• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Het spel

Als je begint met elvenar dan wil je zo snel mogelijk groot worden. Maar als je als ik bijna aan de 1M punten zit begin je na te denken hoe werkt mijn stad, misschien laat maar het is niet anders. Je gaat kijken wat brengt iets op? Hoe maak ik mijn stad perfect? Dan kom je er snel achter dat je verkeerd bezig bent. Dan hou ik er nog geen rekening bij wat je allemaal krijgt in het spel. In de toren heb ik het voordeel van veel portaalwinst te krijgen en geen magische gebouwen. Spelers die even lang spelen als ik hebben al lang geen gewone huizen en werkplaatsen meer staan wat eigenlijk niet eerlijk is in verband met plaats op je speelveld. Wat ik hier mee wil zeggen niemand vecht met de zelfde wapens. Plaats is namelijk het grootste goed in dit spel en dat zou voor iedereen het zelfde moeten zijn. Het maakt niet uit hoe je speelt iedereen komt wel waar ie moet zijn. Maar inno hou het wel eerlijk. In 3 jaar 1 magische WP en 3 magische woonhuizen vind ik pover. Ik speel dit spel zeer graag en ben steeds op zoek naar verbeteringen.
Groeten en veel spelplezier
 

Aeva

Chef
Waarom is het niet eerlijk dat spelers die altijd vanaf het begin naar boven in de toren gaan, en daarbij veel troepen en goederen en mana en zaden en munten en voorraden inzetten, meer magische huizen en werkplaatsen hebben? Hoe vaker je naar de top gaat, hoe groter de kans dat je magische huizen en werkplaatsen kunt winnen.

Verder is, wat mij betreft, zo snel mogelijk groot worden totaal niet het doel (zelfs niet 'een' doel) van Elvenar.
 
Waarom is het niet eerlijk dat spelers die altijd vanaf het begin naar boven in de toren gaan, en daarbij veel troepen en goederen en mana en zaden en munten en voorraden inzetten, meer magische huizen en werkplaatsen hebben? Hoe vaker je naar de top gaat, hoe groter de kans dat je magische huizen en werkplaatsen kunt winnen.

Verder is, wat mij betreft, zo snel mogelijk groot worden totaal niet het doel (zelfs niet 'een' doel) van Elvenar.
Inderdaad je hebt gelijk. Maar in het begin stel je je een doel. Wat weet je dan veel over het spel? En wat de toren betreft ga ik in onze groep steeds met de hoogste klimmers mee hoor. Iedere week maar ik krijg portaalwinst en zij Magische gebouwen en als je weet dat plaats belangrijk is weet ik wel wat ik zou willen. Zeg nu eerlijk in 3 jaar 4 gebouwen? En mede spelers hebben niets anders dan magische gebouwen meer staan. Ik kan verder aanmodderen.
 
ik spaar mij dia,s daar voor, en koop tijdens de 10% korting......
5 huizen en 2 werkplaatsen nu..

geloof dat ik 2 huizen en 1 werkplaats heb uit toren

en ik speel nog net niet een jaar
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
Ik speel dit spel al sinds 2015, en sinds de komst van de toren heb ik twee Magische werkplaatsen gewonnen, :)
Dan ben je een echte pechvogel en/of je gaat niet tot de top van de toren :p
Ik speel sinds 2017 en ik heb in mijn grote stad alleen magische huizen en werkplaatsen en in mijn kleine stad, die bijna haar eerste verjaardag viert, ben ik halverwege... Het kan dus wel, wil ik maar zeggen ;)
 
Ik heb wel al 12 M.Woonhuizen hoor, en sinds kort bereik ik vaak de top in de toren, ik had me er nooit zo in verdiept! Nu kan ik niet wachten wanneer ie weer verschijnt! LOL
 
Belangrijkste is dat je het spel leert lezen. Ook regelmatig even op het forum kijken kan geen kwaad. Daar staan vaak goede tips over hoe iets te spelen. Verder is een goede BS met veel kennis over het spel ook belangrijk. Nog belangrijker is dat die kennis dan ook gedeeld word aan andere spelers. Dat maakt de BS sterker maar nog belangrijker de speler in kwestie.
Je leert dan in hoofdstukken vooruit te denken en gaat daar dan op anticiperen. Elk event is er wel een evo gebouw of set te winnen en zodra je die in je opslag hebt staan kan je op het vraagteken klikken om te zien wat het doet als die max geëvolueerd is of met een set wat de verbindingen aan extra geven. Toren en toernooi zijn de basis van de groei van elke stad dus is heel belangrijk om die zoveel mogelijk te spelen en daar dus ook zoveel mogelijk uit proberen te halen. Dat doe je zowel voor jezelf alsmede met je BS. Elke week 15k punten met toernooi halen is leuk maar als de BS geen 10 kistjes haalt heb je geen blauwdruk en kan je beter een andere BS zoeken.
Zelfde geld voor de toren. Je kan elke week de top halen maar als de BS niet tot aan de 2e baas komt dan ook beter een andere BS zoeken.
Ieder speelt op zijn eigen manier en wil je goed groeien en veel leren over het spel dan is een juiste BS heel belangrijk.

Ik vond in begin toren ook niet zo belangrijk maar door een aantal spelers die er wel het belang van inzagen ben ik anders gaan denken en begon al vrij snel de top te halen. Ik haal nu al zekers 3 jaar onafgebroken wekelijks de top en goud met de BS maar kan ook 4 jaar zijn. Het is niet elke week hosanna met magische huizen of geesten maar door stug volhouden zijn alle huizen en wp in mijn stad magisch. Door al 5 jaar onafgebroken met toernooi wekelijks 10 kistjes te halen kon ik dus ook moeiteloos mijn magische steeds uppen van al die blauwdrukken.
Ik heb geleerd om continu eerst alles op te sparen en nadat ik van alles voldoende had om daar gebruik van te maken.
Toren kost mij geen enkele dia en speel die gewoon in 1x naar boven met behulp van tijdboosters. Al die dia die ik heb gewonnen zijn besteed aan uitbreidingen samen met de dia die ik uit handwerken haal met mystiek object. Ik maak dus ook bijna alles met handwerken met behulp van boosters om maar zoveel mogelijk damp te sparen en verzilver nooit eerder dan dat ik minimaal 5000 damp heb. En met een drakenark in mijn stad krijg ik dan ook nog eens gratis extra versnellers.
Heb wensputten en geesten opgespaard om in 3 maand tijd zoveel mogelijk dia te verzamelen. Ik zet ook gerust dia in met events als ik zie dat er goede prijzen te verdienen zijn. Krijg ze wel weer terug uit de toren. OW waarvan de runencirkel gevuld moet worden doe ik met kapotte scherven die ik met toernooi verkrijg. Zo hoef ik daar geen runen aan te besteden en zet die liever in met de kp treintjes die we voor OW gebruiken. Zo krijg ik sneller mijn OW vol met kp en dus ook eerder op een hoger level.

Dus moet je slim spelen om met zo weinig mogelijk inzet het maximale er uit proberen te halen en de tijd zijn werk laten doen.
Constant anticiperen op het spel en vooruit leren denken. Niet denken van dat kan niet maar denken hoe het wel kan.
En altijd kijken of het voldoende rendement oplevert en zo niet dan ook niet plaatsen.
 
Helder! :D
Wij halen sowieso iedere week, vaak al op de Donderdag het 10e kistje met het toernooi, de Toren beklimmen wij ook met z,n allen waaronder de "Kleinere (Met alle respect) spelers" toch ook al minimaal de hoge zalen halen! dus de motivatie is er wel!
Ik kan nu ook ff achterover leunen wachtende op het volgende hoofdstuk, op mijn gemakkie alles uppen etc etc....en blauwdrukken,damp en R spreuken sparen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser5047

Guest
Als je begint met elvenar dan wil je zo snel mogelijk groot worden. Maar als je als ik bijna aan de 1M punten zit begin je na te denken hoe werkt mijn stad, misschien laat maar het is niet anders. Je gaat kijken wat brengt iets op? Hoe maak ik mijn stad perfect? Dan kom je er snel achter dat je verkeerd bezig bent. Dan hou ik er nog geen rekening bij wat je allemaal krijgt in het spel. In de toren heb ik het voordeel van veel portaalwinst te krijgen en geen magische gebouwen. Spelers die even lang spelen als ik hebben al lang geen gewone huizen en werkplaatsen meer staan wat eigenlijk niet eerlijk is in verband met plaats op je speelveld. Wat ik hier mee wil zeggen niemand vecht met de zelfde wapens. Plaats is namelijk het grootste goed in dit spel en dat zou voor iedereen het zelfde moeten zijn. Het maakt niet uit hoe je speelt iedereen komt wel waar ie moet zijn. Maar inno hou het wel eerlijk. In 3 jaar 1 magische WP en 3 magische woonhuizen vind ik pover. Ik speel dit spel zeer graag en ben steeds op zoek naar verbeteringen.
Groeten en veel spelplezier
Ik heb zonet even geteld: 407.550 diamanten voor alle diamantenuitbreidingen.

Dat is redelijk prijzig (+€2300). :oops:
Een heel stuk duurder dan bij Forge of Empires (en daar kan je makkelijk diafarms bouwen en actief diamanten farmen).
 
Dat is ook een hoop geld maar vergeet niet dat je hoop dias kan sparen uit de toren, zeker als dit met zijn allen als groep dat doet. Dan heb je zo 250 dias per week plus wat je eventueel nog onderweg nog extra krijgt.
 

Aeva

Chef
Ik heb zonet even geteld: 407.550 diamanten voor alle diamantenuitbreidingen.

Dat is redelijk prijzig (+€2300). :oops:
Een heel stuk duurder dan bij Forge of Empires (en daar kan je makkelijk diafarms bouwen en actief diamanten farmen).
Hallo nieuwe speler.
Het is waarschijnlijk een heel stuk gezelliger voor je om gewoon lekker Elvenar te spelen en dit te beoordelen naar haar eigen merites in plaats van Elvenar te vergelijken met een ander spel (FOE).
Over die diamanten: je hoeft er geen te kopen, sterker nog dat zou ik nooit doen. Je kunt Elvenar gratis spelen totdat je erbij neervalt... kopen is niet nodig en doe je eigenlijk alleen maar omdat dat een soort morele steun voor Innogames is die wel haar personeel enzo moet betalen.

elvenar handtekening DEF.jpg
 

Aeva

Chef
En @Atokirina ik heb de indruk dat je helemaal geen Elvenar-speler bent, maar een nepaccount hebt opgezet om hier te kunnen trollen of het is weer eens zo'n zoveelste accountje van iemand. @DonFrank
Jouw stad bestaat uit het stadhuis, de arbeidershut, één huis op level 1 en één werkplaats op level 1. Je kunt helemaal niks vergelijken en je kunt ook geen broederschap zoeken met het alleen maar openen van het spel.
 

DeletedUser5047

Guest
En @Atokirina ik heb de indruk dat je helemaal geen Elvenar-speler bent, maar een nepaccount hebt opgezet om hier te kunnen trollen of het is weer eens zo'n zoveelste accountje van iemand. @DonFrank
Jouw stad bestaat uit het stadhuis, de arbeidershut, één huis op level 1 en één werkplaats op level 1. Je kunt helemaal niks vergelijken en je kunt ook geen broederschap zoeken met het alleen maar openen van het spel.
Altijd fijn om uit het niets beschuldigd te worden omdat je nieuw bent bij een spel (als dat geen broedplaats voor trolls is...).

Vandaar ook dat mijn forumaccount in oktober 2020 is aangemaakt en dat ik dan speciaal zolang heb gewacht om vervolgens te "trollen". :rolleyes:
Ik ben nog in geen enkele reactie toxisch geweest of aanvallend geweest naar andere forumgangers toe.
Toen ik een hele tijd terug Elvenar eens heb uitgeprobeerd heb ik zelfs de moeite gedaan om een aantal fouten/problemen te melden, wat een "getrol" van mij...
Ik zal eerlijk zijn, ik voel me nu wel een beetje aangevallen ja... Gewoon omdat ik beginnersvragen stel, en mijn bevindingen deel over premium elementen in het spel.
Ik heb van InnoGames 8.000 diamanten gratis gekregen door een aanbieding, dus afgelopen nacht heb ik gekeken waaraan ik deze het beste kon besteden. En ben toen wel best geschrokken dat er zoveel diamanten nodig waren voor alle uitbreidingen.

Het is eigenlijk wel triest dat ik me hiervoor moet verantwoorden.

Een geluk dat DonFrank de trollenverwijdering regelt.
 
Ik heb zonet even geteld: 407.550 diamanten voor alle diamantenuitbreidingen.

Dat is redelijk prijzig (+€2300). :oops:
Een heel stuk duurder dan bij Forge of Empires (en daar kan je makkelijk diafarms bouwen en actief diamanten farmen).
klopt helemaal, ik vind het ook extreem duur. Alles in elvenar is extreem duur, dus denk goed na voor je diamanten spendeert, kan ik die niet beter sparen voor iets dat je enkel met diamanten kan doen, en niet elders kan halen, enz... (bv magische huizen en werkplaatsen, zou ik eerder uit toren proberen halen).

het is zo dat inno niet blij is met de diamantenfarms van FoE, ze verliezen er veel te veel inkomsten door, daarom hebben ze bewust de wensputten tijdelijke gebouwen gemaakt, en later hebben ze die wensputten afgevoerd als prijs, omdat hij nog steeds te veel diamanten gaf, en vervangen door andere gebouwen.

Je kan redelijk veel diamanten binnenrijven in het spel, net zoals in FoE, maar daarvoor moet je het spel wel spelen, en dus geen diamantenfarms. Op zich snap ik deze beslissing wel.
Waarom alles zo extreem duur moet zijn, die beslissing snap ik dan terug niet.
(op een bepaald moment hebben ze alle dia uitbreidingen duurder gemaakt, ik geloof dat de reden was dat er te veel, te grote steden werden gemaakt, en de hardware het niet aan kon, dus ze gebruikten dat eerder als een rem op de groote van de stad)
 

Aeva

Chef
Altijd fijn om uit het niets beschuldigd te worden omdat je nieuw bent bij een spel (als dat geen broedplaats voor trolls is...).
Excuses. Ik vind het gewoon heel bedenkelijk als er een account op level 1 met een lege stad ineens vragen gaat stellen. Vooral als de stad binnen een week helemaal dood is (in 2020). En het vooral vragen over een ander spel (FOE) zijn. Dan denk ik: dat is vast een speler die er een account op na houdt om van alles te kunnen zeggen en vragen waar anders veel vraagtekens bij kunnen worden gezet. Maar als het niet zo is, sorry hoor.
 

DeletedUser5047

Guest
dus denk goed na voor je diamanten spendeert

Aan wat zou jij 8K diamanten besteden moest je beginnen met een nieuwe stad?
In FoE kan je nog steeds je farms bouwen (een heel stuk trager) via de gilde-expeditie en een hoge reliekentempel.
Momenteel zijn er 7 werelden op de NL servers, wekelijks kan je dan als je de expeditie overal uitspeelt 1141 diamanten (~163/expeditie) verzamelen.
In combinatie met een hoge reliekentempel (voor de opbouw van je farms) kan je 0.75 fonteinen per week verdienen.
Dus heb je 6 farms zijn dat gemiddeld 4-5 fonteinen per week die je kan zetten. Dat zijn er ongeveer ~230 op een jaar, dat is al dagelijks 115 diamanten die je passief krijgt.
Meestal zet je ook een Blauwe Melkweg (70% van de tijd verdubbeling ~ hoge BMW), dus dat is bijna 200 per dag.

En op je actieve wereld kan je er dan ook nog wat extra verzamelen door gewoon te spelen.
En je hebt maar 13.200 diamanten nodig om alle uitbreidingen te krijgen.

Ik weet wel niet of ze in Elvenar minder waardevol zijn dan in FoE, in FoE geraakt namelijk je stad heel snel vol. Het mooie is wel in FoE dat je redelijk makkelijk aan je maximum aantal uitbreidingen kan geraken als F2P en dat de stad van iemand die veel geld gooit niet veel groter kan zijn. Hoe langer je speelt, hoe kleiner de kloof tussen F2P en betalende spelers omdat de betalende speler zijn stad al vol heeft staan en alleen maar kan vervangen en geen gloednieuwe gebouwen meer kan bijplaatsen. Hij zal natuurlijk altijd wel een voorsprong hebben omdat hij meer kan vervangen dan F2P maar zijn voorsprong is beperkt omdat je grid even groot is.
Bij Elvenar lijkt het erop dat die kloof wel heel lang groot blijft aangezien die uitbreidingen ontzettend duur worden voor F2P, dus de betalende speler / whale kan veel meer gebouwen zetten in zijn stad en hoeft niet te vervangen aangezien hij veel meer uitbreidingen heeft en een veel groter grid.

Ik kan het fout hebben, maar is het niet zo bij Elvenar dat je normaal altijd je gebouwen laat staan en zelden vervangt? Omdat je ze eindeloos kan upgraden, dus is het dan niet heel vervelend als F2P dat jij gebouwen moet gaan vervangen omdat je stad te klein is en dat de betalende speler gewoon maar kan blijven bijzetten. Ik kan hierin fout zijn.

Het lijkt erop dat de balans tussen F2P en betalende spelers veel slechter is dan bij FoE. En ik dacht dat ik met mijn 8K diamanten veel gingen kunnen doen. :p

In Forge of Empires kan je zelfs met gemak een stuk sterker zijn en veel meer betekenen voor de gilde dan betalende spelers als je voor de meta gaat (focus op FP en hogere tijdperkeenheden ~ ipv alleen maar aanvalskracht en spelen met je eenheden van je huidig tijdperk).
En ik vraag me af of dat ook wel kan in Elvenar, door middel van een efficiënte strategie/speelstijl makkelijk sterker zijn en meer betekenen voor het broederschap dan veel betalende spelers). Want dat vind ik wel belangrijk.

Ik vind het fijn in FoE dat er zoveel betalende spelers minder kunnen dan ik, gewoon door mijn keuzes.
Maar heb het gevoel dat je in Elvenar altijd een beetje de underdog bent, zelfs al klik je je gek (wat in FoE helemaal niet nodig is om beter te zijn dan heel wat betalende spelers).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan