• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gebouwen: huurlingenkamp en oefenterrein; onmisbaar of niet?

DeletedUser274

Guest
Zit me al een tijdje af te vragen of ik het huurlingenkamp en oefenterrein wel zal laten staan.
Provincies onderhandel ik, en in toernooien vecht ik alles automatisch met de eenheden uit het eerste tabblad (kazerne).
(of is dat laatste echt heel erg zonde, en kan ik beter ook eenheden uit het 2e en 3e tabblad gebruiken?...)

Heeft het verwijderen van het huurlingenkamp en oefenterrein nog andere consequenties dan alleen het niet meer kunnen trainen van deze eenheden?

Hoop dat iemand hierin kan adviseren:) Thanx!
 

DeletedUser2114

Guest
De eenheden van de normale kazerne heb je eerder 3 sterren en zijn in het begin daarom beter, maar als je in latere hoofdstukken ook de onderzoeken voor promoties van huurlingen en oefenterreintroepen kunt onderzoeken, worden die echt wel goed bruikbaar, omdat sommige eenheden bijvoorbeeld van verder kunnen schieten. De details ken ik niet precies, omdat ik zelf ook weinig vecht, maar in het begin zijn de kazernetroepen idd het best en later worden de andere ook beter. Andere consequenties dan alleen het niet kunnen trainen van die eenheden zijn er zover ik weet niet, je kunt het oefenterrein en huurlingenkamp altijd weer terugbouwen.
 

DeletedUser1888

Guest
Ik zit in het hoofdstuk 'Elementalen', ik heb nooit het Oefenterrein en het Huurlingenkamp gebouwd en heb mij vooralsnog prima kunnen redden.
Als je je in dit spel meer richt op goederenproductie dan strijd, kun je deze gebouwen makkelijk missen.
Als je ze afbreekt, zul je wat punten verliezen, maar met het neerzetten van een ander gebouw dat je beter kunt gebruiken, verdien je ze wel weer terug.
 

DeletedUser1294

Guest
Zo zie je maar dat ieder zijn eigen spel speelt o_O
Ik ben een enorm fan van de bloesemtovenaar en de jager uit het huurlingenkamp.
De bloesemtovenaar heeft een groot bereik en kan bij vele tegenstanders net buiten bereik blijven. De jager kan één stap meer zetten dan de boogschutter en heeft daarmee vaak het voordeel van de eerste klap.

Uiteindelijk moet je zelf kiezen wat bij jouw spel past.
 
Zit me al een tijdje af te vragen of ik het huurlingenkamp en oefenterrein wel zal laten staan.
Provincies onderhandel ik, en in toernooien vecht ik alles automatisch met de eenheden uit het eerste tabblad (kazerne).
(of is dat laatste echt heel erg zonde, en kan ik beter ook eenheden uit het 2e en 3e tabblad gebruiken?...)

Heeft het verwijderen van het huurlingenkamp en oefenterrein nog andere consequenties dan alleen het niet meer kunnen trainen van deze eenheden?

Hoop dat iemand hierin kan adviseren:) Thanx!

Het hangt helemaal afvan wat voor ras je hebt gekozen en in welk hoofdstuk je zit, daarbij wil ik opmerken dat het oefenterrein een basis nadeel heeft.
Ook hebben 3 ster eenheden een speciale kracht die niet te onderschatten valt, dit maakt ze soms nog vele male sterker.
-defensie verlagende aanvallen zijn door de manier waarop inno rekent vaak vele malen sterker dan je zou verwachten.
Het beste van de 2 extra gebouwen is dat ze in staat zijn de zwakheden van je basistroepen de camoufleren door kopie varianten van het andere ras te gebruiken (zo is bv de bloesemmagier een kopie variant van de priester)

Kazerne:

De kazerne heeft alle basistroepen, deze troepen krijgen als eerste hun promoties (sterren) en zijn daardoor voor lange tijd vele malen sterker dan hun evenknie uit het huurlingenkamp en het oefenterrein.
Daarnaast is het eerste wonder dat troepenproductie verbeterd Naalden van de Storm uit hoofdstuk 4. hoe meer levels deze heeft hoe sneller je kazerne troepen produceert. het is een "numbers game" soms kan je beter een mindere kazerne eenheid gebruiken omdat je die veel sneller kan herproduceren.

