• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuw hoofdstuk: Handelaars van Unur

DeletedUser3824

Guest
forumann_UnurTraders2.png


Nadat je de dwergen en feeën hebt geholpen bij het oplossen van hun eeuwenoude meningsverschillen, neem je weer contact op met de elfen en mensen in een poging je relaties te intensiveren. De Elvenar zijn zeer tevreden dat hun nakomelingen zich eindelijk op hun eigen zaken lijken te concentreren. Om je ontwikkeling te ondersteunen, bellen ze de constructen en vragen een uitbreiding voor de handelaar om Unurium te importeren. Deze kostbare grondstof komt rechtstreeks uit Unur, waar de constructen dit vindingrijke materiaal produceren in hun belangrijkste nederzetting.

Wat de Elvenar niet had verwacht, was dat een ander vliegend schip de Constructen stilletjes volgde op hun reis van Unur, helemaal over de oceaan - een piratenschip! De piratenkapitein stormt je stadhuis binnen, gijzelt je adviseur en eist dat de vernietiging van zijn huis onmiddellijk wordt gestopt.

Kun jij de verwarring ophelderen en onthullen waarom de piraten op reis gingen van een nog steeds verlaten deel van Unur naar jouw stad om hun eisen aan jou te richten? Kom je erachter waarom ze de constructen zien als een bedreiging voor hun huis en levensstijl? En het allerbelangrijkste: zullen je beslissingen de Elvenar behagen?

Verken dit nieuwe hoofdstuk in het verhaal van Elvenar, bouw een commerciële haven en leer meer over de drie facties van de Handelaars van Unur, evenals hun motieven, levensstijl en kostbare waren! En wie weet, misschien leer je daarbij wel een waardevolle les over kameraadschap!


Flag_res.png


De nederzetting
Om een succesvolle handelsroute op te zetten met de Handelaars van Unur, moet je een handelscentrum bouwen en de luchtschepen van de drie facties, elk met hun eigen productie-opties. Unurium kan worden geïmporteerd door je handelaar uit te breiden naar niveau 6 - maar pas op! Omdat de handelaar maar één grondstof tegelijk kan produceren, moet je zorgvuldig selecteren of je Unurium of Goddelijke Zaden wil produceren. Je moet je producties zorgvuldig plannen.

In het handelscentrum, het portal van dit hoofdstuk, kun je Elvenarine Nul produceren door een handelsproces te starten waarmee je mana, zaden of spirituele goederen kunt ruilen voor deze nuttige grondstof. Elvenarine Nul is nodig om de 3 handelsbronnen te produceren, Luxueuze Luxe-goederen, die worden geproduceerd in de Rode Parel, het vlaggenschip van de piraten, Heerlijke Lekkernijen, die worden geproduceerd in de Milde Sorena, het vlaggenschip van de Gourmets en Antieke Artefacten, die worden geproduceerd in de Esperia, het vlaggenschip van de Verzamelaars. Deze handelsmiddelen kunnen op hun beurt worden gebruikt om technologieën te ontgrendelen, of kunnen worden geruild voor een van de andere twee handelsbronnen in de respectievelijke luchtschepen van de andere facties.

Je zult ook merken dat tijdens de ontwikkeling van je nederzetting de meest ideale opstelling van productiegebouwen net zo vaak zal veranderen als je behoeften. Daarom zal je je waarschijnlijk meer concentreren op het optimaliseren van je nederzetting voor ruimte en efficiëntie dan nodig was in eerdere hoofdstukken. Wees niet bang om nederzettingsgebouwen te verkopen en opnieuw op te bouwen wanneer dat nodig is.

Oude wonderen
Als het je lukt om alle technologieën te voltooien die de Handelaars van Unur naar je onderzoeksboom hebben gebracht, krijg je toegang tot twee nieuwe, speciale oude wonderen:

DragonArkRes.png
OracleOfFortuneRes2.png


  • De Drakenark beloont je met Spirituele Goederen voor elke verhaallijnopdracht die je voltooit en geeft combinatieversnellers bij het openen van mystieke objecten in Handwerken.

  • Het Orakel van Geluk beloont je met spirituele goederen, elke keer dat je een handwerken-recept voltooit en produceert elke week een aantal koninklijke restauratiespreuken.

Verdere toevoegingen
Met de hulp van de Handelaars van Unur en door de technologieën in de onderzoeksboom te ontgrendelen, kunnen je gebouwen zich ontwikkelen en hun productie-output nog verder verhogen. Het hoofdstuk wordt geleverd met nieuwe cultuurgebouwen en nieuwe niveaus voor het stadhuis, woningen, werkplaatsen, edelstenen-, elixer- en toverstof-fabrieken, wapenkamers, militaire gebouwen en een nieuwe reeks wegen.

Bovendien voegt hoofdstuk 17 verschillende nieuwe stadsuitbreidingen toe. Je kunt 2 nieuwe premium uitbreidingen krijgen, 2 nieuwe uitbreidingen ontdekken door middel van onderzoek en 1 nieuwe uitbreiding ontgrendelen als je minstens 525 provincies op de wereldkaart hebt voltooid. Voor degenen die al meer dan de vereiste provincies hebben voltooid, komt deze stadsuitbreiding natuurlijk beschikbaar voor plaatsing in jouw stad zonder er meer te hoeven voltooien.

Benieuwd hoe het er allemaal in beweging uitziet? Meer weten over de nieuwe producties in dit hoofdstuk? Bereid je dan voor op de lancering op 29 oktober en bekijk dan onze speciale wikipagina en de introductievideo van het hoofdstuk, met onze oude vriend Mindra en Captain Bonkers, leider van de Piraten:


We hopen dat de Handelaars van Unur je meer strategische puzzels geven en we zijn benieuwd naar je feedback in dit discussietopic!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

Wat vind jij van dit nieuwe hoofdstuk?
 
Welkom aan onze nieuwe CM!

En inderdaad ik ben ook verward wanneer het nu begint, op de EN fora staat er al vanaf vandaag, dus mogelijks hier ook zo? Aan de andere kant krijgen de EN werelden altijd 2 dagen eerder de nieuwe dingen, dus misschien donderdag dan?
 

DeletedUser3824

Guest
Jippie hij is er! Alleen... kan de opdrachten van vorig hoofdstuk niet doorklikken... hellupp! :eek:
Ohw BS-genoot opperde dat ik misschien eerst eerste blokje moet vrijspelen... hoop dat het dat is :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Jippie hij is er! Alleen... kan de opdrachten van vorig hoofdstuk niet doorklikken... hellupp! :eek:
Ohw BS-genoot opperde dat ik misschien eerst eerste blokje moet vrijspelen... hoop dat het dat is :rolleyes:
dat is ook zo. Je bent pas in het volgende hoofdstuk nadat je eerste onderzoek van het nieuwe hofodstuk hebt vrijgespeeld. Pas vanaf dan krijg ook de prijzen van het nieuwe hoofdstuk in events en toren enzo
 
Mmm, 37 x technologie 35 allerhande maar ook..... 2 stadsuitbreidingen. Dat mag bij het volgende hoofdstuk best wel eens worden omgedraaid. :)
 

DeletedUser2037

Guest
Tekort aan grond. Lijkt wel of we gewoon in Nederland spelen :))
Ik heb de halfling-boeren al weg gepest, maar heb nog steeds tekort aan bouwgrond.
 
Ik zie echt niet waarom je het hoofdstuk zou willen spelen.
Het kost je 15% toernooi prestatie, en er zit helemaal niets in, behalve wat standaard upgrades.
 
Ik zie echt niet waarom je het hoofdstuk zou willen spelen.
Het kost je 15% toernooi prestatie, en er zit helemaal niets in, behalve wat standaard upgrades.

Hangt af van waarvoor je speelt. Als je gaat voor het verhaal en de ontwikkeling dan is het interessant, als je gaat voor een efficiente stad, evenementen, toernooien e.d. dan is het idd een ander verhaal...

Goed om over na te denken en hopelijk komt er nog een correctie.... (ik hou mijn adem maar niet in...)
 
Weet iemand een voorbeeld hoe je je gastvolk optimaal kunt plaatsen in dit H17? Ik hoop op een plattegrond oid. (Elvengems weet nog van niets, nog minder dan H15 & H16)
 
Nu het nieuwe hoofdstuk uit is net nadat ik H16 klaar heb ZONDER dat ik de wonderen ontgrendeld heb vraag ik me 1 ding af.
Gaat er in de toekomst een aanpassing komen aan de randvoorwaarden van de wonderen van H16?
Ik bedoel hier mee dat je geen 7200 wetten hoeft te hebben om ze vrij te krijgen.
Ik denk dat er in de toekomst veel spelers van H16 gelijk doorgaan naar H17 en daardoor die wonderen niet meer vrij kunnen spelen tenzij ze weer het H16 gebouw naar niveau 4 schoppen.
 
Bovenaan