• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Oude wonderen: buffen door 2 de account, toegestaan of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser1120

Guest
Dankje wel voor de uitleg marindor
Heb gelijk me 100 acounts weg gedaan:p

Zelf werd ik beschuldigd en is er heel veel tegen me gezegd , dingen die ik niet dee, maar kon me niet verdedigen,
Heb veel lieve buuren die me ook hielpen

Ik wil ook duidelijk maken , dat er mensen zijn die egt fam groepjes hebben gemaakt om zo bij elkaar te zijn.
en elkaar zo helpen op die manier

Ik weet ook dat er spelers zijn die met andere acounts en dan met iemand anders een deal maakt zodat het niet opval ,
en het grijs gebied noemen;)

aleen die mensen proberen wat van andere te zeggen wat niet netjes is:(

Ik hoop dat mensen niet meer zo gaan zemelen over hoe iemand een ow vult want geloof me steeds lezen wat er in het forum staat is niet grappig
Ik durf eigenlijk niet eens op het forum te schrijven maar trok toch me stoute schoenen aan,

Iedereen veel speel plezier . en let is wat minder op andere, en geniet van alles wat mooi is;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser448

Guest
Dit is geen speler tegen speler spel. Je hebt er niet direct schade van als een andere speler creatief de grenzen van het toegestane opzoeken of overschrijden. Het is vervelend dat je daardoor mogelijk niet de hoogste plaats kunt halen in het klassement, maar dat zit er voor mij gezien de hoeveelheid tijd en geld die ik kan en wil investeren toch al niet in.
Ik speel ook een pvp spel dat compleet verziekt is door multiaccounts. En daar gaat het wel ten koste van de andere spelers. Ik zie daar dat het de makers van het spel absoluut niet lukt, te zien welke accounts door dezelfde persoon worden bespeeld. Ondank dat er streng op wordt gecontroleerd worden alleen diegene gepakt die te weinig van computers weten om hun gegevens te versleutelen. Het controleren kost veel tijd van de spelontwikelaars, die daardoor minder tijd overhouden voor nieuwe ontwikkelingen en bugbestrijding.
Ik denk dat ik dan liever een leuk spel speel dat zich verder ontwikkeld en waarbij ik niets aantrek van hoe ver een andere speler is, dan dat er veel tijd en kosten gaat zitten in het controleren van alle spelers. Het hebben van genoeg accounts om 200- 600 kp's in een oud wonder te kunnen stoppen en te zorgen dat al die accounts nog volledig blijven draaien lijkt mij oervervelend. Maar als iemand dat er voor over heeft om in de top te komen en te blijven is dat zijn keuze.
 

DeletedUser

Guest
@Marindor Helder uitleg. Ik zet alleen vraagtekens bij deelname aan toernooien. Zover ik weet is dat niet verplicht, waardoor het zowiezo al een vreemd criteria is voor een volwaardig bespeeld account. Ik vind de toernooien dodelijk saai, waardoor ik met mijn grote account maar beperkt deelneem nu in de max bonus bereikt hebt. Wat pktjes verzamelen en misschien een paar runes oppikken.
Met mijn kleinere account neem ik nog minder deel aan de toernooien. Ik ben nog aan het worstelen daar om voldoende troepen op te bouwen om provincies vrij te spelen en goederen te verzamelen voor de tech vereisten. Toernooien zijn dan veel te prijzig voor dat account. Een te groot verlies aan troepen betekent geen provincie kunnen veroveren. Een te groot verlies aan goederen betekent vast zitten in de boom.
Ik hoop van harte dat hier ook rekening meer gehouden wordt.

@Lalaa Ben het helemaal met je eens dat de beschuldigingen op het forum niet leuk zijn om te lezen. Het zou fijn zijn als er hier eens wat minder op de persoon wordt gespeeld. Mijn Zalen hebben trouwens ook 3 paginas aan kleine donateurs en zit nog steeds niet vol. Het duurt simpelweg lang voordat die weer eens gevuld is. Dat krijg je door wisselingen in de bs, zelf veranderen van bs, buren die verdwijnen en nieuwe buren die weer gaan doneren, etc. etc. Wat sommige mensen hier vergeten is dat de topspelers vaak al meer dan een jaar actief spelen, en daardoor ook meer contacten hebben opgebouwd. Dus kom op mensen en elven: Gun elkaar eens het licht in de ogen en hou voor iedereen plezier in het spel :D:D:D
 

DeletedUser448

Guest
@Merida dan kun je met meer accounts dus nog meer kp's krijgen en kopen om in je hoofdaccount te stoppen :p:p:p
 

DeletedUser1120

Guest
dankje wel didi

Ik ben al van het begin bijna in de spel logiesche dat je wonderen hoog komen ;)

Maar ik heb ook gehad dat me OW in de nieuwe level moesten ik had er 3 staan en vulde ze met diass aan en zette ze gelijktijdig in de up

Wat krijg je dan, word er gevraag hoe het mogenlijk is hoe ik er 3 tegelijk in up zet, het iedere keer verantwoording afleggen is niet grappig , of verdedigen, nu had ik ook weer 2 ow die konden , en dan denk ik zal ik maar wachten met me bloeiende handelaars gilde om met diass te kopen

Het is niet fijn als je dan na moet denken kan ik dit wel doen om een pm te voorkomen,:confused:
 
Ook ik hoop dit te kunnen schrijven zonder aangevallen te worden.
Zou trouwens voor het eerst zijn als dat niet zou gebeuren , kan je wel vertellen dat het niet went.:(
Ook ik koop kp met munten en goederen en koop vooral flink in als er een aanbieding is met gratis 150 kp erbij.
Dus laat die aanbieding maar weer komen.;)
En inderdaad door de tijd heen,veel contacten opgedaan en beginnende ook gevorderde spelers uit geholpen met adviezen als daar om gevraagd werd.
En ja, soms staat een wonder bij mij met vele kleine donatie,s erin.
En of dat daar dan een gevolg daarvan is?ik weet het niet want ik vraag hun dat niet na.
Bij mij weten staan er meer accounts ( en echt geen 200 das echt absurd )op mijn ip adres die niet van mij zijn.
Die zijn van enkele klasgenoten van mijn zoon.
Met hun een duidelijk gesprek gehad dat ik wel eens in de problemen zou kunnen komen als ze bij mij zouden doneren.
Meer kon ik niet doen en het verder losgelaten.
Inderdaad niet leuk om over dit soort dingen na te hoeven denken dat zoiets als een zwaard boven je hoofd hangt terwijl je gewoon met een spelletje (hobby) bezig bent.
Vind het daarom wel fijn om te weten dat die zwaard nu weg is,voelt een stuk prettiger.
Want ook ik ben een speelster van het eerste uur en veel tijd en geld erin gestopt heeft gaande weg.
Wil dit spel graag blijven spelen zonder bezorgt te hoeven zijn dat je ineens een ban hebt door toedoen van een ander die je met alle goede bedoelingen kp doneert.
 

DeletedUser

Guest
Laten we hier eens proberen iets af te spreken, want ik wordt erg moe van dit soort topics die weer tot allerlei onterechte beschuldigingen leiden.
- Meerdere accounts hebben mag, dus niet meer over zeuren
- Als die accounts volledig bespeeld zijn, mag iemand zonder zorgen ook donaties geven aan eigen accounts. Op dezelfde manier als dat je bij andere zou doen. Dus niet meer over zeuren
- Innogames juigt het alleen maar toe als mensen veel diamanten kopen. Dus wie dat wilt en kan doet niets verkeerd. Dus niet meer over zeuren.
- De ranglijst is niet belangrijk!!!!!! Mensen die vanaf het eerste uur actief dagelijks gespeeld hebben zullen altijd bovenaan blijven staan (ongeacht of ze wel of niet veel dias gebruikt hebben). Dus focus je niet meer zo op die ranglijst en vooral niet meer over zeuren!