Huurlingenkamp:

Het Huurlingenkamp speel je vrij in het feeen hoofdstuk en brengt een aantal eenheden, pas in het boselvenhoofdstuk speel je de vliegende academie vrij, vergelijkbaar naalden van de storm verbeterd die de productie van het huurlingenkamp. pas na dit hoofdstuk kan je de productie op dezelfde snelheid brengen als je kazerne.

Eenheden:
Darrenberijder:
Een leuke eenheid en een leuk alternatief voor de barbaar en zwaardvechter vanaf Giftige Darrenberijder (Einde Amuni hoofdstuk). is vooral sterk in gevechten waar je veel lichte afstandseenheden tegen krijgt. voordat je de 3ster variant vrijspeelt is het een leuke niche unit

Jager:
Een zeer sterke eenheid zijn loopvermogen van 4 zorgt ervoor dat die altijd die 1ne vervelende magier kan uitschakelen voor die gevaarlijk wordt voor je andere eenheden. Als elf heb je een beperkt plezier van deze eenheid het is erg leuk om deze eenheden te combineren met boogschutters maar kan de boogschutter niet vervangen (speciale aanval van boogschutter is te goed) voor de mens is dit de ideale vervanger van hun kruisboogschutter vooral als de 3ster variant beschikbaar komt en hij een vergelijkbare speciale kracht krijgt met de kruisboogschutter. daarvoor zou ik hem vooral mixen.

Valloriaanse Wachter:
En variant van de menselijke paladijn, onderschat niet de kracht van afstandsaanvallen. Een ideale eenheid voor een elf, zeker zodra de 3ster variant beschikbaar gaat komen in de toekomst. deze heeft -verdediging als kracht van wel 30%. waar de treant de mindere -aanval kracht heeft. dit maakt deze eenheid de perfecte vervanger. Voor mensen vervult deze eenheid een niche markt. en een leuke eenheid om te mixen met paladijnen.

Vadsige Kikker:
Kopie van de mortier, en als je ooit als mens hebt gespeelt weet je dat die eenheid om te huilen is, heel snel vergeten dus. nutteloos, gewoon niet inhuren dat ding, geloof me niet doen!

Bloessem magier (of liefkozend bloemenmeisje genoemd)
Een variant van de mensen hun priester, Als 1 ster is deze voor elven zeer bruikbaar maar erg kwetsbaar, als 2 ster is dit de sterkste magische eenheid.
Tovenaressen hebben als zwakheid dat ze altijd binnen schootsafstand moeten komen voor tegenstanders en daardoor erg kwetsbaar zijn, bloemenmeisjes kunnen je tegenstander heerlijk afknallen van een afstandje. als mens is dit een niche eenheid dat een leuke toevoeging is.

Conclusie: Huurlingenkamp is voornamelijk heel erg goed voor elvenspelers. maar ook mensen kunnen er in de toekomst veel plezier aan beleven.


Oefenterrein:

Het oefenterrein heeft 1 heel groot nadeel, het produceert enorm traag, pas bij de elementalen komt de productieversnellede overwinningsbronnen beschikbaar
Doordat men zo klaagde over gevechts onderzoeken heeft innogames gekozen om niet elk hoofdstuk een wapenkamer en oefenterrein, huurlingenkamp, kazerne upgrade te doen. als gevolg loopt de upgrade van het oefenterrein altijd 1 hoofdstuk achter op zowel de kazerne als het huurlingenkamp hierdoor is deze om het hoofdstuk tot wel 40%!!!!!! trager in eenhedenproductie. een enorm nadeel voor mensen die het meeste baat hebben bij dit gebouw.

Sommige eenheden vragen ipv voorraden om orken hierdoor heb je naast het oefenterrein ook nog eens wapenkamers nodig, de prijs per eenheid is echter ongeveer gelijk
Dus voorraden die het kost om orken te maken staat in verhouding met de directe prijs in voorraden voor de andere eenheden ze zijn dus niet duurder zoals velen denken

Eenheden:
Cerberus:
Een geweldige eenheid, bereikt ook al vroeg 3 sterren, echter zit de trage productie van deze eenheid (zie bovenstaande) de inzetbaarheid van deze eenheid enorm in de weg. Ik zelf gebruik deze alleen wat me andere eenheden geen optie meer zijn door de beperkte productie ben ik er zuinig op.

Dryade:
Voor elven niet bruikbaar hooguit icm met boogschutters. voor mensen een leuk alternatief voor de toch al niet al te sterke kruisboogschutter.

Ork Krijger: (kost orks ipv hamers)
Ork variant van de Treant met wel een goede speciale aanval bij 3 sterren. heeft echter hetzelfde probleem als de treant geen range en geen loopafstand je vangt dus altijd de eerste klap op en deelt nooit de eerste klap uit. dit zorgt voor extra veel verliezen. ook kunnen sommige eenheden altijd uit handen blijven van deze eenheid omdat ze steeds buiten loopafstand blijven en ze je krijgers simpelweg doodlachen van een afstandje.
De paladijn en Valloriaanse Wachter zijn hierdoor gewoon beter deze kunnen altijd de volgende ronde terugslaan omdat ze samen met hun range een afstand van 3 ipv 2 kunnen overbruggen.

Orc Strategist: (kost orks ipv hamers)
Dit de de reden waarom mensen dit gebouw willen hebben, hun mortier is gewoon de allerslechtste eenheid uit het spel. je gaat er bijna van huilen. dat ding kan bijna niets terwijl dit een variant is van de geweldige golem van de elven.
Voor elven een leuke niche eenheid voor wanneer deze 3 sterren krijgt in de toekomst, voor mensen echt een must have zelfs icm de waardeloze productiesnelheid. beter iets(strategist) dat wel iets kan dan veel dat niets(mortier) kan winnen zodra het tegen een overmacht vecht(toernooi & moeilijke wereldprovincies blijkbaar werkt mortier wel als een tierelier als jij de overmacht hebt)

Banshee:
De oude tovenares, heb er weinig ervaring mee maar de oude tovenares was geweldig in manuele gevechten. met zijn 4 move en 4 range kan die vrolijk over de map ronddartelen zonder zelf in gevaar te komen. 50% -verdediging is ook wel erg bruut. een hele mooie (support) eenheid op papier iig geval. helaas komt ook hier weer de vertraagde productietijden als probleem om de hoek kijken, bloemenmeisjes/priesters zijn niet zoveel minder goed in bijna elk scenario om de vertraagde productie voor lief te nemen. dus enkel leuk in de hoofdstukken waarbij de productie gelijk is. dit is ook de reden waarom ik er nog geen gebruik van heb gemaakt.

Conclusie: veruit de slechtse van de 3 eenheden productielocaties. echter voor mensen die graag toernooien toch een aanrader al is het maar voor de strategisten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben elf en heb veel voordeel aan de andere troepen.
Met name door het van verder weg kunnen schieten, wat zeker voordelig is als je veel obstakels hebt op het veld.
Het maakt niet veel uit hoe sterk de ander is als je voldoende kunt schieten voor ze bij je zijn.

