• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback - Wintermagie 2022

Aeva

Chef
Waar het staat in de lijst van architect zegt niet zoveel de harvest set is 1 van de oudste en als ik me niet vergis zelfs wel de allereerste set (lang geleden)
De eerst opvolgende was daarna de winter market set + snow owl set (zelfde winterevent)

Nadat ik beide sets heb "misbruikt" is men overgestapt dat sets nog enkel hoofprijzen waren waardoor je geen killer sets meer kon maken
pas bij de maansteenset kwamen de killersets terug.

Heb je een link naar beta 2017 ik kan geen 150.000 posts kijken en als ik zoek op winterset komt er niets tevoorschijn anders dan de winter marketset.
De set is toch ruk dus mischien heb ik deze wel zo genegeerd dat ik hem niet eens herrinner
1. De winterset bestaat sinds december 2017 en is niet hetzelfde als wintermarketset.
2. Betaforum post over winterevenement heeft als datum december 2017. Daar moet je naar zoeken en daar zul je de info ook vinden. Hoef je geen 15.000 post voor door te nemen.
3. Dat jij je die set niet herinnert, kan ik niet helpen...
Kortom, je zit gewoon even verkeerd @CrazyWizard en dat kan inderdaad best zijn omdat die set niet zo heel interessant is.
Ik herinner me dat gewoon inclusief datum (dus was het gemakkelijk zoeken op beta) omdat de vortex het eerste gebouw was dat ik ooit heb gewonnen in een evenement omdat ik toen net was begonnen met elvenar.
 
Wat ik mis in de uitleg/kritiek op de Winterset is het echte aanknopingspunt waar het fout gaat, waarom was er eerst ( in 2018 zie vorige post ) een andere opstelling bedacht hoe de set er uit moest komen te zien waarin zelfs vermeld staat dat bij deze opstelling alle aangegeven bonussen werken (ondanks het niet raken van het aantal benodigde gebouwen) en is er in :

Edited version of the December 2017 Live Q & A

, de vermelding dat er 5 gebouwen zijn i.p.v. 4.
Het idee achter het hebben van meer set gebouwen geeft een hogere bonus verklaart de veranderingen/toezeggingen niet.
Is het niet dat we met deze set gewoon voortborduren op een eerder gemaakte fout die hersteld had moeten worden door toepassing van een 5e set gebouw en verandering van de aangrens bonussen?
 

Aeva

Chef
Het punt bij die winterset is dat je wel degelijk die bonus met vijf gebouwen kunt halen als je minimaal een van de gebouwen dubbel hebt.
En natuurlijk borduren we voort op een besluit uit december 2017.
 
@ Aeva Dan klopt het nog niet, want zelfs met 1 gebouw dubbel behaal je niet alle bonussen en er werd gesuggereerd dat het behalen van alle bonussen wel mogelijk was, het werd zelfs gesuggereerd dat dit automatisch zou gebeuren als je de set compleet had.
En fouten maken we allemaal dus kan ik het begrijpelijk vinden dat er in het ontwerp een fout gemaakt is omdat er immers heel wat mensen bij betrokken zijn maar alle info/intel wijst erop dat het niet meer opgepakt is, dit bevreemd mij want waarom zou je deze set dan compleet willen hebben. Laat ik het anders stellen wie heeft er een incomplete Winterset klaar staan om compleet gemaakt te worden?
 

Aeva

Chef
Als het goed is, kunnen alle bonussen als je maar zorgt dat elk gebouw aan verschillende (dus niet dezelfde) andere gebouwen grenst. Omdat het 'ontbrekende' op een hoek zit, zou dat mogelijk moeten zijn. Dan is er dus geen sprake van een ontwerpfout.
Het punt is dat de hele vroege sets niet dezelfde insteek hebben als de late sets, maar net als de maansteenbibliotheek op allerlei creatieve manieren aan meer opbrengsten kunnen doen.

En verder is de set niet zo waardevol dat je 'm nu als nieuw compleet wilt hebben...
Het is wel interessant om een oudere set deels te upgraden of compleet te maken en de gebouwen zijn als een- of tweeling ook wel interessant voor kleinere steden.
 
Als het goed is,
We vallen in herhaling, ja het is bekend dat je met meerdere set gebouwen alle bonussen zou kunnen krijgen maar waarom is er dan ook over deze set gezegd dat het hebben van één complete set betekent dat je alle aangegeven bonussen krijgt.
De enige reden waarom mij dit opviel is omdat alle andere sets dit wel doen, tuurlijk kan je effecten vergroten door combinaties maar dit is de enige set die op zichzelf alleen esthetische waarde heeft en verder zoveel ruimte in beslag neemt dat het niet in verhouding staat tot de opbrengst in verhouding tot niet set gebonden gebouwen.
 
Ik zou willen voorstellen dit gesprek te staken.. het is alleen blijven hameren op een 'misser' van de dev's en voegt verder niets toe aan het topic
 
Ik zou willen voorstellen dit gesprek te staken.. het is alleen blijven hameren op een 'misser' van de dev's en voegt verder niets toe aan het topic
Ben ik niet met je eens, het gaat hier niet om een misser van de dev's want de fout was al gemaakt in 2017 en er is toch bewust gekozen om deze set op te nemen in Wintermagie 2022 dus komt de vraag terug; waarom deze keuze voor Wintermagie 2022?
Het heeft dus iets toe te voegen, als is het maar omdat de set leuk staat in je winter uitvoering van je stad.
Maar was dat het uitgangspunt?
 
Ben ik niet met je eens, het gaat hier niet om een misser van de dev's want de fout was al gemaakt in 2017 en er is toch bewust gekozen om deze set op te nemen in Wintermagie 2022 dus komt de vraag terug; waarom deze keuze voor Wintermagie 2022?
Jouw gok is net zo goed als de mijne, want niemand hier die het antwoord weet. Mijn gok ik is "1e set gebouw".

Verder gok ik dat niemand uitgebreid heeft gekeken naar hoe de set in elkaar steekt en/of wat er wel of niet goed aan was. Inno minimaliseert werk waar mogelijk, dus waarschijnlijk zo uit de kast getrokken en in het event geduwd.
 
Nou op Winy mist ieder die set want toen die set uitkwam bestond Winy nog niet. Dus als je op Winy speelt mis je dus eigenlijk helemaal niets.
Het is voor op A dan ook maar voor een beperkte groep weg gelegd en dan alleen voor diegene die toen al Elvenar speelden. En er zijn van die groep denk ik wel de helft of meer die de gebouwen al lang verkocht hebben.
Ik zal van dit event ze denk ik allemaal wel halen die je nu kunt winnen maar ga die niet zetten omdat die voor mij te weinig rendement oplevert vergeleken met wat ik nu heb staan. Voor op A zou ik moeten bekijken of ik er wat aan heb omdat ik geloof ik nog wat van die set heb staan in mijn inventaris. Of misschien combineer ik die wel met de andere oude winterset die ik nog heb staan in mijn stad samen met die carnavalset.
 
Allereerst de beste wensen voor iedereen in 2023!
Jouw gok is net zo goed als de mijne,
Als ik eerlijk ben gokte ik dat dit gaat aansluiten op de aankondiging dat er een nieuwe toverspreuk komt : Set teleporteren :p

Nou op Winy mist ieder die set want toen die set uitkwam bestond Winy nog niet.
Ik was daarom ook erg verbaasd over de keuze en ik hoop ten zeerste dat de laatste opmerking van AlbertDeWijze niet de spijker op zijn kop slaat want bezuinigen/minimaliseren is 1 ding maar ondoordacht een belangrijk evenement van het spel opvullen met iets wat zo slecht past in het huidige ontwerp van het spel gezien de ruimte die het nodig heeft en wat het uiteindelijk oplevert is in mijn ogen desinteresse en voor mij een teken aan de wand.
 
want bezuinigen/minimaliseren is 1 ding maar ondoordacht een belangrijk evenement van het spel opvullen
Ze hebben een stevig track-record wat betreft minimalisatie van development effort, hoor.
Dat heeft niets te maken met desinteresse maar alles met economische werkeljikheid. Web-games is een zeer competitieve markt, Inno kan het zich niet veroorloven om overal tijd en geld in te stoppen, dan gaan ze failliet.

Ik geloof niet dat het "ondoordacht opvullen" is. Om de set compleet te krijgen moet je er minstens 1500 dias tegenaan gooien (1 gebouw zit in de koninklijke prijspas voor zover ik kan zien), het is dus een uitbreiding van de mogelijkheden voor premium spelers en voor spelers die regelmatig de toren bestormen.
Ik verwacht derhalve dat in het volgende event we dezelfde constructie gaan krijgen. Als ik mag gokken het volgende setgebouw na die we nu hebben.

iets wat zo slecht past in het huidige ontwerp van het spel gezien de ruimte die het nodig heeft en wat het uiteindelijk oplevert is in mijn ogen desinteresse
Generaliseren is eeen zeer lastig onderwerp. Jij kunt het wel als een onding beschouwen, maar dat betekent niet dat het ook universeel zo gezien wordt. Ga maar rondkijken in wat andere stadjes, en verbaas je over alle gebouwen die je ziet staan die jij nooit zou plaatsen.
Iedere speler beleeft het aangebodene anders. Als iedereen hetzelfde zou denken over alle gebouwen, zouden alle stadjes er gelijk uitzien!!
 
Generaliseren is eeen zeer lastig onderwerp.
Ben ik met je eens, maar dit is voor mij de eerste set die ik ken die niet de bonus geeft die erop vermeld als deze compleet is.
Ruimte is maar 1 keer op te vullen en dat is helaas heel universeel in dit spel. Dus daar waar ik me normaal heel goed voor kan stellen dat iemand blij is dat deze eindelijk zijn of haar set compleet kan maken als is het maar voor om je stad te verfraaien kan ik me niet voorstellen dat er ook maar 1 speler is die vanaf de lancering van deze set in 2017 ook echt blij is dat deze eindelijk compleet gemaakt kan worden.
En hoe verder je in het spel komt hoe waardevoller je ruimte wordt dus ook al behoef je de set zeker niet als een onding te beschouwen zou ik graag vernemen welke premium speler hier echt de keuze voor maakt om de koninklijke prijspas in te schakelen en dat zou toch op z'n mist het overwegen waard moeten zijn wil je dit opnemen in je event of zie ik dat echt verkeerd?
 
