• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Speler: multi accounts, hoe zit het nu eigenlijk?

DeletedUser580

Guest
De titel zegt het al, hoe zit het nu eigenlijk.

Op het forum is een bijzonder slechte AGV opgesteld, over de regels waar iedereen zich aan moet houden. Bij navraag bij support, wordt aangegeven dat het hebben van meerdere accounts is toegestaan, omdat "de speler dan ook kan kijken hoe het in de andere wereld is". Echter zie ik toch af en toe mensen langs komen, met bijvoorbeeld 2x het zelfde ras. Ik weet ook dat er mensen hun account wel eens delen. Met meerdere accounts in 1 broederschap zitten, om elkaar wat te kunnen boosten. En wat doet support/innogames? Niet veel tot niets...

Dan nu de "echte" AGV, geldig voor alle innogames spellen:
https://legal.innogames.com/portal/nl/agb

"5.4 Als gebruiker mag u per spelwereld (een deel van een spel) slechts één account hebben. U kunt via de door u gedownloade apps en via de website van het spel op uw account inloggen. Meerdere accounts van u ("multi-accounts") binnen één spelwereld (via de gedownloade Mobiele App of de websites van de spellen) zijn verboden en kunnen met een onmiddellijke blokkering of een buitengewone opzegging van de licentieovereenkomst worden bestraft. Eventuele rechten van u zijn in een dergelijk geval uitgesloten."

Ik ga niet schijnheilig doen, en zeggen dat ik hier nog nooit heb vals gespeeld/2e account heb aangemaakt. Echter heb ik dit 2e account wel aangemaakt gehad, om te achterhalen wat support nu eigenlijk aan zogenaamde multi accounts doet, en mijn conclusie is: niets.

Rara hoe zit het nu eigenlijk. Graag reactie van de moderators, en waar dit beleid eigenlijk vandaan komt omtrent multi accounts. Zeker nu "vandaag" elvenar uit Beta zou komen.

Danku voor het lezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De titel zegt het al, hoe zit het nu eigenlijk.

Bij navraag bij support, wordt aangegeven dat het hebben van meerdere accounts is toegestaan, omdat "de speler dan ook kan kijken hoe het in de andere wereld is". Echter zie ik toch af en toe mensen langs komen, met bijvoorbeeld 2x het zelfde ras. Ik weet ook dat er mensen hun account wel eens delen. Met meerdere accounts in 1 broederschap zitten, om elkaar wat te kunnen boosten. En wat doet support/innogames? Niet veel tot niets....

Zoals al diverse keren is vermeld hier op het forum is het hebben van meerdere accounts toegestaan, net zoals het is toegestaan om met meerdere accounts in 1 broederschap te zitten, zolang het niet als push account wordt gebruikt. Support/Innogames hoeft dus niet te doen, omdat het is toegestaan!

Binnen ons broederschap hebben wij duidelijke afspraken gemaakt over meerdere accounts, en het "boosten" van je andere account is bij ons niet toegestaan. Dus misschien is het verstandiger om eerst eens navraag te doen hoe mensen dat geregeld hebben, voordat je ervan uitgaat dat er vals gespeeld wordt.
 

DeletedUser851

Guest
Ik heb dit ook al eens eerder aangekaart. Allemaal mooi en aardig dat ze hier op het forum zeggen dat het toegestaan is, maar de Algemene Voorwaarden zijn áltijd leidend en niet wat men hier op het forum of bij support zegt.

Het antwoord wat ik toen kreeg was:
De AGV zijn in dit geval nog niet geupdate. In het begin waren meerdere accounts niet toegestaan, maar dat is later veranderd. Zolang wij zeggen dat het is toegestaan hoef je je nergens zorgen over te maken.

Inmiddels zijn we 2 maanden verder en hebben we nog steeds de "oude" voorwaarden. Zo lang de Algemene Voorwaarden niet geupdate zijn én je voor de wijzigingen tekent, is een multi account nog steeds niet toegestaan.

