Ik vind dat je broeders en zusters gewoon moet helpen zonder winstoogmerk.Nu zijn er broederschappen die graag de schatkistjes in hun eigen broederschap terecht willen laten komen. Dat doen ze door voor alle leden een kp-trein, of meerdere treinen, op te zetten. Dat is een soort kettingbrief. Je geeft kp's aan een ander lid, en vervolgens krijg jij hetzelfde aantal kp's terug. Daardoor raken Oude Wonderen gevuld en krijgen de leden die het meeste hebben weggegeven een schatkistje als beloning. Dat is een goed ding.
Je kunt alleen te veel wonderlevels in een oud wonder krijgen als je dat wonder gaat upgraden. Je kunt 'm natuurlijk ook gewoon helemaal vol lekker laten staan... dan heb je ook geen last van 'vechten wordt duurder'.Gaat straks nog wat worden als je runen om kan zetten in kp.
Er zullen spelers zijn die daar niet blij mee zijn omdat ze anders voor toernooi teveel wonderlevels krijgen en vechten duurder gaat worden.
Die levels tellen nu toch al mee of heb ik met met de laatste grote toernooiwijziging allemaal verkeerd begrepen? Dacht dat die al in de formule zaten net als voor de toren.Gaat straks nog wat worden als je runen om kan zetten in kp.
Er zullen spelers zijn die daar niet blij mee zijn omdat ze anders voor toernooi teveel wonderlevels krijgen en vechten duurder gaat worden.
Ik vind dat je broeders en zusters gewoon moet helpen zonder winstoogmerk.
Probeer niet voor een paar kp op de eerste rij bij 1 van je broeders of zusters te zitten. maar help hen zonder winstoogmerk.
Als mensen dit niet willen, dan verdien je de kistjes bij een broeder of zuster ook niet en dan is het goed dat er andere wel willen helpen.
Zij maken dan mischien wel winst maar die winst gaat dat iig naar iemand die bereid is er meer in te stoppen dan dat je eigen broeders en zusters dat waren.
Ik hoef geen KP te verdienen binnen mijn broederschap, daar zijn we toch voor om elkaar te helpen? waarom zit je er anders is?
De vullers die ik ken en de kistjes binnen BS willen houden die vergeven de kistjes binnen bs voordat met de vrije kistjes de ow door buitenstaanders een eventuele winst kan worden volgemaakt. Als er bv nog voor 50 kps waarde aan kistjes kan worden vergeven, geef die dan weg als er nog 100-150 kps in moeten. Als iedereen een kistjes heeft vult de vuller de resterende 50-100kps direct aan.Je eerste regel daar ben ik het 100% eens.
Voor de rest....
Ik kan me nog heel goed herinneren dat één van onze spelers haar ow grotendeels vulde, ze deed een oproep op de chat, we wisten dat er een beginnend lid was dat scherven nodig had en daar zaten we even op te wachten en nog voor diegene er ook maar 1 kennispunt in kon doen was het ow gevuld door een buitenstaander die er met een dikke vette winst en de scherven vandoor ging. Iemand die zelf alle ow al op heel hoog level had staan. Hoe is dat dan helpend?
......
Dit is dus mijn punt, waarom is dat wonder zo gevuld dat er iets te halen valt?Je eerste regel daar ben ik het 100% eens.
Voor de rest....
Ik kan me nog heel goed herinneren dat één van onze spelers haar ow grotendeels vulde, ze deed een oproep op de chat, we wisten dat er een beginnend lid was dat scherven nodig had en daar zaten we even op te wachten en nog voor diegene er ook maar 1 kennispunt in kon doen was het ow gevuld door een buitenstaander die er met een dikke vette winst en de scherven vandoor ging. Iemand die zelf alle ow al op heel hoog level had staan. Hoe is dat dan helpend?
Hoe kun je als bs nu elkaar helpen als buitenstaanders op de loer zitten om je kisten voor je neus weg te graaien?
Ik vind trouwens dat je ook niet bij een ander voor een paar kp op de eerste rij moet gaan zitten. Als ik wil helpen doe ik dat zonder winstoogmerk en in overleg.
Graag wil ik aangeven dat ik heeeeeeeel veel bedanktjes krijg mensen, en zeer zelden een haatmailtje.Een scala aan meningen... waarbij opvalt is dat de meeste voorbij gaan aan het feit dat er in dit (en elk ander online) spel nu eenmaal altijd spelers zullen zijn die - op een niet erg sociale manier - gebruik maken van de mogelijkheden. Dat betreft o.a. kp en runen 'roven', het scheef aanbieden van handel of het gebruik van pushaccounts en/of dubbele accounts in een BS. Aan de meeste zaken kunnen magiërs binnen hun eigen BS afspraken over maken (en daarop handhaven), maar verder valt er - behalve door Inno zelf - niet veel aan te doen. Je er druk over maken helpt in elk geval niet en heeft dus geen zin...
Dit is dus mijn punt, waarom is dat wonder zo gevuld dat er iets te halen valt?
Waarom is er niet op een eerder moment door die persoon die zo druk die scherven nodig heeft alvast 50kp voor 50kp gestort.
Op dat moment is er namelijk niets meer te halen.
Waarom wachten tot de speler zijn wonder zo gevuld heeft dat er niet alleen scherven maar ook WINST te behalen valt?
Die winst hoort er gewoon niet te zijn, want een goed broederschap helpt elkaar.
En geen excuus van er zijn geen KP beschikbaar ofzo voor een beginnend lid. want iedereen krijgt elke week 135+kp ook die beginner asl er 10 of meer kistjes wordt behaald.
Het is een kwestie van je beheersen en niet blind uitgeven.
Als er winst te behalen is door buitenstaanders is dat een teken dat de broederschap gefaald heeft die speler beter en niet voor winst te helpen.
Het moet gewoon heel normaal zijn dat jij dat wonder niet voor 6x 1kp aanbied. maar gewoon 120kp gratis krijgt van je leden en jij die KP ergens anders in kan stoppen.
Dat is de norm.
Ik ben het grotendeels met je eens, echter.. er is geen waterdicht systeem om 'de deur' op slot te doen, tenzij je bereidt bent om je OW dag en nacht te bewaken en - in het geval van in- of voordringers - je hele BS direct te hulp kunt roepen, om die ongewenste vreemdelingen weer buiten te wippen. De enige effectieve wijze die ik zo snel kan bedenken, zou de mogelijk zijn om OW exclusief voor jezelf en/of je BS-genoten toegankelijk te maken, iets wat (lang geleden) al eens als suggestie is aangedragen. Aangezien dit naar mijn gevoel - en zoals hierboven ook al benoemd - haaks staat op Inno's intentie met deze opzet, is dat een stukje functionaliteit wat er waarschijnlijk nooit zal komen. Ik hou mijn adem er iig niet voor in..Als je dat niet wilt, of het komt je niet uit, dan doe je de deur op slot.