Als ze al een set gebouwen op deze manier terug onder de spelers willen brengen dan zou de Carnaval set van 2019 een goede optie zijn.
Alleen zouden ze het goud van het vuurwerk gedeelte mogen vervangen voor unurium in H18 en hoger.
 
Ben ik met je eens, maar dit is voor mij de eerste set die ik ken die niet de bonus geeft die erop vermeld als deze compleet is.
Het is zoals het is.

Veranderen is ook niet eenvoudig, Ze kunnen/willen de oude set niet aanpassen, want dan veranderen de bonussen van de oude gebouwen ook, en dat doen ze nooit. Je kunt een nieuwe unieke ID maken voor een nieuwe versie van de set, maar dan heb je 2 sets die er precies hetzelfde uit zien maar iets verschillends doen. Dat geeft verwarring alom, en is een constante bron van tickets naar support dus dat wil je ook niet. De 3e optie is de set er grafisch anders uit laten zien, maar dat levert teveel werk op (blijkbaar, anders zouden ze dat wel gedaan hebben).
Dus ik zie wel waarom ze alles hebben gelaten zoals het was. Minimale verwarring tegen maximaal rendement in tijd/geld.

zou ik graag vernemen welke premium speler hier echt de keuze voor maakt om de koninklijke prijspas in te schakelen en dat zou toch op z'n mist het overwegen waard moeten zijn wil je dit opnemen in je event of zie ik dat echt verkeerd?
Neem rustig aan dat Inno het "wel waard" vindt.
Inno denkt echter niet in "gebouw X" en meer in de grote lijn "deze extra mogelijkheid bij de komende events lijkt kansrijk om meer dias binnen te krijgen" in zijn algemeenheid. Dat gebouw X ietsje anders/minder/whatever is, is normaal. Elk gebouw is uniek. Elk gebouw spreekt een deel van de spelers aan.

En ja, zulke spelers zullen wel bestaan. Er zijn miljoenen spelers over de wereld.

Toevalligerwijze was de oorspronkelijke set mijn 1e setgebouw toen ik begon. Ik vond het toen leuk, heb het toen neergezet, en ook nog enige tijd laten staan. Deze keer heb ik niet eens gekeken wat de set doet, want ik heb wel betere doelen voor mijn dias, maar een speler die net begint, en wat kerstmis dias koopt met een prijspas erbij? Lijkt me niet onwaarschijnlijk.
 
Neem rustig aan dat Inno het "wel waard" vindt.
Ik denk dat daar voor mij de schoen wringt, zoals je al zei AlbertDeWijze je moet niet generaliseren en ik heb teveel moeite om in te zien waarom juist deze keuze een "verdienmodel" is/kan zijn in verhouding tot alle andere mogelijkheden. Dat Inno iets meer kan leveren tegen betaling vind ik zelf ook geen enkel probleem want ook daar moeten de mensen een boterham mee naar huis kunnen nemen maar aan het begin van dit evenement was ik juist een van die mensen die een prijspas overwoog om de set te behalen totdat bij mij het kwartje viel dat je dan niet alleen meer set gebouwen nodig hebt om de aangegeven bonus te behalen maar ook nog eens veel meer ruimte kwijt bent.
Dus voor mij geen xtra Dia's dit keer.

En zo blijft er weer een beetje spanning over voor het volgende evenement ;)
 
Bedankt DonFrank , ik ben benieuwd of er ooit een antwoord komt op het mysterie van de Winterset maar dan moet ik dan ook maar geen spel vol mystiek spelen :).
 
Ik speel het spel al meer dan 4 jaar, ik heb nog nooit een antwoord op zulk detail niveau gezien. Dus je mag best hopen maar hou je adem niet in, want het kan wel eens heeel erg lang gaan duren.

Ik geloof overigens niet dat er een mysterie is. Zoals Aeva al gezegd heeft, de set volgt gewoon een ander patroon dan andere sets. Er staat echter nergens geschreven aan welke eisen een set moet voldoen, en zelfs dan is Inno vrij om er vanaf te wijken zonder opgave van reden.
 
Ik geloof overigens niet dat er een mysterie is
@AlbertDeWijze , hoe verklaar je dan dat er in 2018 een jaar nadat deze set verschenen is, er op een elvenar forum in Engeland iets gepost werd door Inno medewerkers waarin de set ineens anders opgezet is ( met de reuzenhand in een andere positie) en volgens de tekst in de opmaak een volledige bonus garandeert, ik vind het knap mysterieus als ik kijk naar hoe de set nu voorgesteld wordt om in elkaar te zetten.
( post # 39 voor link)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan