• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gevechten: tip voor vechten (elfen)

Mooi gedaan! Hoop dat je inmiddels die mensenvariant ook al hebt, zeer benieuwd!
Hoor het graag! MVG, Mhulb

er is inderdaad al een topic voor mensen.
Het mensenleger licht mij niet zo heel goed, de verplicht aanvallende speelstijl past niet echt bij mijn eigen defensive speelstijl. ook zijn de verliezen relatief hoog vergeleken met de elven.
Op dit moment loopt mijn onderzoeksboom bij de mensen voor op de provincie gevechten, hierdoor krijg ik ook niet een goed beeld hoe je bepaalde troepen kan verslaan bij een overwicht aan vijanden. daardoor kan ik ook geen goede guide schrijven.

Anderen zullen je daarbij beter moeten kunnen helpen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Een voorproefje van een edelsteenprovincie van ring 14:

R14-2.JPG

Dit is een makkie voor 5 x 46 granieten golems.

R14-1.JPG

Maar deze moet je wel onderhandelen.

ik heb 5 van de 8 moeten onderhandelen, meer dan 100K goederen weg.
 

DeletedUser472

Guest
wat das wel echt heel veel wordt het later echt zo veel is dit je verste ring
 

DeletedUser

Guest
wat das wel echt heel veel wordt het later echt zo veel is dit je verste ring
Dit is de eerste provincie van ring 14 die ik bereik. En dit is toch niet zo veel meer als in ring 13. Met een beter terrein had ik wel een paar gevechten meer kunnen proberen. Die met 1 cerberus en een paar andere er bij kan je soms nog wel doen door 1 of 2 treanten tegenover de cerberus te zetten, tenminste als de cerberus recht vooruit kan. Enkel als er 2 cerberussen staan kan je echt niet winnen. Dan knallen de boogschutters je treanten af en de cerberussen hebben geen moeite met granieten golems.
 
Ikzelf zit op 235 provincies en heb enkel mijn arbeidershut uitgebreid. nog 1 stadsuitbreiding te onderzoeken de andere 17 moeten met gevechten worden behaald.

Tenzij je goederen bedoeld?
 

DeletedUser580

Guest
Ik verwees inderdaad naar de goederen prijs voor het onderhandelen... Ik betaal volgens mij nu gemiddeld 1/3e deel van die prijzen. Moet er niet aan denken, dat het zo duur wordt. (met mijn huidige stadsontwikkeling) Kun je ook na gaan, hoeveel hij er heeft. (en wil je zo ver zijn, moet je volgens mij wel redelijk wat geld erin stoppen, wanneer ik kijk naar mijn eigen activiteit)
 

DeletedUser

Guest
Ik zit aan 283 provincies. Als de verkenner nog een paar uren te gaan heeft, koop ik die wel af met diamanten. Kwestie van de verkenner geen halve dag werkloos te laten staan. Zoveel kost dat niet . Ik kom maanden toe met 1 dosis van 14.000 diamanten voor 80 euro.
Met ongeveer 50% vechten en 50% onderhandelen is het nog net te doen met de goederen.
Maar voor diegenen die persé alles willen onderhandelen wordt dit moeilijk uiteraard.
 

DeletedUser580

Guest
Mja, vechten is niet echt fijn vind ik, dus de onderhandelen knop weet ik prima te vinden. Maar ik heb vandaag toch ook wel inderdaad 5 van de 8 gevochten. (heb toch genoeg bijlvechters over op dit moment... Want terwijl ik onderhandelde, stond mijn kazerne vrijwel non-stop eenheden te produceren)
 

DeletedUser580

Guest
Het automatische vechten vind ik waardeloos. Wanneer ik door handmatig te vechten 1 van de 5 eenheden compleet zou verliezen, en dus 4 van de 5 eenheden als nieuw behoud, verlies ik het gehele gevecht op automatisch...
 

DeletedUser

Guest
Manueel vechten lijkt een gedoe in het begin, maar eens je een aantal gevechten gedaan hebt krijg je dat wel onder de knie.
Daarnet heb ik 7 van de 8 gevechten gewonnen in een edelsteenprovincie van ring 14. Dankzij Tovenares 3 uiteraard.
 

