• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gevechten: Meningen gezocht, Vechttactieken bij AI

DeletedUser47

Guest
Ik was lekker wat confrontaties aan het doen en opeens vroeg ik me af wat zouden de tactieken zijn van andere spelers? Misschien is al die informatie ook handig voor nieuwere spelers die nog niet goed weten wat een goede manier is om dit aan te pakken

Vaak speel ik met een compositie van 3 boogschutters en 2 zwaarddansers, tenzij de tegenstand zodanig anders is dat ik met meet boogschutters of zwaarddansers speel.

Als ik het gevecht begin dan kijk ik naar de range van de vijanden en probeer ik in ieder geval mijn zwaarddansers zodanig te plaatsen dat de vijandelijke korte afstands units ze nog niet kunnen raken, met mijn boogschutters doe ik vaak hetzelfde tenzij ik ze kan schieten en ze me nog niet kunnen raken.

Wat betreft de keuze wie ik ga raken, vaak kijk ik naar enige bonussen om te bepalen welke soort unit ik aanval maar verder probeer ik elke vijandelijke unit zo laag mogelijk te krijgen om ze vervolgens allemaal in 1 keer uit te schakelen, wat hier handig aan is is zodra ze mijn zwaarddansers aanvallen(waar ze eigenlijk altijd opafgaan) en ze hebben nog maar 3-4 units over dan kunnen mijn zwaarddansers in de tegenaanval hun kapot maken. Dan kan ik me op mijn beurt weer focussen op andere vijanden.

Ik vroeg me nu dus af hoe vechten jullie en welke tactieken gebruiken jullie tegen de AI ?

Mvg, Wsids
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser39

Guest
Ik gebruik vaak 2 zwaarddansers en 3 boogschutters. Dit is in mijn ogen denk ik niet vrij effectief aangezien ik al een aantal keren totaal ben kapot gemaakt door de AI. Wellicht gewoon bad luck voor mij, maar de troepen bij ijzerprovincies zijn ook niet erg makkelijk te verslaan.

Bij andere provincies zijn troepen aanzienlijk zwakker tegen deze opstelling. Daar win ik veel gemakkelijker als bij de ijzerprovincies.
Wellicht iemand een goede tactiek tegen de eenheden in ijzerprovincies? Zou handig zijn aangezien ik daar een boost op heb ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik gebruik altijd 3 zwaarddansers en 2 boogschutters werkt prima :D
zeker in het begino_O
 

DeletedUser

Guest
Ik gebruik altijd 3 zwaarddansers en 2 boogschutters werkt prima :D
zeker in het begino_O

Dit deed ik ook meestal, alleen dan bijlstrijders en kruisboogschutters, ligt ook aan de tegenstander, nu ook cerberus erbij :)
 

DeletedUser39

Guest
Ik gebruik altijd 3 zwaarddansers en 2 boogschutters werkt prima :D
zeker in het begino_O
Klopt dit deed ik ook, maar voor mij werkte 2 zwaard en 3 boog net iets beter vond ik. Hiermee verloor ik max zo'n 20 mannetjes mee telkens terwijl ik er 28 tegelijk kon produceren! :)
 

DeletedUser

Guest
ik goi er van alles tegenaan lol en verlies altijd hahah
 

DeletedUser127

Guest
3 Zwaard dansers 2 boog meestal, anders 2 zw 3 boog, ligt er een beetje aan tegen wat je vecht, blijf zelf meestal de eerste ronde staan, heb ik meestal het initiatief als eerste aanval ( behalve tegen Cerberus ) die lopen te ver
 

DeletedUser47

Guest
3 Zwaard dansers 2 boog meestal, anders 2 zw 3 boog, ligt er een beetje aan tegen wat je vecht, blijf zelf meestal de eerste ronde staan, heb ik meestal het initiatief als eerste aanval ( behalve tegen Cerberus ) die lopen te ver

Aangezien jij wat hoger in de ranglijst staat neem ik aan dat je toegang heb tot (bijna) alle troepen, zijn deze niet goed genoeg om te kunnen tippen aan de zwaard dansers/boog ?
 

DeletedUser127

Guest
Heb nog niets unlocked verder hehe, de Treant unlock is nog 2 onderzoeks tabs weg, dus kan er nog niets over zeggen eigenlijk, maar tot nu toe gaat het redelijk, kost wel een hoop zwaarddansers per gevecht, maar is het waard
 

DeletedUser39

Guest
Nou ik ben even naar de wiki gegaan om te kijken naar de waardes van de Treant...
Check maar voor jezelf, als je die hebt zijn problemen de wereld uit denk ik zo. Volgens mij is deze eenheid echt zeer sterk!! en bij de mensen moet ik toegeven dat het dan best tegenvalt.
 

DeletedUser127

Guest
Nou ik ben even naar de wiki gegaan om te kijken naar de waardes van de Treant...
Check maar voor jezelf, als je die hebt zijn problemen de wereld uit denk ik zo. Volgens mij is deze eenheid echt zeer sterk!! en bij de mensen moet ik toegeven dat het dan best tegenvalt.

De mensen krijgen die Paladijnen, en Cerberus, die paladijnen hebben 2 range, en cerberus verre loop afstand, denk dat de balans redelijk gelijk is, je moet het alleen strategisch anders spelen met beide volken
 

DeletedUser

Guest
Nou ik ben even naar de wiki gegaan om te kijken naar de waardes van de Treant...
Check maar voor jezelf, als je die hebt zijn problemen de wereld uit denk ik zo. Volgens mij is deze eenheid echt zeer sterk!! en bij de mensen moet ik toegeven dat het dan best tegenvalt.

heb spijt van me treant lol je krijg er 5 per ploeg en ze zijn zo dood lekker vechten met die mele dingen gaat beter
 

DeletedUser39

Guest
Oke lowl... blijkbaar werkt het allemaal net iets anders dan ik had gedacht...
Lig ik hier voor niks te rekenen haha
 

DeletedUser127

Guest
Aangezien jij wat hoger in de ranglijst staat neem ik aan dat je toegang heb tot (bijna) alle troepen, zijn deze niet goed genoeg om te kunnen tippen aan de zwaard dansers/boog ?

Ik ben nu de volgende generatie vijanden tegen gekomen, en die kan je echt niet verslaan met Zwaarddansers en Bogen, het is onmogelijk, dus je moet wel de nieuwere generatie troepen hebben, vecht met 60 zwaarddansers tegen een Ent II ( 9 stuks ) mol niets, hun counter sloopt er 14 van mij, de aanval zelf sloopt m'n hele zwaarddansers leger in 1 klap, dusjah, even wachten dan maar met de volgende generatie tot ik Treants heb
 

DeletedUser7

Guest
als er alleen ents zijn kun je ze verslaan met boogschutters. Je kunt er rondjes omheen lopen en ze aanvallen terwijl de ents niet bij jouw boogschutters kunnen komen.
 

DeletedUser127

Guest
Kan wel maar dan moet je echt een open vechtplek hebben, en geen 3 groepen tegen je maar 2, anders sluiten ze je in, had het al geprobeerd :p

De AI vecht vies :p

Dit is al niet te doen, ging bovenlangs, onderlangs, elke keer komen ze uiteindelijk op 2 plekjes van me af :

spoiler]
P7I2XWA.jpg

Als je met meer dan 1 gaat verlies je nog meer, dit is alles wat ik over heb haha, 3 keer geprobeerd, toen kwam ik erachter dat je het witte vlaggetje kan gebruiken om op te geven ... Tja je leert elke dag iets nieuws he :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser39

Guest
Ik moet het zelf ook nog proberen... ik verlies nog echt de gehele tijd troepen omdat ik veel automatisch vecht namelijk haha
Ben te lui om zelf zo aan te vallen... mis na dinsdag als mijn zomervakantie begint dat ik wat meer tijd heb
 

DeletedUser66

Guest
Eerst het moerasmonster aanvallen aangezien die veel zwakker zijn dan Treant II, daarna kun je op veilige afstand Treant II doden.
 
Bovenaan