• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handel: Stop met Woekerhandel

DeletedUser1294

Guest
....
Maar zo'n filter moet er komen!

Er is al vaak om een mogelijkheid gevraagd om "foute" handel eruit te filteren en dit wordt keer op keer afgewezen.
Ik heb het al lang opgegeven.
 

DeletedUser1888

Guest
Er is al vaak om een mogelijkheid gevraagd om "foute" handel eruit te filteren en dit wordt keer op keer afgewezen.
Ik heb het al lang opgegeven.

Spijtig, dan moeten we wat anders verzinnen.

Wat we zouden kunnen doen is oneerlijke handelaars aanschrijven met:

Beste handelaar,

Ik stel eerlijke handel erg op prijs en zie dan ook graag dat je je goederen tegen een eerlijke ruil op de markt zet.

Vriendelijke groet,
Een medespeler

Als iedereen dit bericht knipt en plakt en notoire woekerhandelaars ermee confronteert, dan helpt het wellicht. Het zal vooral effect hebben als zoveel mogelijk spelers hier aan meewerken, zodat woekerhandelaars bestookt worden met post.

Hier blijven mopperen heeft vrees ik niet zoveel effect.
 

DeletedUser

Guest
Spijtig, dan moeten we wat anders verzinnen.

Wat we zouden kunnen doen is oneerlijke handelaars aanschrijven met:

Beste handelaar,

Ik stel eerlijke handel erg op prijs en zie dan ook graag dat je je goederen tegen een eerlijke ruil op de markt zet.

Vriendelijke groet,
Een medespeler

Als iedereen dit bericht knipt en plakt en notoire woekerhandelaars ermee confronteert, dan helpt het wellicht. Het zal vooral effect hebben als zoveel mogelijk spelers hier aan meewerken, zodat woekerhandelaars bestookt worden met post.

Hier blijven mopperen heeft vrees ik niet zoveel effect.

Been there, done that

Heeft geen effect, meestal geen mailtje terug, soms wel en wat daar dan in staat komt hier niet door de censuur :rolleyes:
 

DeletedUser1888

Guest
Been there, done that

Heeft geen effect, meestal geen mailtje terug, soms wel en wat daar dan in staat komt hier niet door de censuur :rolleyes:

Een eenmansactie (of 1Didi's-actie) misschien niet. Het idee is om dit massaal te doen. Dus als iedereen nu meedoet...
 

DeletedUser3773

Guest
filter zou er inderdaad moeten komen, kleine spelers help ik altijd als ik kan te minste en ook in fellowship.
Ik bezoek ook elke dag al mijn buren en ook fellow natuurlijk.
Heb even gecheckt en van alle slechte handel 0-1 zijn (8 op 10 grote spelers) en dan bedoel ik echt grote die T8-10 en hoger zijn.
Ik zelf doe alleen maar eerlijke handel 2-3 .
 
Dat lost niets op zolang de 1:4:16 verhouding niet eerlijker wordt bijgesteld. Alle 2 sterren cross tier handel is ook niet eerlijk
Hiermee ben ik volledig mee eens. Ooit heeft CrazyWizard uitgerekend wat her eerlijker cross tier handel mag wezen. Ik scoor meermalen meer in toernooi dan anderen spelers in mijn broederschap. Omdat ik daardoor soms goederen tekort kom, af en toe plaats ik aanbieding van T2 voor T3 op basis van CrazyWizard scheve verhouding. Ik verwacht dat het aanbieding door min broederschap wordt gepakt die voordeel van toernooi heeft maar vak wordt het snel gepakt door mijn buren. Ok, dan is mijn omgeving misschien goed voor mij, niet iedereen heeft zo buren.
Dus, markt toont dat de cross tier verhouding van 1:4:16 oneerlijk is en daarmee is ook toegekende aantal sterren verkeerd.
Maar, spel is opgebouwd met mogelijkheid voor marktwerking. Ik verwacht niet dat het wordt afgeschaft. Het zit in het systeem, ook met het doel om nivelleren van vraag en aanbod die sterk varieert van speler tot speler afhankelijk van speelpatroon van zijn buren en broederschapsleden.
Sommige zullen zegen, je heb het helemaal niet nodig: spel kan je ook uitspelen alleen met twee sterren handel. Dat klopt, je heb allen een klein beetje geduld nodig, wat je vandaag in spel niet kan en hebt - komt morgen, volgende week, maand of jaar later. Het komt alleen door gedrevenheid en enthousiasme. Ga we die ook verbannen?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2247

Guest
Neen, daar ben ik geen voorstander van. Ook mij zijn de oneerlijke handelsaanbiedingen een doorn in het oog. Ik plaats ze niet, en ik neem ze niet af, maar zo af en toe maken we dankbaar gebruik van de mogelijkheid om kleinere spelers in de broederschap een duwke in de rug te geven (daarmee is de gehele broederschap gebaat). Het komt nu nauwelijks meer voor, maar zeker in het begin hielpen grote spelers kleinere spelers om vooruit te komen. Wat mij betreft blijft de mogelijkheid bestaan.

mee eens!
 

DeletedUser2349

Guest
Het heeft totaal geen nut om deze discussie nog überhaupt te voeren. Ten eerste komt hier (op het forum) maar een schrikbarend klein percentage spelers regelmatig, dus het bereik hier is nogal magertjes. (Alleen als het spel op z'n gat ligt weten velen het forum pas te vinden.) Daarnaast is deze discussie al vele malen gevoerd, inclusief "suggesties & ideeën" om er verandering in proberen te krijgen.
De mogelijkheid om scheef te handelen hoeft overigens, wat mij betreft, niet te verdwijnen. Altijd fijn om de mogelijkheid te hebben om iemand uit de bs een helpende hand te bieden d.m.v. gs-sponsoring. In overleg, zodat het niet langer dan een paar tellen op de markt staat.

PS Overigens wordt de scheve handel danig in stand gehouden door lieve / aardige / vriendelijke spelers met een gul hart. Want het zijn die lieve / aardige / vriendelijke spelers met een gul hart die denken een (kleine) speler te helpen door meer te geven dan ze ontvangen. Daarmee stimuleren ze (onbedoeld of onbewust) die spelers om daarmee door te blijven gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Van mij mag er best scheve handel zijn. echter moet het spel dan wel aangeven wat scheef is en wat niet.
En daar zit hem het probleem. het spel geeft aan dat 2 sterren handel eerlijk is, ook als dat helemaal niet zo is.

Daar zit hem het probleem, wat ik al voor scheldkannonades voorbij heb zien komen onder het motto het spel zegt dat het eerlijk is dus heb jij het maar te accepteren. al een keer een lid om die reden de gilde uitgemikt. ik ga mijn tier 1 niet in een verhouding van 1:16 wegruilen omdat het spel zegt dat het eerlijk is en als je dan gaat eisen dat ik het wel doe is het een enkeltje naar de uitgang.

Het echte probleem zit hem niet in een beetje handel op de markt. maar in de cross tier ellende. als iemand 16:1 aanbied zijn we er als de kippen bij om het te accepteren maar als het 1:16 is hebben we hele goede redenen om de handel te negeren.
 

DeletedUser3634

Guest
Wat mij betreft zou alleen handel tussen gelijkwaardige bonusgoederen mogelijk moeten zijn. Dus hout tegen marmer tegen staal, etc.
Dan zie je meteen wat eerlijk en wat oneerlijk is, blijft de mogelijkheid om eens een keertje een beginneling te helpen en is alles voor iedereen duidelijk.
De simpelste oplossing is crosstier handel onmogelijk maken.
 

DeletedUser990

Guest
Wat mij betreft zou alleen handel tussen gelijkwaardige bonusgoederen mogelijk moeten zijn. Dus hout tegen marmer tegen staal, etc.
Dan zie je meteen wat eerlijk en wat oneerlijk is, blijft de mogelijkheid om eens een keertje een beginneling te helpen en is alles voor iedereen duidelijk.
De simpelste oplossing is crosstier handel onmogelijk maken.

Ach zag nu zelfs handel van 1 marmer tegen 16 hout.
Kan je je druk over maken maar gewoon kijken wie biedt eraan wat ik zoek, bevalt de prijs me, nee maak ik zelf aanbieding.
Hoef nog geen 1 uur te wachten of ik kan opwaarderen wat ik wil omdat handel weg is!
Bevalt me heel goed zo!
Ga mijn grens steeds meer verleggen.
Maar wordt steeds minder het Inno spel!
Bedoel hiermee, ranglijst hoef ik me niet druk over te maken (gebruik geen diamanten)!
Opdrachten doe wel wat ik leuk vind, einde hoofdstuk maak ik wel rest opdrachten onderhand dat ik OW vrijspeel! Nu alleen nog kijken wat minumum is wat je nodig hebt om spel te kunnen spelen!
 

DeletedUser3381

Guest
Wat mij betreft zou alleen handel tussen gelijkwaardige bonusgoederen mogelijk moeten zijn. Dus hout tegen marmer tegen staal, etc.
Dan zie je meteen wat eerlijk en wat oneerlijk is, blijft de mogelijkheid om eens een keertje een beginneling te helpen en is alles voor iedereen duidelijk.
De simpelste oplossing is crosstier handel onmogelijk maken.

Dan stuit je wel op het feit dat je een ‘beginneling’ juist minder/niet kan helpen. Bij mensen krijg je bijvoorbeeld pas helemaal aan het einde van hoofdstuk 3 de T3 fabrieken erbij. De huisjes upgraden vereist echter wel al T3. Als iemand nog niks heeft wordt het moeilijk ruilen als crosstier niet mogelijk is. Hiernaast is het niet zo dat je van alle goederen evenveel gebruikt in de 1e hoofdstukken. In de loop van hoofdstuk 4 wordt dit wat gebalanceerder. Crosstier handel ‘verbieden’ benadeeld juist diegenen die je graag nog wil helpen; de beginneling.
 

DeletedUser2349

Guest
Dan stuit je wel op het feit dat je een ‘beginneling’ juist minder/niet kan helpen. Bij mensen krijg je bijvoorbeeld pas helemaal aan het einde van hoofdstuk 3 de T3 fabrieken erbij. De huisjes upgraden vereist echter wel al T3. Als iemand nog niks heeft wordt het moeilijk ruilen als crosstier niet mogelijk is. Hiernaast is het niet zo dat je van alle goederen evenveel gebruikt in de 1e hoofdstukken. In de loop van hoofdstuk 4 wordt dit wat gebalanceerder. Crosstier handel ‘verbieden’ benadeeld juist diegenen die je graag nog wil helpen; de beginneling.

Precies wat ik eerder schreef: het begin v/h einde ... laat een beginner aub vanaf het begin beginnen met eerlijke handel binnen dezelfde tier. Jij bent precies zo'n speler die de scheve handel stimuleert @Ingrid88. Ook een beginner kan prima zonder cross-tier z'n stad in balans brengen en houden. Leer ze vanaf het begin eerlijk te handelen. En hou ruimte voor uitzonderingen binnen kamers (binnen de bs).
 

DeletedUser2665

Guest
Precies wat ik eerder schreef: het begin v/h einde ... laat een beginner aub vanaf het begin beginnen met eerlijke handel binnen dezelfde tier. Jij bent precies zo'n speler die de scheve handel stimuleert @Ingrid88. Ook een beginner kan prima zonder cross-tier z'n stad in balans brengen en houden. Leer ze vanaf het begin eerlijk te handelen. En hou ruimte voor uitzonderingen binnen kamers (binnen de bs).

Wat een denigrerende tekst.
 

DeletedUser1294

Guest
Dan stuit je wel op het feit dat je een ‘beginneling’ juist minder/niet kan helpen. Bij mensen krijg je bijvoorbeeld pas helemaal aan het einde van hoofdstuk 3 de T3 fabrieken erbij. De huisjes upgraden vereist echter wel al T3. Als iemand nog niks heeft wordt het moeilijk ruilen als crosstier niet mogelijk is. Hiernaast is het niet zo dat je van alle goederen evenveel gebruikt in de 1e hoofdstukken. In de loop van hoofdstuk 4 wordt dit wat gebalanceerder. Crosstier handel ‘verbieden’ benadeeld juist diegenen die je graag nog wil helpen; de beginneling.
Het probleem is niet dat kleine spelers t3 nodig hebben en daarvoor t1 of t2 bieden.
Het probleem begint als de eerste t2 fabrieken worden gebouwd en grote hoeveelheden t1 worden gevraagd, die ze zelf al lang produceren.
Zodra de t3 fabrieken staan, is het hek van de dam.
Ik accepteer dus nooit crosstier van een hogere naar een lagere tier, hoe klein een speler ook is. Als ik een kleine speler zie die het moeilijk heeft, bied ik het soms aan, maar dan is het duidelijk dat het geen "normale" deal is.
 

DeletedUser3381

Guest
Precies wat ik eerder schreef: het begin v/h einde ... laat een beginner aub vanaf het begin beginnen met eerlijke handel binnen dezelfde tier. Jij bent precies zo'n speler die de scheve handel stimuleert @Ingrid88. Ook een beginner kan prima zonder cross-tier z'n stad in balans brengen en houden. Leer ze vanaf het begin eerlijk te handelen. En hou ruimte voor uitzonderingen binnen kamers (binnen de bs).

Ik vind deze hele discussie in de 1e plaats eerder een soort van hetze dan een eerlijke discussie.

Ja, er zijn spelers die gewoon veel goederen proberen binnen te trekken, die heb je absoluut en die herken je op de markt van een kilometer afstand.

Verder zie ik geen enkel probleem in mekaar helpen.

Zeker op het moment dat je bezig bent fabrieken te maxen ontstaat er een onbalans in je productie. Soms produceer je meer T1, soms meer T2 en soms meer T3.