Het werkt vooral goed als je combinaties gebruikt met de eigen troepen.
Een muurtje maken van zware melee van eigen troepen en daarachter dan bloesemtovenaars of kikkers.
Ook als ze nog licht zijn, richten ze aardig schade aan.
Of een cerberushond naar de abt en tovenaressen sturen.
Je kunt soms ook wel boogschutters gebruiken, maar sommige troepen zijn niet erg gevoelig voor boogschutters of schieten die gelijk af.
Dat is zeker als de gevechten meer ongelijk worden, een belangrijk punt.
Ik hoef heel lang geen goederen te gebruiken om af te kopen en heb wel de voordelen.
En bijkomend voordeel: als je van afstand kunt schieten/vechten, lijdt je veel minder verliezen.
Je kunt dus dezelfde troepen opnieuw gebruiken voor het volgende gevecht. Dat scheelt ook in hamers.

Slim leren vechten scheelt dus gewoon echt veel in productie en voortgang.
En bij elf geven de extra vechters je veel meer opties om af te stemmen.
 
Abracadabra voor mij. Ik zou wel meer met vechten willen doen maar snap er niet veel van. Doe veel automatisch en wat na 2x proberen niet lukt doe ik met goederen.

Wat zijn nu goede OW`s voor het vechten? Waar heb je wat aan als je het niet snapt maar toch wil proberen?
 
Abracadabra voor mij. Ik zou wel meer met vechten willen doen maar snap er niet veel van. Doe veel automatisch en wat na 2x proberen niet lukt doe ik met goederen.

Wat zijn nu goede OW`s voor het vechten? Waar heb je wat aan als je het niet snapt maar toch wil proberen?

mijn top3 als ik een keuze zou moeten maken.

Naalden van de Storm.
Deze zorgt dat je sneller troepen maakt in je kazerne zodat je er ook meer kan laten sterven tijdens het oefenen en verbeterd je (kruis)boogschutters.
2 vliegen in 1 klap met 1 wonder.

Vechtklooster/Heiligdom,
verbeterd het aantal hitpoints (je troepen sterven iets minder snel en elke overlevende troep help met terugslaan dus indirect verbeter deze ook je schade
De 2de kracht is ook voor iedereen bruikbaar die niet vecht, cultuur!

(mensen)Vliegende Academie:
Produceeerd gratis 1 van de beste troepen van de mensen (priesters) gratis en voor noppes en verbeterd de snelheid van je huurlingenkamp.

(elven) Heiligdom van de sluwe paddestoel:
Produceert gratis boogschutters de meest gebruikte elevenunit, en maakt je wapenkamers veel effectiever waardoor je daar minder ruimte aan kwijt bent om je productie 24/7 te krijgen/houden.
 
Laatst bewerkt:
Abracadabra voor mij. Ik zou wel meer met vechten willen doen maar snap er niet veel van.
Je kunt een heel eind komen zonder gevechts OWs, bovendien als je er niets van snapt en verkeerde troepen inzet, dan gaat een wonder niet veel uitrichten.

Als eerste, stop met gebruik van de "automatisch vechten" knop, daar leer je vrijwel niets van.
Ten tweede, lees over de 5 soorten eenheden, en hoe het werkt. Dat is het systeem welke soort eenheden goed zijn tegen bepaalde tegenstanders. Neem er de tijd voor, zeker zolang je het nog niet goed begrijpt, verkeerde keuzes in wat je naar het slagveld stuurt is heel erg dodelijk!
Tijdens het gevecht gebruik je dat systeem ook. Elke eenheid valt die tegenstander aan die hij goed aan kan.

Als de tegenstander aan zet is, kijk wie wat aanvalt. Kun je dat verklaren vanuit het systeem van de 5 groepen? Kijk ook naar hoeveel levens de aanval kost. Er zitten grote verschillen in. Als je kunt, verzwak je eerst de tegenstanders die veel levens kosten.

Wees niet bang dat je leven van je eenheden verliest, het enige wat telt is dat je 1 leven meer moet overhouden dan je tegenstander. Vaak zul je echter meer overhouden dan 1 leven (althans dat hoop ik!).
 
