• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Het grote kp kapen, roven, jagen ,speuren of hoe je 't ook noemen wil topic

Een scala aan meningen... waarbij opvalt is dat de meeste voorbij gaan aan het feit dat er in dit (en elk ander online) spel nu eenmaal altijd spelers zullen zijn die - op een niet erg sociale manier - gebruik maken van de mogelijkheden. Dat betreft o.a. kp en runen 'roven', het scheef aanbieden van handel of het gebruik van pushaccounts en/of dubbele accounts in een BS. Aan de meeste zaken kunnen magiërs binnen hun eigen BS afspraken over maken (en daarop handhaven), maar verder valt er - behalve door Inno zelf - niet veel aan te doen. Je er druk over maken helpt in elk geval niet en heeft dus geen zin...
Je veegt hier nu zaken bij elkaar die volgens mij niet elkaar horen. Omdat er twee onderscheiden door elkaar lopen:
1. Binnen de spelregels geoorloofde PvP versus PvE spelwijzen (speler versus speler - speler versus spelelementen)
2. Ongeoorloofde exploits

Verder helemaal mee eens dat in het besloten clubje dat je BS is, je zelf uit kan maken welke PvP spelwijzen je wel en niet toelaat. En dat is ook fijn en goed! Maar daar houdt je machtssfeer op. Met wat andere spelers buiten je BS doen heb je verder niets te maken zolang het binnen de regels is. Je mag er wat van vinden maar hun spelwijze is net zo binnen de regels als die van jou en dus even legitiem. Verschillende mensen, verschillende speelwijzen, dezelfde regels.

De ongeoorloofde exploits, dubbele accounts om hoofdaccount mee te pushen, zijn een heel ander verhaal. Dat mag gewoon niet van Inno. Daar zou iedereen, PvP geneigd of vol PvE, zwaar op tegen moeten zijn.

Overigens, het gebruiken van treintjes of netzero is ook een vorm van PvP, de strategie is er immers op gericht om het voordeeltje exclusief bij je BS-leden terecht te laten komen en je sluit er actief 'buitenstaanders' mee uit. Het is een milde vorm van PvP, zoals alle PvP in dit spel mild is. Het is geen shooter. Maar toch.

Misschien tijd dat een "kp rover" eens moet gaan klagen over al die defensieve BS kliekjes die hen buitensluiten ;) :p
 
Het is heel gemakkelijk om een OW exclusief voor je BS te houden

In alle gevallen is een OW buiten bereik van derden.
Je kunt niet-BS leden niet de toegang tot een OW ontzeggen... dus tenzij je kans ziet om OW's (al dan niet met hulp van je BS) in 1 keer vol te storten, kunnen buitenstaanders altijd storten... hun timing bepaald dan of dat een kistje oplevert!
 

Aeva

Chef
Je kunt niet-BS leden niet de toegang tot een OW ontzeggen... dus tenzij je kans ziet om OW's (al dan niet met hulp van je BS) in 1 keer vol te storten, kunnen buitenstaanders altijd storten... hun timing bepaald dan of dat een kistje oplevert!
Je mist de pointe. Dit is een antwoord op de vraag hoe het voor niet-BS leden totaal onaantrekkelijk wordt om in een OW te storten. Zij hebben namelijk totaal niets te winnen. De 1kp hondenplasjes zijn zo weggespeeld...
 
Je kunt niet-BS leden niet de toegang tot een OW ontzeggen... dus tenzij je kans ziet om OW's (al dan niet met hulp van je BS) in 1 keer vol te storten, kunnen buitenstaanders altijd storten... hun timing bepaald dan of dat een kistje oplevert!
Je zoekt "winst voor de BS" op de verkeerde plek volgens mij.

Een wonderlevel bestaat voor ongeveer 80% uit KP ruimte die na afloop kwijt bent, en ongeveer 20% uit kistjes die weer uitgedeeld worden. (Bij Tempel der geesten lijkt daar 85/15% van gemaakt te zijn maar het principe blijft hetzelfde.)

Traditioneel (zonder systeem) vult de eigenaar de 80% direkt in het wonder, dan vullen andere BS leden een deel van die 20% (laten we zeggen 15%), en de eigenaar de resterende 5%. De andere BS leden hebben dan "winst", maar die komt dus eigenlijk uit de zakken van de eigenaar (die resterende 5%).
Bovendien heb je, zoals je juist opmerkt het risico van buitenstaanders die ook even wat winst willen van de eigenaar.

Met KP treinen betaalt de eigenaar de volle 100% (elke kp die erin gaat loopt via kp trein mailtjes van de eigenaar, dat iemand anders dat uiteindelijk in het wonder gooit doet daar niets aan af). De 20% winst komt volledig ten goede van leden die reageren op de kp trein mailtjes van de eigenaar, behalve dat dit ad-hoc verloopt, en er dus leden zijn die meer en ook leden zijn die minder winst maken.
Belangrijk punt bij KP treinen is dat leden die veel KP storten per week voordeel hebben boven leden die minder KP storten in diezelfde periode.
Buitenstaanders hebben hier normaal geen kans om winst te halen.

Bij NetZero vult de eigenaar de 80% zelf direkt in het wonder (in 2 delen, eerst 60-65% en tenslotte het restant), en vraagt anderen om wat KP uit te lenen aan hem/haar voor de laatste 20% (de kistjes ruimte dus). Diezelfde 20% wordt ook weer uitgekeerd aan dezelfde anderen, dus die winnen of verliezen niets. Buitenstaanders zijn hier welkom, want die laatste 20% vullen geeft geen winst (je krijgt terug wat je uitleent), dus als iemand dat spontaan wil doen is alleen maar fijn. Buitenstaanders die winst willen maken zien hun winst verdampen ten gunste van de eigenaar.
Hier vult de eigenaar dus 80%, en de 20% is een gezamenlijke inspanning.

Bij KP treinen "betaalt" de eigenaar dus de andere leden 20% per level, maar omdat dit over en weer gebeurt (ik krijg iets uit jouw wonder, jij krijgt iets uit mijn wonder) kun je in theorie de betalingen *gemiddeld* (over hele lange termijn) tegen elkaar wegstrepen. Je zult in de praktijk echter "gemiddeld" nooit bereiken met KP treinen. Sommige leden zullen meer winst maken, ten koste van andere leden.

NetZero heeft de 20% betalingen over en weer afgeschaft. Op die manier bereik je *gegarandeerd* voor elk wonder level het "gemiddeld" van KP treinen, en dat ook nog zonder 100-en mailtjes.

Traditioneel zit er een beetje tussenin, waarbij je, zoals CrazyWizard al zei, je de vraag moet stellen of je wel winst moet willen maken ten koste van je broeders en zusters.
 

Aeva

Chef
Het ging recentelijk om 'plasjes' van +20 kp.. dan wordt het toch wat lastiger
Dat is geen plasje. Dat is een wezenlijke bijdrage in het kader van 'help medespelers met oude wonderen'. En daar ben je dan gewoon dankbaar voor.
Ik vind het idioot om te denken dat in een spel met vele duizenden spelers er een apart hoekje is voor je eigen teampje...
 
Dat is een wezenlijke bijdrage in het kader van 'help medespelers met oude wonderen'.
20+KP storten in een OW van een iemand die geen lid is van je eigen BS is niet in het kader van 'help medespelers met oude wonderen' maar in het kader van 'een kistje met runen scoren'.. en ik gun dat kistje liever aan een BS-genoot!
 

Aeva

Chef
20+KP storten in een OW van een iemand die geen lid is van je eigen BS is niet in het kader van 'help medespelers met oude wonderen' maar in het kader van 'een kistje met runen scoren'.. en ik gun dat kistje liever aan een BS-genoot!
Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dat gewoon niet waar is. Als een BS iemand er uit wil hebben dan speelt een BS iemand er uit, dat is voor geen enkele normale BS een uitdaging. Als een Elvenar-speler graag runen wil scoren en daar 20 kp voor over heeft, dan GUN je een medespeler dit of je doet dat niet. Daar hoeft het woord 'buitenstaander' niet aan te pas te komen of een negatieve connotatie als 'scoren'.
 
Als een BS iemand er uit wil hebben dan speelt een BS iemand er uit, dat is voor geen enkele normale BS een uitdaging.
Als je er even over nadenkt, zul je beseffen dat zich genoeg situaties kunnen voordoen waar het niet meer mogelijk is om 'een speler die geen lid is van het BS' (zo beter?) eruit te werken.

En als je het over negatieve connotaties wilt hebben, vind ik je opmerking "ik vind het idioot" ook een mooi voorbeeld...
 

Aeva

Chef
Als je er even over nadenkt, zul je beseffen dat zich genoeg situaties kunnen voordoen waar het niet meer mogelijk is om 'een speler die geen lid is van het BS' (zo beter?) eruit te werken.
Nee, dat zie ik dus niet zo. Daarom het verzoek: kom dan maar met minimaal drie voorbeelden.

En even over de opmerkingen: die van mij is een mening die van jou een connotatie.
 
Ooit - in een niet zo ver verleden - heb ik in vele steden rondom mij KP gestort in alle Oude Wonderen die ik tegenkwam, gewoon omdat ik op dat moment vast zat in de ontwikkeling. Dit deed ik in mijn eigen BS maar ook daar buiten. Toen heb ik een voorstel gedaan dat INNO zou onderzoeken of het mogelijk was om altijd te laten zien van wie ik de beloningskisten kreeg bij voltooien van een Oud Wonder. Zou technisch niet zo moeilijk moeten zijn leek mij; meen mij te herinneren dat het voorstel is aangenomen. Helaas is daar nooit wat van terecht gekomen.
Daarna heb ik een periode gehad dat ik meedeed aan treintjes, en vaak nog extra bijstortte als ik weer vast zat in ontwikkeling. BS hoppers gingen er met de KP vandoor
Nu stort ik zo nu en dan wat bij mijn medespelers; binnen en buiten de BS zonder er verder over na te denken. Wat maakt het uit waar de KP heen gaan, als je zelf niets mee doet in mijn gedachte nu. :cool:
Als mijn eigen wonder vol begint te raken doe ik een mededeling op de chat en zijn mijn BS leden in de gelegenheid om een kistje bij mij te scoren. ;)
Vindt het leuk om te lezen hoe medespelers zich druk maken over KP-kapers en Rune-rovers. Zal nog leuk worden als straks de runen in KP omgezet kunnen worden. (Push-accounts discussie zal zeker weer loskomen) :cool::cool::cool::cool:
 
Bovenaan