• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gevechten: tip voor vechten (elfen)

Tovenaressen zijn idd een soort van wonderunits, nu met de laatste upgrade naar tovenares III zijn het echte monsters geworden.

1 a 2 lichte eenheden icm afstandseenheden zijn daardoor wel mogelijk geworden. (muv cerberus)
Je focussed daarbij eerst je tovenaressen op de 1 a 2 orcs/dieven ect. tot deze behoorlijk gedecimeerd zijn, daarna verdeel je lekker de schade, met 90% / 180% immuniteit en de ruim 100hp die ze tegenwoordig hebben gaat dat best wel goed.

Wel doe ik de eerste ronde vaak enkele keren (als ik schade van de afstandsunits kan vermijden in ronde 1) dit omdat de tovenaressen nogal volatiel zijn in hun schade en je zo de ideale 1ste ronde schade kan verkrijgen wat ook erg helpt.
 

DeletedUser580

Guest
Vind dat de onbalans tussen mens en elf in dat geval alleen maar is toegenomen. Priesters gebruik ik vrijwel nooit. (of ik kan gewoon niet vechten...)
 
Mensen zijn geweldig de eerste 3 chapters en veruit superieur aan de elven, dan slaat de balans om, bij chapter 5+ zijn de elven koning en de mensen schemiels.

Het zou kunnen dat als die feeen units straks worden vrijgegeven dan mensen weer beter of meer in balans zijn.
De Mage krijgt de kracht van de priester en voegt die toe aan de elven, als de darrenberijder (de andere unit zou meer defensief zijn) de kracht van de tovenares krijgt of een gedeelte ervan kan de balans gelijk komen of zelfs weer in het voordeel van mensen omslaan.

De kracht van de offensieve aanval van de priester is enkel effectief als je hiermee een leger in 1 keer kan decimeren.
tegen een overmacht is defensieve kracht/immuniteit vele malen sterker, en dat is waarom de elvenlegers koning zijn.

Het is nu dus even koffiedik kijken tot de nieuwe units eindelijk uitkomen, tot nu toe ook op beta niets gezien of gehoord helaas, dus voorlopig lekker wachten.
 

DeletedUser

Guest
In ring 15 is het nog wat meer:
R15A.JPG


2 gevechten gewonnen, 6 moeten onderhandelen. 250K goederen weg.
 
Ik vermoed dat we die feeenunits nu wel goed kunnen gebruiken, dubbele aanval per ronde of zoiets was aangekondigd.
Opent weer mogelijkheden om wat meer te knokken.

250K slik, dat is niet in 3 dagen terug te produceren. dan heb je maar iets meer als de helft, hoop dat je de volgende provincie meer kan oplossen door te vechten
 

DeletedUser

Guest
De volgende is een kristalprovincie van ring 14, dat moet nog lukken met de treanten.
 
De volgende is een kristalprovincie van ring 14, dat moet nog lukken met de treanten.

En natuurlijk zonder schade / verliezen. al valt dat tegenwoordig niet meer mee om provincies helemaal schadevrij door te komen. de sorceres (doe maar wat) combo is natuurlijk wel debiel goed.

Zeker die sorceres III is echt goed, dat ding doet nog goed schade ook en sterf niet eens makkelijk meer.
 

DeletedUser

Guest
Een first strike van 2000 orken of cerberussen is ook niet gezond voor treanten. Maar je wint wel.
 
Een duidelijke verandering in de gevechten waargenomen, ik wist dat ze het "combat" systeem gefixed hadden(de schade icoontjes), maar niet zo goed gerepareerd.
In het verleden kon er maar 1 speciale kracht actief zijn,

bv.

Oude situatie:

Einde laatste ronde: Tovenares II valt Ridder aan, power: 70% minder schade.
Nieuwe ronde: Golem valt Ridder aan, power: +10% schade ipv power: 70% minder schade
Ridder valt Golem aan 100% schade aan Golem. omdat de 70% schade reductie niet langer actief is.

Nieuwe Situatie:

Einde laatste ronde: Tovenares II valt Ridder aan, power: 70% minder schade
Nieuwe ronde: Golem valt Ridder aan, power: +10% schade
Ridder valt Golem aan 30% schade aan Golem.

Dus de tovenares III met haar 80% schade reductie die nu altijd werkt is ineens nog beter geworden. in het verleden werd haar kracht nog regelmatig overruled door units wiens initiatief hoger was dan die van de tegenstanders units.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ook de indruk dat de tegenstander nu slimmer vecht. Ze vallen nu niet meer automatisch de eenheid aan die het eerste aan de beurt is. Het trucje om een treant mee te nemen, zodat de cerberussen eerst de treant aanvallen werkt nu niet goed meer. Als de cerberussen in de eerste beurt ergens anders bij kunnen (golems of tovernaressen) dan ben je die kwijt.
 

DeletedUser

Guest
Een klein commentaartje op de "Knokbijbel"
Je kan best steeds vechten wanneer het kan. Want goederen kan je nog voor andere zaken gebruiken (vb inruilen voor kennispunten).
 

DeletedUser472

Guest
wowie crazy mooi gemaakt alleen gedaan zo ja heel mooi je hebt gewoon de uitleg van elfen tip en mensen tip gepakt en dan 20 keer zo beter echt mooi gemaakt zeker veel tijd ingestoken
 
Een klein commentaartje op de "Knokbijbel"
Je kan best steeds vechten wanneer het kan. Want goederen kan je nog voor andere zaken gebruiken (vb inruilen voor kennispunten).

definieer wat "kan" is,
Als je een gevecht kan winnen maar je verliest wel 4.5 troepm Golem III moet je dan vechten? het kan wel, maar zou toch opten voor afkopen.
Verliezen zie je niet hebt opgebouwd in de vorige gevechten maar wel geplanned waren kan je natuurlijk gebruiken om andere gevechten te winnen en zo goederen te besparen.

Btw, die knokbijbel... knap gemaakt zenne Crazy wizard! Chapeau! En bedankt!

Dank, zal nog heel wat werk te verzetten zijn, en zal hier en daar wat hulp nodig hebben om met voorbeelden te komen die ik niet zelf kan produceren.
Ben net terug van een dagje duitsland, zal nog wel iets doen vandaag, en de rest van de week gewoon werken dus zal nu iets langzamer gaan.
 

DeletedUser

Guest
definieer wat "kan" is,
Als je een gevecht kan winnen maar je verliest wel 4.5 troepm Golem III moet je dan vechten? het kan wel, maar zou toch opten voor afkopen.
Verliezen zie je niet hebt opgebouwd in de vorige gevechten maar wel geplanned waren kan je natuurlijk gebruiken om andere gevechten te winnen en zo goederen te besparen.

Zolang je 100% zeker bent dat je wint, kan je best steeds vechten. 4.5 troepen verliezen is te riskant. Dat is een dubbeltje op zijn kant.
Het gevecht verliezen, en dan alsnog onderhandelen, dat is verspilling.
 

DeletedUser1114

Guest
@ Crazy Wizard... Supermooi gemaakt je knokbijbel, heel fijn en handig... well done! Thnx :)
 

DeletedUser

Guest
Ha, dank voor het lijstje en de 'knokbijbel'. Deze informatie zocht ik nou net.
Op naar het slagveld :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan