• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Spel: Loopt dit spel op zijn eind voor vergevorderde spelers?

DeletedUser

Guest
Hoi allemaal,
Het hoofdstuk van de Halflingen startte op 8 juni, nu heb ik gisteren op de beta gelezen dat het volgende hoofdstuk op z'n vroegst begin november komt. Daar zit dan 5 maanden tussen! Het halflingen hoofdstuk had ik in 2 1/2 maand afgerond en nog heel rustig aan gedaan ook. Dus ik zit nu net zo lang te wachten op een volgend hoofdstuk dan dat ik een hoofdstuk voltooi. Ondertussen zit ik aan het max. van te verkennen provincies voor gebiedsuitbreiding; Mijn Mana en Zaden voorraad groeit niet meer omdat ik per dag net zoveel ophaal als ik 's nachts weer kwijt raak vanwege het % afname, heb ik een asociale voorraad goederen, en zit mijn kas voor hamertjes en munten sjokvol.

Ik kan/doe met toernooien mee, maar zoals ik al ergens anders schreef, zijn de verliezen van legereenheden zodanig dat ik er niet tegenop getraind kom. Tuurlijk kan ik onderhandelen (heb toch een asociale voorraad goederen), maar daar is weinig tot geen plezier in te beleven.

Evenementen worden we mee doodgegooid, met als resultaat dat mijn buideltje tjokvol met gebouwen zit die ik nergens kan plaatsen. Het aankomend event zal dat zeker verder laten groeien. Maar wat moet ik er eigenlijk mee?

Begin alsjeblieft niet over Broederschapsavonturen. Ik vind het de grootste ramp ooit in dit spel, en nu we met het aankomend event ook al veel directe effecten kunnen winnen (die nog beter zijn ook), zie ik geen enkele reden om mij de ellende van de BS-avonturen nog eens op mijn hals te halen.

Dus mijn vraag is, Loopt dit spel op zijn eind voor vergevorderde spelers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
@Crosshair De veranderingen die hebben plaats gevonden om ons af te remmen, worden nu eigenlijk teniet gedaan door de Directe Effecten. In het aankomend event kun je er een hoop winnen, niet alleen om je munten en hamertjes voorraad weer aan te vullen (mocht dat nodig zijn), maar ook veel tijdverkorting boost (variërend van 14 tot 20 uur!)

Nieuw account maken of alles afbreken en weer opbouwen: "been there done that". Het maakte eigenlijk het spel alleen maar eentoniger, dus daar ben ik al lang mee gestopt.

Maar wat eigenlijk nog de grootste tegenstrijdigheid is. InnoGames wilt graag diamantjes verkopen, en ze hebben aan mij in 2 1/2 jaar best een goede klant gehad daarin. Maar nu, waarom zou ik diamanten kopen als er niets meer in het spel is waar ik het aan uit kan geven?

Het enige wat ik kan doen is kps met diamanten kopen voor de OWs, maar dat vind ik toch teveel geld over de balk smijten. Dus met de huidige strategie van de devs verliest InnoGames inkomsten. Voor een commercieel bedrijf lijkt mij dat toch een zeer slechte strategie
 

DeletedUser1427

Guest
oi allemaal,
Het hoofdstuk van de Halflingen startte op 8 juni, nu heb ik gisteren op de beta gelezen dat het volgende hoofdstuk op z'n vroegst begin november komt. Daar zit dan 5 maanden tussen! Het halflingen hoofdstuk had ik in 2 1/2 maand afgerond en nog heel rustig aan gedaan ook. Dus ik zit nu net zo lang te wachten op een volgend hoofdstuk dan dat ik een hoofdstuk voltooi. Ondertussen zit ik aan het max. van te verkennen provincies voor gebiedsuitbreiding; Mijn Mana en Zaden voorraad groeit niet meer omdat ik per dag net zoveel ophaal als ik 's nachts weer kwijt raak vanwege het % afname, heb ik een asociale voorraad goederen, en zit mijn kas voor hamertjes en munten sjokvol.

Ik kan/doe met toernooien mee, maar zoals ik al ergens anders schreef, zijn de verliezen van legereenheden zodanig dat ik er niet tegenop getraind kom. Tuurlijk kan ik onderhandelen (heb toch een asociale voorraad goederen), maar daar is weinig tot geen plezier in te beleven.

