• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuwe opdrachten verzinnen, lijkt je dat wat.

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Mijn lijkt gecombineerde quest wel wat, dat maakt het wat leuker/gevarieerd om te doen en valt onder de "quests die wat meer tijd kosten", maar wel voor alle lvls te doen zijn (zeker als de wps op niveau moeten blijven)

Voorzieningen voor de eenvoudige klusjesman: Produceer 5x drank & 5x Eenvoudig gereedschap & 5x Brood

Voorzieningen voor de geavanceerde werknemer: Produceer 5x drank & 5x Brood & 5x Geavanceerd Gereedschap

Voorraad voor een feestje: Produceer 5x drank & 5x brood & 5x Boodschappenmand



Community spirit: Zorg dat er 5 handelsaanbiedingen van 2 sterren binnen dezelfde tier van je worden geaccepteerd (krijgen we misschien eens normale handel ;))

Meerdere verschillende producties: Top idee!
Handelsaanbiedingen: Lastig qua implementatie, denk dat dat te uitgebreid is om erin te bouwen

Goed idee om te kijken of we op betere opdrachten kunnen komen. T3 komt pas in hoofdstuk 3 dus daarvoor moet er een alternatief zijn. In een kleine stad met weinig ruimte niet-bonus fabrieken neer moeten zetten vind ik niet echt heel handig. Maar als je ook kunt verzamelen door te ruilen is het een prima idee.

In mijn grote stad ben ik end-gamer. Ik haal alle T3 uit de Taveerne van de carnavalsset. Die is te innen na 24 uur. 100 keer kost dan dus 100 dagen. Dan moet het wel een heeeeeel lang event worden :)
Als je er van elk 3 hebt staan en 3-3-3-9 uur producties in een etmaal draait, kost het dan dus 100/4/3= 8.3 dagen. Met 4 van elk 6.25 dagen en met 5 van elk 5 dagen. Best lang voor 1 opdracht.
Aangezien je geen minimum level stelt, zou ik dan even snel 34 T1, 33 T2 en 33 T3 neer kunnen zetten. Dan ben ik 9 uur klaar met 100 x 3 uur producties van elk. Behalve dat dat niet meer gaat als mijn stads binnenkort vol staat met de nieuwe gastrasgebouwen van de Elvenaren.

Wat ik maar wil zeggen is dat het zo simpel nog niet is om een goede opdracht te bedenken, die zowel leuk als voor iedereen te doen is.

We hebben nu soms plaats aantal x handel of accepteer aantal x handel. Is het technisch ook mogelijk om te vragen om een hoeveelheid handel (afhankelijk van hoofdstuk uiteraard)? Bijvoorbeeld ruil 100k T1 of zo.

Verwijder een gebouw vind ik ook wel een grappige. Weer eens wat anders :)

Bouw of upgrade 10, 20, 30 m straat een idee?

Gebruik x keer een spreuk?

Ik denk nog even door op de achtergrond.

Gebruik X keer een spreuk is er al, straat bouwen is leuk voor 1/2 keer en vrij eenvoudig, verwijder een gebouw is ook vrij eenvoudig, die ga ik doorgeven. Denk dat het accepteren van X goederen in de handel mogelijk moet zijn, maar dan moeten we een balans vinden met het plaatsen van handel (anders is er te weinig aanbod en te veel vraag), maar dat is dan weer lastig met willekeurige opdrachten.

Zet je * (afhankelijk van t1-bonus) aan het werk:

*Timmerman: produceer 3x houtproductie van 3 uur & 3x geavanceerd gereedschap
*Staalarbeider: produceer 3x houtproductie van 3 uur & 3x geavanceerd gereedschap
*Steenhouwer: produceer 3x marmerproductie van 3 uur & 3x geavanceerd gereedschap

Ook een leuk idee, ga ik doorgeven :)
 
Ok en het idee dan van:

verzamel 100 x hout en 100 x staal en 100 x marmer. ( moet toch ook te doen zijn )( kan via de handelaar) naamsopdracht ga ik toch weer voor de elvenarsoep..:)
Verzamel 100 x zijde, 100 x kristallen en 100 x boekrollen kan ook( beginnende speler iets lastiger maar kan ook via de handelaar)
Verzamel 10 x toverstof , 10 x elixer en 10 x edelstenen( deze lukt ook via de handelaar)
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
De eerste is top, de tweede en derde zijn te lastig voor nieuwe spelers. Er moet dan cross-tier gehandeld worden, met zeer kleine hoeveelheden, wat bijna niemand plaatst.
 

DeletedUser3702

Guest
Nog een paar makkelijke; verplaats een gebouw
Munten innen, al naar gelang je hoofdstuk.

De opdrachten zijn nu ook bepaald niet afgestemd op de nieuwe wereld.
Krijg steeds dezelfde opdrachten, is echt niet leuk meer.
Steeds verzamel relikwieën of win gevechten
Als je bij hoofdstuk 2 en H 9 precies dezelfde opdrachten krijgt is dat nu niet echt aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat het accepteren van X goederen in de handel mogelijk moet zijn, maar dan moeten we een balans vinden met het plaatsen van handel (anders is er te weinig aanbod en te veel vraag), maar dat is dan weer lastig met willekeurige opdrachten.

BS leden zullen elkaar helpen als meer handel nodig is door die te plaatsen. Dat gebeurt ook bij BSA. Vaak wordt ook in de chat om iets gevraagd. Net weer iemand van zeep voorzien. Ook goed voor de samenwerking en dus het spelplezier.
 
verzamel 100 x hout en 100 x staal en 100 x marmer. ( moet toch ook te doen zijn )( kan via de handelaar) naamsopdracht ga ik toch weer voor de elvenarsoep..:)

Dat kan wel makkelijk. Waarschijnlijk staat de markt dan snel vol met 10 om 10 ruiltjes waarmee BS genoten elkaar helpen om je soep te brouwen :)
 
Dat kan wel makkelijk. Waarschijnlijk staat de markt dan snel vol met 10 om 10 ruiltjes waarmee BS genoten elkaar helpen om je soep te brouwen :)

dat geeft toch niet als BS elkaar helpt, dan zijn ze ook weer weg...ten tweede als ik nu zoiets zie staan dan help ik altijd BS of niet. Jij toch ook....dan is de soep snel op:)
 
Community spirit: Zorg dat er 5 handelsaanbiedingen van 2 sterren binnen dezelfde tier van je worden geaccepteerd (krijgen we misschien eens normale handel ;))

Dat is ook een hele goede. Misschien nog beter als permanente opdracht: iedereen die een week geen 0 of 1 sterrenhandel op de markt zet, krijgt een 30 KP instant.
 

DeletedUser3890

Guest
Waarom niet vragen om je bonus goed. Dat het niet uitmaakt of die met tier 1 tier 2 of tier 3 gemaakt is. Dan betrek je voor de grotere tier 2 en 3 er toch bij en de pas beginnende kan het met tier 1 fabrieken doen.
Bijv. Produceer 3x 3uur met je bonusfabrieken.
 
Waarom niet vragen om je bonus goed. Dat het niet uitmaakt of die met tier 1 tier 2 of tier 3 gemaakt is. Dan betrek je voor de grotere tier 2 en 3 er toch bij en de pas beginnende kan het met tier 1 fabrieken doen.
Bijv. Produceer 3x 3uur met je bonusfabrieken.

dat dacht ik ook maar T2 en T3 kon niet geloof ik
 
Let op:
  • Opdrachten moeten voor beginnende spelers te doen zijn. Dat wil zeggen dat T2/T3 niet mogelijk zijn, tenzij er een alternatief is voor deze opdrachten, die voor de spelers met T3 niet te doen zijn (denk aan onderzoeken/verkenners, wie weet hebben jullie zelf nog suggesties voor opdrachten voor beginnende spelers)
Daarom dus...
 
Ok ik zal dan maar de suggesties nog eens doen, doe die al meer dan een jaar maar inno wil er niet in meegaan.

Laat ik het meteen in kerstthema doen.

Bouw een huis(iglo) op het eventeiland.
Bouw een (cadeau)werkplaats op het eventeiland.
Produceer xx cadeautjes in die werkplaats.
upgrade je (cadeau)werkplaats naar lvl 2.
Stuur je rendieren uit op verkenning om een extra deel van het eiland te ontdekken.
enzovoort.

Als je gewoon een apart eventeiland hebt dat telkens van nul begint voor iedereen. Dan maak je dat iedereen dezelfde kansen heeft, zowel hoofdstuk1 account als hoofdstuk 15 account. Je moet geen rekening houden met cross tiers, je moet niet vrezen dat het aantal gewonnen prijzen ontspoort(want inno bepaald de grootte van het eiland zelf) , iedereen heeft gelijke kansen.
Belangrijkste van allemaal, je gewone producties en je gewone stad worden niet meer gestoord door het event. Geen scout quests meer, geen gewone werkplaats of fabriek questen meer.
Het event wordt op die manier een toevoeging aan het spel, ipv de huidige belemmering van het spel.

Aangezien het eventeiland telkens reset na het event, zijn gespendeerde diamanten daar, pure winst, want volgende keer moeten die opnieuw uitgegeven worden. Dit in tegenstelling tot diamanten die nu in stad uitgegeven worden aan magische huizen/Werkplaatsen/uitbreidingen die een permanent effect hebben over alle events heen. Ik zou in dit geval wel de dia kosten niet te hoog maken aangezien het echt maar kort tijdelijk effect is. Zo zullen meer spelers dias uitgeven en het netto meer opleveren dan wanneer slechts een enkeling een groot bedrag uitgeeft.
 

DeletedUser3597

Guest
Dan moet die opdracht voor 1200 / 1800 t1 ook verlaagd worden, niet te doen... (paar keer 2 dagen op stil gestaan, lijkt me niet de bedoeling). Ondanks dat toch een beer op level 8 gekregen en hopelijk morgen nog op level 9 :)
 

DeletedUser3890

Guest
Als je gewoon een apart eventeiland hebt dat telkens van nul begint voor iedereen. Dan maak je dat iedereen dezelfde kansen heeft, zowel hoofdstuk1 account als hoofdstuk 15 account. Je moet geen rekening houden met cross tiers, je moet niet vrezen dat het aantal gewonnen prijzen ontspoort(want inno bepaald de grootte van het eiland zelf) , iedereen heeft gelijke kansen.
Belangrijkste van allemaal, je gewone producties en je gewone stad worden niet meer gestoord door het event. Geen scout quests meer, geen gewone werkplaats of fabriek questen meer.
Het event wordt op die manier een toevoeging aan het spel, ipv de huidige belemmering van het spel.

Top idee en op deze manier worden de evenementen weer leuk en inderdaad een toevoeging ipv belemmering.
 

DeletedUser3890

Guest
Daarom dus...

Misschien was ik hierboven niet duidelijk. Maar ik gaf juist aan om bonus goederen te maken nadat ik de woorden van Don Frank gelezen had.
Dit kan dus in de fabrieken van tier 1, 2 en 3. Dit kan de beginneling dus ook want die heeft tier 1 fabrieken. Maar voor degene die verder zijn die kunnen dan kiezen.
 
Dit kan dus in de fabrieken van tier 1, 2 en 3. Dit kan de beginneling dus ook want die heeft tier 1 fabrieken. Maar voor degene die verder zijn die kunnen dan kiezen.
En dat kunnen kiezen is dus - als ik DonFrank's reactie goed lees - wat het ingewikkeld maakt voor implementatie...
 
Bovenaan