DeletedUser

Guest
tot welke ring kan je nu komen met lv 19 stadhuis

Dat hangt er van af hoeveel niet-bonus provincies je open laat. Ring 15 kost nu 7500K bij mij, dus als ik wil kan ik nog 1 of 2 provincies van ring 15 pakken. Maar ik heb nog een hoop bonusprovincies van ring 13 en 14 te gaan, dus ik denk dat ik ring 15 toch maar ga laten voor het volgende hoofdstuk.
 

DeletedUser1083

Guest
Mijn eigen ervaringen. mijn ervaringen berusten op het constant ver voorlopen met mijn provincies op de combat map.

Gevecht vs Onderhandelen
Ik vecht enkel provincies waarbij er niet teveel verschillende units zijn en waarbij mijn aanvalsunits complementair zijn aan elkaar
Gevechten met 3 soorten units(van verschillende typen aanval) verdeeld over 4-5-6-7 units zijn standaard afkoop voor mij.
voorbeeld 1:
Tegenstander Bandieten + dodenbezweerders: hier maak ik gebruik van een combinatie van tovenaressen en golem II, golem II kan de dodenbezweerders aan terwijl de tovenaressen de bandieten uitschakelen.
Voorbeeld 2:
Tegenstanders Cerburus en Steenlingen/golem: treant is goed tegen cerberus, steenlingen zijn goed tegen treants. afstandsunits tovenaressen zijn goed tegen steenlingen/golem maar worden opgegeten door de cerberussen. Deze koop ik dus af.


Boogschutter/Bandiet:
een lichte afstandsunit
Early Game: Boogschutter (II), positioneer ze zo dat jij de eerste bent die schiet laat de tegenstander eerst komen.
Mid/End Game: Golem II en Tovenares, in een map met enkel boogschutters en of steenlingen/golems gebruik je puur tovenares. verdeel je aanvallen over de verschillende units. zodra een unit is geraakt en je deze elke ronde opnieuw raakt ben je compleet immuun tegen hun aanvallen. de tegenstander sterft niet snel, maar sterven doen ze wel of het nu 100 of 1500 bandieten zijn.
Worden bandieten gecombineerd met 1 grotere of 2 kleine units dieven, dan kan je een combinatie van golems en tovenaressen gebruiken. doel is zo snel mogelijk met de golems de dieven af te maken, daarna kan je leuk immuun de bandieten afknallen.

Cerburus:
een lichte aanvals unit met een enorm loopvermogen, zwak in schade maar zijn bijna immuun voor lichte afstandsunits
Early Game: Zwaardvechter. deze units vaak gecombineerd met dieven, in dat geval laat de cerberussen eerst op je afkomen, zet evt de unit die in 1 keer geraakt kan worden opzij. sla in de volgende beurt erop toe.
Mid/End Game: Treant(II), deze krachtige units zijn zeer resistent tegen lichte aanvallen. ook hier laat de units op je afkomen en sla dan hard toe. op deze manier voorkom je dat je treanten worden overweldigd door troepen van de tegenstander.
Combineer treant met tovenares en ze worden immuun voor lichte aanvallen. zorg er wel voor dat je tovenaressen veilig staan. positie 1 tovenares en daarne je treanten verplaatsen zodat zij achter hun staat is zeer bruikbaar tegen gevechten met 2 hele grote sterke lichte melee units tegenover je. MAAK GEBRUIK VAN TERREIN!

Ork:
een lichte aanvals unit met een hoge aanval maar een zeer zwakke gezondheid
Early Game: Boogschutter / Zwaardvechter, laat de orken op je afkomen en val aan met je zwaardvechters shiet vanuit de tweede lijn met je boogschutters. zolang je als eerste aanvalt is het goed units hebben een zeer lage hoeveelheid levens en vallen met bosjes
Mid/End Game: Treant(II) (zie cerberus)

Ridder:
een zware aanvals unit die zeer sterk is tegen lichte aanvalsunits
Early Game: Boogschutter, maak gebruik van terrein, dans om obstakels heen omhem van een afstand neer te schieten, HOUD REKENING DEZE UNIT HEEFT AAN RANGE VAN 2!!!), is er geen terein om omheen te dansen, koop het gevecht dan af.
Mid/End Game: Golems II en tovenares., gebruik je tovenares om de schade op je golems onder controle te houden terwijl je golems de ridders afslachten.

TREANT(II):
een zware aanvalsunit zie practisch immuun is tegen lichte aanval
Early Game: Boogschutter, maak gebruik van terrein, dans om obstakels heen omhem van een afstand neer te schieten, is er geen terrein aanwezig om met je tovenaressen omheen te dansen, koop het gevecht dan af.
Mid/End Game: Tovenares(II). met een loopvermogen van 4 is de tovenares de betere keuze het is makkelijker buiten bereik te blijven, ook is 1 enkele klap door hun demotiverende aanval niet meteen het einde van je unit.
Maak ook hier weer gebruik van het terrein, is er geen terrein aanwezig om met je tovenaressen omheen te dansen, koop het gevecht dan af.

Swamp Monster:
een zware aanvalsunit baby variant van de treant
Early Game: Boogschutter (zie treant)
Mid/End Game: Tovenares (zie treant)

Steenling:
een zware afstandsunit sterk tegen zware aanvalsunits
Early Game: Zwaardvechter/boogschutter/ afkopen: zeer sterke hoeveelheid levens, in kleine aantallen goed van een afstand neer te schieten, of met zwaarddansers neer te slaan. maar al snel lopen de verliezen op bij iets grotere units die niet in 1 beurt neegaan.
Mid/End Game: Tovenares, zodra je tovenares de steenling met her ontmoedigingsvirus heeft besmet zijn ze immuun voor hun aanvallen.
wanneer gecombineerd met een enkele lichte unit kan je Golem II toevoegen om deze snel neer te slaan, maar verwacht alle niet tovenaressen te verliezen.

Golem(II):
een zware afstandsunit sterk tegen zware aanvalsunits en heel veel levenspunten, met extra verdediging en aanval tegen lichte afstandsunits
Early Game: Zwaardvechter/ afkopen: (zie steenling)
Mid/End Game: Tovenares (zie steenling)

Kannonier:
een zware afstandsunit zeer traag, die alles op het veld kan raken, schade zeer wisselvallig van niet veel tot enorme schade. hij kan zomaar een hele unit in 1 keer uitschakelen als hij raak schiet. verdedigend bijna imuun tegen lichte afstandseenheden, en doen extreme schade tegen zware eenheden
Early Game: Zwaardvechter/afkopen: rennen als een dolle om ze zo snel mogelijk uit te schakelen, als kannoniers gecombineerd zijn met andere units afkopen.
Mid/End Game: Tovenares (zie steenling)

Dodenbezweerder:
Een unit tovenaars die niet veel schade doen maar wel met hun aanval de volgende schade versterken
Early Game: Zwaardvechter / afkopen (zie kannonier)
Mid/End Game: Golem II: Snel afmaken die hap, bij 3 of meer units dodenbezweerders gecombineerd met andere units afkopen.
Golem II is in staat om2 grote units met dodenbezweerder in 2-3 beurten af te maken.
Gebruik itt andere adviezen geen treants, die worden tot pulp gepureerd doordat zij steeds buiten bereik van de treanten dansen


een mensenvariant komt over een maand of 2, als ik daar voldoende ervaring heb opgedaan (zit nu nog in hoofdstuk II)
Hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Ik wil nog een toevoeging doen voor de ontbrekende unit De dief.
De dief is een lichte eenheid die eenvoudig door de treant wordt neergehaald. Bij de Treant II is zelfs bijna altijd de schade 0.
 

DeletedUser

Guest
1 soort gevechten blijft vrijwel onmogelijk: meerdere lichte eenheden in combinatie met afstandeenheden.
Treanten worden meteen afgeknald door de afstandseenheden. En tovenaressen zijn ook niet aangewezen als je niet alles kan verdoven.
-
Meerdere lichte + zware eenheden is ook erg moeilijk. Het kan lukken met Treanten. Maar je lijdt wel zware verliezen als je met treanten een veel grotere troep treanten moet aanpakken.
 
1 soort gevechten blijft vrijwel onmogelijk: meerdere lichte eenheden in combinatie met afstandeenheden.

dat soort gevechten doe ik met golems en dan 1 of 2 priesteressen. tenminste als er tussen de melee geen honden zijn, als het wel honden dan eerst alle damage focussen op de hond. Bij te veel honden kan ook zwaarddanseres ipv golem het doen, ten minste als je troepengrootte groot genoeg is tov vijandelijke troepen. Als al die zaken niet kunnen, dan pas ga ik afkopen :)
 
Bovenaan