En als je eenmaal meer snapt van hoe er gevochten wordt, kun je ook de automatische vechtstand effectief gebruiken.
In elk geval voor de eenvoudige gevechten. Dat bespaart tijd.
Je kunt ook deels automatisch en deels handmatig vechten.
Er zijn video's waarin dat stapsgewijs uitgelegd wordt. Ook voor andere strategieën.
Ook geschikt voor beginners.
 

DeletedUser3012

Guest
Doe veel automatisch en wat na 2x proberen niet lukt doe ik met goederen.
Ja OF je zou handmatig kunnen vechten. Aangezien je eenheden bij automatisch vechten héél erg domme dingen doen. Golems gaan vlak naast orkkrijgers staan, tovenaressen gaan vrolijk binnen het bereik van boogschutters staan, en natuurlijk word er vaak het eerst aangevallen op de eenheden met een hogere verdediging tegen jouw vechtende eenheid. niet met een hogere aanval. En goede tip: Gevechten die automatisch niet kunnen, kunnen zonder eenhedenverlies (soms) gespeeld worden. Alleen bij bijvoorbeeld kristal zeg ik: hé, dat kan automatisch, maar dan moet ik natuurlijk wel eerst handmatig kijken waar de tovereenheid zich bevind, en misschien die eenheid ook eerst even handmatig uitschakelen, want wie weet valt mijn boogschutter of cerberus eerst de orkstrateeg aan. Je weet het maar nooit met dat automatische vechten...

Magicalbean
 
Ja OF je zou handmatig kunnen vechten. Aangezien je eenheden bij automatisch vechten héél erg domme dingen doen. Golems gaan vlak naast orkkrijgers staan, tovenaressen gaan vrolijk binnen het bereik van boogschutters staan, en natuurlijk word er vaak het eerst aangevallen op de eenheden met een hogere verdediging tegen jouw vechtende eenheid. niet met een hogere aanval. En goede tip: Gevechten die automatisch niet kunnen, kunnen zonder eenhedenverlies (soms) gespeeld worden. Alleen bij bijvoorbeeld kristal zeg ik: hé, dat kan automatisch, maar dan moet ik natuurlijk wel eerst handmatig kijken waar de tovereenheid zich bevind, en misschien die eenheid ook eerst even handmatig uitschakelen, want wie weet valt mijn boogschutter of cerberus eerst de orkstrateeg aan. Je weet het maar nooit met dat automatische vechten...

Magicalbean

Manueel vechten kost heel veel tijd, automatisch is klikkerdeklik klaar.
Dat maakt voor heel veel spelers heel veel uit. op mobiel kan je niet eens manueel vechten
 

DeletedUser2349

Guest
Wat zijn nu goede OW`s voor het vechten? Waar heb je wat aan als je het niet snapt maar toch wil proberen?
Oude Wonderen die een positief effect hebben bij het vechten:

- Vechtklooster of Heiligdom: alle troepen gaan langer mee
- Naalden v/d storm: versterkt de Lichte Lange Afstands eenheden (groen)
- Heldensmederij: versterkt de Zware Melee eenheden (rood)
- Drakenabdij: versterkt de Magische eenheden (paars)
- Tempel der Padden: versterkt de Lange afstands eenheden (geel)
- Overwinningsbronnen: versterkt de lichte melee eenheden (blauw)

Oude Wonderen die een positief effect hebben bij het trainen:

- Naalden v/d storm: verhoogt trainingsnelheid kazerne
- Dwergenbolwerk: verhoogt trainingomvang & produceert Lichte Melee (blauw) v/d kazerne
- Heiligdom v/d sluwe paddestoel: verhoogt trainingomvang & produceert Lichte Lange Afstand (groen) v/d kazerne
- Vliegende academie: verhoogt trainingsnelheid huurlingenkamp & produceert Magische eenheden (paars) v/d kazerne
- Tempel der Padden: produceert Lange Afstand (geel) v/d kazerne
- Overwinningsbronnen: verhoogt trainingsnelheid oefenterrein
- Piramide van Loutering: produceert Zware Melee (rood) v/d kazerne

NB Alle OW hebben altijd twee of drie voordelen, de voordelen die niets met vechten en/of trainen van troepen te maken hebben zijn hier niet benoemd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Abracadabra voor mij. Ik zou wel meer met vechten willen doen maar snap er niet veel van. Doe veel automatisch en wat na 2x proberen niet lukt doe ik met goederen.

Al zolang als ik mee doe, speel ik zonder vechten... is prima te doen! Goed plannen, zoveel mogelijk vooruit kijken (is veel belangrijker dan sterk vechten) en gebruik maken van alle informatie die tot je beschikking staat... zie:

https://nl.wiki.elvenar.com/index.php?title=Hoofdpagina,
http://www.elvenarchitect.com/ (inclusief de http://www.elvenarchitect.com/city/planner/)
https://www.elvenstats.com/
https://www.gamersgemsofknowledge.com/

Succes ermee!
 

DeletedUser2349

Guest
Al zolang als ik mee doe, speel ik zonder vechten...
Dat is ook wel te zien aan je lage toernooiscores (met een gemiddelde van 513). [meer info]

(Handmatig) vechten heeft zo z'n voordelen, maar is natuurlijk ook afhankelijk van de strategische en tactische beslissingen van de speler. E.e.a. is vooral te leren door het vaak te doen; door ervaring op te doen. Al doende leert men en op de lange termijn betaalt het zich uit doordat je minder troepen verliest bij (toernooi) gevechten. Waardoor je ook minder grondstoffen nodig hebt om af te kopen. Waardoor je redelijk constant hoog kan scoren in toernooien zonder dat je troepen te kort komt en zonder dat je grondstoffen opraken. Inmiddels haal ik met gemak 1600 punten per week (elke week) terwijl m'n leger alleen maar blijft groeien en m'n grondstoffen blijven toenemen. Bovendien kan je je troepen die je niet verliest nogmaals inzetten, terwijl je met afkopen eigenlijk alleen maar (grondstoffen) verliest.

Het (grote) nadeel van handmatig vechten is de tijd die het in beslag neemt. Zeker als je nog een beginnende vechter bent.
 
Dat is ook wel te zien aan je lage toernooiscores (met een gemiddelde van 513). [meer info]

(Handmatig) vechten heeft zo z'n voordelen, maar is natuurlijk ook afhankelijk van de strategische en tactische beslissingen van de speler. E.e.a. is vooral te leren door het vaak te doen; door ervaring op te doen. Al doende leert men en op de lange termijn betaalt het zich uit doordat je minder troepen verliest bij (toernooi) gevechten. Waardoor je ook minder grondstoffen nodig hebt om af te kopen. Waardoor je redelijk constant hoog kan scoren in toernooien zonder dat je troepen te kort komt en zonder dat je grondstoffen opraken. Inmiddels haal ik met gemak 1600 punten per week (elke week) terwijl m'n leger alleen maar blijft groeien en m'n grondstoffen blijven toenemen. Bovendien kan je je troepen die je niet verliest nogmaals inzetten, terwijl je met afkopen eigenlijk alleen maar (grondstoffen) verliest.

Het (grote) nadeel van handmatig vechten is de tijd die het in beslag neemt. Zeker als je nog een beginnende vechter bent.

Je kan ook prima leren te vechten op de automaat, gewoon een kwestie van proberen wat wel en niet werkt.
De automaat en manueel zijn toch lastig te vergelijken. wat manueel werkt werkt op de automaat vaak helemaal niet.

Je zal dus met experimenteren wanneer je wat het beste kan inzetten om me verliezen te beperken en de juiste balans te vinden tussen vechten en afkopen. Elk toernooi puzzel ik weer links en rechts om mezelf te verbeteren.
Belangrijkste is dat je de troepen hebt om mee te experimenteren.
 
Bovenaan