• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuw hoofdstuk: Handelaars van Unur

Weet iemand al of opdracht 67 (oefenterrein naar level 29..... ) en opdracht 71 (huurlingenkamp naar level 21) echt verplicht zijn?
Als dat zo is loop ik daar vast, want die gebouwen plaats ik absoluut niet in mijn stad.
En natuurlijk kunnen de andere opdrachten gewoon blijven staan tot het volgende hoofdstuk, want dan wordt alles weigerbaar.
Dat is geen probleem.
Probleem voor mij is meer dat als dat inderdaad niet-weigerbare opdrachten zijn/blijven het voor mij einde spel gaat betekenen. Dan gaat Elvenar teveel een kant op die ik niet meer zie zitten.

Opdracht 67 is in ieder geval weigerbaar. Ik hoop (en verwacht nu ook) dat dat met opdracht 71 ook het geval zal zijn. Bedankt INNO.
 
Nu je dit schrijft realiseer ik me dat je die gebouwen ook weg mag gooien.
In het uiterste geval kun je dus het gebouw zetten, uppen naar het gevraagde level, en weer weggooien.

29 en 21 levels blijft natuurlijk een langdurige en kostbare bezigheid als je het gebouw niet eens wilt hebben, dus de opdracht kunnen overslaan is vele malen beter.
 
Waarom bouw je die gebouwen niet tot de gewenste niveau en zodra je de opdracht klaar hebt gooi je ze lekker in je backpack?
Dat scheelt je weer een hoop tijd als Inno het weer eens in hun hoofd haalt om een vergelijkbare opdracht te maken in een volgend hoofdstuk.
 
In het uiterste geval kun je dus het gebouw zetten, uppen naar het gevraagde level, en weer weggooien.
Dat heb ik even overwogen toen het er maar uit zag dat die opdrachten niet weigerbaar waren, maar heb toen besloten dat ik het er niet voor over had. Ik had me er dus al helemaal op ingesteld dat ik de opdrachten vanaf 67 niet meer zou kunnen doen. Het was een fijne verrassing toen bleek dat hij toch weigerbaar was :)
Waarom bouw je die gebouwen niet tot de gewenste niveau en zodra je de opdracht klaar hebt gooi je ze lekker in je backpack?
Dat scheelt je weer een hoop tijd als Inno het weer eens in hun hoofd haalt om een vergelijkbare opdracht te maken in een volgend hoofdstuk.
Ik wil die ondingen niet, dus ik ga ze ook niet bouwen.
Ik heb al eerder aangegeven dat, als dat inderdaad niet-weigerbare opdrachten waren geweest het voor mij einde spel zou gaan betekenen. Dan zou Elvenar teveel een kant op gaan die ik niet meer zie zitten. Met de kant die INNO dan met Elvenar opgaat bedoel ik dat het leger, en dus vechten, een steeds grotere nadruk krijgt. En dat ligt me niet en dat wil ik niet.
Maar gelukkig zijn ze dus wel weigerbaar :)

En dit is het laatste wat ik er over heb te zeggen.
 
Het vlaggeschip heeft 2 functies. Het converteert elvarine 0 naar een beetje goederen van zijn eigen soort (zodat je wat goederen van die soort hebt om te starten), en het maakt aanleggen van grote en kleine schepen mogelijk. Zonder vlaggeschip geen goederen.

Als het vlaggeschip aanwezig is, dan converteren de grote en de kleine schepen goederen van de ene naar de andere soort.

Bij je opdracht moet je dus de 3 vlaggeschepen hebben, en ook van elke soort de 3 grote schepen. Totaal dus 3 + 3*3 = 12 schepen voor de opdracht. Dat lijkt wellicht veel ruimte, maar dat wil je echt wel vrijmaken (en liefst nog meer), anders ben je tegen de 3/4 jaar bezig met het hoofdstuk.

Na je opdracht van 3 grote schepen elk krijg je (later een keer) opdrachten voor kleine schepen. Dan kunnen de grote schepen eventueel weg.
Okè, dan kunnen er alvast 3 grote (Piraten) schepen weg, inruilen voor kleine. die ander kleine schepen moet ik nog ontgrendelen, :)
 
Ik ben nu enige tijd aan het einde van het handelaren hoofdstuk, en het toernooi is merkbaar moeilijker geowrden. Voor ik met hoofdstuk 17 begon kon ik de troepen produktie voor 16 provincies makkelijk bijbenen (ik had tijd over!), nu ik aan het einde ben is het niet meer makkelijk (ik kom nu tijd tekort!) terwijl ik nog evenveel provincies doe.
Aantal wonder levels is ook niet toegenomen, eerder afgenomen, want ik heb 1-2 wonders in de vuilnisbak gekieperd.

De claim van het nieuwe toernooi systeem is dat het een vlak speelveld zou zijn, iedereen zou evenveel kansen hebben ongeacht waar je in het spel bent. Die claim is dus niet waar. Het is moeilijker geworden voor mij.
 
Fijn, zo'n vlak speelveld met een 15% helling per hoofdstuk. Ben je in 3 hoofdstukken bijna de helft van je slagkracht kwijt.

Kun je niet eens meer winnen van iemand die 4 hoofdstukken terug zit.
 
Vind het principe van het nieuwe systeem zelf ook zonde, de verliezen zijn onvermijdelijk als je wat wilt presteren in het toernooi.. zit zelf nog niet aan het einde van hoofdstuk 17 maar het lijkt wel steeds iets lastiger te worden.

Vind het zoiezo jammer dat je bij een toernooi (spelen) eenheden moet verliezen.. zou het niet fijner zijn dat je bij een spel vorm, eenheden die af zijn aan het eind van zown spelen dan weer terug mag krijgen ..:)
 
Ik heb er niet zoveel moeite mee. 't is zoals 't is en 't wordt niet meer anders, dus nait soezen deurbroezen.

En 't kan natuurlijk ook nog zo zijn dat het gebalanceerd is op het complete plaatje, misschien heeft inno nog 6 hoofdstukken na deze klaar staan en is de balans dan weer terug.
 
Ik mep aan het einde van H17 net zo makkelijk 15 provincies naar 6 sterren als in het oude systeem.
Je moet wel goed weten welke gevechten je met welke troepen doet en ook af en toe een provincie niet op automaat spelen maar je poppetjes zelf aanwijzingen geven.
Alleen de onmogelijke gevechten koop ik af en dan bedoel ik die waar je van elk type vechters je 1 tegenstander hebt.
 
Ik mep aan het einde van H17 net zo makkelijk 15 provincies naar 6 sterren als in het oude systeem.
Je moet wel goed weten welke gevechten je met welke troepen doet en ook af en toe een provincie niet op automaat spelen maar je poppetjes zelf aanwijzingen geven.
Alleen de onmogelijke gevechten koop ik af en dan bedoel ik die waar je van elk type vechters je 1 tegenstander hebt.
Vind het principe van het nieuwe systeem zelf ook zonde, de verliezen zijn onvermijdelijk als je wat wilt presteren in het toernooi.. zit zelf nog niet aan het einde van hoofdstuk 17 maar het lijkt wel steeds iets lastiger te worden.

Vind het zoiezo jammer dat je bij een toernooi (spelen) eenheden moet verliezen.. zou het niet fijner zijn dat je bij een spel vorm, eenheden die af zijn aan het eind van zown spelen dan weer terug mag krijgen ..:)

Er werden teveel kp gehaald dus dat is wat ingeteugeld. op zich niets mis mee.
Maar het is natuurlijk niet fijn dat als je 1 stap vooruit zet in het spel je 2 stappen terug moet zetten in het toernooi

Om deze reden ben ik dan ook nog steeds niet aan de hoofdstuk 17 begonnen. heb alleen het eerste onderzoek vrijgespeeld voor de betere premium gebouwen.

Ik mep aan het einde van H17 net zo makkelijk 15 provincies naar 6 sterren als in het oude systeem.
Je moet wel goed weten welke gevechten je met welke troepen doet en ook af en toe een provincie niet op automaat spelen maar je poppetjes zelf aanwijzingen geven.
Alleen de onmogelijke gevechten koop ik af en dan bedoel ik die waar je van elk type vechters je 1 tegenstander hebt.
Je gaat geen verschil merken in hoofdstuk 17 als je een beperkt aantal provincies doet.
Afhankelijk van de ontwikkeling van je stad en gebouwen die je in het verleden behaald hebt ga je get verschil pas merken tussen de 20 en 40 provinces gemiddeld.

Elk hoofdstuk zal je hier 1 a 2 en vermoedelijk 3 a 4 in de toekomst moeten inleveren (onderzoeksboom deel is exponentieel dus dat deel zal steeds sneller versnellen)
Mensen die het maximale eruit persen zullen dit dus als eerste merken, maar langzaam zal dit naar beneden doorsijpelen tot we op een punt komen dat het voor niemand meer fatsoenlijk mogelijk is.

Om deze reden is dit het eerste hoofdstuk dat ik letterlijk heb genegeerd, pas recent weer ik wat kleine en grote schepen doen na teveel vragen van broederschapsleden. Een hoofdstuk zou in mijn ogen een feestje moeten zijn, iets leuks on naar toe te werken. maar op mij heeft het een tegenovergesteld effect gehad, ik negeer het nu :(
 
Ik mep aan het einde van H17 net zo makkelijk 15 provincies naar 6 sterren als in het oude systeem.
Ik vergelijk niet het oude systeem met het nieuwe systeem, ik vergelijk het nieuwe systeem H16 met het nieuwe systeem H17.

Dat zou een vlak speelveld moeten zijn, dus evenveel verliezen in beide gevallen. Dat is echter niet zo, ik merk dat ik nu meer moeite heb met bijhouden van mijn troepen aantallen. Mijn verliezen zijn elke week dus groter. Het speelveld is dus niet vlak, maar wordt dus 15% moeilijker per hoofdstuk,
Uiteindelijk vertalen meer verliezen zich in minder provincies, maar voor ik daar echt last van heb moet ik eerst nog een aantal hoofdstukken verder zijn.
 
Ik ben nu enige tijd aan het einde van het handelaren hoofdstuk, en het toernooi is merkbaar moeilijker geowrden. Voor ik met hoofdstuk 17 begon kon ik de troepen produktie voor 16 provincies makkelijk bijbenen (ik had tijd over!), nu ik aan het einde ben is het niet meer makkelijk (ik kom nu tijd tekort!) terwijl ik nog evenveel provincies doe.
Aantal wonder levels is ook niet toegenomen, eerder afgenomen, want ik heb 1-2 wonders in de vuilnisbak gekieperd.

De claim van het nieuwe toernooi systeem is dat het een vlak speelveld zou zijn, iedereen zou evenveel kansen hebben ongeacht waar je in het spel bent. Die claim is dus niet waar. Het is moeilijker geworden voor mij.
:eek:
 
Afhankelijk van de ontwikkeling van je stad en gebouwen die je in het verleden behaald hebt ga je get verschil pas merken tussen de 20 en 40 provinces gemiddeld.
Ik speel op Arendyll nu ongeveer 1,5 jaar bij een ander BS, waar - sinds de aanpassingen van de toernooien - vrijwel elke week en zonder bijzondere inspanningen of afspraken en op basis van vrijwilligheid (met een gemiddelde van 1700 punten) 10 kistjes worden vrijgespeeld. Daarbij gebruik ik een mix van de eerste 10 provincies vechten (al dan niet ondersteunt met hulpgebouwtjes) en onderhandelen. Afhankelijk van het gegeven of ik de relikwieen nodig heb (voor de productie van Combinatie-versnellers) speel ik de 1e ronde 15-20 provincies en - afhankelijk van de presatie van het hele BS - bouw ik dat meer of minder snel af naar 10 provincies. Als regel hoef ik daarbij maar 4 rondjes te spelen. Natuurlijk kun je er zelf voor kiezen om elke ronde voor 20 (of zelfs het maximaal mogelijke aantal) provincies te gaan, maar zolang de opbrengst van de kistjes nr 11 en verder niet beter worden, zie ik er de zin niet van... gevalletje "ieder zijn/haar spel"? ;) :cool:
 
Ik speel op Arendyll nu ongeveer 1,5 jaar bij een ander BS, waar - sinds de aanpassingen van de toernooien - vrijwel elke week en zonder bijzondere inspanningen of afspraken en op basis van vrijwilligheid (met een gemiddelde van 1700 punten) 10 kistjes worden vrijgespeeld. Daarbij gebruik ik een mix van de eerste 10 provincies vechten (al dan niet ondersteunt met hulpgebouwtjes) en onderhandelen. Afhankelijk van het gegeven of ik de relikwieen nodig heb (voor de productie van Combinatie-versnellers) speel ik de 1e ronde 15-20 provincies en - afhankelijk van de presatie van het hele BS - bouw ik dat meer of minder snel af naar 10 provincies. Als regel hoef ik daarbij maar 4 rondjes te spelen. Natuurlijk kun je er zelf voor kiezen om elke ronde voor 20 (of zelfs het maximaal mogelijke aantal) provincies te gaan, maar zolang de opbrengst van de kistjes nr 11 en verder niet beter worden, zie ik er de zin niet van... gevalletje "ieder zijn/haar spel"? ;) :cool:
absoluut is dat jouw keuze, en zo hoort dat te zijn.

Dat betekent echter niet dat voor spelers die meer willen dan dan het "noodzakelijke" er serieuze problemen zitten in het ontwerp van het spel, elke stimulering die ervoor zorgt dat het beter is om je dorp niet verder te ontwikkelen is een slecht idee.
Voor het toernooi is het nu ideaal als je bv niet meer dan exact de noodzakelijke uitbreidingen plaatst voor een optimale eenhedenproductie.
Elke uitbreiding erna heeft een negatief effect t.o.v. de minimalistische speler, na hoofdstuk 15 is er geen enkel voordeel meer te behalen. dus elk onderzoek erna werkt tegen je vergeleken met de speler die niet verder gaat.
De wonderlevels voor sluwe, vechtklooster/heiligdom, vliegende, naalden, overwinningsbronnen, en de drakenabdij, dragen bij aan een beter toernooiresultaat. elk wonderlevel van een ander wonder als bovenstaande dragen negatief bij aan het toernooi t.o.v. spelers die deze wonderen niet plaatsen (en daarbij ook de uitbreidingen niet nodig hebben om deze te plaatsen)

Er zit dus een fundamenteel probleem in het huidige toernooi die stimuleert dat mensen stoppen met "normaal spelen" en promoot minimalistisch gespeelde steden. een soort anti spel stad dus.


Terugkomend op je meer dan 10 kistjes is de moeite niet waard.

De spelers die meer dien dan het minimale voor de 10 kistjes weten echter dat de echte beloning van het toernooi niet in de kistjes zit, maar in de provincies.
de beloningen die jij in provincie 10 ziet zijn dezelfde beloningen die in elke opvolgende provincie zit.

Dat betekend dus per provincie (5 ronden) er 5+6=11kp, 1 burenhulp spreuk, 1 hamer spreuk, 1 rune te verdienen zijn, dat tikt heeeeel snel aan.
85 kennispunten die enkel in wonderen passen zijn leuk, maar de 110kp die overal in passen voor 10 extra provincies zijn veel leuker, en lukt het je om meer te doen dan loopt dit aantal alleen maar op en verder weg van de 10 kistjes.
kennipsunten alleen niet genoeg? de 20 extra spreuken hebben niet alleen de voordelen die op de spreuk geschreven staan maar zodra je een drakenabdij plaatst veranderen ze ook in bv. instant mana spreuken. en ook hierbij geld elke doe je meer krijg je meer.

Er is een reden dat ik altijd zeg, het toernooi begint pas na provincie 9, dit is waar de echte prijzen worden verdeeld.
De eerste 9 is een saaie formaliteit. je moet er doorheen voor het feestje echt begint.
 
De spelers die meer dien dan het minimale voor de 10 kistjes weten echter dat de echte beloning van het toernooi niet in de kistjes zit, maar in de provincies.
de beloningen die jij in provincie 10 ziet zijn dezelfde beloningen die in elke opvolgende provincie zit.
In mijn reactie is te lezen dat ik soms ook wel tot 20 ga, dus ik ben me bewust van de beloningen van provincie 11 en hoger... Verder komen zowel de hamertjes als de kp mijn oren uit en staat mijn inventaris vol met spreuken. Juist op basis van jouw adviezen over het verband tussen OW's uppen en de moeilijkheid van toernooien (en torengevechten) ben ik gestopt met OW's verder te uppen dan level 20-25 (afhankelijk van het soort OW), dus ook daar heb ik al minder kp nodig.
 
absoluut is dat jouw keuze, en zo hoort dat te zijn.

Dat betekent echter niet dat voor spelers die meer willen dan dan het "noodzakelijke" er serieuze problemen zitten in het ontwerp van het spel,

Er zit dus een fundamenteel probleem in het huidige toernooi die stimuleert dat mensen stoppen met "normaal spelen" en promoot minimalistisch gespeelde steden. een soort anti spel stad dus.

Er is een reden dat ik altijd zeg, het toernooi begint pas na provincie 9, dit is waar de echte prijzen worden verdeeld.
De eerste 9 is een saaie formaliteit. je moet er doorheen voor het feestje echt begint.

ben zeer eens met bovenstaande...
Toernooi en toren tot max spelen zijn enorm de moeite waard voor inkomsten op de fronten die CW aangeeft.
Ik heb zelf nu 15 uitbreidingen in mijn inventaris staan. Puur om makkelijker toernooi te kunnen spelen.
Dit werkt super goed... maar is aan de andere kant wel erg raar...

hfst 15 ontkom ik niet aan uitbreidingen neerzetten omdat ik gastras niet kan skippen met portaal boosters.... dus dan kom ik voor een keuze te staan...
wil ik effectief toernooi spelen? Of wil ik verder met hoofdstukken... Raar om zo'n keuze in het spel te moeten maken!
geloof niet dat dit strookt met de filosofie van het spel.

p.s.
inmiddels heb ik ook een vuurfeniks weten te bemachtigen...
ben erg blij met de fenikstoren.. dit is echt een musthave voor competitieve toernooispelers
 
Bovenaan