• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handel: Stop met Woekerhandel

DeletedUser286

Guest
Neen, daar ben ik geen voorstander van. Ook mij zijn de oneerlijke handelsaanbiedingen een doorn in het oog. Ik plaats ze niet, en ik neem ze niet af, maar zo af en toe maken we dankbaar gebruik van de mogelijkheid om kleinere spelers in de broederschap een duwke in de rug te geven (daarmee is de gehele broederschap gebaat). Het komt nu nauwelijks meer voor, maar zeker in het begin hielpen grote spelers kleinere spelers om vooruit te komen. Wat mij betreft blijft de mogelijkheid bestaan.

Toch zou ik het bijzonder fijn vinden als er een mogelijkheid was om oneerlijke handel weg te filteren. Waarschijnlijk zou iedereen zo'n filter aanzetten en dit werkt zeer ontmoedigend voor handelaars die er een slaatje uit proberen te slaan.

Wat scheve handel betreft: als dat niet klopt, moet het gewoon rechtgezet worden.

Ook in het dagelijks leven worden we aan alle kanten beduveld en afgezet. Het is een van de vele, vele, vele makken van het vermaledijde kapitalistische systeem. Maar laat ik geen politieke discussie starten.

Maar zo'n filter moet er komen!

Precies: een filter, net zoals je kunt selecteren op aangeboden of gevraagde goederen. Die woekerhandel bederft voor veel, met name de al langer spelende spelers het handelplezier. Veel buren van mij zetten ook makkelijk crosstier op in een verhouding van 1 op 1. Moet toch mogelijk zijn zo'n filter te ontwikkelen?
 

DeletedUser

Guest
Precies: een filter, net zoals je kunt selecteren op aangeboden of gevraagde goederen. Die woekerhandel bederft voor veel, met name de al langer spelende spelers het handelplezier. Veel buren van mij zetten ook makkelijk crosstier op in een verhouding van 1 op 1. Moet toch mogelijk zijn zo'n filter te ontwikkelen?

Zo;n filter ontwikkelen is niet het probleem, ik heb daar al bijna 2 jaar gelden geleden een suggestie voor gedaan.
Zie: Selectieknop voor sterren-handel

Maar helaas dit is het antwoord van Innogames:
Selectieknop voor sterren-handel

M.a.w. InnoGames is niet van plan hier iets aan te doen, en ondertusssen loopt het de spuigaten uit :(
 

DeletedUser2037

Guest
Wij hadden een regel binnen de BS dat je tot een bepaald aantal punten scheve handel er op mocht zetten.
Dit was puur om de boel op te starten voor deze spelers.
Volgens mij was het tot 10.000 ptn (mag) scheef en daarna normaal doen op de markt.
Op deze manier kan je de kleintjes nog wat helpen om op te bouwen en leren wat ze wel en niet moeten verbouwen.
 
Wij hadden een regel binnen de BS dat je tot een bepaald aantal punten scheve handel er op mocht zetten.
Dit was puur om de boel op te starten voor deze spelers.
Volgens mij was het tot 10.000 ptn (mag) scheef en daarna normaal doen op de markt.
Op deze manier kan je de kleintjes nog wat helpen om op te bouwen en leren wat ze wel en niet moeten verbouwen.

Tijdens een BSA zetten we vaak ook scheve handel op de markt om te zorgen dat er altijd goederen aanwezig zijn voor de opdrachten. dit zijn dan vaak 100vs200. handel zodat die niet steeds van de markt af wordt gehaald.

Had een tijd geleden wel een leuke aanvaring daardoor met een speler.
Ik kreeg een boze mail of ik het leuk vond in de mark zo te verpesten en misbruik te maken van andere hun onwetendheid om er zelf beter van te worden.

Toen maar even uitgelegd dat er een event was genaamd BSA en dat er opdrachten waren die om een 100 goederen per keer vroegen,
Dat die oneerlijk op de markt staan omdat ze anders niet meer op de markt staan voor spelers die ze nodig hebben en dat die paar honderd goederen op een wekelijkse miljoenenproductie echt geen zoden aan de dijk zetten.

Kreeg daarna netjes een excuus.:D

Ik heb ook een hekel aan cross en rommel handel, maar tijdens dit soort events hoort het er nu eenmaal bij omdat het handelssysteem niet toestaat dat een speler slechts een deel van een aanbieding kan pakken, en kleine aanbiedingen als sneeuw voor de zon van de markt worden geplukt.

Er zijn dus wel wat meer redenen te bedenken waarbij woekerhandel acceptabel is op de markt.

Maar normaal gezien heb ik er ook een hekel aan.
 
Ik ben nog maar kort met handel in tier 5 bezig, maar dat is een feest. Ik produceer inkt.
Er is iemand in het handelsgebouw die zelf fluweel produceert, alle fluweel probeert op te kopen met 3 sterren aanbiedingen en de fluweel dan weer met 1 sterren aanbiedingen verkoopt. Lekker sociaal :(
Ik vrees dat het moeilijk zal zijn om aan fluweel te komen als dit zo doorgaat, maar ik stop liever met Elvenar dan dat ik ooit handel drijf met die persoon.
 
Ik ben nog maar kort met handel in tier 5 bezig, maar dat is een feest. Ik produceer inkt.
Er is iemand in het handelsgebouw die zelf fluweel produceert, alle fluweel probeert op te kopen met 3 sterren aanbiedingen en de fluweel dan weer met 1 sterren aanbiedingen verkoopt. Lekker sociaal :(
Ik vrees dat het moeilijk zal zijn om aan fluweel te komen als dit zo doorgaat, maar ik stop liever met Elvenar dan dat ik ooit handel drijf met die persoon.

Ik weet precies wie je bedoeld lol.
Gewoon de vraag op de markt zetten, hoewel het niet snel gaat zijn er gelukkig genoeg vriendelijke spelers die je goederen oppakken.
 

DeletedUser1294

Guest
Ik ben nog maar kort met handel in tier 5 bezig, maar dat is een feest. Ik produceer inkt.
Er is iemand in het handelsgebouw die zelf fluweel produceert, alle fluweel probeert op te kopen met 3 sterren aanbiedingen en de fluweel dan weer met 1 sterren aanbiedingen verkoopt. Lekker sociaal :(
Ik vrees dat het moeilijk zal zijn om aan fluweel te komen als dit zo doorgaat, maar ik stop liever met Elvenar dan dat ik ooit handel drijf met die persoon.
Ik weet wie je bedoelt en zo zijn er meer..
Ik heb een lijst van dit soort spelers en die hebben van mij allemaal een boycot. Helaas blijkt hun handel lucratief, anders was het al lang geleden gestopt.
Ik ben in de gelukkige positie dat ik fluweel produceer, maar met maansteen had ik in het begin ook problemen om aan sap te komen. Dezelfde spelers deden dit ook met t4. Het wordt pas beter als meer spelers in t4, t5 en straks t6 kunnen handelen.

Het duurt misschien even, maar als je zelf eerlijk blijft plaatsen, wordt jouw handel gewoon opgepakt.
 
Zulke mensen zullen er inderdaad altijd blijven en ik verwacht bij hen ook geen verandering.
Ik snap alleen de mensen niet die op dergelijke handel ingaan en er dus aan meewerken.
Ik heb geen lijst aangelegd, maar ik weet heel goed wie ik moet boycotten. En ik ga nu ook heel goed opletten op spelers die 3 sterren handel plaatsen. Dan controleer ik vanaf nu of ze niet ook 1 sterrenhandel plaatsen want dan klopt er iets niet.
Bedankt voor jullie reacties. Dat laat me ook weer even heel goed zien dat er gelukkig ook mensen zijn die op een normale manier bezig zijn.
 

DeletedUser3722

Guest
ps ik ben totaal VOOR het weghalen val alle die sterretjes, en gewoon op alles een 1:16 limiet en laat ons als spelers maar bepalen wat de martkprijs is.

Hier kan ik me totaal in vinden. Iedereen in deze tread heeft een bepaalde mening wat wel en niet geaccepteerd is. Maar de vraag- en aanbodmarkt bepaald wat wel en niet kan. Zo ook in RL.
Ik ben er heel simpel in. Ik pak aanbiedingen op wat ik nodig heb en verhandel wat ik teveel heb, zelfs als dat cross tier is.
Ik zet alleen 2* handel op de markt. Met iets betere verhoudingen dan de 1:4:16.

Maar persoonlijk denk ik dat we niet zouden moeten vallen over degene die aan scheve handel (dit is al discutabel wat scheef is, marktplaats staat er vol mee :p) doen, maar op een betere filter methode.
Op de app heb je de filter zonder kosten. Voordeel daarvan is dat alles wat 3 en 2 sterren is, als eerste zichtbaar is.
Op de PC is de filter alleen voor de BS zichtbaar en dat is jammer. Meer pagina's.

Echter vind ik het allemaal niet zo'n probleem. Selecteer wat ik nodig heb, staat het erbij voor een handel die ik acceptabel vind, pak ik dit. En anders plaats ik het zelf.
 

DeletedUser2349

Guest
Op de PC is de filter alleen voor de BS zichtbaar en dat is jammer. Meer pagina's.
Dat is ook volledig afhankelijk van de afspraken binnen de BS. Als BS kan je bepalen dat alleen 100% eerlijke handel is toegestaan; dus alleen 1:1 binnen dezelfde grondstoffengroep.
Maar die knoppen, hoe geweldig of hoe slecht ze ook zijn, filteren niet de cross-tier weg.
 

DeletedUser2186

Guest
Heb het zelfde probleem aanbod handel 0 of 1, en ik speel op 6 verschillende werelden.
Dit zie je niet alleen hier ook in andere games,mmo... jammer eerlijkheid is ver te zoeken in een spel net zoals in het echte leven.
Er zou een mogelijkheid moeten zijn dat je alleen handel doet met je guild (broederschap) hoe je het ook noemt.
Enkel met je broederschap handelen kan Svorge. Wel alleen op computer, niet op mobiel. Je hoeft enkel het vakje aan te klikken linksboven. Groetjes, Titina
 
Hier kan ik me totaal in vinden. Iedereen in deze tread heeft een bepaalde mening wat wel en niet geaccepteerd is. Maar de vraag- en aanbodmarkt bepaald wat wel en niet kan. Zo ook in RL.
Ik ben er heel simpel in. Ik pak aanbiedingen op wat ik nodig heb en verhandel wat ik teveel heb, zelfs als dat cross tier is.
Ik zet alleen 2* handel op de markt. Met iets betere verhoudingen dan de 1:4:16.