Evenementen worden we mee doodgegooid, met als resultaat dat mijn buideltje tjokvol met gebouwen zit die ik nergens kan plaatsen. Het aankomend event zal dat zeker verder laten groeien. Maar wat moet ik er eigenlijk mee?

Begin alsjeblieft niet over Broederschapsavonturen. Ik vind het de grootste ramp ooit in dit spel, en nu we met het aankomend event ook al veel directe effecten kunnen winnen (die nog beter zijn ook), zie ik geen enkele reden om mij de ellende van de BS-avonturen nog eens op mijn hals te halen.

Dus mijn vraag is, Loopt dit spel op zijn eind voor vergevorderde spelers?

Zoals je in de post aangeeft komt er een nieuw hoofdstuk aan, er komt dus de mogelijkheid om verder te groeien (ook voor vergevorderde spelers). Voor nu, mocht je alles klaar hebben dan is het de vraag in hoever een vergevorderde speler voelt dat het einde nabij is. Momenteel heb ik zelf ook geen gebouwen meer die ik kan upgraden :) heb ook bijna alles staan wat ik wil hebben :) ik ben zelf juist erg benieuwd naar het aankomende evenement (dat is mijn mening) leuk om extra gebouwen te kunnen plaatsen :)
 

DeletedUser

Guest
@Lionell ja morgen een nieuw langlopend evenement. Dat geeft weer wat te doen, maar de quests zijn vrijwel hetzelfde als het voorjaarevenement, dus weinig uitdaging te vinden daarin helaas.
Wat je zegt over extra gebouwen kunnen plaatsen. Het Kudde evenement was ook in het halflingen hoofdstuk, daarmee heb ik al heel wat extra gebouwtjes gewonnen, en zitten er nog heel wat van in mijn buideltje. Dus de gebouwtjes die ik nu zou kunnen winnen, zullen geen hogere waardes hebben. Ze zien er heel leuk uit, maar dat zijn de kudde gebouwen ook.

En hier begint de schoen te wringen voor mij. Een langlopend event was altijd een leuke manier om je event gebouwtjes te "uppen", omdat er vrijwel altijd maar 1 langlopend event per hoofdstuk was. Maar nu de periodes tussen de nieuwe hoofdstukken langer worden, komen er dus ook meer langlopende events in hetzelfde hoofdstuk. Dat drukt op de motivatie om met zo'n langlopend event mee te doen. Laat staan dat ik nog reden zie om er diamanten aan uit te geven. Dit geldt voor mij zelfs nog in sterkere mate voor de korte events.
 

DeletedUser1592

Guest
@Didi1 Het ontwikkelen van een nieuw hoofdstuk is nu eenmaal een langlopend proces. Gebouwen moeten worden getekend en omgezet, een nieuwe questlijn moet worden ontworpen en aan het hoofdstuk worden gekoppeld, er moet worden vertaald en ga zo nog maar even door. Daarbij kwam het avontuur er ook nog tussendoor. Ik kan me herinneren dat je voor het uitkomen van het halflingen hoofdstuk ook ongeduldig werd :) Toen zei ik ook stay tuned.... je wachten wordt beloond :) Overigens...... Ik zag dat je de halflingen pas eind augustus hebt afgerond, dus het valt allemaal wel mee toch? ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oi allemaal,
Het hoofdstuk van de Halflingen startte op 8 juni, nu heb ik gisteren op de beta gelezen dat het volgende hoofdstuk op z'n vroegst begin november komt. Daar zit dan 5 maanden tussen! Het halflingen hoofdstuk had ik in 2 1/2 maand afgerond en nog heel rustig aan gedaan ook. Dus ik zit nu net zo lang te wachten op een volgend hoofdstuk dan dat ik een hoofdstuk voltooi. Ondertussen zit ik aan het max. van te verkennen provincies voor gebiedsuitbreiding; Mijn Mana en Zaden voorraad groeit niet meer omdat ik per dag net zoveel ophaal als ik 's nachts weer kwijt raak vanwege het % afname, heb ik een asociale voorraad goederen, en zit mijn kas voor hamertjes en munten sjokvol.

