• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback - Wintermagie 2022

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
mainbanner_winter2022.png

De hebzuchtige Boblin staat te popelen om zijn bedrijf nog meer uit te breiden naarmate het seizoen van wonderen, cadeautjes en sneeuw nadert. Hij geeft zijn goblins de opdracht om steeds verder in de bevroren aarde te graven en een krachtige lawine te veroorzaken.

Op één uitzondering na zijn de vlaktes volledig wit geverfd door deze vreselijke natuurkracht. Een fascinerende gletsjer met alle tinten van de regenboog glinstert tussen de witte, bevroren vlaktes.

Boblin en zijn kobolden rennen naar de gletsjer, gebiologeerd door zijn schoonheid, mijnbouw en verwoesting. Ze hadden geen idee dat dit levendige ijs meer was dan alleen een prachtige versiering.

Yeti's zijn zich echter bewust van deze gebeurtenis en zijn onvermurwbaar om het ijs te beschermen tegen roofzuchtige kobolden.

Neem warme chocolademelk en je warmste kleren mee als je op deze winterexpeditie gaat met Boblin en Yotoham om de mysteries van de vreemde gletsjer te ontdekken!


Beste mensen en elven,

Het is tijd voor wintermagie! Ontdek of Boblin en zijn bemanning van kobolden Yotoham kunnen verjagen en met succes de gletsjer kunnen ontginnen, of dat Yotoham Boblin tot bezinning kan brengen en hem kan leren over de wonderen van de Zegen van Culgarel?

Van 6 december tot en met 5 januari kun je postsleutels verdienen door opdrachten van Boblin en Yotoham te voltooien, je stad elke dag te bezoeken of ze te vinden wanneer ze in je stad opduiken! Ontgrendel postbussen met deze postsleutels om de beloningen te ontdekken, zoals de wisselende dagprijzen. Postuil Uli neemt een wintercadeau uit elke brievenbus die je opent en vliegt ermee naar de volgende woning, waardoor ze een stap dichter bij de onthulling van de volgende hoofdprijs komt.

eventprogression_winter2022.png

Voltooi de Wintermagie-opdrachtenreeks van dit jaar om postsleutels te krijgen en de mijlpaalbeloningen te ontgrendelen!


De hoofdprijzen omvatten evolutie-artefacten die je nodig hebt om de machtige chromavorst-gletsjer, het nieuwe evoluerende gebouw, te ontwikkelen!

evobuilding_winter2022.png

Chromavorst-gletsjer
(4x4 - Bonus afhankelijk van hoofdstuk en stadium)

Elke dag in het wintermagie-evenement begint met in totaal 16 afgesloten postbussen die erop wachten dat je ze opent. Achter de deur van elke brievenbus ligt een van de vele beloningen die je kunt verzamelen, waaronder de wisselende dagprijzen met winterthema.

Elke Postbus die je opent bevat ook een wintergeschenk dat Uli, de bezorguil, naar je burgers zal brengen. Zodra ze in totaal 20 wintergeschenken heeft afgeleverd, wordt de volgende hoofdprijs voor jou ontgrendeld.

tab3_instruction0.png
tab3_instruction1.png
tab3_instruction2.png

Wil je de postbussen openen met de meest waardevolle beloningen? Er staan verschillende tools tot je beschikking die je kunt gebruiken om je postsleutels optimaal te gebruiken:
  • "Onthul twee" - Hierdoor kan je de inhoud van twee gesloten postbussen zien, zodat je een voorbeeld kunt zien van wat erin zit voordat je ze opent.
  • "Dubbele beloning" -Een "x2" die de beloning in de volgende postbus die je opent, verdubbelt.
  • "Verdelen" - Met deze functie kan je alle eerder geopende postbussen sluiten en de beloningen die erin staan, in willekeurige volgorde verdelen. Dit geeft je de mogelijkheid om nieuwe beloningen te ontdekken, of om opnieuw een eerder ongedekte dagprijs te krijgen.
Deze tools kunnen vrij worden gebruikt zodra aan hun respectievelijke vereisten is voldaan. Voor onthul twee en dubbele beloning hoef je alleen maar het gemarkeerde aantal postbussen te openen om actief te worden, terwijl verdelen kan worden geactiveerd door een aantal van je postsleutels uit te geven.
De opdrachtenreeks bestaat uit een verhaalgedeelte en extra episodische opdrachten; deze opdrachten beginnen zodra het verhaal is voltooid. Als gevolg hiervan kan de eerste reeks opdrachten meteen worden voltooid, maar latere opdrachten krijgen dagelijks nieuwe toevoegingen, waardoor je op elke nieuwe evenementdag nog 1 evenementopdracht kunt spelen. Onderweg zal het voltooien van de evenement-opdrachten je ook belonen met mijlpalen.