Daar heeft iedereen op een bepaald punt in het spel last van, en als iedereen mekaar helpt maakt het geen kloot uit.

Daarnaast is het zo dat het eerder een soort race naar de finish lijkt te zijn dan gewoon gezellig spelen.

Wat kan jou het nou schelen als je langer in een hoofdstuk hangt als het spel leuk is om te spelen?

Ik zou dit spel persoonlijk heel saai vinden als samen spelen niet mogelijk zou zijn.

En precies dat lijken sommigen hier te vergeten. Het is niet belangrijk dat je snel in rang stijgt, het is niet belangrijk om hoge prestaties te halen, het is met name belangrijk dat je er plezier in hebt. En met deze hetze verpest je je eigen plezier in het spel.
 

DeletedUser2665

Guest
@Ingrid88 : *applaus*

Verder is niet dit alleen een topic waarin heel aanmatigende teksten worden gespuid, ik vind het ook een non-discussie. Het is handel. De prijs van handel wordt bepaald door vraag en aanbod. Zolang er wordt afgenomen, zal de prijs niet dalen. De oplossing moet niet bij Inno worden gezocht, maar bij de afnemers.
 
Het is zo simpel om van het hele gedoe van cross tier af te komen, gewoon niet af nemen.
Maakt niet uit of het nu 1:16 of 16:1 is.
Spelers die het aanbieden en het word niet afgenomen genezen vanzelf om er achter te komen dat het niks helpt.
Ik hoef nooit cross aan te bieden en neem het zeker ook niet af terwijl ik van alles meer dan voldoende heb.
Het is een spel van de lange adem en als je te weinig T1 hebt moet je er gewoon meer fabrieken neer zetten.
En niet gaan zeuren dat je ruimte tekort hebt dan ga je maar provincies veroveren om ruimte te creëren.
Sparen kan ook helpen desnoods met je betovering of koop ze van je muntoverschot.
Spelers die cross aanbieden willen gewoon te snel of zijn gewoon lui om te profiteren van een ander die er weer intrapt.
Inno gaat op dit gebied het spel echt niet aanpassen maar met z'n allen kunnen we er wel voor zorgen dat wie cross aanbied er weinig plezier aan zal beleven.
Of kom anders naar onze BS die niet aan cross doet. Niemand die zeurt over tekorten en toch groeit als kool.
 

DeletedUser2349

Guest
Verder zie ik geen enkel probleem in mekaar helpen.
Absoluut mee eens, maar er zijn meerdere mogelijkheden om elkaar te helpen. Scheve handel en cross-tier zou daarin een uitzondering moeten zijn en niet de belangrijkste manier van helpen. Als cross-tier hulp jouw belangrijkste manier van helpen is stimuleer je die personen om daarmee door te blijven gaan.
Zolang er wordt afgenomen, zal de prijs niet dalen. De oplossing moet niet bij Inno worden gezocht, maar bij de afnemers.
En zolang jij één van de afnemers bent wordt dit probleem er niet kleiner op @Ingrid88.

Zeker op het moment dat je bezig bent fabrieken te maxen ontstaat er een onbalans in je productie. Soms produceer je meer T1, soms meer T2 en soms meer T3.
Onbalans in de productie los je op door extra fabrieken te bouwen en/of productie-spreuken te gebruiken.

... het is met name belangrijk dat je er plezier in hebt. En met deze hetze verpest je je eigen plezier in het spel.
Door scheve handel en cross-tier wordt het spelplezier van veel spelers verpest. Dus als de afnemers stoppen met het accepteren van oneerlijke handel kunnen we al een heel eind komen om het spelplezier te behouden.

Overigens gebruikte ik jou als voorbeeld @Ingrid88, jij bent zo'n lieve / aardige / vriendelijke speler met een gul hart. Maar op die manier stimuleer je wel (onbedoeld of onbewust) die spelers om door te blijven gaan met oneerlijke handel. Probeer andere manieren te vinden om die spelers te helpen om hun stad in balans te houden.
 
@Ingrid88 : *applaus*

Verder is niet dit alleen een topic waarin heel aanmatigende teksten worden gespuid, ik vind het ook een non-discussie. Het is handel. De prijs van handel wordt bepaald door vraag en aanbod. Zolang er wordt afgenomen, zal de prijs niet dalen. De oplossing moet niet bij Inno worden gezocht, maar bij de afnemers.

Het is gestuurde vraag en aanbod, en daar zit hem nu net de clue in.
Haal alle sterren weg, dan krijg je pas echt vraag en aanbod

ps ik ben totaal VOOR het weghalen val alle die sterretjes, en gewoon op alles een 1:16 limiet en laat ons als spelers maar bepalen wat de martkprijs is.
 
Bovenaan