Blijkbaar vinden ze het wel prima als er multi accounts zijn en doen ze er niets tegen. Omdat we geïnformeerd worden dat we "oude" Voorwaarden hebben, kunnen ze zich verder nooit beroepen op hun AGV als er iets anders aan de hand is. Zakelijk gezien lijkt me dit nu niet echt handig.
 

DeletedUser7

Guest
Ja, maar de meeste mods zijn Nederlanders. En zoals 't een goed Nederlander beaamt, worden sommige dingen gedoogd. Dat betekent dat de regels misschien wel wat anders zeggen, maar zolang wij er niets op uit doen, maakt het niet zoveel uit wat die regels zeggen.
Bovendien, Anastacia, geldt de rest van de AGV nog wel gewoon. Daar kan ik dus rustig een beroep op doen als ik wil.
 

DeletedUser851

Guest
Dat de meeste mods Nederlands zijn, is me bekend. Daar is ook niets mis mee en dit heeft natuurlijk ook helemaal niets te maken met de AGV.

Algemene Voorwaarden zijn nu eenmaal bindend en zonder je akkoord hiervoor te geven, kun je een spel geeneens spelen. Je kunt je niet voor een deel vasthouden aan de AGV en bij een andere overtreding zeggen "Ja, maar daar teken je onze Algemene Voorwaarden voor". Iedereen tekent voor de hele AGV en niet voor een deel. Een ander koekje bestaat er simpelweg niet.

Uiteraard is het mogelijk dat multi accounten gedoogd is, maar zolang de AGV niet aangepast is, is het officieel niet toegestaan.
 

DeletedUser851

Guest
Jammer Desi; gezien je functie had ik iets meer vriendelijkheid verwacht. De one liner komt bij mij niet erg vriendelijk over.

Mijn punt staat geschreven in mijn vorig antwoord en ik geef een antwoord op de vraag van TO.
 

DeletedUser7

Guest
Algemene Voorwaarden zijn nu eenmaal bindend en zonder je akkoord hiervoor te geven, kun je een spel geeneens spelen. Je kunt je niet voor een deel vasthouden aan de AGV en bij een andere overtreding zeggen "Ja, maar daar teken je onze Algemene Voorwaarden voor". Iedereen tekent voor de hele AGV en niet voor een deel. Een ander koekje bestaat er simpelweg niet.
Ik haalde dat gedoogbeleid er niet voor niets bij. Technisch gezien is het bezit van cannabis strafbaar, maar het wordt niet vervolgd. Dat betekent echter niet dat ik op straat iemand een klap op z'n bakkes kan geven en vervolgens zonder problemen weg kan lopen. Dat is een heel ander deel van de wet.

Hetzelfde geldt hier ook. Alleen omdat we multi-accounts gedogen betekent dat niet dat je nu ook in een keer de rest van de AGV kunt negeren. Er is hier eigenlijk dus helemaal geen probleem, behalve het probleem dat je er graag een probleem van wilt maken.
 

DeletedUser

Guest
zit nogal een verschil in het wetboek en een AGV en het is ook niet zo dat alles in een AGV automatisch rechtsgeldig is :rolleyes:
 

DeletedUser3

Guest
Jammer Desi; gezien je functie had ik iets meer vriendelijkheid verwacht. De one liner komt bij mij niet erg vriendelijk over.

Mijn punt staat geschreven in mijn vorig antwoord en ik geef een antwoord op de vraag van TO.

Vraag was vriendelijk bedoeld. Er is jou geen vraag gesteld, dus je kunt ook geen antwoord geven. Daarom mijn vraag, wat is je punt?
 

DeletedUser3

Guest
zit nogal een verschil in het wetboek en een AGV en het is ook niet zo dat alles in een AGV automatisch rechtsgeldig is :rolleyes:

Absoluut waar en goed punt. Ook een AGV dient de regels van de (in dit geval Duitse) wet te repecteren. Mocht je daar vragen over hebben, dan zul je contact op moeten nemen met de advocaat van Inno. Volgens mij staan de gegevens wel ergens vermeld. Ik heb namelijk geen rechten gestudeerd en ben dus niet in de positie om hier antwoorden op te geven.
 

