• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gebouwen: huurlingenkamp en oefenterrein; onmisbaar of niet?

DeletedUser3722

Guest
Ja, duidelijk. Dat doet dus blijkbaar elke speler. Ik vecht dus ook altijd handmatig, en heb geen verstand van automatisch vechten. sorry...

Ik doe beide, maar vind dat bij automatisch vechten ik meer verliezen heb dan bij handmatig.
Als ik alleen al kijk welke stappen bij handmatig aangegeven worden, dan kan ik me wel iets bedenken bij het algoritme van automatisch vechten.
En dat vind ik dan weer zonde van de troepen.
Dus als het terrein zichtbaar zou zijn, zou dat bij zowel handmatig als automatisch vechten voordeel kunnen opleveren.
 
Handmatig is prima te doen voor een paar provincies.
20-30 provincies 6 ronden handmatig dat trek ik niet hoor.

Er is 1 toernooi waar ik ronde 5-6 een aantal gevechten semi-handmatig doe omdat dat echt veel troepen scheelt en echt heel makkelijk is.
Het zijn dan wel specifieke troepencombinaties waarvan ik weet dat handmatig heel veel opleverd.

En omdat ik in die 2 ronden ook wat meer tijd te besteden heb.
 
Dat snap ik nou nog steeds niet

Afhankelijk van het terrein, zet je je troepen anders in of besluit je niet op de automaat te vechten maar manueel.
Er zijn een aantal terreinvormen waar de AI niet mee kan omgaan, dan verlies je op de automaat een makkelijk gevecht met Golems/Orkstrategen tegen bandieten. iets wat manueel je niet eens wilt lukken tenzij je express niet aanvalt.

Als je die dus kan herkennen voor je een gevecht ingaat kan je ze vermijden.
 

DeletedUser3012

Guest
Afhankelijk van het terrein, zet je je troepen anders in of besluit je niet op de automaat te vechten maar manueel.
Er zijn een aantal terreinvormen waar de AI niet mee kan omgaan, dan verlies je op de automaat een makkelijk gevecht met Golems/Orkstrategen tegen bandieten. iets wat manueel je niet eens wilt lukken tenzij je express niet aanvalt.

Als je die dus kan herkennen voor je een gevecht ingaat kan je ze vermijden.
owja, maar ik kijk dan dus gewoon. Heb ik dus niet nodig. g'woon efkes spieken met een boogschutter...
Of een orkstrateeg. Dan kijk ik voor ik vecht, en heb ik een exact beeld van het terrein, en hoe de eenheden daarin opgesteld staan. Daarna kan ik echt gaan vechten. Maar ik neem dan ook alle tijd hè.
 

DeletedUser3722

Guest
Handmatig is prima te doen voor een paar provincies.
20-30 provincies 6 ronden handmatig dat trek ik niet hoor.

Er is 1 toernooi waar ik ronde 5-6 een aantal gevechten semi-handmatig doe omdat dat echt veel troepen scheelt en echt heel makkelijk is.
Het zijn dan wel specifieke troepencombinaties waarvan ik weet dat handmatig heel veel opleverd.

En omdat ik in die 2 ronden ook wat meer tijd te besteden heb.

Snap ik helemaal. Heb momenteel rond de 14-18 provincies per toernooisoort.
Alles handmatig doen, vind ik al vervelend worden. Dan koop ik soms gewoon af omdat ik geen zin meer heb.
Maar omdat ik me ook erger aan het teveel verlies aan troepen, probeer ik een mix te vinden tussen handmatig en automatisch.
Misschien dat semi-automatisch dan ook wel iets voor mij is.
Zal het eens uittesten.

Dat snap ik nou nog steeds niet
Exact wat Crazy wizard zegt.
Soms wordt je zwaar belemmerd door het terrein. Als je dit vooraf weet, kun je een andere combinatie van troepen neerzetten of een andere opstelling.
De volgorde waarop je je troepen selecteert voor vechten bepaalt de plaats van hun opstelling.
Deze opstelling is belangrijk om gevaarlijke troepen direct uit te kunnen schakelen.
Als deze vast komen te zitten achter een rij boomstammen heb je al meer verliezen dan noodzakelijk.

Als voorbeeld:
alleen orkstrategen als tegenstander.
Jij zet treant/ork generaal in.
Als deze vast zitten achter een rij boomstammen. Dan worden ze op hun gemak af geslacht.
Als je dit vooraf weet, dan maak je een andere keuze.

tweede voorbeeld:
Als je 1 boogschutter meebrengt om een magische eenheid uit te schakelen, wil je ook het voordeel van de eerste slag hebben.
De opstelling moet daarom goed zijn, zodat je deze ineens kunt elimineren. Als deze vastzit achter een obstakel, verlies je het voordeel ervan. En zul je hogere verliezen hebben.
 
owja, maar ik kijk dan dus gewoon. Heb ik dus niet nodig. g'woon efkes spieken met een boogschutter...
Of een orkstrateeg. Dan kijk ik voor ik vecht, en heb ik een exact beeld van het terrein, en hoe de eenheden daarin opgesteld staan. Daarna kan ik echt gaan vechten. Maar ik neem dan ook alle tijd hè.

Dat levert best veel verliezen op als je tegenstander een mistloper is.
En ook heel veel tijd, met 5 of 6 provincies is dat nog wel te doen, maar met 15-20-30 grote aantallen niet echt

stel dat het kijken 30 seconden duurt en je doet 30 provincies. dan duurt alleen het kijken al 30*4*30=3600 seconden oftewel 1 uur.
En dan heb je dus nog niets gedaan, alleen maar gekeken.

Een quickvieuw kost je 1 seconden, oftewel 2 minuten.
 

DeletedUser1031

Guest
Heb hier weer veel bijgeleerd bedankt hoor ! ;)
Zelf ben ik al een redelijke goede amazone :)en vecht ook altijd manueel geeft veel minder verliezen ! Echt waar !!
Jammer genoeg zijn er veel leden die het nut niet zien van de toernooien , is altijd een strijd om ze te laten meedoen , diepe zucht
En levert toch aardig wat op en het hoort ook bij het spel , mijn mening !!!

Warme groetjes van Rozenelfje
 

DeletedUser234

Guest
Iedere bs is anders en dat is goed, want iedereen is anders en dan kan iedereen een bs zoeken die bij hem/haar past.

Gewoon op zoek gaan naar een bs die jouw mening deelt
En levert toch aardig wat op en het hoort ook bij het spel , mijn mening !!!

En dan maak je in de bs waar je nu zit plek voor een speler die net als de rest, niet het nut zien van toernooien.

Gelijkgezinden zoeken is makkelijker en leuker dan steeds elkaar moeten overtuigen van elkaars mening terwijl je het gewoon anders ziet.
 
Heb hier weer veel bijgeleerd bedankt hoor ! ;)
Zelf ben ik al een redelijke goede amazone :)en vecht ook altijd manueel geeft veel minder verliezen ! Echt waar !!
Jammer genoeg zijn er veel leden die het nut niet zien van de toernooien , is altijd een strijd om ze te laten meedoen , diepe zucht
En levert toch aardig wat op en het hoort ook bij het spel , mijn mening !!!

Warme groetjes van Rozenelfje

Toernooi is idd meer dan lucratief.
Dankzij de relekwieen blijft je magische academie blijft er lekker door werken, je spreuken worden aangevuld, je runen worden mooi aangevuld, kapotte rune scherven wanneer je ze nodig hebt. en dan nog eens de bakken met kennispunten.

En als het meezit als toetje nog eens rankingpunten en/of blauwdrukken.
 

DeletedUser1031

Guest
Zo waar , dit is men eerste bs nog altijd, ben hier nu al 3 jaar en een klets ;)

Heb ondertussen al 4 AM zien komen en gaan, en nu is het struikelblok dus de toernooien:(
En zoals je zegt CW er zijn zoveel voordelen aan , iedereen vult graag zijn torens , maar daar staat toch echt iets tegenover
En in een spel speel je toch alles samen, ook de minder leuke dingen .
Is als de toer van Frankrijk rijden, maar de bergen niet wil doen, kan echt niet dus hahahaha
Er zijn gelukkig veel leden het helemaal eens , zou me anders als een muiter op de Bounty voelen ;)

Wens jullie nog een fijne avond en bedankt voor het opbeurend mailtje van jou Billy 77 en Crazy Wizard
Liefs van Rozenelfje
 

DeletedUser3722

Guest
Zo waar , dit is men eerste bs nog altijd, ben hier nu al 3 jaar en een klets ;)

Heb ondertussen al 4 AM zien komen en gaan, en nu is het struikelblok dus de toernooien:(
En zoals je zegt CW er zijn zoveel voordelen aan , iedereen vult graag zijn torens , maar daar staat toch echt iets tegenover
En in een spel speel je toch alles samen, ook de minder leuke dingen .
Is als de toer van Frankrijk rijden, maar de bergen niet wil doen, kan echt niet dus hahahaha
Er zijn gelukkig veel leden het helemaal eens , zou me anders als een muiter op de Bounty voelen ;)

Wens jullie nog een fijne avond en bedankt voor het opbeurend mailtje van jou Billy 77 en Crazy Wizard
Liefs van Rozenelfje

Ik ben het met Billy eens dat een bs met gelijksgezinden beter werkt.
Wij zijn ooit opgestapt uit een bs omdat we niet van meeliften houden.
Uiteraard mag iedereen het spel spelen zoals ze willen :)
Maar als ik me daar aan frustreer, is het tijd voor verandering.

Zelf hou ik van toernooien en de bijbehorende beloningen. Die zorgen voor uitdaging en een snellere groei.
Als ik alleen zou moeten wachten tot mijn arbeiders klaar zijn, zou ik me dood vervelen en een ander spel zoeken.
En top dat je weer bijgeleerd hebt. Ik leer ook steeds veel bij op het forum.
Zelfs al is de visie van spelers anders dan van mij, dan nog is dit een leerpuntje.
 
Bovenaan