Ik kan/doe met toernooien mee, maar zoals ik al ergens anders schreef, zijn de verliezen van legereenheden zodanig dat ik er niet tegenop getraind kom. Tuurlijk kan ik onderhandelen (heb toch een asociale voorraad goederen), maar daar is weinig tot geen plezier in te beleven.

Evenementen worden we mee doodgegooid, met als resultaat dat mijn buideltje tjokvol met gebouwen zit die ik nergens kan plaatsen. Het aankomend event zal dat zeker verder laten groeien. Maar wat moet ik er eigenlijk mee?

Begin alsjeblieft niet over Broederschapsavonturen. Ik vind het de grootste ramp ooit in dit spel, en nu we met het aankomend event ook al veel directe effecten kunnen winnen (die nog beter zijn ook), zie ik geen enkele reden om mij de ellende van de BS-avonturen nog eens op mijn hals te halen.

Dus mijn vraag is, Loopt dit spel op zijn eind voor vergevorderde spelers?

Mooi moment voor de wat minder vergevorderde spelers om bij de vergevorderden te komen.
En aankomende maand is er weer voldoende eventstress, opvolgend met een broederschapsavonrtuur. je hoeft je dus niet te vervelen.
 

DeletedUser

Guest
@Didi1 Het ontwikkelen van een nieuw hoofdstuk is nu eenmaal een langlopend proces. Gebouwen moeten worden getekend en omgezet, een nieuwe questlijn moet worden ontworpen en aan het hoofdstuk worden gekoppeld, er moet worden vertaald en ga zo nog maar even door. Daarbij kwam het avontuur er ook nog tussendoor. Ik kan me herinneren dat je voor het uitkomen van het halflingen hoofdstuk ook ongeduldig werd :) Toen zei ik ook stay tuned.... je wachten wordt beloond :)

@Beldroth klopt gedeeltelijk ;) Dat was bij de Tovenaars en Draken, je beloofde toen een grote uitdaging, maar uiteindelijk viel het wel mee :)
Dat avontuur er tussendoor hadden ze wat mij betreft wel achterwege mogen laten. Sorry hiervoor, maar ik vind die avonturen echt helemaal niets leuks toegvoegen aan het spel. De communicatie in mijn bs is prima, dus daar hoeft het ook niet voor. Om eerlijk te zijn veroorzaakte het meer irritaties naar elkaar dan dat het bevordelijk was voor de bs :(

Mooi moment voor de wat minder vergevorderde spelers om bij de vergevorderden te komen.
En aankomende maand is er weer voldoende eventstress, opvolgend met een broederschapsavonrtuur. je hoeft je dus niet te vervelen.

Lol event stress, dat heb ik al lang niet meer. Gelukkig maar, want stress is niet iets wat ik voor mijn plezier ga opzoeken ;)
 
Volgens mij steek je er te veel tijd in. Er wordt een leven verondersteld te zijn buiten Elvenar.
 

DeletedUser2080

Guest
oi allemaal,
Het hoofdstuk van de Halflingen startte op 8 juni, nu heb ik gisteren op de beta gelezen dat het volgende hoofdstuk op z'n vroegst begin november komt. Daar zit dan 5 maanden tussen! Het halflingen hoofdstuk had ik in 2 1/2 maand afgerond en nog heel rustig aan gedaan ook. Dus ik zit nu net zo lang te wachten op een volgend hoofdstuk dan dat ik een hoofdstuk voltooi. Ondertussen zit ik aan het max. van te verkennen provincies voor gebiedsuitbreiding; Mijn Mana en Zaden voorraad groeit niet meer omdat ik per dag net zoveel ophaal als ik 's nachts weer kwijt raak vanwege het % afname, heb ik een asociale voorraad goederen, en zit mijn kas voor hamertjes en munten sjokvol.

Ik kan/doe met toernooien mee, maar zoals ik al ergens anders schreef, zijn de verliezen van legereenheden zodanig dat ik er niet tegenop getraind kom. Tuurlijk kan ik onderhandelen (heb toch een asociale voorraad goederen), maar daar is weinig tot geen plezier in te beleven.

Evenementen worden we mee doodgegooid, met als resultaat dat mijn buideltje tjokvol met gebouwen zit die ik nergens kan plaatsen. Het aankomend event zal dat zeker verder laten groeien. Maar wat moet ik er eigenlijk mee?