DeletedUser3

Guest
Oh en nog een aanvulling van mijn kant. Want ik begrijp uiteraard dat dit voor verwarring kan zorgen en dat moeten we natuurlijk voorkomen.
De wijziging van de AGB ligt op dit moment bij de Legal afdeling van InnoGames.
 

DeletedUser

Guest
@☺Dassem Ultor:
Ik ben hier een tijd geleden ook al een topic over begonnen, wat steeds leidde tot ruzie en beschuldigingen en werd afgesloten.
Het komt erop neer dat het om welke reden dan ook toegelaten is, en dat het dus eigenlijk van de aartsmagiër afhangt van de groep wat ie toelaat inzake dubbele accounts. M.i. blijft de grens tussen een dubbel account en een 'push-up account' flinterdun.
Ik laat in onze groep geen dubbele accounts toe sinds ik aartsmagiër werd. (mensen mogen uiteraard wel een 2de account hebben, maar niet binnen de groep) Omwille van velerlei redenen, zoals fairplay naar de anderen toe, meerdere verschillende personen maakt een groep leuker en vooral, als iemand er de brui aan geeft of ziek wordt ben je niet onmiddellijk 2 accounts kwijt.
Maar zoals Didi al zei, het zijn afspraken die binnen de groep moeten gemaakt worden.
 

DeletedUser580

Guest
Het topic is bijna gekaapt merk ik. En de sfeer is (helaas) ook flink onderuit gegaan. Dat was niet de bedoeling, dus laat ik de vraag nogmaals en anders formuleren.

-De AGV van Innogames in het algemeen, zoals in de openingspost is vermeld (zie de link) is behoorlijk degelijk, en zeer waarschijnlijk opgesteld door iemand die verstand heeft van rechten. Deze AGV is lijdend voor alle Innogames, tenzij anders heel duidelijk en expliciet is aangegeven.

-De AGV die hier op het forum is te vinden, is door iemand anders opgesteld, die weinig tot geen verstand heeft van rechten. Woordkeuzes zorgen er los van het multi account deel, ook voor dat er flinke gaten in de regels zitten. Er is niet expliciet vermeld dat de AGV hier op het forum, boven de algemene Innogames regels gaan. Dus waar moet je vanuit gaan.

Stel: je speelt nu met 2 accounts. Netjes mens en elf, geen onderling contact en dergelijke. Beide accounts betaal je voor, en beide accounts staan in de top 50. Innogames gaat dit spel serieuzer nemen qua handhaving van de officiele regels hier op de Nederlandse servers. (misschien worden de regels al langer wel gehandhaaft op andere taal servers, geen idee) Wat moet je dan doen. Krijg je dan je geld terug voor 1 van de 2 accounts?

Door een moderator werd gesteld dat multi accounts gedoogd worden. Er werd een vergelijking met het cannabis beleid gemaakt. Laten we die lijn door trekken:
-5 gram op zak op straat wordt gedoogd. Is het meer, en je hebt een probleem. Wat als iemand 10 accounts heeft. Of 25...
-Kweken wordt op kleine schaal gedoogd. Maar wanneer ook maar 1 iemand klaagd, dan komt de wetshandhaver langs, en wordt je verzocht om afstand van je planten te doen. Indien je dit niet doet, wordt er wel opgetreden. Allemaal binnen een gedoog beleid dus. Wat als iemand klaagt over het multi accounten van iemand. Hoort support/de mods hier dan ook niet tegen op te treden?

*PS: ik beschuldig niemand. Ik vind multi accounten niet echt eerlijk, maar dat is mijn mening. Wanneer iemand geen misbruik maakt, dan heb ik er geen groot probleem mee. Maar het gaat mij om de onduidelijkheid tussen de regels/verschillende AGV's. Een vermelding in de AGV zoals op het forum staat, waarbij die regels expliciet boven de Innogames standaard AGV gaan, zou voor mij al genoeg duidelijkheid scheppen, net als een notitie waarin vermeld wordt dat multi accounts gedoogd worden. Ook met het oog op de toekomst voor die eerder genoemde fictieve speler die 2 accounts in de top 50 heeft.

