• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handel: Stop met Woekerhandel

DeletedUser

Guest
Sorry, maar dit begint zwaar uit de hand te lopen voor mijn gevoel. 10 paginas vol met 0 of hooguit 1 sterrenhandel voor Spirituele goederen (t4 goederen). Ik kan nog niet zien hoe het voor de t5-goederen gaat, maar ik vrees mijn ergste vrezen. Waarom is dit nu toch nodig?

Kom op, en toon eens wat socialer gedrag in het spel!
 

DeletedUser2665

Guest
Er zou ook geen markt voor moeten zijn. Waarmee ik bedoel dat de afnemers er flink aan mee helpen dit in stand te houden.
 

DeletedUser2114

Guest
Hier ook, de handel slaat helemaal nergens meer op. Op het moment valt het even mee maar ik had laatst 40(!!) pagina's aan 0- of 1-sterrenhande of crosstier staan. Doe eens een beetje normaal zeg en zet er fatsoenlijke handel op alsjeblieft!
 

DeletedUser

Guest
Er zou ook geen markt voor moeten zijn. Waarmee ik bedoel dat de afnemers er flink aan mee helpen dit in stand te houden.

Sommige handelsaanbiedingen staat er al 5 dagen op, dus zo gretig wordt daar niet van afgenomen.

Maar ik irriteer me ondertussen echt mateloos aan deze zinloze vervuiling van de handelsmarkt. Ook door die nieuwe, zeer onlogische sorteervolgorde is het een onmogelijk zoekplaatje geworden om nog normale handel te vinden. En dan nog eens heel erg goed opletten dat je niet per ongeluk een verkeerde aanklikt
 

DeletedUser990

Guest
Het is niet leuk meer , eerst keek je de handel door en dan je zag je dat A; hout vroeg voor ijzer en B ijzer voor hout.
was je leuk bezig alle twee de handel even op te ruimen.
Nu kijk ik of er aangeboden wordt wat ik hebben moet, is het er niet voor normale prijs dan zet ik het er op.
 

DeletedUser1294

Guest
Ergernis nummer één voor mij.
Ik kijk nog maar amper op de handel. Ik klik op de bs, dan weet ik zeker dat ik eerlijke handel vind. Voorheen wilde ik nog wel eens wat ruilen op de markt tussen 2 spelers die omgekeerd goederen vroegen, maar ik heb gewoon geen zin meer om me door al die pagina's cross en foute handel te worstelen.
Als ik iets nodig heb, voer ik de benodigde gs is, maar daar valt inderdaad weinig te halen.

Ik ben nog niet zover dat ik T5 nodig heb, maar als ik zie hoe het de T4 vergaat, vrees ik het ergste.
Gelukkig zijn er ook nog spelers die uitsluitend eerlijke handel accepteren. Zelf gewoon volhouden en 1:1 blijven plaatsen levert het beste resultaat.

Helaas zal een oproepje tot eerlijke handel niet werken, zolang er winst te halen is met onsympathieke aanbiedingen.
 
Zal zo weer eens wat spreukjes gooien, kon niet alle t4 handel op de markt pakken zonder zelf te laag te komen in me eigen goedje.
 

DeletedUser3578

Guest
Jullie hebben helemaal gelijk , doodziek wordt je ervan , helaas denk ik dat er nog spelers zijn die de idiote aanbiedingen accepteren . Ik iijk al maanden niet meer op de markt , met de goede buren heb ik email contact en ruilen we 1:1 . De markt bekijkt het maar .
Jammer genoeg zal Inno ook nu weer niet reageren met restricties op de markt denk ik zo dus zal het wel zo blijven als het is vrees ik
 

DeletedUser448

Guest
Hier hetzelfde. Beginnende spelers die niet in een bs zitten of in een bs met allemaal beginners zullen het wel veel moeilijker hebben. Ik ga niet meer kijken of de 1 of 0 sterrenhandel afkomstig is van een kleine speler, alles wordt gewoon genegeerd.
 

DeletedUser2665

Guest
Hier hetzelfde. Beginnende spelers die niet in een bs zitten of in een bs met allemaal beginners zullen het wel veel moeilijker hebben. Ik ga niet meer kijken of de 1 of 0 sterrenhandel afkomstig is van een kleine speler, alles wordt gewoon genegeerd.