Begin alsjeblieft niet over Broederschapsavonturen. Ik vind het de grootste ramp ooit in dit spel, en nu we met het aankomend event ook al veel directe effecten kunnen winnen (die nog beter zijn ook), zie ik geen enkele reden om mij de ellende van de BS-avonturen nog eens op mijn hals te halen.

Dus mijn vraag is, Loopt dit spel op zijn eind voor vergevorderde spelers?

Ik snap wat je zegt, kan me daar wel in inleven. Edoch :D ....
Please dont go.... ik wil je niet missen. Ik hoop toch echt dat je nog twee maanden kan aanlummellen... xx
 

DeletedUser

Guest
Ik snap wat je zegt, kan me daar wel in inleven. Edoch :D ....
Please dont go.... ik wil je niet missen. Ik hoop toch echt dat je nog twee maanden kan aanlummellen... xx

@Stellina Ik ga ook niet weg hoor ;).
Dit topic is voor mij meer een combinatie van feedback geven (het lange wachten begint demotiverend te worden :(), en eigenlijk hopen op suggesties om het spel toch leuk te houden tijdens de lange wachttijden. De events zouden dat eigenlijk moet doen, maar we hebben nu zoveel events gehad, dat het niet echt meer interessant is omdat ze allemaal op elkaar lijken (weer feedback ;))
 

DeletedUser

Guest
@Didi1 Overigens...... Ik zag dat je de halflingen pas eind augustus hebt afgerond, dus het valt allemaal wel mee toch? ;)

@Beldroth Ik zag dat je nog een zinnetje had toegevoegd (Big Brother is watching you ;))

Maar het klopt toch wat ik eerder schreef? 8 juni begonnen, eind aug klaar = 2 1/2 maand.
Nieuw hoofdstuk waarschijnlijk pas begin nov: dus vanaf eind aug is dat ook 2 1/2 maand

En ik dacht dat ik ergens gelezen had (op de beta?) dat Innogames 3 hoofdstukken per jaar uit wilde brengen (zo om de 4 maanden). Dus ik had verwacht dat het nieuwe hoofdstuk begin oktober zou komen. Dan was het mij nog meegevallen.
 

DeletedUser572

Guest
@Beldroth Ik zag dat je nog een zinnetje had toegevoegd (Big Brother is watching you ;))

Maar het klopt toch wat ik eerder schreef? 8 juni begonnen, eind aug klaar = 2 1/2 maand.
Nieuw hoofdstuk waarschijnlijk pas begin nov: dus vanaf eind aug is dat ook 2 1/2 maand

En ik dacht dat ik ergens gelezen had (op de beta?) dat Innogames 3 hoofdstukken per jaar uit wilde brengen (zo om de 4 maanden). Dus ik had verwacht dat het nieuwe hoofdstuk begin oktober zou komen. Dan was het mij nog meegevallen.
Waarschijnlijk willen ze dat heel graag, maar kunnen ze dat niet omdat dit spel runnen een grotere taak is dan ze verwacht hadden. Ik vermoed dat het bij 2 gastrassen per jaar blijft, misschien 2 en een half als ze iets sneller zijn.
 

DeletedUser1592

Guest
@Beldroth Ik zag dat je nog een zinnetje had toegevoegd (Big Brother is watching you ;))

Maar het klopt toch wat ik eerder schreef? 8 juni begonnen, eind aug klaar = 2 1/2 maand.
Nieuw hoofdstuk waarschijnlijk pas begin nov: dus vanaf eind aug is dat ook 2 1/2 maand

En ik dacht dat ik ergens gelezen had (op de beta?) dat Innogames 3 hoofdstukken per jaar uit wilde brengen (zo om de 4 maanden). Dus ik had verwacht dat het nieuwe hoofdstuk begin oktober zou komen. Dan was het mij nog meegevallen.
Zoals ik al aangaf zijn er wat zaken tussendoor gemaakt. Ook de ontwikkelaars hebben maar twee handjes en 8 uur per dag aan werktijd.. Geduld is een schone zaak ;)
 

DeletedUser224

Guest
Hoi Didi,

Voor de spelers die er al vanaf dag 1 zijn, is dit spel niet interessant genoeg meer. Kijk maar naar de spelers die er al zeer lang mee zijn opgehouden omdat Inno zich geen raad wist met dit spel. Hoe vaak hebben we al niet de discussie gevoerd over Elvenar, dat het spel beter moest. Hoe vaak zijn er spelers gekomen met een idee, die toen werd afgewezen, maar later plots tot de nieuwigheden van Inno behoorde.
Zelf was ik altijd bezig, maar nu... niet meer. Interesse in dit spel is bijna volledig weg. Alleen mijn innerlijke verplichting tegenover de BS weerhoudt me om niet meer in te loggen.
Alleen al die tech-tree !!! Volledig mee gestopt. Het Harry Potter en LOTR tijdperk ga ik dus niet doen. Ga geen tijd investeren in een spel waarin de graphics en namen zo uit 1 van deze filmreeksen zijn gestapt. Originaliteit is ver te zoeken bij Inno, dus kopieert men gewoon uit succesvolle films, om spelers te behouden, omdat men dan het spel met de films associeert. Nee, Elvenar is voor mij een uitgerangeerd station geworden. Geen wonder dat er maar 1 wereld is gekomen, en ze mogen blij zijn dat deze nog bestaat en centjes in het laatje gooit.
Evenementen worden bedacht om spelers bezig te houden, so be it.
Maar het is zoals je zegt, alles raakt vol, soms gooi je zelfs munten weg, als je stadhuis gaat innen.

Om terug te komen op je stelling of het spel op zijn einde loopt voor de gevorderde spelers...; dat is al maanden geleden gebeurt...oftewel 2016 was dat al gaande.

Ik blijf handel drijven om de BS te helpen, maar verder krijg ik geen voldoening van dit spel. En dus besteed ik mijn tijd anders, en dat ik dan de goede weg ben ingeslagen bewijst me het feit dat ik dit spel helemaal niet mis, als ik dagen niet inlog.

Het blijft hetzelfde op Elvenar, en daar veranderd geen quest of welk ander 'nieuwigheid' van Inno ook maar iets aan.

Fraggie
 

DeletedUser

Guest
Na de Q&A sessie van gisteravond begin ik het toch sombertjes in te zien voor de vergevorderde speler.

Het nieuwe hoofdstuk is eigenlijk al klaar, en wordt momenteel alleen nog getest. Maar het zal nog ruim een maand duren voordat het op de beta komt, en op z’n allervroegst pas half november hier. De reden voor dit uitstel die Timon en Rieke gaven was dat slechts 2-3% van alle spelers klaar zijn met het Halflingenhoofdstuk. Ik heb zo mijn vraagtekens bij dit extreem lage percentage:

  • Worden alle spelers meegerekend? Dus ook de enorme hoeveelheid spelers die gestopt zijn maar nooit van de wereldkaart verwijderd zullen worden?
  • Wordt er gekeken of alle story quests gedaan zijn? Wat zou betekenen dat spelers die niet alle story quests gedaan hebben, niet meegeteld worden in “hoofdstuk voltooid”.
  • Wordt er gekeken of alle technologieën onderzocht zijn? Wat zou betekenen dat spelers die bewust de facultative technologieën (troepenuitbreiding en bijv. Stadsuitbreiding) overgeslagen hebben, eveneens niet meegeteld worden in “hoofdstuk voltooid”.
  • Worden de nieuwe werelden ook meegeteld? Want daar is het voor de spelers qua tijd niet mogelijk om al helemaal klaar te zijn.

Bovenstaande vragen zijn allemaal indicatoren waardoor het percentage een vertekend beeld kan geven. En dit zou wel eens zeer nadelig uit kunnen pakken voor de vergevorderde spelers.

Omdat er nu zo’n laag percentage wordt aangehouden, is er besloten het nieuwe hoofdstuk (en waarschijnlijk ook verdere hoofdstukken) uit te stellen, en er vooral meer events, BS-avonturen, e.d. te bieden, want (zo is de verklaring) daar hebben alle spelers wat aan. De feedback die op meerdere forums is gegeven, dat er teveel events komen, is blijkbaar tegen dovemansoren gericht. Ook spelers die nog niet zo vergevorderd zijn zitten niet allemaal te wachten op meer events, omdat het vaak de groei van hun stad belemmert.

Er werd ook in de Q&A nog eens herhaald dat de verandering van de Vuurtoren/Klokkentoren beter was voor de meeste spelers. Want hooguit 5% van alle (!) spelers gaf meer dan 30x burenhulp per dag (dat is dus inclusief broederschap). Volgens de rekenwonders van InnoGames geven spelers gemiddeld (!) 9 tot 10x burenhulp per dag. Het lijkt mij dat er wederom inactieve spelers worden meegeteld, en natuurlijk ook beginnende spelers die nog niet veel buren hebben en misschien ook in een klein broederschap zitten.

Mijn suggestie aan InnoGames is daarom of er nog eens nauwkeurig naar de spelersdata gekeken kan worden. Want op deze manier krijg ik het idee dat ik als einde-tech speler gestraft word, omdat zoveel andere spelers het opgegeven hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser572

Guest
Ik vertrouw die burenhulp cijfers voor 100%. De meeste mensen zijn lui en de opbrengst met of zonder vuurtoren is matig tot nutteloos.

Dat het hoofdstuk uitgesteld is is wat jammer, had wel iets eerder gemogen van mij. Maar ook daar geloof ik dat het merendeel nog niet klaar is / was, van de mensen die klaar waren of in de tweede helft zaten van het vorige hoofdstuk.
 

DeletedUser

Guest
Ik vertrouw die burenhulp cijfers voor 100%. De meeste mensen zijn lui en de opbrengst met of zonder vuurtoren is matig tot nutteloos.

Sorry, maar ik twijfel zeer aan die percentages voor burenhulp. Ik speel nu bijna 2 1/2 jaar, en heb ik verschillende bs-en gezeten en veel wisselingen van spelers gezien binnen een bs. De overgrote meerderheid van de spelers waarmee ik een een bs heb gezeten (en nog steeds zit) geeft vrijwel iedere dag alle 24 andere bs-leden hulp.

Om aan een gemiddelde te komen van 9-10 per dag, kan het volgens mij niet anders dan dat ook alle inactieve spelers zijn meegenomen in de data analyse.

PS: En dan hebben we ook nog het probleem van de push-accounts (en push-toernooi account) stadjes. Die geven idd geen burenhulp, maar zorgen op zo'n manier wederom voor een vertekend beeld. @Desi is er op de vraag of de push-toernooi-stadjes slecht zijn voor Elvenar eindelijk al duidelijkheid? Het begint mij iig steeds duidelijker te worden dat het schadelijk is voor eerlijke spelers
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
Na de Q&A sessie van gisteravond begin ik het toch sombertjes in te zien voor de vergevorderde speler.

Het nieuwe hoofdstuk is eigenlijk al klaar, en wordt momenteel alleen nog getest. Maar het zal nog ruim een maand duren voordat het op de beta komt, en op z’n allervroegst pas half november hier. De reden voor dit uitstel die Timon en Rieke gaven was dat slechts 2-3% van alle spelers klaar zijn met het Halflingenhoofdstuk. Ik heb zo mijn vraagtekens bij dit extreem lage percentage:

  • Worden alle spelers meegerekend? Dus ook de enorme hoeveelheid spelers die gestopt zijn maar nooit van de wereldkaart verwijderd zullen worden?
  • Wordt er gekeken of alle story quests gedaan zijn? Wat zou betekenen dat spelers die niet alle story quests gedaan hebben, niet meegeteld worden in “hoofdstuk voltooid”.
  • Wordt er gekeken of alle technologieën onderzocht zijn? Wat zou betekenen dat spelers die bewust de facultative technologieën (troepenuitbreiding en bijv. Stadsuitbreiding) overgeslagen hebben, eveneens niet meegeteld worden in “hoofdstuk voltooid”.
  • Worden de nieuwe werelden ook meegeteld? Want daar is het voor de spelers qua tijd niet mogelijk om al helemaal klaar te zijn.

Bovenstaande vragen zijn allemaal indicatoren waardoor het percentage een vertekend beeld kan geven. En dit zou wel eens zeer nadelig uit kunnen pakken voor de vergevorderde spelers.

