• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuwe opdrachten verzinnen, lijkt je dat wat.

Door al het geneuzel en telkens dezelfde opdrachten dacht ik zo:

Kunnen wij niet meedenken door ook nieuwe opdrachten te verzinnen en voor te leggen?

Bijvoorbeeld: opdracht: het maken van Elvenarsoep.

Maak 100 x T1 goederen, 100 x T 2 goederen en 100 x T 3 goederen daarna goed roeren :)

Met daarbij een alternatief voor de beginnende speler.

Of verzamel 100 x staal, 100 x boekrollen en 100 x elixers ( dat kan je handelen).

Dan bereid je het assortiment uit...en loop je niet te vaak tegen dezelfde opdrachten aan.
 
Laatst bewerkt:
Door al het geneuzel en telkens dezelfde opdrachten dacht ik zo:

Kunnen wij niet meedenken door ook nieuwe opdrachten te verzinnen en voor te leggen?

Bijvoorbeeld: opdracht: het maken van Elvernarsoep.

Maak 100 x T1 goederen, 100 x T 2 goederen en 100 x T 3 goederen daarna goed roeren :)

Met daarbij een alternatief voor de beginnende speler.

Of verzamel 100 x staal, 100 x boekrollen en 100 x elixers ( dat kan je handelen).

Dan bereid je het assortiment uit...en loop je niet te vaak tegen dezelfde opdrachten aan.

Dat lijkt mij een goed idee! een beetje variatie kan geen kwaad,
 
Euhhh... maar dat is toch juist precies hoe je visioendamp maakt?
Ja, maar 15 visioendamp is wel meer dan 1 keer een stel relics zeg maar. Ik moet vaak meerdere keren een opdracht in de academie doen voor ik die 15 heb. En zo heb je wat variatie op de opdracht.
 
Ipv de verplichte visioendamp: craft item x in de academie (en dan kan je invullen: relics, kp instant, hamertjes instant, munten regen, een eenhoorntje.
Lijkt me wat lastig, het kan lang duren voor zo'n specifiek item langskomt.

Eenvoudiger is dan 1 visioendamp vragen, dan kun je alles wat je wilt craften.
 
Door al het geneuzel en telkens dezelfde opdrachten dacht ik zo:

Kunnen wij niet meedenken door ook nieuwe opdrachten te verzinnen en voor te leggen?

Bijvoorbeeld: opdracht: het maken van Elvenarsoep.

Maak 100 x T1 goederen, 100 x T 2 goederen en 100 x T 3 goederen daarna goed roeren :)

Met daarbij een alternatief voor de beginnende speler.

Of verzamel 100 x staal, 100 x boekrollen en 100 x elixers ( dat kan je handelen).

Dan bereid je het assortiment uit...en loop je niet te vaak tegen dezelfde opdrachten aan.

Ben ik volledig mee eens want nu krijg in de 2 werelden altijd de zelfde moeilijke opdrachten na elkaar, is niet leuk meer, als de volgende evenement weer het zelfde is dan doe ik niet eens de moeite om nog mee te doen, ben echt ontgoochelt, vond het systeem van vroeger veel beter :mad::mad:
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Wanneer er hier een lijstje komt met opdrachten die jullie in het spel zouden willen zien, dan zorg ik ervoor dat ze op kantoor besproken worden :)

Let op:
  • Opdrachten moeten voor beginnende spelers te doen zijn. Dat wil zeggen dat T2/T3 niet mogelijk zijn, tenzij er een alternatief is voor deze opdrachten, die voor de spelers met T3 niet te doen zijn (denk aan onderzoeken/verkenners, wie weet hebben jullie zelf nog suggesties voor opdrachten voor beginnende spelers)
  • Buiten makkelijke opdrachten, zijn er ook lastigere opdrachten (d.w.z. dat er meer tijd voor nodig is) nodig, zodat er een balans is
 
Top!!!!

als alternatief voor de beginnende speler kan zijn:

verzamel 100 staal, 100 marmer en 100 hout. ( de Elvenar crème soep). ( maakt even niet de hoeveelheden)

ik zal af en toe van wat we hebben op een rijtje zetten als iedereen daar mee eens is.
 

DeletedUser

Guest
Mijn lijkt gecombineerde quest wel wat, dat maakt het wat leuker/gevarieerd om te doen en valt onder de "quests die wat meer tijd kosten", maar wel voor alle lvls te doen zijn (zeker als de wps op niveau moeten blijven)

Voorzieningen voor de eenvoudige klusjesman: Produceer 5x drank & 5x Eenvoudig gereedschap & 5x Brood

Voorzieningen voor de geavanceerde werknemer: Produceer 5x drank & 5x Brood & 5x Geavanceerd Gereedschap

Voorraad voor een feestje: Produceer 5x drank & 5x brood & 5x Boodschappenmand



Community spirit: Zorg dat er 5 handelsaanbiedingen van 2 sterren binnen dezelfde tier van je worden geaccepteerd (krijgen we misschien eens normale handel ;))
 
Maak 100 x T1 goederen, 100 x T 2 goederen en 100 x T 3 goederen daarna goed roeren :)

Goed idee om te kijken of we op betere opdrachten kunnen komen. T3 komt pas in hoofdstuk 3 dus daarvoor moet er een alternatief zijn. In een kleine stad met weinig ruimte niet-bonus fabrieken neer moeten zetten vind ik niet echt heel handig. Maar als je ook kunt verzamelen door te ruilen is het een prima idee.

In mijn grote stad ben ik end-gamer. Ik haal alle T3 uit de Taveerne van de carnavalsset. Die is te innen na 24 uur. 100 keer kost dan dus 100 dagen. Dan moet het wel een heeeeeel lang event worden :)
Als je er van elk 3 hebt staan en 3-3-3-9 uur producties in een etmaal draait, kost het dan dus 100/4/3= 8.3 dagen. Met 4 van elk 6.25 dagen en met 5 van elk 5 dagen. Best lang voor 1 opdracht.
Aangezien je geen minimum level stelt, zou ik dan even snel 34 T1, 33 T2 en 33 T3 neer kunnen zetten. Dan ben ik 9 uur klaar met 100 x 3 uur producties van elk. Behalve dat dat niet meer gaat als mijn stads binnenkort vol staat met de nieuwe gastrasgebouwen van de Elvenaren.

Wat ik maar wil zeggen is dat het zo simpel nog niet is om een goede opdracht te bedenken, die zowel leuk als voor iedereen te doen is.

We hebben nu soms plaats aantal x handel of accepteer aantal x handel. Is het technisch ook mogelijk om te vragen om een hoeveelheid handel (afhankelijk van hoofdstuk uiteraard)? Bijvoorbeeld ruil 100k T1 of zo.

Verwijder een gebouw vind ik ook wel een grappige. Weer eens wat anders :)

Bouw of upgrade 10, 20, 30 m straat een idee?

Gebruik x keer een spreuk?

Ik denk nog even door op de achtergrond.
 

DeletedUser

Guest
Zet je * (afhankelijk van t1-bonus) aan het werk:

*Timmerman: produceer 3x houtproductie van 3 uur & 3x geavanceerd gereedschap
*Staalarbeider: produceer 3x houtproductie van 3 uur & 3x geavanceerd gereedschap
*Steenhouwer: produceer 3x marmerproductie van 3 uur & 3x geavanceerd gereedschap
 
Goed idee om te kijken of we op betere opdrachten kunnen komen. T3 komt pas in hoofdstuk 3 dus daarvoor moet er een alternatief zijn. In een kleine stad met weinig ruimte niet-bonus fabrieken neer moeten zetten vind ik niet echt heel handig. Maar als je ook kunt verzamelen door te ruilen is het een prima idee.

In mijn grote stad ben ik end-gamer. Ik haal alle T3 uit de Taveerne van de carnavalsset. Die is te innen na 24 uur. 100 keer kost dan dus 100 dagen. Dan moet het wel een heeeeeel lang event worden :)
Als je er van elk 3 hebt staan en 3-3-3-9 uur producties in een etmaal draait, kost het dan dus 100/4/3= 8.3 dagen. Met 4 van elk 6.25 dagen en met 5 van elk 5 dagen. Best lang voor 1 opdracht.
Aangezien je geen minimum level stelt, zou ik dan even snel 34 T1, 33 T2 en 33 T3 neer kunnen zetten. Dan ben ik 9 uur klaar met 100 x 3 uur producties van elk. Behalve dat dat niet meer gaat als mijn stads binnenkort vol staat met de nieuwe gastrasgebouwen van de Elvenaren.

Wat ik maar wil zeggen is dat het zo simpel nog niet is om een goede opdracht te bedenken, die zowel leuk als voor iedereen te doen is.

We hebben nu soms plaats aantal x handel of accepteer aantal x handel. Is het technisch ook mogelijk om te vragen om een hoeveelheid handel (afhankelijk van hoofdstuk uiteraard)? Bijvoorbeeld ruil 100k T1 of zo.

Verwijder een gebouw vind ik ook wel een grappige. Weer eens wat anders :)

Bouw of upgrade 10, 20, 30 m straat een idee?

Gebruik x keer een spreuk?

Ik denk nog even door op de achtergrond.
Dank je wel voor je verhelderende uitleg...dit soort dingen daar sta ik weer niet bij stil.
Maar komt maar met je lijstje van ideeën. Maakt alleen maar leuker.
Verwijderen van een gebouw..oeiii...maar iemand heeft vast wel een verouderd gebouw of een waardeloos iets in inventaris staan...zorgt wel voor opoffering..:)
 
Bovenaan