Maar dat is nog niet alles!

Dit jaar brengt het Wintermagie-evenement 3 nieuwe tijdelijke gebouwen uit, die toegankelijk zijn door het verkrijgen van de boek van de bevroren goederen!

Deze exclusieve tovenarij is beschikbaar in zowel de hoofd- als koninklijkeprijspasbaan!

Elk boek van de bevroren goederens geeft je de mogelijkheid om een van deze gebouwen voor je stad te kiezen:

Cryomana
Cryozaden
Cryonurium
A_Evt_December_XXII_Cryomana1_1_0012.png
A_Evt_December_XXII_Cryoseeds1_1_0012.png
A_Evt_December_XXII_Cryonurium1_0012.png
ManaDecay.png
SeedDecay.png
Unurium_decay.png
Vermindert mana-verval met 5%​
Vermindert zaden-verval met 5%​
Vermindert unurium-verval met 5%​

Deze gebouwen hebben de kracht om het verval van een specifieke grondstof gedurende in totaal 60 dagen te verminderen, dus gebruik ze strategisch!

Er is geen competitiesysteem voor dit evenement, maar we hebben wel de koninklijkeprijspas beschikbaar.

We wensen je stad een vreugdevol winterseizoen met de komst van wintermagie 2022. Vergeet niet je feedback te geven in ons discussietopic!

Fijne feestdagen,
Jullie Elvenar Team

Disclaimer: houd er rekening mee dat er altijd verschillen kunnen zijn in evenementindelingen, balancering en prijzen tussen bèta- en live-releases. App-versie 1.163 is vereist om het evenement goed te laten werken. Deze app-versie wordt apart van het evenement uitgebracht. Houd er daarnaast rekening mee dat de laatste dag van het evenement meer dan 24 uur duurt, zodat het evenement niet 's nachts eindigt. Dat betekent dat de dagprijs op 4 januari de laatstedagprijs is die ook beschikbaar is voor wat meer uren in de ochtend van 5 januari. Op 5 januari wordt er geen nieuwe evenementopdracht toegevoegd aan de opdrachtenreeks, de laatste opdrachtmijlpaal kan op 4 januari worden ontgrendeld.
Het is weer tijd voor het jaarlijkse evenement - Wintermagie! Met deze keer drie nieuwe bijzondere (maar tijdelijke) gebouwen. We horen graag jullie feedback!
 
(zie bijlage)
ik vind dit geen handige opdracht als je 4 dagen moet wachten, en heb je hebt weer 4 dagen er komen er vast nog wel meer
hebben ze niet goed over na gedacht
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-12-06 230429.jpg
    Schermafbeelding 2022-12-06 230429.jpg
    119,6 KB · Weergaven: 55

Aeva

Chef
Volgens mij gaat dit om ontmoetingen en die zijn op de wereldmap. Deze moet je gewoon klaar hebben staan voor elk evenement. Iets van drie vrije provincies zou meer dan genoeg moeten zijn en die kan iedereen maken als hij/zij een week of twee van te voren begint.

Ik maak me meer zorgen over beta opdracht 73: onderzoek 1 technologie of verken 1 provincie. De hoge hoofdstukken kunnen deze niet doen. Hopelijk is deze opdracht gewijzigd voor de live versie.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat dit om ontmoetingen en die zijn op de wereldmap.
Klopt.. zodra in een event alleen wordt gesproken over 'ontmoetingen' betreft het onderhandelen of vechten in 'gewone' provincies op je wereldkaart.. als er uitdrukkelijk bij staat dat het een wereld en/of toernooi en/of toren ontmoeting mag zijn, tellen ook die andere ontmoetingen!
 
Elk Avontuur komt zo'n opdracht enkele keren langs, waarbij er iets gedaan moet worden op de Wereldkaart > dat weten we zo langzamerhand. :eek: En elke keer is er hier op het Forum kritiek op. :eek:
Kom op zeg, laat het een keer rusten. Volgens mij is de ontwikkeling van de nieuwe hoofdstukken op een zodanig tempo gedaan dat als je dat normaal doet (dus zonder veel te ver vooruit te werken met de duizenden KP's en Tijdboosters) je altijd gewoon dit avontuur kan doen.
 
Volgens mij gaat dit om ontmoetingen en die zijn op de wereldmap. Deze moet je gewoon klaar hebben staan voor elk evenement. Iets van drie vrije provincies zou meer dan genoeg moeten zijn en die kan iedereen maken als hij/zij een week of twee van te voren begint.

Ik maak me meer zorgen over beta opdracht 73: onderzoek 1 technologie of verken 1 provincie. De hoge hoofdstukken kunnen deze niet doen. Hopelijk is deze opdracht gewijzigd voor de live versie.
bij mij die opdracht 73 dit:
73 Voltooi 8 confrontaties (Wereldkaart) of toernooi of torenconfrontaties.
& Onderzoek 1 Technologie of Verken 1 provincie.
dus wat is daar mis mee dat heb je toch wel klaar je zegt het tegen mij dat je er 3 moet klaar hebben.
 
73 Voltooi 8 confrontaties (Wereldkaart) of toernooi of torenconfrontaties.
& Onderzoek 1 Technologie of Verken 1 provincie.
dus wat is daar mis mee dat heb je toch wel klaar je zegt het tegen mij dat je er 3 moet klaar hebben.
De opdracht is (volgens beta) aangepast en is nu:
73. los 8 (wereld en/of toernooi en/of toren) ontmoetingen op EN onderzoek 1 technologie OF verzamel 15-18 visioendamp
 

Aeva

Chef
bij mij die opdracht 73 dit:
73 Voltooi 8 confrontaties (Wereldkaart) of toernooi of torenconfrontaties.
& Onderzoek 1 Technologie of Verken 1 provincie.
dus wat is daar mis mee dat heb je toch wel klaar je zegt het tegen mij dat je er 3 moet klaar hebben.
Wat er mis mee is, is de combinatie technologie en provincie. Die moeten worden gemaakt c.q. klaar zijn als de opdracht online is. Dat kan dus niet van te voren worden klaar gezet en dat kan wel met drie provincies die je klaar zet om te vullen.
Verder: als je geen stad in een van de laatste hoofdstukken hebt, begrijp je waarschijnlijk inderdaad niet waarom de combinatie of technologie of provincie ongewenst is.

Maar zoals rodeon al zegt: gelukkig is die opdracht inmiddels aangepast. Dat heb ik vanmorgen ook al doorgevoerd in het googledoc met opdrachten https://tinyurl.com/579wj9n3
 
Ik ben blij voor de spelers die er probleem mee hadden. Echter <> een tegengeluid is toch welkom ? <> na opdracht 73 zijn er nog 24 dagen om tot opdracht 97 te komen, dus genoeg tijd om EN 1 provincie te verkennen EN de 8 confrontaties van die provincie te doen.
Waar is de uitdaging van een Queste gebleven ? Doordat het hele BETA gebeuren en daarmee bijna alle opdrachten hier al bekend zijn voordat het avontuur begint is het al heel makkelijk om na 1 week al op het punt aan te komen dat je alleen de dagopdracht nog moet doen.

P.S. ik maak me zelf ook schuldig aan spioneren op de BETA server en ik schaam me daar voor, maar kan het niet laten :cool:
 
Doordat het hele BETA gebeuren en daarmee bijna alle opdrachten hier al bekend zijn voordat het avontuur begint is het al heel makkelijk om na 1 week al op het punt aan te komen dat je alleen de dagopdracht nog moet doen.
1 week? Ik ben er al op Arendyll, en heb niet eens de opdrachtenlijst bekeken.
 

Aeva

Chef
Dat tegenpunt is op zichzelf wel waar: je hebt live kennis die je op beta niet hebt.
Punt van die provincie: dat duurt bij mij bijna 6 dagen en dat aanzetten zodra de opdracht voorbij komt, is gewoon niet leuk. Er is natuurlijk wel een reden dat voor 'elke dag een opdracht' tot aan het einde is gekozen. Technologie zit er om dezelfde reden niet in, het duurt een week voordat er een is gevuld en geopend kan worden.
 
P.S. Op BETA is alweer iets nieuws gebracht. Applaus voor de ontwikkelaars graag (ze zitten niet stil daar !) :D (Waarschuwing, het zal net zo verslavend zijn als een Avontuur en ook net zo frustrerend voor sommigen :cool:)
 
Bovenaan