Omdat er nu zo’n laag percentage wordt aangehouden, is er besloten het nieuwe hoofdstuk (en waarschijnlijk ook verdere hoofdstukken) uit te stellen, en er vooral meer events, BS-avonturen, e.d. te bieden, want (zo is de verklaring) daar hebben alle spelers wat aan. De feedback die op meerdere forums is gegeven, dat er teveel events komen, is blijkbaar tegen dovemansoren gericht. Ook spelers die nog niet zo vergevorderd zijn zitten niet allemaal te wachten op meer events, omdat het vaak de groei van hun stad belemmert.

Er werd ook in de Q&A nog eens herhaald dat de verandering van de Vuurtoren/Klokkentoren beter was voor de meeste spelers. Want hooguit 5% van alle (!) spelers gaf meer dan 30x burenhulp per dag (dat is dus inclusief broederschap). Volgens de rekenwonders van InnoGames geven spelers gemiddeld (!) 9 tot 10x burenhulp per dag. Het lijkt mij dat er wederom inactieve spelers worden meegeteld, en natuurlijk ook beginnende spelers die nog niet veel buren hebben en misschien ook in een klein broederschap zitten.

Mijn suggestie aan InnoGames is daarom of er nog eens nauwkeurig naar de spelersdata gekeken kan worden. Want op deze manier krijg ik het idee dat ik als einde-tech speler gestraft word, omdat zoveel andere spelers het opgegeven hebben.

Het percentage gaat over de totaal aantal spelers, en dat zijn er nog wat hoor ;) momenteel zijn er 24149 spelers op onze wereld. dat is 100%, daarvan is 241,49 = 1% en bij dat getal zitten wij niet eens met spelers die al einde hoofdstuk zijn (alles voltooid hebben). Bedenk dat er meerdere werelden zijn en ook nog eens heel veel andere landen waar deze berekening zo wordt gemaakt, het is een grove schatting maar het kan opzich redelijk kloppen.
Dit houdt niet weg dat er spelers zijn die wellicht al inactief zijn geworden, echter is het onmogelijk om deze spelers buiten beschouwing te laten.

Ik blijf zeggen dat evenementen een extra is :) geen verplichting om eraan mee te doen en een extra toevoeging om iets leuks te verdienen.

Het klopt dat alle spelers in de berekening zijn meegenomen, er kan helaas niet gekeken worden naar hoeveel activiteit een speler heeft het is dan ook onvermijdelijk deze spelers buiten beschouwing te laten. Voor de spelers die uiteraard meer burenhulp geven is dit niet bevordelijk.
 

DeletedUser

Guest
Het percentage gaat over de totaal aantal spelers, en dat zijn er nog wat hoor ;) momenteel zijn er 24149 spelers op onze wereld. dat is 100%, daarvan is 241,49 = 1% en bij dat getal zitten wij niet eens met spelers die al einde hoofdstuk zijn (alles voltooid hebben). Bedenk dat er meerdere werelden zijn en ook nog eens heel veel andere landen waar deze berekening zo wordt gemaakt, het is een grove schatting maar het kan opzich redelijk kloppen.
Dit houdt niet weg dat er spelers zijn die wellicht al inactief zijn geworden, echter is het onmogelijk om deze spelers buiten beschouwing te laten.

@Sorry, ik was sociaal-wetenschappelijk onderzoeker en heb ik mijn werkzaam leventje heel wat data geanalyseerd. Dus ik kan het even niet laten nu
Het gaat voor mij al fout als je stelt dat we 24,149 spelers op onze wereld hebben. Ik heb net even gekeken (ondertussen 24.156).
594 spelers hebben 0 punten!
4,799 spelers hebben minder dan 100 punten (exclusief de spelers met 0 punten), wat betekent dat ze het tutorial nog niet of maar net hebben afgerond.
Dat is al ruim 22%!

Blijven er 18,763 spelers over. En dat is dus inclusief alle spelers die gestopt zijn, de push-accounts en de push/toernooi-accounts.
Ik kan niet zien hoeveel spelers er actief zijn, maar gebaseerd op mijn wereldkaart waar maar ongeveer 10% actief is, mag je in je handjes knijpen als we 25-40% echt actieve spelers hebben (ruwweg tussen de 6,000 en 10,000 maximaal als ik een erg gulle schatting doe)

Het is niet onmogelijk om de gestopte spelers uit de analyse te filteren. Een query loslaten op het spelersbestand met als zoekfunctie laatst ingelogd, is al 1 simpele optie daarvoor.

De push- e/o toernooistadjes kun je er helaas niet uit filteren op deze manier, maar mogelijk wel door het aantal behaalde punten in een maand te bepalen (minus toernooipunten en OW upgrades) en daarmee een query doen.

QUOTE="Lionell, post: 45290, member: 1427"]Het klopt dat alle spelers in de berekening zijn meegenomen, er kan helaas niet gekeken worden naar hoeveel activiteit een speler heeft het is dan ook onvermijdelijk deze spelers buiten beschouwing te laten. Voor de spelers die uiteraard meer burenhulp geven is dit niet bevordelijk.[/QUOTE]

Dit bevestigd alleen maar mijn punt dat de analyses die InnoGames maakt niet accuraat zijn. Verklaart voor mij wel de rare sprongen die ze maken, en de terugkerende "rebalancing"-activiteiten, omdat :oops::oops::oops::oops: ons natte-vinger werk was verkeerd :rolleyes:
 

DeletedUser1427

Guest
@Sorry, ik was sociaal-wetenschappelijk onderzoeker en heb ik mijn werkzaam leventje heel wat data geanalyseerd. Dus ik kan het even niet laten nu
Het gaat voor mij al fout als je stelt dat we 24,149 spelers op onze wereld hebben. Ik heb net even gekeken (ondertussen 24.156).
594 spelers hebben 0 punten!
4,799 spelers hebben minder dan 100 punten (exclusief de spelers met 0 punten), wat betekent dat ze het tutorial nog niet of maar net hebben afgerond.
Dat is al ruim 22%!

Blijven er 18,763 spelers over. En dat is dus inclusief alle spelers die gestopt zijn, de push-accounts en de push/toernooi-accounts.
Ik kan niet zien hoeveel spelers er actief zijn, maar gebaseerd op mijn wereldkaart waar maar ongeveer 10% actief is, mag je in je handjes knijpen als we 25-40% echt actieve spelers hebben (ruwweg tussen de 6,000 en 10,000 maximaal als ik een erg gulle schatting doe)

Het is niet onmogelijk om de gestopte spelers uit de analyse te filteren. Een query loslaten op het spelersbestand met als zoekfunctie laatst ingelogd, is al 1 simpele optie daarvoor.

De push- e/o toernooistadjes kun je er helaas niet uit filteren op deze manier, maar mogelijk wel door het aantal behaalde punten in een maand te bepalen (minus toernooipunten en OW upgrades) en daarmee een query doen.

QUOTE="Lionell, post: 45290, member: 1427"]Het klopt dat alle spelers in de berekening zijn meegenomen, er kan helaas niet gekeken worden naar hoeveel activiteit een speler heeft het is dan ook onvermijdelijk deze spelers buiten beschouwing te laten. Voor de spelers die uiteraard meer burenhulp geven is dit niet bevordelijk.

Dit bevestigd alleen maar mijn punt dat de analyses die InnoGames maakt niet accuraat zijn. Verklaart voor mij wel de rare sprongen die ze maken, en de terugkerende "rebalancing"-activiteiten, omdat :oops::oops::oops::oops: ons natte-vinger werk was verkeerd :rolleyes:

Als onderzoekster weet je ook dat het afhangt van de data die je kan verzamelen. Het is momenteel wat ik zei een moment opname voor nu idd en is dat getal alweer veranderd, het onderzoek is uiteraard allang uitgevoerd en daar was dan ook andere data die verzameld is. We kunnen wel zien of spelers de tutorial hebben voltooid echter is het bij de 1 wel en de ander niet ;) We weten ook dat dit onderzoek al een tijdje terug is gedaan aangezien er eerst een onderzoek moet plaats vinden voordat er conclussies getrokken kunnen worden en aan de hand van verzamelde gegevens een plan uitgevoerd kan worden. Hier gaat natuurlijk ook weer even tijd overheen. Voor nu om het na te rekenen zou het natte vinger zijn ook.
 
Bovenaan