• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gebouwen: huurlingenkamp en oefenterrein; onmisbaar of niet?

Dat is ook wel te zien aan je lage toernooiscores (met een gemiddelde van 513). [meer info]

Ik vecht ook niet... en mijn score is een stuk hoger... (meestal 1700-2500, volgens elvenstats 2535)
Zou misschien hoger zijn als ik ging vechten, maar dat is een tijdkwestie... en daarom heb ik mijn stad er niet naar gebouwd... Zeker gezien op mijn vorig pc het laden van een gevecht langer duurde dan een heel toernooi afkopen... dat is nu anders maar ik ben niet alsnog gaan vechten..
 
Op de automaat vechten is tijdsgewijs zeer goed te doen, over 20 provincies doe ik op mobiel ongeveer 15-20 min en op PC maximaal 10minuten.
Al heb ik wel het voordeel dat ik zelden hoef na te denken en gewoon op de automaat klikkerde klik naar het einde.

Manueel wil ik niet eens 20 doen, dan ga ik huilen:(

Heel soms doe ik in ronde 5-6 wel eens semi automatisch. doe ik 1 ronde manueel vechten om het gevaar uit te schakelen en klik ik daarna op automaat en gevecht afronden(*hint je kan de snelheid van gevechtsanimaties aanpassen*)

Het is een tussenoplossing, sommige gevechten zijn bijna verliesloos manueel, en verliesrijk op de automaat. zo heb je weinig verlies en ben je toch redelijk snel. ik gebruik het voor gevechten waarvan ik weet dat dit plaatsvind, en 1 toernooi waarbij de AI niet kan omgaan met de omgeving. en rare random losses er door genereert. door ervaring leer je waar de knelpunten zitten.

Doen is dus het advies, gewoon doen en zien waar het schip strand, dan komt de rest vanzelf
 

DeletedUser1294

Guest
Doen is dus het advies, gewoon doen en zien waar het schip strand, dan komt de rest vanzelf
Inderdaad.
Je kan nog zoveel adviezen krijgen, maar uiteindelijk moet je zelf ervaring opdoen en kunnen inschatten wat het best werkt.

Als ik écht af en toe wil scoren, speel ik vaker handmatig, maar het grootste deel gaat bij mij op auto en waar ik écht lastige tegenstand verwacht, koop ik af, zeker in de goedkopere provincies.

Wanneer en hoe je vecht of afkoopt kan je niet leren door alleen maar adviezen te volgen. Dat moet je leren door ervaring.
 
Dank jullie wel voor de vele tips en adviezen. Ik ga me er maar eens in verdiepen en kijken waar het schip strand door te oefenen.
 
Dat is ook wel te zien aan je lage toernooiscores (met een gemiddelde van 513).

Alsof dat belangrijk is... Inmiddels speel ik hoofdstuk 12, zijn mijn mede BS-leden tevreden over mij en sta ik in de top 300... en jij? Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat er meer is in het spel (en het leven) dan vechten!
 
Alsof dat belangrijk is... Inmiddels speel ik hoofdstuk 12, zijn mijn mede BS-leden tevreden over mij en sta ik in de top 300... en jij? Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat er meer is in het spel (en het leven) dan vechten!

Niet vechten en presteren in bv het toernooi is alleen mogelijk in de eerste hoofdstukken.

In hoofdstuk 12 zijn die 2 niet verenigbaar.
Met enkel vechten(op de automaat) loop je al snel tegen muren op, al kan je met vechten wel een eindje komen,
Met enkel afkopen kom je helemaal nergens. tenzij je weken opspaart om dan ineens uit te geven, maar dan nog ben je er snel door heen.
 
Niet vechten en presteren in bv het toernooi is alleen mogelijk in de eerste hoofdstukken.
In hoofdstuk 12 zijn die 2 niet verenigbaar. Met enkel vechten(op de automaat) loop je al snel tegen muren op, al kan je met vechten wel een eindje komen,
Met enkel afkopen kom je helemaal nergens. tenzij je weken opspaart om dan ineens uit te geven, maar dan nog ben je er snel door heen.

Ik weet me aardig te redden...
 

DeletedUser3012

Guest
Vadsige Kikker:
Kopie van de mortier, en als je ooit als mens hebt gespeelt weet je dat die eenheid om te huilen is, heel snel vergeten dus. nutteloos, gewoon niet inhuren dat ding, geloof me niet doen!

Best goed hoor, in sommige situaties, de kikker. De mortier ook. Gewoon lang niet in alle situaties. Zoals de golem, die doet het bijna tegen iedereen geweldig. Dat heeft de kikker niet, en de mortier ook. niet. Maar in sommige situaties is de mortier/kikker best wel goed
 
Best goed hoor, in sommige situaties, de kikker. De mortier ook. Gewoon lang niet in alle situaties. Zoals de golem, die doet het bijna tegen iedereen geweldig. Dat heeft de kikker niet, en de mortier ook. niet. Maar in sommige situaties is de mortier/kikker best wel goed

klopt maar je geeft ook meteen het manco aan. sommige situaties. situaties waarbij jij een overwicht hebt, of waar ze goed verscholen staan achter terrein en je de tegenstander van een afstand kan neerknallen.

Deed dat vroeger wel eens manueel, met een zware melee eenheid de toegang blokkeren en dan met afstandseenheden de tegenstander afknallen.

De meeste eenheden worden door spelers vaak ingezet in het toernooi. en daar loop je al heel snel vast op niet winbare gevechten met (enkel)mortieren.
De tegenstander is vaak te snel bij jouw en dan wordt je simpelweg afgeslacht. de enorme range wordt gecompenseerd met een verminderde slagkracht.
Maar door de kleine mappen en de grote loop/shietafstanden is dat voordeel van afstand veel te snel teniet gedaan waarna je met een schemiel close combat unit overblijft.

Als je dan de keuze hebt uit Mortier, Kikker of Strategist dan is de keuze snel gemaakt. strategist is by far de beste unit van de 3 in veruit de meeste gevallen.
Het is dus niet dat je helemaal niets hebt aan de mortier of kikker maar dat de andere eenheid zoveel sterker is dat je de andere 2 bijna negeert.
Al gebruik je natuurlijk de gratis mortieren ui de "tempel der padden" als eerste zolang dat mogelijk is. of combineer je deze met strategisten om het beste van beide te hebben. de super goede special van de 3 ster mortier icm met pure vuur en overlevingskracht van de strategist. ze zijn dan ook meteen je decoy's voor je mortieren waardoor die met rust worden gelaten.
 

DeletedUser3012

Guest
situaties waarbij jij een overwicht hebt, of waar ze goed verscholen staan achter terrein en je de tegenstander van een afstand kan neerknallen.
Ja, dan zijn ze goed. En als je met een zware melee eenheid de openingen kunt dichten

Als je dan de keuze hebt uit Mortier, Kikker of Strategist dan is de keuze snel gemaakt. strategist is by far de beste unit van de 3 in veruit de meeste gevallen.
Ja, in veel gevallen wel. Bijna allemaal. Toch zou ik voor sommige situaties wel een kikker willen hebben. (Ik zit nu moeilijk te doen met orks die mijn stad vernietigen:()
 
Oefenterrein: ja; hondjes
kamp; mwoa. soms bloesem, maar verder?... vast handig met handmatig vechten om alles te hebben.
Doe ik niet; kost véél te veel tijd. S6.
 

DeletedUser3722

Guest
Eindelijk bij het feeën hoofdstuk aangekomen en nu dus ook in twijfel of ik wel of niet het huurlingenkamp zal bouwen, zodra ik de tech onderzocht heb.

Zover ik het kan zien, lijkt de bloementovenares een handige extra eenheid.
Qua oefenterrein maak ik graag gebruik van cerberus en de banshee.
Dus zal ook een persoonlijk iets zijn.

Al met al is al deze info precies wat ik nodig had om een beslissing te nemen.
 

DeletedUser2037

Guest
Ze zouden van te voren het terrein waar je vecht kenbaar moeten maken. Op die manier kan je je strategie aanpassen.
Als je idd een nauwe doorgang hebt, zet je er zware melee voor en pak je met 3 mortieren de rest aan.
 

DeletedUser3722

Guest
Ze zouden van te voren het terrein waar je vecht kenbaar moeten maken. Op die manier kan je je strategie aanpassen.
Als je idd een nauwe doorgang hebt, zet je er zware melee voor en pak je met 3 mortieren de rest aan.

Ja dat zou ik ook erg prettig vinden, scheelt in opstelling en verliezen van troepen.
Boogschutter neerzetten om eerst te verkennen, kost me alleen maar extra tijd.
En aangezien ik liever manueel vecht om de verliezen te beperken....
 

DeletedUser3012

Guest
Ze zouden van te voren het terrein waar je vecht kenbaar moeten maken. Op die manier kan je je strategie aanpassen.
Als je idd een nauwe doorgang hebt, zet je er zware melee voor en pak je met 3 mortier en de rest aan.
Dat is echt niet nodig. Je zet gewoon een boogschutter of een jager neer en gaat vechten. die hebben bijna altijd het hoogste initiatief, en dan kun je gewoon kijken. En als je allemaal boogschutters in de tegenpartij hebt zitten, zet je gewoon een orkstrateeg neer, want die zijn helemaal ongevoelig voor schutters.
Zo doe ik het dan.
 

DeletedUser3722

Guest
Dat is echt niet nodig. Je zet gewoon een boogschutter of een jager neer en gaat vechten. die hebben bijna altijd het hoogste initiatief, en dan kun je gewoon kijken. En als je allemaal boogschutters in de tegenpartij hebt zitten, zet je gewoon een orkstrateeg neer, want die zijn helemaal ongevoelig voor schutters.
Zo doe ik het dan.

De troepen zijn van tevoren bekend, maar het terrein niet.
1 boogschutter meenemen om een eerste klap te voorkomen is alleen behulpzaam als je het terrein wilt verkennen, indien je andere troepen nodig hebt voor het gevecht.
Ik vind het persoonlijk wel prettig om het terrein vooraf te kennen, dan kun je de juiste troepen neerzetten en ook in de juiste opstelling.
Dat kan je veel verliezen schelen.
Altijd eerst verkennen, heb ik geen zin en geen tijd voor.
 
Bovenaan