Over het algemeen zie je aan de aantallen snel genoeg of het een kleine speler betreft.
 

DeletedUser2665

Guest
Ik pak scheve handel van kleintjes ook niet, heb het zelf ook zonder gehaald. Gewoon meteen afleren die scheve handel, niet pakken zodat ze doorkrijgen dat het niet normaal is.

Ik help kleintjes wel. Maar ik beschouw ze ook als redelijke mensen waar je mee kunt praten en kunt uitleggen dat er een grens is aan bevoordelen met goederen :)
 
Ik ben het met Stan2002.eens. Het helpen van kleinere speler met scheve handel, geeft de indruk dat het normale handel is. Sommige nieuwelingen krijgen dan ook de indruk, oh die zijn groot die kunnen het wel missen en blijven daarna hangen in die houding van 'jij bent groter dus je moet me helpen'. Ook te vaak gezien dat je ze dan helpt de goederen vervolgens weer direct op de markt worden gezet als crosstier of nieuwe scheve handel. Dan ben je dus gewoon ten kostte van een ander je voorraden aan het opschroeven en daar laat ik me niet voor gebruiken. Ik help kleine spelers wel, maar dus niet als ik zie dat ze constant maar absurde handel blijven plaatsen, is het snel over.

Ik ben ook groot geworden zonder scheve of crosstier handel. Je hebt het helemaal niet nodig.
 

DeletedUser2206

Guest
Helaas hier ook iedere dag is de handel vervuild dagen staat het er kijk als je in een bs zit en net begint en je vraagt of je even scheve handel kan neerzetten heb ik daar geen moeite mee omdat het dan gelijk wordt gepakt, ik hoop dat Elvenar er is op gaat ingrijpen.
 

DeletedUser3773

Guest
Heb het zelfde probleem aanbod handel 0 of 1, en ik speel op 6 verschillende werelden.
Dit zie je niet alleen hier ook in andere games,mmo... jammer eerlijkheid is ver te zoeken in een spel net zoals in het echte leven.
Er zou een mogelijkheid moeten zijn dat je alleen handel doet met je guild (broederschap) hoe je het ook noemt.
 

DeletedUser3315

Guest
ja ook voor mij een groot ergernis..vooral de T4 handel....ik kijk niet eens meer..maar plaats gewoon wat ik nodig heb...en dan wel eerlijk!!
 

DeletedUser448

Guest
Ik pleit voor een filter die 0- en 1-sterrenhandel weglaat als je die aanzet.

Dat lost niets op zolang de 1:4:16 verhouding niet eerlijker wordt bijgesteld. Alle 2 sterren cross tier handel is ook niet eerlijk
 

DeletedUser3773

Guest
er is maar één oplossing geen keuze meer in handel ,alleen maar 1 optie voor iedereen gelijk.
 

DeletedUser1888

Guest
er is maar één oplossing geen keuze meer in handel ,alleen maar 1 optie voor iedereen gelijk.

Neen, daar ben ik geen voorstander van. Ook mij zijn de oneerlijke handelsaanbiedingen een doorn in het oog. Ik plaats ze niet, en ik neem ze niet af, maar zo af en toe maken we dankbaar gebruik van de mogelijkheid om kleinere spelers in de broederschap een duwke in de rug te geven (daarmee is de gehele broederschap gebaat). Het komt nu nauwelijks meer voor, maar zeker in het begin hielpen grote spelers kleinere spelers om vooruit te komen. Wat mij betreft blijft de mogelijkheid bestaan.

Toch zou ik het bijzonder fijn vinden als er een mogelijkheid was om oneerlijke handel weg te filteren. Waarschijnlijk zou iedereen zo'n filter aanzetten en dit werkt zeer ontmoedigend voor handelaars die er een slaatje uit proberen te slaan.

Wat scheve handel betreft: als dat niet klopt, moet het gewoon rechtgezet worden.

Ook in het dagelijks leven worden we aan alle kanten beduveld en afgezet. Het is een van de vele, vele, vele makken van het vermaledijde kapitalistische systeem. Maar laat ik geen politieke discussie starten.

Maar zo'n filter moet er komen!
 
Bovenaan