• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuw hoofdstuk: Handelaars van Unur

Niemand die daar het antwoord op weet. Je kunt wel wetten maken, en laten staan.
De rasgoederen die je hebt blijven beschikbaar ook nadat je portaal weg is.

Enige vraag is of je wel genoeg opslagruimte hebt om al die wetten klaar te hebben staan.

Overigens zijn de wonderen ook niet de moeite waard voor de meeste spelers. Ik had ze al onderzocht en vrijgespeeld omdat ik niet wist of dat nodig was, maar nu ze optioneel geworden zijn zou het nu niet weer doen.
 
Nu het nieuwe hoofdstuk uit is net nadat ik H16 klaar heb ZONDER dat ik de wonderen ontgrendeld heb vraag ik me 1 ding af.
Gaat er in de toekomst een aanpassing komen aan de randvoorwaarden van de wonderen van H16?
Ik bedoel hier mee dat je geen 7200 wetten hoeft te hebben om ze vrij te krijgen.
Ik denk dat er in de toekomst veel spelers van H16 gelijk doorgaan naar H17 en daardoor die wonderen niet meer vrij kunnen spelen tenzij ze weer het H16 gebouw naar niveau 4 schoppen.
Gewoon zorgen dat je genoeg wetten in portaal hebt voordat je verder gaat. Vrijspelen kan dan later nog.
 
Dus het portaal van 16 vol pompen met wetten en daarna pas afbreken?
Wat ik niet weet is of je voldoende wetten kwijt kunt in de ruimte die het portaal geeft om beide wonderen te vrij te spelen.
Ik heb die onderzoeken al gedaan, en het portaal al weggegooid, dus ik kan die informatie niet meer simpel verkrijgen.

Als dat kan dan inderdaad voldoende rasgoederen die je voor de wonderen nodig hebt in je portaal stoppen, en dan kun je het afbreken.

Als het portaal niet genoeg ruimte biedt, moet je minstens 1 wonder onderzoek voltooien, of je moet besluiten dat je minstens 1 wonder niet wilt bouwen. Dat laatste kun je altijd van terugkomen door nog een keer het portaal te bouwen. Ik dacht dat dat niet echt een ramp was, maar dat moet je even op de wiki zoeken wat je aan goederen moet hebben om een portaal te bouwen.
 
Jippie hij is er! Alleen... kan de opdrachten van vorig hoofdstuk niet doorklikken... hellupp! :eek:

Het eerste onderzoek doen en dan kan je ze wel doorklikken.

Gewoon zorgen dat je genoeg wetten in portaal hebt voordat je verder gaat. Vrijspelen kan dan later nog.

Nee, dat kan niet. Allebei past niet in het portaal. Daarom heb ik ze destijds allebei gedaan om zeker te zijn dat ik door kon. Het hadden ook 3 lijntjes naar het volgende onderzoek kunnen zijn. Nu pas blijkt van niet en dus 520 KP of zo down the drain voor wonderen die ik never nooit niet neer ga zetten. H17 zitten we met hetzelfde dilemma: gokken dat we met stadhuis door kunnen of zijn de wonderen dan wel vereist????? Portaal terugzetten en upgraden naar lvl 4 is ook niet grappig.

Het kan wel door 1 wonder te doen en voor de ander de wetten of wat er straks komt op voorraad te hebben.
 
Onderzoeksboom H 17 is de conclusie simpel: er is niet 1 onderzoek waarvan ik denk, daar heb ik wat aan....
Trieste zaak dit.
Troepenomvang: ik heb de 525 provincies al dus waarom 4 onderzoeken doen?
2 x woonhuizen, 2 x wp, 2 x stadhuis ik heb er al genoeg van.
T3 upgrade..... sorry, heb ik niet
kazerne, huurlingen, oefenterein, wapenkamers:
1604096467865.png

Geen noodzaak.

3 stadsuitbreidingen. Met 280 wp tijdens BSA is het innen van de badges en opstarten van producties al een worsteling omdat de server het niet aan kan. Met nog meer ruimte en nog meer gebouwtjes zal dat alleen maar nog dramatischer worden.

Er is ook wat vreemds me het wonder Orakel van geluk. Dat geeft restauratiespreuken. Dat is leuk, vooral voor wie niet al te veel toernooi speelt. Maar bij de upgrades H16 naar H17 van prijsgebouwen is het de vraag of die de moeite waard zijn.
Voorbeeld carnavalset:
banket 2%
taveernen 2.15%
drumband 1.5%
fontein 0%
vuurwerk 11,5%
Vuurwerk produceert munten en als er nou 1 ding is waar ik niet meer van nodig heb, is het wel munten.
Dus waarom zou ik een wonder neerzetten dat nauwelijks wat oplevert? Laat staan daar KP aan verspillen?
Dit is een onbalans.

Ik open het hoofdstuk voor de prijzen in events. Daarna ga ik lekker door met wat ik aan het doen was: wonderen uppen die mijn units sterker maken. Als H18 de moeite blijkt te zijn, ga ik H17 wel doen. Ik heb toch nog massa's portaalwinsten en tijdboosters liggen om t een beetje te versnellen. Verder maakt het niet zo veel uit of ik nu 3 maanden wacht voor of na H17.

Het spel heeft echt een game-changer nodig.
 
Laatst bewerkt:

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Ik kom alleen maar even tussendoor langswaaien en @DonFrank tijdelijk een beetje ondersteunen. Jullie komen niet zomaar van @DonFrank af hoor. ;)
Haha, ze zijn niet zomaar van mij af :D

Ik had vorige week een operatie en tijdens mijn herstelperiode valt @Kroenuh voor mij in (en zo te zien mag hij blijven, haha!). Waarschijnlijk ben ik volgende week weer op volle kracht. Jullie komen Kroenuh daarna vast nog eens tegen als ik een keertje op vakantie ga :)
 
Haha, ze zijn niet zomaar van mij af :D

Ik had vorige week een operatie en tijdens mijn herstelperiode valt @Kroenuh voor mij in (en zo te zien mag hij blijven, haha!). Waarschijnlijk ben ik volgende week weer op volle kracht. Jullie komen Kroenuh daarna vast nog eens tegen als ik een keertje op vakantie ga :)
Succes met het herstel! ;)
 
Ik heb een behoorlijk nadeel ontdekt van H17.
Je wordt daar in 2 tot 3 keer gestraft als je het wilt spelen.
  1. Je maakt geen zaden als je Unurium produceert in je Geavanceerde Handelsgebouw maar je hebt ze wel hard nodig voor je T4, 5 en 6 goederen.
  2. Het omgekeerde van punt 1 en Unurium heb je nodig voor je technologie boom.
  3. je behoud de zaden reductie dus raak je daarvan ook nog eens tot 10% van kwijt per nacht.
  4. Je Unurium wordt ook nog eens met 10% verminderd per nacht dus hier is een dubbele reductie voor het zelfde gebouw.
Verder is het voor je te hopen dat je veel festivalkramen hebt staan om iets van je spirituele goederen te kunnen maken anders ga je zwaar de boot in, helemaal als je pas in dit hoofdstuk komt terwijl er al weer nieuwere zijn toegevoegd.
 
Ik heb een behoorlijk nadeel ontdekt van H17.
Je wordt daar in 2 tot 3 keer gestraft als je het wilt spelen.
  1. Je maakt geen zaden als je Unurium produceert in je Geavanceerde Handelsgebouw maar je hebt ze wel hard nodig voor je T4, 5 en 6 goederen.
  2. Het omgekeerde van punt 1 en Unurium heb je nodig voor je technologie boom.
  3. je behoud de zaden reductie dus raak je daarvan ook nog eens tot 10% van kwijt per nacht.
  4. Je Unurium wordt ook nog eens met 10% verminderd per nacht dus hier is een dubbele reductie voor het zelfde gebouw.
Verder is het voor je te hopen dat je veel festivalkramen hebt staan om iets van je spirituele goederen te kunnen maken anders ga je zwaar de boot in, helemaal als je pas in dit hoofdstuk komt terwijl er al weer nieuwere zijn toegevoegd.
Spirituele goederen kan je even niet maken en je enkel focussen op unurium. Dan heb je ook helemaal geen zaden nodig.
Wanneer je dan spirituele goederen nodig hebt, kan je toch vragen als je die kan krijgen van je BS (bv: je zet 10k maansteen voor 80k platina, een gildelid aanvaard die, en dan ze die 10k marmer voor 80k staal, als jij die aanvaard hebben jullie niks illegaals gedaan je hebt enkel de nachtelijke decay overgeslaan). Normaal zijn er genoeg spelers die slim genoeg zijn om niet aan het nieuwe hoofdstuk te beginnen en die blijven dus spirituele goederen produceren, die ze ook niet echt nodig hebben
 
De goederenbehoefte T4 is erg eenzijdig bij de start van H17. Alle spelers azen op hetzelfde goed: platina.

T/m 'Handelscentrum 2' is het vooral platina wat je nodig hebt. Je hebt voor deze eerste onderzoeken 160k + 250k + 350k = 760k platina nodig (+1e onderzoek 'geavanceerd handelsgebouw' ook nog 'wat' ?140k?) en maar 200k elvenboomsap en 300k maansteen.
Gevolg: de markt is systematisch verziekt met 1000+ handelsaanbiedingen (met vraag naar platina). Dit was zo direct vanaf de start van H17.
Soortgelijk verhaal voor 'gekke zeep', gelukkig 'slechts' 500+ handelsvragen.

Jammer, deze klacht was er ook bij de start van H15. Zou toch mooier zijn geweest als het (T4+1) of (T4+2) was voor iedere speler, dan was de markt structureel wat evenwichtiger.
 
Verder hangt wat wordt gevraagd - volgens mij - af van je sentient goederen… het is dus voor iedereen anders!
Dit is niet waar, iedereen krijgt dezelfde sentient vraag bij hetzelfde onderzoek.

Ik heb er bewust voor gekozen om niet direkt te beginnen maar eerst even te wachten, zodat ik er wat achter zit in plaats van middenin,

Tevens handel ik met name in de kleine aanbiedingen. Je kunt met 30-40K sentient dan 5-7 spelers blij maken in plaats van 1 speler.
 
Bovenaan