Als er een gefundeerd vermoeden bestaat dat iemand de regels overtreedt, meld het bij support, maar begin er niet hier over te zeuren.

Kortom wat minder zeuren en een stuk meer plezier hebben in het spel, moet toch kunnen? :D

PS @monique de roij Wat mij betreft mag die aanbieding met gratis 150 kps erbij (meer mag ook ;)) ook komen hoor. Wil mijn OWs weer eens een keertje kunnen uppen :D:D:D:D:D
 

DeletedUser1120

Guest
Helmaal mee eens didie :>)) onderste is grapje mensen:p

upload_2016-10-5_15-16-40.jpeg
 
Hoi allemaal,

Er lijkt hier wat onduidelijkheid te zijn over de definitie van push-accounts, dus laat me proberen daar wat meer duidelijkheid in te brengen :)

Het is op Elvenar toegestaan om meerdere accounts te hebben. Het is echter niet toegestaan om een of meerdere van deze accounts hoofdzakelijk te gebruiken om je hoofdaccount een onterecht voordeel te verschaffen (in bijvoorbeeld kp's in je OW's, oneerlijke goederenruil etcetera). We hebben een aantal punten waarop wij kunnen beoordelen of een account wel of niet bespeeld wordt. Denk aan bijvoorbeeld progressie op de wereldkaart, deelname aan toernooien, voltooien van opdrachten, doen van onderzoek, geven van burenhulp etcetera etcetera. De exacte criteria hiervoor gaan we niet prijsgeven omdat dat voor de echte misbruikers alleen maar aangeeft hoe ze precies buiten die grenzen kunnen blijven om niet "gepakt" te worden. Wij zullen echter zaak voor zaak beoordelen of er volgens onze richtlijnen wel of niet sprake is van pushing en zo ja, dan zullen we daar actie op ondernemen en dat kan inderdaad resulteren in een spelban.

Voor alle duidelijkheid: Wanneer je 2 accounts gewoon volwaardig bespeelt (dus alle spelelementen worden benut en beide accounts boeken gewoon progressie), dan is er niks op tegen om kp's bij je andere account te storten. Is dit echter het hoofddoel van zo'n account en wordt er verder niet volwaardig mee gespeeld, dan ben je in overtreding.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker :)

Dank voor de duidelijkheid, toch vind ik dat er hier teveel "vrijheid" in zit, al kan ik er mee leven.
Kan ik ook weer stoppen met het overbrengen van KP van mijn bespeelde accounts sinds de post van Jirre. en net als de rest spelen.

Wel zou ik graag zien dat iig in de top er even een (game)moderator gaat huishouden en of wat spelers verwijderd, of iig wat wonderen magisch laat verdwijnen zodat voor andere ook zichtbaar is dat cheaten niet loont.

Er zijn nu spelers die echt een buitensporige onterechte voorsprong hebben opgebouwd die voor anderen al lang niet meer valt in te halen.
In de meest extreme gevallen die ik ben tegengekomen gaat het ondertussen al om een hoog level wonder per dag (ipv weken)

Ik ga niet zoeken maar ben met het zeken naar wonderen waar evt in valt te doneren(rune verdienen) tegen een paar extreme zaken aangelopen waar dit al zeer langdurig sprake is van pushing.
evt voor meer informatie en screenschots mag je contact opnemen. maar ik ga er van uit dat als je de top even naloop met de logs dat het geen rocket science is en dat dit zeker niet nodig is.

alvast dank

@Merida
Je bent de absoluut terechte nr 1, In de afgelopen weken dat ik eens bij je ben wezen kijken heb ik iig geen vreemde dingen gezien.
iig geen vreemde dingen waarop jij invloed heb kunnen uitoefenen of jou enige blaam treft.
Gelukkig heb je niet het voorbeeld van mensen om jou heen gevolgd.
Je moet wel ontzettend veel goederen hebben gespaard (wat niet zo gek is gezien de tijd dat je al speelt) dat je zoveel kennispunten hebt kunnen kopen. Ik had meer het idee dat er zeer regelmatig een sponsering naar inno toe was uitgevoerd :D
 