Maar persoonlijk denk ik dat we niet zouden moeten vallen over degene die aan scheve handel (dit is al discutabel wat scheef is, marktplaats staat er vol mee :p) doen, maar op een betere filter methode.
Op de app heb je de filter zonder kosten. Voordeel daarvan is dat alles wat 3 en 2 sterren is, als eerste zichtbaar is.
Op de PC is de filter alleen voor de BS zichtbaar en dat is jammer. Meer pagina's.

Echter vind ik het allemaal niet zo'n probleem. Selecteer wat ik nodig heb, staat het erbij voor een handel die ik acceptabel vind, pak ik dit. En anders plaats ik het zelf.

een 3 ster crosstier is zelden "eerlijk",
Om eerlijk te zijn hoort de verhouding ongeveer 1:2:4 te zijn. en die 1 :4 daarvan is maar net toegestaan in het spel omdat je anders teveel "afwijkt" van wat het spel eerlijk vind.

Als je het vrij zou geven zou de verhouding ongeveer op 1:2:4 uitkomen. omdat mensen dan zelf moeten nadenken.
 

DeletedUser3722

Guest
een 3 ster crosstier is zelden "eerlijk",
Om eerlijk te zijn hoort de verhouding ongeveer 1:2:4 te zijn. en die 1 :4 daarvan is maar net toegestaan in het spel omdat je anders teveel "afwijkt" van wat het spel eerlijk vind.

Als je het vrij zou geven zou de verhouding ongeveer op 1:2:4 uitkomen. omdat mensen dan zelf moeten nadenken.

Daar kan ik me ook in vinden. Verhouding 1:4:16 is nogal overdreven. Vandaar dat ik daar ook niet aan mee doe, maar mocht ik de gs nodig hebben, pak ik ze wel op van de handel. Alles met grotere afwijking of kosten van de groothandelaar negeer ik.

Persoonlijk ben ik groot voorstander van als mensen zelf moeten nadenken :) En idd zou er dan een meer eerlijke marktwerking gaan plaatsvinden.
Zolang de handelaar aangeeft wat eerlijk is of niet, wordt dit opgevolgd.

Zelf gebruik 1:3 voor crosshandel. Ik handel alleen tussen T2-T1 en T3-T2, maar ik ben echt wel de enige in mijn omgeving.

Dat is ook volledig afhankelijk van de afspraken binnen de BS. Als BS kan je bepalen dat alleen 100% eerlijke handel is toegestaan; dus alleen 1:1 binnen dezelfde grondstoffengroep.
Maar die knoppen, hoe geweldig of hoe slecht ze ook zijn, filteren niet de cross-tier weg.

Mee eens over de knoppen. Ze zijn handig, maar niet geweldig. Maar geen reden om over te vallen.
Wat 100% eerlijke handel is, vind ik discutabel. 1:1 binnen dezelfde tier ben ik mee eens.
Maar ik heb zelf geen moeite met crosstier handel. Zolang dit binnen een bepaalde norm blijft. Alleen is dan altijd de vraag wat is de norm? Dat zal ieder voor zich bepalen.
Handelaar geeft 1:4:16 als eerlijk en meeste spelers zullen dit klakkeloos volgen.
Crazy Wizard geeft 1:2:4 aan, daar kan ik me ook beter in vinden, maar zolang spelers om mij heen die norm niet handhaven, zal ik ook mijn eigen plan trekken.
Zouden we binnen de BS bepalen dat we met die normen gaan werken, dan zouden spelers om ons heen de aanbiedingen sneller oppakken en profiteren zij, niet wij.
 
Heb niet alles gelezen, maar ik zal maar eens een eerder benoemde oplossing plaatsen:
Geef ons de optie om een bepaald aantal sterren weer teven. Zo hoeven we ons nooit meer te storen aan die spelers die willens en wetens scheve handel plaatsen voor eigen gewin.
 

DeletedUser1294

Guest
Heb niet alles gelezen, maar ik zal maar eens een eerder benoemde oplossing plaatsen:
Geef ons de optie om een bepaald aantal sterren weer teven. Zo hoeven we ons nooit meer te storen aan die spelers die willens en wetens scheve handel plaatsen voor eigen gewin.

Het aantal sterren geeft niet aan wat eerlijk is, tenzij je dit als eerlijk bestempelt
Knipsel.PNG


en dit als oneerlijk
Knipsel1.PNG


Laat de sterren liever weg en laat spelers zelf bepalen of ze het eerlijk vinden dat ze een week t1-produktie willen ruilen voor een paar uurtjes t3
 
Bovenaan