• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Spel: Loopt dit spel op zijn eind voor vergevorderde spelers?

DeletedUser

Guest
@Lionell Het analyseren van dit soort data blijft altijd een momentopname. Het gaat per slot van rekening om het gedrag van mensen (spelers) en niets is zo veranderlijk als de mens ;)

Waar het mij vooral om gaat is dat het lijkt alsof er gebruik wordt gemaakt van ruwe data (alle spelers die in het bestand staan) en niet van opgeschoonde data (alle actieve spelers). Aangezien het aantal gestopte spelers (die nooit verwijderd worden) steeds verder zal groeien, gaat dit echt een zwaar vertekend beeld geven.
 

DeletedUser1427

Guest
@Lionell Het analyseren van dit soort data blijft altijd een momentopname. Het gaat per slot van rekening om het gedrag van mensen (spelers) en niets is zo veranderlijk als de mens ;)

Waar het mij vooral om gaat is dat het lijkt alsof er gebruik wordt gemaakt van ruwe data (alle spelers die in het bestand staan) en niet van opgeschoonde data (alle actieve spelers). Aangezien het aantal gestopte spelers (die nooit verwijderd worden) steeds verder zal groeien, gaat dit echt een zwaar vertekend beeld geven.

Daar ben ik het mee eens, het kan gaan om ruwe data inderdaad, ik vermoed dat het verzamelen van data van alleen actieve spelers niet haalbaar is (denk ik hoor). Hier zou je eindeloos over kunnen speculeren :) Wat ik wel wil meegeven is dat het nieuwe hoofdstuk niet heel ver vooruit is geduwd ;) tuurlijk jammer maar het is niet anders :)
 

DeletedUser572

Guest
Iets wat je ook niet moet vergeten is dat wij als lange termijn spelers veel meer provincies hebben dan diegene die net aankwamen in dit hoofdstuk. Ik heb iets van 100 mer provincies dan nodig (op dat moment) en mijn zaad ging maar langzaam. Stel je eens voor als je precies genoeg zou hebben en ook nog eens weinig wonders. ;x
 

DeletedUser990

Guest
Het is natuurlijk niet alleen het gastras wat gemaakt moet worden, maar al die elvenhuizen moeten weer omgeturnd worden naar iets van halfreus-elfhuis. De werkplaats moet ook natuurlijk weer groter en liefst weer andere vorm.
Het hele begin is los gelaten ;leuk elven wereld spelen, bouwen.
Nu is het reuswereld bouwen en liefst nog groter en wat vooral nu gaat gelden, alles dezelfde kleur.
Bij de tovenaars is alles blauw, goedkoop voor de tekeningen bij Haflingen wordt alles bruin.
Omdat alles zo groots gaat staat scherm bij mij op laagste video stand, dus geen bewegende beelden.
Zit dus nu naar heel blauw veld aan te kijken, waarbij ik heel goed op moet letten, werkplaats, woning, faculteit.
Dus ze hebben het druk bij Inno, heelaas niet met erg orgineel zijn.
 
Ik vind het juist geweldig dat ze zo'n hoofdstuk in een stijl doen, kwa kleur en kwa gebouwen. Het is ook maar net wat je persoonlijk mooi (of origineel) vind en ja persoonlijk het tovenaarshoofdstuk vind ik echt geweldig om te zien. Nu bekijk ik wel alles met bewegende beelden en er zit echt zoveel mooie details in. Ik raak daar gewoon niet op uitgekeken als ik mijn grote buren in dat hoofdstuk bezoek. Voor mij echt een drive om nog heeel lang dit spel te willen spelen omdat ik ook zo'n mooi stadje wil.

Maar ik kan me voorstellen dat het met stilstaand beeld het een stuk minder is en inderdaad meer een blauw vlak wordt.
 

DeletedUser1796

Guest
Ik vind het juist geweldig dat ze zo'n hoofdstuk in een stijl doen, kwa kleur en kwa gebouwen. Het is ook maar net wat je persoonlijk mooi (of origineel) vind en ja persoonlijk het tovenaarshoofdstuk vind ik echt geweldig om te zien. Nu bekijk ik wel alles met bewegende beelden en er zit echt zoveel mooie details in. Ik raak daar gewoon niet op uitgekeken als ik mijn grote buren in dat hoofdstuk bezoek. Voor mij echt een drive om nog heeel lang dit spel te willen spelen omdat ik ook zo'n mooi stadje wil.

Maar ik kan me voorstellen dat het met stilstaand beeld het een stuk minder is en inderdaad meer een blauw vlak wordt.
Wat is het verschil tussen hoog en normaal?
 
er kan helaas niet gekeken worden naar hoeveel activiteit een speler heeft
Kijk, dit vind ik dan weer vreemd. Je kan wel kijken hoeveel burenhulp iemand geeft. Dat is toch activiteit? Iemand die nooit en te nimmer burenhulp geeft is zeer waarschijnlijk niet actief. Er kunnen altijd spelers zijn die dat niet doen, maar dat zal een enorm klein aantal zijn.
En als deze activitieit gemeten kan worden, waarom ook niet of iemand inlogt, meedoet in evenementen, forgepunten spendeert of provincies veroverd?

Ik vind het best gaan zo hoor, de snelheid; Ikzelf speel extreem langzaam, doe rustig een half jaar per hoofdstuk, maar kom niet met zulke kulredenen. De snelle, of lang-spelende mensen verdienen meer dan dit.
 

DeletedUser

Guest
Kijk, dit vind ik dan weer vreemd. Je kan wel kijken hoeveel burenhulp iemand geeft. Dat is toch activiteit? Iemand die nooit en te nimmer burenhulp geeft is zeer waarschijnlijk niet actief. Er kunnen altijd spelers zijn die dat niet doen, maar dat zal een enorm klein aantal zijn.
En als deze activitieit gemeten kan worden, waarom ook niet of iemand inlogt, meedoet in evenementen, forgepunten spendeert of provincies veroverd?

Ik vind het best gaan zo hoor, de snelheid; Ikzelf speel extreem langzaam, doe rustig een half jaar per hoofdstuk, maar kom niet met zulke kulredenen. De snelle, of lang-spelende mensen verdienen meer dan dit.

Wanneer iemand voor het laatst ingelogd heeft, kan zeker gemeten worden. Dit wordt namelijk gebruikt om inactieve spelers (die hoofdstuk 3 nog niet bereikt hebben en geen diamanten hebben gebruikt), te verwijderen van de kaart.
Het wordt ook gebruikt om spelers die langere tijd niet ingelogd hebben, terug te lokken door mail naar emailadres te sturen en diamanten aan te bieden als ze weer opnieuw inloggen.
 

DeletedUser

Guest
Een ander probleem: op de beta gaat het gerucht gaande dat je voor het nieuwe hoofdstuk in speciale goederen moet gaan handelen. Dit zou de reden zijn waarom dit hoofdstuk uitgesteld is.
Maar .... afgelopen vrijdag/zaterdag zijn er bij mij weer een hoop "valse starters" weggehaald van mijn wereldkaart. De vrijgekomen plaatsen zijn ondertussen wederom gevuld met nieuwe "valse starters" die zelfs het tutorial niet eens afmaken (arbeidershut staat nog op lvl 1!)

Leuk als er maandag weer een spelersverplaatsing zou plaatsvinden, maar daar heb ik dus geen drol aan!
Op zo'n manier kom ik dus nooit aan buren die ook klaar zijn voor het nieuwe hoofdstuk, of dicht genoeg in de buurt komen daarmee. Ik weet dat ik hier al vanaf het begin van de zgn. "De Oplossing: Spelersverplaatsing" over bezig ben. Dat is dus nu zeker een jaar, niets veranderd, niets verbeterd, en de vergevorderde speler gaat straks vastlopen in het nieuwe hoofdstuk omdat andere problemen nooit serieus zijn genomen en dus niet opgelost worden.

Mijn conclusie is ondertussen wel dat het spel op zijn eind loopt voor vergevorderde spelers :(:(:(
 
Wat is het verschil tussen hoog en normaal?

Daar zie ik ook weinig verschil tussen, wel met laag, want dan beweegt er niets. Ik speel altijd met beeldkwaliteit op hoog, dus weet ook niet wat het verschil is. Gelukkig kan mijn laptop dat zonder problemen aan, zelfs als ik een buren/bsrondje doe en de hele grote spelers bezoek.
 

DeletedUser572

Guest
Daar zie ik ook weinig verschil tussen, wel met laag, want dan beweegt er niets. Ik speel altijd met beeldkwaliteit op hoog, dus weet ook niet wat het verschil is. Gelukkig kan mijn laptop dat zonder problemen aan, zelfs als ik een buren/bsrondje doe en de hele grote spelers bezoek.
Bij laag beweegt er niks, bij hoog beweegt alles zo'n beetje.
 

DeletedUser1592

Guest
Een ander probleem: op de beta gaat het gerucht gaande dat je voor het nieuwe hoofdstuk in speciale goederen moet gaan handelen. Dit zou de reden zijn waarom dit hoofdstuk uitgesteld is.
Als je een gerucht wilt verpreiden Didi1 moet je het wel goed doen, en geen halve informatie geven. Overigens is het nieuwe gastras hierom niet uitgesteld, het is gewoon nog niet klaar. Voor degene die willen weten waar Didi1 het over heeft, je kunt het hier: https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/what-are-sentient-goods.9353/ lezen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
@Beldroth Ten eerste krijgen wij maar heel mondjesmaat informatie door, dus volledige info doorgeven is niet mogelijk.
Ten tweede, het idee dat er genoeg endgame spelers moeten zijn om te kunnen handelen in de sentient goods (wat ik maar even speciale goederen genoemd heb) is nooit door de mods op de beta weerlegd (andere dingen wel!). Ook de suggestie dat, (omdat er door Timon werd gesteld dat er maar 2-3% endgame spelers zijn), het nieuwe hoofdstuk daarom is uitgesteld, is ook nooit weerlegd. Dus ik weet niet wat voor halve informatie ik doorgegeven zou hebben.

Zie:
[URL="https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/what-are-sentient-goods.9353/#post-55076"]What are Sentient Goods?[/URL]
en
[URL="https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/how-does-innogames-analyse-player-data.9406/#post-55226"]How does Innogames analyse Player data?[/URL]


Tenslotte, ik heb het gerucht aangehaald als inleiding voor een probleem dat al een jaar speelt. Dat ik op mijn inleidend zinnetje wel een reactie krijg van een moderator, en op het probleem van het falen van de spelersverplaatsing geen reactie krijg, daar heb ik eigenlijk geen woorden voor die hier geschreven mogen worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2080

Guest
Didi.

Ik ben je dankbaar voor al je info. En ik ben je dankbaar voor al je activiteit. Jammer dat het niet gewaardeerd lijkt te worden.
 

DeletedUser572

Guest
Rumoeren zijn altijd fijn, als we maar onthouden dat het misschien net iets anders gaat. Ik ben benieuwd. Goed gegraven didi dan hoeven wij niet alle forums af! :D
 

DeletedUser2645

Guest
als het voor sommige spelers te traag gaat dan is dat door dat ze te veel afkopen met diamanten......doe eens een hoofdstuk zonder....zal al een maandje schelen lijkt me....
 
het zal wel aan mij liggen maar krijg toch sterk de indruk dat de leden van mijn Bs behoorlijk minder tournooi dan ooit tevoren, enigste dat ik wel hoor is dat de 1e ronde soms net haalbaar is met vechten waar ik het mee eens ben maar nu ook dat zelfs in de1e ronde de afkoop zo loei duur is geworden dat hier al afgehaakt wordt.
Een spel moet plezier geven en geen frustratie en daar is INNO op dit moment helaas wel hard mee bezig.
Ze geven wel volmondig toe dat de verstrekte info over verbetering niet 100% is maar laten dan vervolgens ook na om daar verbetering in te brengen.
Dus moeten we nog meer GEDULD oefenen.
De engelen bewonderen mij op dit moment want die worden er onrustig van ;-)
 

DeletedUser1731

Guest
als het voor sommige spelers te traag gaat dan is dat door dat ze te veel afkopen met diamanten......doe eens een hoofdstuk zonder....zal al een maandje schelen lijkt me....
??? Die snap ik even niet....Denk je nou echt dat alle hoge en snelle spelers alles afkopen met diamanten?? Dan kan ik je meteen uit die droom helpen, want dat is helemaal niet zo. ik ken er genoeg die geen diamanten gebruiken en toch lange tijd moeten wachten op een nieuw hoofdstuk. Ik ben ook op een normale manier zonder diamanten zover gekomen, dat ik ook bijna het laatste hoofstuk klaar heb.
 

DeletedUser572

Guest
Het voordeel van dit alles? Nieuwe spelers hebben ook een kans om bij te komen!
 
Bovenaan