzonder weinig mensen die dit doen, en kunnen volhouden. (ik ben in theorie zo'n idioot, en heb dit bij andere spellen in het verleden gedaan, daarbij ben ik nu met behulp van software, al 5 maand bijna 24/7 aan het "cyclen" bij een ander spel om in de top 10 te komen) Als je in beheer bent van beide accounts, kun je de onderlinge ontwikkeling en cycle goederen, op elkaar af stemmen. Daarnaast kun je op een gunstig tijdstip de goederen over hevelen. (eerlijke handel, dus geen pushen) Je bent niet afhankelijk van de online tijden van de ander, wat een enorm voordeel kan opleveren tov anderen.

*PS: de missie die ik heb staan om mee te cyclen, is 100 nieuwe bewoners regelen. Plaats 4 niveau 1 woningen, afbreken, en cycle door de missies heen. Beloning: 60k munten en 1k gereedschap.

PS2: actief cyclen, al dan niet met software, is voor mij niet interessant op Elvenar. Ik probeer immers bij een ander spel in de top 10 te komen. Ben daar op dit moment ranked 23, en moet nog 4 maand non-stop spelen om in de top 10 te komen, en daar ga ik voor.
 

DeletedUser

Guest
Eerlijk gezegd Dassem, is dit al geweten.. Is niet nieuw.. Maar weet je, de meeste mensen die dit spel spelen, zijn doordeweekse huisvaders en huismoeders, die gewoon een leuke ontspanning zoeken.. Het interesseert die mensen geen bal hoe je kan cyclen, cheaten, of whatever... Die willen gewoon enkel op een fijne manier hun zinnen verzetten. ;) Dit is zo'n topic voor de echte fanaten, die persé op de eerste plaats willen staan, maar in mijn opinie ligt 99% van de spelers daar helemaal niet van wakker.. ;)
 
Bovenaan