• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gevechten: Meningen gezocht, Vechttactieken bij AI

DeletedUser66

Guest
even goed lezen, ze blijven dus WEL buiten bereik, mits je gebruik maakt van obstakels. golems zouden dit slechts soms kunnen, boogschutters altijd.

kortom ze worden pas bruikbaar, als het spelletje voorbij is.
Ik baal nu van alle kennispunten die ik erin gestopt heb, had mijn kristalfabrieken al top kunnen laten draaien, ga nu stad ombouwen tot een onderhandelstad, betaal wel gewoon alles af, veel eenvoudiger. vanaf nu alles in de productie!

btw op welke provincies hebben mensen het moeilijker tov de elven?

Boogschutters kunnen dat niet altijd aangezien ridders gewoon door een obstakel steken. Verder brengen golems veel meer schade toe aan ridders dan boogschutters ooit zullen kunnen.

Mensen hebben het veel moeilijker in elixer provincies, voor elfen is die provincie simpel te doen. Mensen hebben het dan weer makkelijker in staal provincies omdat cerberus de kannoniers vaak in 1 beurt kan bereiken.
 

DeletedUser

Guest
Geheel mee eens, Golems I zijn waardeloos en als elf kun je middenin het spel helemaal niet meer winnen, hoe je je best ook doet. Zeker qua Kosten/Baten is hier een totale onbalans in het vechten. Ridders zijn veel te sterk en de aantallen tegenstanders (in troepensterkte) zijn in de 5/6 provincies veel te hoog.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7

Guest
Hoe verder je komt, hoe moeilijker de mensen het gaan hebben, terwijl de elfen het nog redelijk lang makkelijk hebben. Dit komt o.a. doordat bepaalde troepen schade compleet kunnen negeren (tovenaressen trekken zich niets aan van boogschutters of andere lange-afstand en treanten worden nog niet eens gekieteld door lichte melee).
Ik zou zeggen, zodra elven Golem II krijgen zijn ze in een betere plaats dan mensen. Golem I is inderdaad compleet waardeloos, dat ben ik met je eens, maar Golem II is naar mijn mening echt een geschenk uit de hemel. Ik versla mijn staal-provincies altijd met 5 Golem II (wel eerst de mortieren neer halen, want die doen nog wel behoorlijk pijn).
 

DeletedUser

Guest
Ja, dat zal wel kloppen, maar ik hèb nog geen Golem II ;-) En dan is er echt geen bal aan. Er moet in de fase waarin ik zit, iets verfijnd worden in het vechtsysteem denk ik. De Golem I moet iets sterker worden, of de aantallen tegenstanders moeten wat naar beneden bijgesteld worden.
 

DeletedUser7

Guest
Golem I is denk ik het probleem. Ik geloof dat ik hem zelf maar 1 keer heb gebruikt (om te zien wat ie kon) en daarna nooit weer :p
Misschien als de schade die hij doet iets minder willekeurig zou zijn, dat ie dan bruikbaarder is.
 
Boogschutters kunnen dat niet altijd aangezien ridders gewoon door een obstakel steken. Verder brengen golems veel meer schade toe aan ridders dan boogschutters ooit zullen kunnen.

Mensen hebben het veel moeilijker in elixer provincies, voor elfen is die provincie simpel te doen. Mensen hebben het dan weer makkelijker in staal provincies omdat cerberus de kannoniers vaak in 1 beurt kan bereiken.

Ten eerste toon ik gewoon duidelijk aan door keiharde cijfers te gebruiken dat de golem I waardeloze troep is., hij doet gemiddels veel minder schade, zijn max schade is marginaal beter dan de boogschuttera, naar zijn minimumschade is de helft van dat van de boogschutters, Daarnaast geef ik duidelijk aan dat de mensen een tactisch voordeel hebben met oa de paladijn(reach2) en cerberus.(distance)

Kan je aangeven wat de taktische voordelen zijn van de elf units.
misschien de tovenares tov de altijd veilig staande priester? maar het zou toch te gek zijn dat enkel de allerlaatste unit die je einde game krijgt de elven speelbaar maakt.

hiebij een plaatsje dat ik voor iemand gemaakt heb uit en andere topic
OFMo6AG.jpg

hier kan je zien dat het houden van 4 vakjes ruimte tussen jou en de ridder geen enkel probleem is, je kan desnoods voor hem vooruit lopen en hem dan veilig van een afstandje neerschieten. de golem kan dit ook maar alleen als de afstand precies goed is, als de paladijn 1 vakje van het obstakel blijft(net als de boogschutter doet tegen de paladijn) dan kan de golem hem dus niet bereiken.

Kan je aub via een aantal voorbeelden hoe jij de elixer provincies aanpakt? heb er nog een hoop openstaan, maar krijg deze zonder verliezen niet voor elkaar, daarintegen zijn kristalprovincies kaasje. die hebben alleen melee unit, dus bult treanten neerzetten en afwachten hoe ze naar hun dood lopen, evt aangevuld met wat bookschutters(weer is afstand belangrijk kunnen dus niet door golems worden vervangen) om wat "voorschade"
echter doet de paladijn precies hetzelfde in die provincies en zols nog iets beter door huntactish voordeel tov treanten.

wacht met smart op je reactie.
 

DeletedUser66

Guest
Na 9 maanden als mens op beta kan ik je vertellen dat de priester weinig tot niets toevoegt. Die staan zeker niet altijd veilig aangezien die maar 1 vakje kunnen bewegen. De schade die ze toebrengen is te negeren, en de vloek van 40% extra schade in de volgende beurt is een stuk minder dan de 70% minder schade vloek van de tovenares. Beide zijn als laatste aan de beurt omdat ze het laagste initiatief hebben van alle units. Gebruik je treant II, of golem II, val dan nooit de tegenstander aan die door een tovenares vervloekt is, omdat die dan de vloek opheffen met hun eigen vloek, dit geldt ook voor cerberus en paladijnen.

Elfen hebben geen tactisch voordeel, alleen in sommige provincies, mensen weer in andere.

Wat kom je tegen in elixer provincies? Steenlingen,dodenbezweerders,golem II, treant/treant II. Allemaal units waar mensen een hekel aan hebben omdat alleen cerberus II een bonus heeft tegen zware afstand, en zowel de steenling, als de golem een grote bonus hebben tegen zware melee. Tel daar de vloek van de dodenbezweerders bij op, en je krijgt een aardige slachtpartij.

Dan de elfen in die provincie. Elfen hebben de tovenares, die door haar vloek 100% verdediging heeft tegen golem II, en steenlingen. Ik gebruik altijd golem II / tovenaressen in die provincie, succes gegarandeerd. Tot je golem II hebt, zou je die kunnen vervangen door zwaarddanser II, die hebben toch 20% bonus tegen zware afstand, en de tovenares zorgt ervoor dat ze weinig schade aanrichten met haar vloek.
 
ok bedankt,

Helaas heb ik nog ver van de tovenaressen verwijderd, dus voorlopig blijven het nachtmerrie provincies.
De eerste aanval van een tovenares valt nog wel,mee, maar de tweede is einde unit door de bonus erbovenop.

2 units tovenaressen kosten me toch al gouw 2-3 troepen zwaarddancers. ik wacht dus nog wel ff
 

DeletedUser66

Guest
Mensen hebben hetzelfde probleem als elfen. Een paladijn wordt pas echt goed na de upgrade naar paladijn II, cerberus ook. Ik heb dus vooral in het begin meer onderhandeld, zeker omdat het toen nog relatief goedkoop was.
 

DeletedUser

Guest
even goed lezen, ze blijven dus WEL buiten bereik, mits je gebruik maakt van obstakels. golems zouden dit slechts soms kunnen, boogschutters altijd.

kortom ze worden pas bruikbaar, als het spelletje voorbij is.
Ik baal nu van alle kennispunten die ik erin gestopt heb, had mijn kristalfabrieken al top kunnen laten draaien, ga nu stad ombouwen tot een onderhandelstad, betaal wel gewoon alles af, veel eenvoudiger. vanaf nu alles in de productie!

btw op welke provincies hebben mensen het moeilijker tov de elven?

Je moet nu geen domme dingen doen. Je kan beter blijven golems en treanten opsparen. Dan promoveren die zonder kost allemaal naar Treant II en Golem II.
Met 5 x 28 golem II pak ik zonder problemen een staalprovincie van ring 9. Enkel opletten dat je in de eerste beurt niet in het bereik van een ridder gaat staan. En je kan die eigenlijk overal gebruiken waar er GEEN lichte melee staat, want daartegen moeten ze het afleggen. (Maar als er enkel afstandseenheden staan, dan zijn tovenaressen II wel beter)

Mensen hebben het in elk geval moeilijker in kristalprovincies. Treanten zijn beter dan Paladijnen.
 

DeletedUser39

Guest
Mensen ik heb eventjes een vraag!!

Ik stond met mijn treant II van 11 tegenover een orc van 208 (deze had ik al 1x geraakt met een andere treant II)
Toen deze orc mijn treant aanviel deed deze over 600 schade!! en daar was al 70% schade van af gegaan!!

Hoe kan hij zoveel schade hebben aangericht tegen mijn treant?? De orcs van 50 man meer doen nog niet eens zoveel schade!!!
 
Mensen ik heb eventjes een vraag!!

Ik stond met mijn treant II van 11 tegenover een orc van 208 (deze had ik al 1x geraakt met een andere treant II)
Toen deze orc mijn treant aanviel deed deze over 600 schade!! en daar was al 70% schade van af gegaan!!

Hoe kan hij zoveel schade hebben aangericht tegen mijn treant?? De orcs van 50 man meer doen nog niet eens zoveel schade!!!

dacht dat de maximum schade van een orc 13 was (relatief sterk, geen levenspunten)
208*13 = 2704 schade maximaal 30 procent daarvan is 811.

Het kan dus erger.
 

DeletedUser447

Guest
veel goede raad zit er tussen
ik vocht ook veel automatisch. maar ik ga het nu ook handmatig proberen.
 

DeletedUser39

Guest
dacht dat de maximum schade van een orc 13 was (relatief sterk, geen levenspunten)
208*13 = 2704 schade maximaal 30 procent daarvan is 811.

Het kan dus erger.
Okey dan heb ik fout gerekend ik had de maximum schade lager staan *_*
 

DeletedUser895

Guest
Het spijt me om dit te moeten melden, maar ik ben het er helemaal mee eens dat elven qua gevechten zwaar ver**** zijn.
Met een elven-leger ben je hopeloos in het nadeel bij veruit de meeste confrontaties.
Iedere confrontatie met kanonniers + ridders is onmogelijk te winnen omdat je niet eens in de buurt van de kanonniers kunt komen en geen enkele eenheid hebt die qua range-attack in de buurt komt en geen enkele eenheid die de schade kan weerstaan. De golem kan schade doen, maar is al lang en breed uitgeschakeld voordat hij in range komt.
Elven hebben ook geen serieuze eenheid die het tegen ridders op kunnen nemen. Hun afstandsaanval waardoor ze altijd schade doen tegen melee-eenheden zonder dat het terugslaan in het spel komt is een zware overkill. De boogschuttersII doen maar zulke beperkte schade dat het nauwelijks telt.
De overmacht van de eenheden aan de andere kant van 3:1 helpt ook niet echt. Al helemaal niet omdat die eenheden dan vaak ook nog eens van een hoger niveau zijn (bv 7 treanten van mij, aan de andere kant 2 groepen van 5 treanten II.

Nog even daargelaten dat ik persoonlijk van mening ben dat het terrein in zeker 70% van de gevechten zwaar in het nadeel van de speler is. In ieder geval in mijn ervaring.

Ik kan alleen de houtprovincies en soms de kristalprovincies met enige moeite veroveren dmv gevechten. De andere provincies zijn zo belachelijk onhaalbaar dat ik de moeite niet eens meer neem. Het kost 3-4 dagen waarin de kazerne 20 -24 uur per dag moet draaien om in max 1 uur al je troepen kwijt te raken om 1 provincie te veroveren.
Het zal best wel dat de elven goede eenheden krijgen, maar ik begin nu net aan niveau 4 (wijsheid en wonderen) en alles wat ik tot nu toe aan eenheden in het veld kan brengen (groepen van 84 of 7 treanten of 14 golems) heeft geen schijn van kans.
Ik heb een hele week besteed aan het bouwen van een enorme troepenmacht om daarmee diverse combo's te kunnen maken tegen bepaalde tegenstanders. Meestal is er geen goede combo te vinden waarmee je een serieuze kans maakt. In 3 uurtjes was ik door alle eenheden heen. De verhouding in productietijd en de mate waarin ze worden afgeslacht is buitenproportioneel.

Het investeren van kennispunten in de kazerne, troepenuitbreiding en eenheden is echt een sof geweest. Die had ik achteraf gezien graag anders besteed. En dat kan dan niet eens, want op een gegeven moment moet je ze onderzoeken om verder te kunnen. Driewerf zonde van de tijd en moeite. Iedereen die met elven speelt doet er veel beter aan te investeren in grondstoffen en voorraden en alles te onderhandelen. Dat gaat veel sneller en is uiteindelijk ook nog eens veel goedkoper. En levert geen frustraties op.
 
Dit was ook mijn idee,

Echter als je dadelijk Treant II vrijspeeld doe je de cristalprovincies met je ogen dicht.
Zodra de tovenares erbij komt heb je de mogelijkheid alle mappen met puur golems/bandieten met de ogen dicht te winnen.
Zodra Golem II vrijgespeeld word, worden mappen met dodenbezweerders en ridders makkelijker.

ook wil ik nog wel eens een unit of 1 a 2 opofferen om die ene unit te slopen waardoor het een pure range, tover of lichte melee map wordt.

Alle mappen met grote combinatie's van troepen blijven erg lastig / onmogelijk voor elk leger

In de early game zijn de mensen legers king, de elven kunnen nog niet hun schoenen likken, echter late game lijkt het voordeel juist naar de elven te kantelen.
De eleven hebben heel veel units met x% umminuty tegen aanval y, veel sterker dan de mensen, daarbovenop geeft de tovenares nog meer immuniteit waardoor veel units "immortal" worden.

De mensen hebben een unit die de schade vergroot, maar immortal troops is iets wat zij nooit bereiken.

Mijn mensenleger is nog niet zover dat de lategame vrijgespeeld is, maar hier lijkt het wel erg op dat zij in die fase weer erg in het nadeel zijn.
 

DeletedUser

Guest
Je moet geduld hebben. Met Golem II heb ik geen probleem met staalprovincies van ring 9. En daar krioelt het van de ridders.
En de granieten golem wordt nog beter, maar zo ver zit ik nog niet.
 

DeletedUser895

Guest
Wat dus betekent dat ik maar moet wachten totdat ik de golemII eindelijk heb?
Als ik het tot aan die tijd zonder vechten moet doen dan is het na die tijd in mijn ogen niet meer de moeite waard.
 
Wat ik heb gedaan, is gewoon uitzingen en afkopen, ondertussen tot aan de treanted promotie treanten gebouwd, en daarna tot de promotie golem II golems gebouwd, nadat ik wat tovenaressen tussendoor had gebouwd.

zodra ik golem II kreeg(had er 2700 ondertussen) er 1700 verloren maar ook meteen 10!! provincies vrijgespeeld.

Tot die tijd ging afkopen van gevechten prima, mijn stad is erop gebouwd, maar in die fase werd het afkopen even te duur, 10 provincies wegbeuken is het dan nog steeds waard.
Nu koop ik nog steeds het meeste af, maar de units beuken nog steeds diverse gevechten weg, dit scheelt al gouw 3-5k tier 3 goederen op een provincie. en is het wel waard.
 

DeletedUser68

Guest
mijn tip zo zijn doe het heel rustig met je provincie,s
Op dit moment wacht tot je bij de wonder gebouw bent en dan veel provincies pakken
Het wachten is het op dat moment echt wel waard geweest om dat je ruine stenen krijgt en voor die tijd weg gooit
 
Bovenaan