DeletedUser1143

Guest
Ik ben ook zeer blij met de uitleg van @Marindor. dat was ook precies zoals ik het in mijn hoofd had.
Maar sorry , ik blijf toch nog even zeuren en zemelen , want er zijn duidelijk wel van de push accounts te vinden , en meer als 1 .
Dus ik neem aan dat daar dan ook stappen tegen ondernomen wordt. Want ook al heb ik er geen persoonlijk last van en ook niet in mijn spel , vind ik wel dat wij allemaal het spel eerlijk moeten spelen.
En , voor zover ik weet , is er in dit topic helemaal niemand beschuldigd , maar is er , zeker van mij uit , wel de vraag hoe inno push accounts zag ( en daar heb ik dan antwoord op via marindor) en ben ik toch ook wel erg nieuwsgierig of er dan wat mee gedaan word. En ik hoef helemaal niet weten wat er gedaan word en bij wie , maar ik zou het fijn vinden om te weten dat dit wel een puntje van aandacht is bij het elvenar team.

Voor de duidelijkheid : Ik zeur dus niet over 1. mensen die meerdere accounts hebben en deze gewoon bespelen. 2. mensen die dia's besteden 3. over de ranglijst. 4. over mensen die donaties van buren/ vrienden krijgen.

Ik zeur over push accounts! Spelers die bewust multi accounts hebben om KP in eigen wonder te stoppen. En zelfs als die multi accounts bespeelt worden , als de hoofdreden is :KP in eigen wonder dan is dit een push account.
 
wow deze topic is plots geexplodeerd, je zou denken dat er een samenspanning achter zit. Ik ga op mijn gemak vanavond alles eens lezen :)
 

DeletedUser

Guest
@Smirnoff en @CrazyWizard Ik begrijp jullie punt over push accounts. Ik vind alleen de manier waarop dit steeds terugkomt in het forum vervelend. Meld het aan support als je gefundeerde vermoedens hebt. Want op deze manier in het forum aankaarten leidt alleen maar tot irritaties van andere spelers en verder tot helemaal niets.
 
ok ik ga niet individueel op alle post reageren, het zijn me er een beetje te veel.

Ik heb niemand willen beschuldigen, ik heb helemaal geen namen genoemd en was dat ook niet van plan. (Maar als ik dan toch iets moet zeggen ... de persoon die ik in gedachten had heeft helemaal niet gereageerd in deze topic, noch heeft hij de laatste maanden iets op het forum gepost).

En als ik nu heel eerlijk mag zijn, de manier hoe jullie nu plots massaal allemaal reageren en elkaars berichtjes liken is het precies alsof jullie je aangevallen voelen. En ik zie geen reden om je aan gevallen te voelen tenzij je effectief iets doet wat niet mag.

ik had het al eerder gezegd in deze topic, ik heb deze vraag alleen maar gesteld omdat ik merk dat ik voorbijgestoken wordt door mensen die aan het pushen zijn en ik wou weten als ik deze mensen dan moet rapporteren of als ik hier gewoon ook mee moet beginnen. (En ik sta nog niet hoog om zelf maar in de buurt te komen om door jullie ingehaald te worden, jullie staan al vanaf het begin voor mij :) )

Ik hoop dus dat ik niet aan het zeuren was, dat was zeker mijn bedoeling niet.
 
@Didi1
Jammer dat je het vervelend vind, maar onderhandse communicatie heeft geen effect gehad.
Je bent natuurlijk wel vrij om dergelijke posts te negeren, je hoeft er niet in te participeren.

Ik ben totaal niet geinteresserd in het aanpakken van 1 specifiek persoon maar dat er echt een plan van aanpak wordt gemaakt om het probleem aan te pakken.

Het probleem is enkele maanden geleden begonnen rond de introductie van de punten opleverende wonderen.
1 zeer prominente speler waar velen tegenop kijken is rond die tijd begonnen met (tenminste) 4 push accounts, dit werd zeer openlijk gedaan en het viel echt heel erg op.
Ik heb hier toen ook totaal geen actie op ondernomen, als je het zo open en bloot doet dan loopt je echt wel tegen de lamp en ging er vanuit dat Innogames wel een keer maatregelen zou nemen.
Maar er gingen weken voorbij en er gebeurde helemaal niets. (totale verbazing nog nooit meegemaakt in een spel en doe dit pas ruim 20 jr, de bovenkant staat altijd onder verscherpt toezicht)

Toen kwam echter een keerpunt, ook binnen mijn gilde wilden enkele spelers het voorbeeld volgen, want als speler A er zo op deze manier mee wegkomt, dan kunnen ze mij ook niets doen.
Op dit punt is er bij mij een knop omgegaan en besloot ik dat ik zelf in actie moest komen, want als mensen in mijn eigen gilde zo reageren, dan doen anderen dat dus ook en zijn mijn ogen opengegaan.

Op dit moment ben ik contact gaan zoeken met innogames (7 augustus 2016), mijn casus uitgelegd en verzocht om echt zichtbaar iets te gaan doen om dit probleem te stoppen waarop ik een totale non reactie kreeg.

Onderweg nog een keer een flinke stoeipartij met lord Jirre gehad, nogmaals wat zaken aangehaald (ok Jirre is forum mod maar er moet toch ook een speciaal mod deel zijn waar ze met elkaar communiceren)

We zijn nu dus 2 maanden verder, het probleem is geescaleerd, tussen een aantal spelers is een wapenwedloop begonnen wie het meeste push accounts kan beheren, en andere spelers volgen op gepaste afstand zonder dat we het zien. (de gilde die smirnoff aanhaalde is duidelijk een (poging tot) het creeren van push accounts)

Echter onzichtbare diplomatie heeft helaas tot niets geleid.
Vergeet niet dat veel spelers beginnen en naar boven kijken de eerste pagina's worden vaak bekeken en spelers zien dan dat het gebeurd en schijnbaar mag, en volgen het voorbeeld.

Het is hier mogelijk net de gemeente, breng netjes een melding naar de gemeente van een situatie die aandacht vereist en je wordt genegeerd, pleur het of facebook en er wordt spontaan actie ondernomen. (helaas had ik geen facebook en is er een persoon verongelukt 1.5 dag na mijn melding waarna er pas actie is ondernomen en kreeg ik 3 dagen later een telefoontje wat het probleem was want het was toch opgelost)

Hopelijk levert deze post eindelijk wel resultaat op
en dan hoeven wij niet meer te "zeuren" en heb jij er geen last meer van.

win win situatie
 
@Marindor Helder uitleg. Ik zet alleen vraagtekens bij deelname aan toernooien. Zover ik weet is dat niet verplicht, waardoor het zowiezo al een vreemd criteria is voor een volwaardig bespeeld account.

Ik denk dat hij wil zeggen als je meedoet met het toernooi, dan dient die zeker niet enkel om te pushen, want bij een pushaccount zou je zo veel effort niet insteken.

@Lalaa Ben het helemaal met je eens dat de beschuldigingen op het forum niet leuk zijn om te lezen. Het zou fijn zijn als er hier eens wat minder op de persoon wordt gespeeld.

Ik lees het forum nu toch wel al een tijdje, en ik zie nooit beschuldigingen op persoon? Ik zie altijd beschuldigingen naar een speler met vage omschrijvingen, wat dus iedereen zou kunnen zijn, en wat dus niet op persoon is? Tenzij een moderator me steeds voor is geweest en die beschuldigingen heeft verwijderd.
Of misschien zijn die van nog vroeger, ik lees het forum van ongeveer toen mike2810 gebanned is van het forum (of was dit juist de reden waarom hij gebanned is misschien? ik weet het niet)
 
@CrazyWizard

mijn topic was niet bedoeld om mensen te kicken, te bannen, sancties op te leggen of wat dan ook, gelieve mijn thread hiervoor dus niet te misbruiken :)

Als je zoiets wil, dan moet je een support ticket maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan