• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Het spel

Als beginner kan je het best eerst zoveel mogelijk huizen +/-20 en werkplaatsen +/-12 neer zetten. Bonus fabrieken +/-12.
Bonus T1 +/-12 bonus T2 +/-6 tot max 8 bonus T3 +/- 3 tot 4. En daarmee zoveel mogelijk maken maken en nog eens maken en verhandelen voor de niet bonus. Na H4 of 5 kan je overwegen om je aantal huizen werkplaatsen en fabrieken aan te passen naar minder.
Om aan de benodigde ruimte te komen je helemaal scheel verkennen op de wereldkaart en veroveren om de benodigde uitbreidingen bij elkaar te spelen. De evt. dia die je hebt uitgeven tot aan max 4 arbeiders en anders max 3. Heb je dan nog dia over die gebruiken om je magische academie naar 5 te krijgen. Tot aan H5 doe je nagenoeg niks anders dan alleen maar produceren en eigenlijk alles weer uitgeven.
Alle kennispunten die je verkrijgt met veroveren gooi je direct in je onderzoeken. Steeds uppen kost cultuur dus kijk goed wanneer je je cultuur door betere moet vervangen. Niet meer plaatsen maar betere. Veroveren doe je met afkopen gevechten en niet vechten.
Plaats zodra je kan 4 wapenkamers en up die tot max en met je kazerne alleen maar troepen maken.
Ook in de toernooien koop je alleen maar af tot aan H5. Vechten kost veel troepen en die heb je nog niet en zijn ook nog niet sterk genoeg.
Dan kan je ze beter opsparen tot ze wat sterker zijn en met meer troepen ook wat makkelijker kan vechten.
In H3 maar kan ook H5 zijn kan je beginnen met toren spelen en probeer het eerste level uit te spelen tot aan de poort. Je kan na een paar keer altijd kijken of het 2e level tot aan de poort lukt maar die is een stuk lastiger dan het eerste level. Het best wat je kan doen is onderhandelen en niet vechten. Dat kan je later in het spel doen als je troepen wat sterker zijn geworden. In de toren zijn fragmenten en versnellers te winnen (ook andere dingen) en die gebruik je om in je magische academie recepten te maken met handwerken. Als een recept klaar is kan je die verzilveren en krijg je daar visioendamp voor. Als je die opspaart tot 100 kan je dat ook weer verzilveren en maak je kans op gratis 500 dia. Je hebt altijd prijs met verzilveren visioendamp en dat kan van alles zijn incl. dia.
En ook heel belangrijk !!!! events spelen. Alle prijsjes zijn welkom want je kan ze altijd ergens weer voor gebruiken.

Dus eerst zorgen dat je op die manier van spelen in H5 komt en dan pas weer verder kijken in het spel. Eerst de basis.
En heel belangrijk !!!! zorg dat je bij een broederschap komt en het liefst waar ze ook je vragen kunnen beantwoorden. Doen ze dat niet dan een andere broederschap zoeken.
 

DeletedUser5047

Guest
Heb nu arbeidershut naar max. gedaan, 4 dia-uitbreidingen gekocht en heb nog voldoende diamanten om de Magische Academie naar max. te brengen wanneer ik deze ontgrendel.

Ik hoop mijn cultuurprobleem voor de komende tijd een beetje op te lossen met de Spectral Moths van het event als daily special (kost dat ook fragmenten om te upgraden naar mijn huidig hoofdstuk of stijgen die automatisch?)

Worden je legereenheden automatisch wanneer je stijgt in tijdperk of kan je steeds betere maken als je stijgt in hoofdstuk en worden je oude waardeloos?

Momenteel ben ik ook nog al mijn spreuken aan het opsparen die ik krijg van de verhaallijn.
 
Basis regel bij gebouwen die je wint.
Het maakt niet uit of dat het via een event is of via de magische academie, maar die gebouwen zijn altijd op je huidige hoofdstuk level.
dus als jij en ik tegelijk nu een lava codex winnen dan is die van jou gelijk aan jou huidige hoofdstuk en die van mij is op hoofdstuk 20.
Als wij naar een volgend hoofdstuk gaan dan blijven deze gebouwen het niveau houden van het moment dat je ze kreeg.
Zo heb ik nog steeds gebouwen uit het halflingen hoofdstuk in mijn inventaris staan die ik niet weg doe omdat ik ze niet meer kan krijgen.
(meer dan 1 maansteen bibliotheek)

Alleen gebouwen die je maakt met bouwertjes via de cultuur tabblad hebben een vast niveau en zullen altijd op dat niveau blijven.
 

DeletedUser5047

Guest
Basis regel bij gebouwen die je wint.
Het maakt niet uit of dat het via een event is of via de magische academie, maar die gebouwen zijn altijd op je huidige hoofdstuk level.
dus als jij en ik tegelijk nu een lava codex winnen dan is die van jou gelijk aan jou huidige hoofdstuk en die van mij is op hoofdstuk 20.
Als wij naar een volgend hoofdstuk gaan dan blijven deze gebouwen het niveau houden van het moment dat je ze kreeg.
Zo heb ik nog steeds gebouwen uit het halflingen hoofdstuk in mijn inventaris staan die ik niet weg doe omdat ik ze niet meer kan krijgen.
(meer dan 1 maansteen bibliotheek)

Alleen gebouwen die je maakt met bouwertjes via de cultuur tabblad hebben een vast niveau en zullen altijd op dat niveau blijven.
Stel ik heb een Spectral Moth van hoofdstuk 5 en ik zit in hoofdstuk 10. Heb ik dan 5 blauwdrukken nodig om hem naar mijn hoofdstuk te brengen of kunnen blauwdrukken daarvoor niet gebruikt worden?
 
Terwijl je hier vragen stelt over het spel,waar trouwens niets mis mee is,zou ik ook mijn dorpje gaan levelen,dat is iets wat ik jou niet zie doen
 
@SnowdancerErik , ik denk dat ze met een ander dorpje speelt als dat haar naam aan geeft.

@Atokirina Blauwdrukken zijn alleen om magische woongebouwen en werkplaatsen 1 hoofdstuk omhoog te brengen.
om die spectral moth een hoofdstuk omhoog te brengen heb je 1 koninklijke restauratie spreuk nodig PER oppervlakte tegel die een gebouw in beslag neemt.
Die Spectral Moth is 4x2 dus 8 tegels groot, dus heb je 8 koninklijke restauratie spreuken nodig per hoofdstuk.

Nu je dit weet zie je ook dat het soms verstandiger is om een lager hoofdstuk gebouw weg te doen en er een nieuwer gebouw voor in de plaats te zetten.
Maar gaat het jou puur om cultuur wat je tekort komt?
Plaats dan het heiligdom (mensen) / vecht klooster (elfen) en stop daar veel kennis punten in zodat je die kunt levelen.
Ben je geen vechter of wil je nog veel meer cultuur dan is de wachttoren ruïne gelijk aan de vechtklooster op het zelfde level met als voordeel dat als je cultuur burenhulp krijgt dat iets meer cultuur oplevert.
 

DeletedUser5047

Guest
Focussen op vechten was in the long run sowieso voordeliger he?

En waar kunnen de koninklijke restauratiespreuken verkregen worden?
 
Ik zou je diamanten voor nu iig bewaren en gewoon het spel spelen, maar we zijn 4 dagen verder en je hebt nog steeds maar staan wat je afgelopen woensdag had staan.
Dat schiet niet op als je het spel wel wilt spelen.
Ik zou zeggen speel gewoon het spel en hou op met alle commentaar op het forum om maar iets te zeggen.
Ik zelf heb het ook gewoon moeten ontdekken en het spel spelen ....zo kom je iig verder en elke keer een stapje verder in het spel.
Je hoeft niet al je diamanten gelijk te spenderen om het spel te spelen.
Begin gewoon en kijk op wiki voor de vooruitgang.
 
koninklijke restauratiespreuken worden verkregen in het toernooi, zitten op zaterdagavond in de eindbeloning van het toernooi
Ook zijn die soms te koop in de Magische academie, dan heb je er wel Koninklijke Restauraties (of diamanten) voor nodig.. en zoals al veel spelers voor mij je adviseerden: ga je eens verdiepen in de ingame wikipedia (daar staat heel veel informatie over de basis) én sluit je zo snel mogelijk aan bij een goed broederschap...
 
Ik had al geschreven dat je je eerst moet bezig moet houden met de basis. Van daaruit ga je verder werken aan het spel. Jij wilt sneller dan je kan maar dan moet je wel eerst de basis leren en begrijpen.
En lid worden van een broederschap die hoog in de toren komt en hoog in toernooi.
Toernooi en toren zit alles in wat je voor het spel nodig hebt. En voor het hele spel heb je bergen geduld nodig.
 
Als je begint met elvenar dan wil je zo snel mogelijk groot worden. Maar als je als ik bijna aan de 1M punten zit begin je na te denken hoe werkt mijn stad, misschien laat maar het is niet anders. Je gaat kijken wat brengt iets op? Hoe maak ik mijn stad perfect? Dan kom je er snel achter dat je verkeerd bezig bent. Dan hou ik er nog geen rekening bij wat je allemaal krijgt in het spel. In de toren heb ik het voordeel van veel portaalwinst te krijgen en geen magische gebouwen. Spelers die even lang spelen als ik hebben al lang geen gewone huizen en werkplaatsen meer staan wat eigenlijk niet eerlijk is in verband met plaats op je speelveld. Wat ik hier mee wil zeggen niemand vecht met de zelfde wapens. Plaats is namelijk het grootste goed in dit spel en dat zou voor iedereen het zelfde moeten zijn. Het maakt niet uit hoe je speelt iedereen komt wel waar ie moet zijn. Maar inno hou het wel eerlijk. In 3 jaar 1 magische WP en 3 magische woonhuizen vind ik pover. Ik speel dit spel zeer graag en ben steeds op zoek naar verbeteringen.
Groeten en veel spelplezier
Als je Magische woonhuizen hebt kan dat drie op drie manieren, je koopt, je wint of je koopt met gewonnen dia's. Idem met magische werkplaatsen. Hoe je ze hebt, je hebt je inspanning gedaan, en daar is niets oneerlijk aan. Je stad opnieuw indelen is één van de leuke onderdelen, zie het als geen last. Enne proficiat je hebt al een M WP gewonnen, ik enkel de huizen. Geniet van het spel,en gebruik je ervaring om jonge/beginnende spelers te helpen.
 
Aan wat zou jij 8K diamanten besteden moest je beginnen met een nieuwe stad?
In FoE kan je nog steeds je farms bouwen (een heel stuk trager) via de gilde-expeditie en een hoge reliekentempel.
Momenteel zijn er 7 werelden op de NL servers, wekelijks kan je dan als je de expeditie overal uitspeelt 1141 diamanten (~163/expeditie) verzamelen.
In combinatie met een hoge reliekentempel (voor de opbouw van je farms) kan je 0.75 fonteinen per week verdienen.
Dus heb je 6 farms zijn dat gemiddeld 4-5 fonteinen per week die je kan zetten. Dat zijn er ongeveer ~230 op een jaar, dat is al dagelijks 115 diamanten die je passief krijgt.
Meestal zet je ook een Blauwe Melkweg (70% van de tijd verdubbeling ~ hoge BMW), dus dat is bijna 200 per dag.

En op je actieve wereld kan je er dan ook nog wat extra verzamelen door gewoon te spelen.
En je hebt maar 13.200 diamanten nodig om alle uitbreidingen te krijgen.

Ik weet wel niet of ze in Elvenar minder waardevol zijn dan in FoE, in FoE geraakt namelijk je stad heel snel vol. Het mooie is wel in FoE dat je redelijk makkelijk aan je maximum aantal uitbreidingen kan geraken als F2P en dat de stad van iemand die veel geld gooit niet veel groter kan zijn. Hoe langer je speelt, hoe kleiner de kloof tussen F2P en betalende spelers omdat de betalende speler zijn stad al vol heeft staan en alleen maar kan vervangen en geen gloednieuwe gebouwen meer kan bijplaatsen. Hij zal natuurlijk altijd wel een voorsprong hebben omdat hij meer kan vervangen dan F2P maar zijn voorsprong is beperkt omdat je grid even groot is.
Bij Elvenar lijkt het erop dat die kloof wel heel lang groot blijft aangezien die uitbreidingen ontzettend duur worden voor F2P, dus de betalende speler / whale kan veel meer gebouwen zetten in zijn stad en hoeft niet te vervangen aangezien hij veel meer uitbreidingen heeft en een veel groter grid.

Ik kan het fout hebben, maar is het niet zo bij Elvenar dat je normaal altijd je gebouwen laat staan en zelden vervangt? Omdat je ze eindeloos kan upgraden, dus is het dan niet heel vervelend als F2P dat jij gebouwen moet gaan vervangen omdat je stad te klein is en dat de betalende speler gewoon maar kan blijven bijzetten. Ik kan hierin fout zijn.

Het lijkt erop dat de balans tussen F2P en betalende spelers veel slechter is dan bij FoE. En ik dacht dat ik met mijn 8K diamanten veel gingen kunnen doen. :p

In Forge of Empires kan je zelfs met gemak een stuk sterker zijn en veel meer betekenen voor de gilde dan betalende spelers als je voor de meta gaat (focus op FP en hogere tijdperkeenheden ~ ipv alleen maar aanvalskracht en spelen met je eenheden van je huidig tijdperk).
En ik vraag me af of dat ook wel kan in Elvenar, door middel van een efficiënte strategie/speelstijl makkelijk sterker zijn en meer betekenen voor het broederschap dan veel betalende spelers). Want dat vind ik wel belangrijk.

Ik vind het fijn in FoE dat er zoveel betalende spelers minder kunnen dan ik, gewoon door mijn keuzes.
Maar heb het gevoel dat je in Elvenar altijd een beetje de underdog bent, zelfs al klik je je gek (wat in FoE helemaal niet nodig is om beter te zijn dan heel wat betalende spelers).

Momenteel moet ik nog beslissen op welke wereld ik ga spelen (en moet ik ook nog de support contacten om een aantal zaken te regelen).
Voor mij is het nodig om een beeld te kunnen scheppen waar Elvenar staat in verband met Freemium.
Ik ben nogal competitief ingesteld, en voor mij is het belangrijk om te weten waarin je als F2P beter kan uitblinken dan een betalende speler door bepaalde keuzes.

Tot nu toe lijkt Forge of Empires (waar de laatste 2 jaar en vooral de laatste 6 maanden ontzettend veel veranderingen zijn doorgevoerd ten nadele van F2P) de grootste F2P/P2W balans te hebben van alle InnoGames spellen, wat ik eerlijk gezegd niet verwacht had aangezien ze nu plots gekozen hebben voor maximale profits en er nu echt alles aan doen om zoveel mogelijk binnen te scheppen.

Ik ken dat spel van buiten en van binnen ondertussen. Toen ik net met FoE begon ben ik gauw weer gestopt omdat veel spelers me gewoon foute info gaven en het spel er eigenlijk ontzettend P2W uitzag. Nu weet ik al een ruime tijd wat je moet doen om stukken beter te zijn dan betalende spelers (en het vergt eigenlijk niet veel). En zelfs de ranking op lange termijn is haalbaar voor F2P: je moet in het laatste tijdperk zitten en zoveel mogelijk aanvallen farmen (elke aanval levert punten op: liefst nog kampioen-eenheden verslaan).
De ranking is FoE betekent eigenlijk niet zoveel, in het begin van de wereld zie je wie veel geld uitgeeft, later in het spel is het vooral wie het meeste (breinloos) klikt. End-game kan je 'oneindig' veel aanvallen doen (of je nu betaalt of gratis speelt), en dan komt het erop neer wie in staat is om echt zoveel te klikken en de portefeuille heeft er dan niet veel mee te maken.

De spelersranking interesseert me niet echt in FoE (behalve gilderanking) want ik wil me er niet echt mee bezighouden met zoveel mogelijk aanvallen dagelijks te doen.

Wat me wel interesseert is zoveel mogelijk betekenen voor de gilde (in Elvenar: het broederschap), in FoE weet ik perfect wat ik moet doen en wat ik nodig heb om zo waardevol mogelijk te zijn voor de gilde en veel meer te kunnen doen voor de gilde dan de meeste betalende spelers, en daar haal ik mijn energie uit. Ik heb daar natuurlijk mijn eigen gilde en team waar we voor elk onderdeel van het spel en elk event guides hebben om een overvaren speler stukken beter te kunnen maken dan de meeste spelers in het spel.
Er wordt ook continu ontzettend veel foute informatie verspreid in de community en veel spelers die daar ook volhardend in geloven. Toen wij met ons groepje net begonnen, zijn we gewoon alle data die er was gaan verzamelen en in Excel gaan gieten (veel in FoE is gewoon wiskunde ~ en Elvenar ook). En dan werd al heel snel duidelijk wat er goed en slecht was voor je voortgang. En die info delen we dan ook met zoveel mogelijk spelers, waar ik toch ook veel voldoening uithaal.

Maar in FoE is het dus wel heel goed mogelijk om beter te worden dan vele andere spelers. En dat is net heel fijn en geeft me voldoening (vooral wanneer je veel beginnende spelers het goede pad hebt opgeholpen die anders maar zouden hebben afgehaakt).

Ik ben inderdaad Elvenar vaak met FoE aan het vergelijken omdat ik wil zien wat de verschillen zijn en of ik ook voldoening uit Elvenar kan halen. Ik ga elvenar niet fijn vinden als je permanent de underdog bent in vergelijking met betalende spelers die even actief spelen.
En als het niet uitmaakt dat je alle data van het spel verzamelt en excelletjes maakt om beter te worden dan de meeste spelers in het spel.
 
Geef je dia's uit aan je stadsuitbreidingen, hoe groter jij wordt hoe duurder alles wordt,dit geeft je de ruimte om een mooie stad te hebben.
En aan magische woonhuizen, weet dat je bij elk uitbreiding dia's nodig hebt om te uppen. Uppen kan ook met blauwdrukken, je hebt dan ook een bs nodig, want die blauwdrukken win je met toernooien. Ook al je heel gedreven, en wil je snel nr één zijn, geniet van het spel!!
 
Spaar ik voor nu mijn relikwieën op? Want de huidige spreuken leveren me niet zo heel veel op.
yo3zRgM.png
 
Bovenaan