*PS2: Broederschapsregels gaan niet/nooit boven een AGV, gezien vanuit een regel handhavingsteam aangesteld door Innogames, dus al die bijbehorende posts zijn totaal niet relevant.
 

DeletedUser3

Guest
Ik kan hier heel kort op antwoorden.

Het hebben van meerdere accounts is toegestaan door de Lead Community Manager. Zij bepaalt samen met de game designers het beleid in deze.
Vandaag heb ik haar hierover nog weer aangesproken en ze heeft aangegeven dat legal dus bezig is om de AGV aan te passen.

In de basis zijn multi accounts in Elvenar eerlijk omdat Elvenar geen PvP elementen bevat. Laat ik het zo stellen, je kunt anderen niet benadelen door het hebben van meerdere accounts. Wel is het zo dat er op bepaalde vlakken oneerlijk voordeel te hebben dmv pushen. Dat is de reden dat die regel nog steeds wel bestaat.

Mocht dit nog onduidelijk zijn, dan hoor ik het uiteraard graag.
 

DeletedUser580

Guest
Desi, bedankt voor deze uitleg. Uit jou bericht lijd ik af dat de huidige AVG zoals op het forum vermeld, lijdend is. Daarnaast begrijp ik dat er een aangepaste AGV komt vanuit Innogames, en dat tot op dat moment, de huidige AGV zoals vermeld op het forum, icm deze reactie, lijdend is voor Elvenar.

Vanuit eigen ondervindingen heb ik afgeleid dat er niet actief wordt gecontroleerd op zogenaamde pushing. Onder pushing valt niet alleen zorgen dat grondstoffen van account A naar account B worden overgezet, maar ook het geven van burenhulp op het hoofd account, kan gunstige effecten hebben op een hoofd account. (denk aan 5 arbeiders, die constant net even sneller werken) Ook kan het helpen om een broederschap omhoog te boosten in de rankings, al is hierin geen concreet voordeel te vinden, op "status" na.

Blijft nog wel 1 vraag vanuit mij over: wanneer wordt verwacht dat Legal klaar is met het aanpassen van de AGV, en krijgen we hierover bericht vanuit Innogames/Elvenar, in de vorm van een e-mail.

*PS: Mocht je vragen hebben omtrent mijn "eigen ondervindingen", dan beantwoord ik deze vragen graag via forum PB of ingame mail.
 

DeletedUser580

Guest
*PS2: schiet me nu net te binnen, dat er een "feature" in het spel zit, waarmee je met 2 accounts, onbeperkt goederen kunt krijgen, van alle mogelijke soorten. En hiermee verwijs ik niet naar het kazerne probleem. Wanneer je hierover meer wilt weten, ook graag via PB.
 

DeletedUser

Guest
Dat met "verzamel 4000 goederen"? Dan moet je er nog als een gek op los gaan klikken voor wat peanuts.
Je kan natuurlijk wanneer je sowieso aan het cyclen bent met je ene account wat goederen op de markt zetten en ze met de andere account afnemen. Als je met 2 verschillende browsers speelt, dan kan je je 2 accounts gelijktijdig openen op je computer.

De vraag blijft natuurlijk: WAAROM start iemand met een tweede account? Omdat het zo leuk is om nog eens precies hetzelfde te doen? Of toch met het doel om vals te spelen?
 

DeletedUser580

Guest
Stefan, ik wil graag op je reactie in gaan, maar dan leg ik openlijk een stevig probleem bloot. En wat jij "peanuts" noemt, noem ik een meervoud van eigen productie fabrieken. Mits goed uitgevoerd hoef je je met normaal verbruik nooit meer zorgen te maken over bepaalde tekorten.
 
Bovenaan