• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback - Wintermagie 2022

Wat er mis mee is, is de combinatie technologie en provincie. Die moeten worden gemaakt c.q. klaar zijn als de opdracht online is. Dat kan dus niet van te voren worden klaar gezet en dat kan wel met drie provincies die je klaar zet om te vullen.
Verder: als je geen stad in een van de laatste hoofdstukken hebt, begrijp je waarschijnlijk inderdaad niet waarom de combinatie of technologie of provincie ongewenst is.

Maar zoals rodeon al zegt: gelukkig is die opdracht inmiddels aangepast. Dat heb ik vanmorgen ook al doorgevoerd in het googledoc met opdrachten https://tinyurl.com/579wj9n3
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat dit om ontmoetingen en die zijn op de wereldmap. Deze moet je gewoon klaar hebben staan voor elk evenement. Iets van drie vrije provincies zou meer dan genoeg moeten zijn en die kan iedereen maken als hij/zij een week of twee van te voren begint.

Ik maak me meer zorgen over beta opdracht 73: onderzoek 1 technologie of verken 1 provincie. De hoge hoofdstukken kunnen deze niet doen. Hopelijk is deze opdracht gewijzigd voor de live versie.
maar je hebt gelijk sorry denk toch maar ff kijken en kreeg van David te horen dat er een bug in zijn pagina zat de dag prijzen waren ook ander dus dan heb ik nu in order gemaakt nu de opdrachten na kijken, beter laat dan nooit.
 
Waarom zo een avond uurtje vervelend zijn?
Oké als er totaal niets te doen valt en er ook niets op TV is kun je gelijk hebben.
Maar er is dan ook nog zo iets als you tube, zodat je daar filmpjes kunt bekijken.
En als je helemaal iets geks wilt doen in dat avond uurtje, dan moet je eens op bezoek gaan bij anderen.
 
ff over de Set gebouwen:
Er zitten maar 2 set-gebouwen in de dag prijzen.
en 1 komt er als in de prijzen pot waar ook de Artifacts staan.
maar dan komen we er een te kort, deze Set gebouw bestaat uit 4 delen en dan hebben we er maar 3,
ook is het zo dat de 3e set gebouw erg verstaat staat in de prijzen pot.
Voor bij de Portretfoto dus wil je er al 3 halen moet je goed je best doen.
Hebben ze weer niet goed over na gedacht, of ze komen in het volgende Evenement, wat ik niet verwacht.
 

Aeva

Chef
Twee setgebouwen zitten in de dagprijzen, de vortex en de fontein.
Een setgebouw zit in de hoofdprijzen, de reuzenhand en die zit op twee plaatsen.
Een setgebouw zit in de koninklijke prijzen (de aankoop voor diamanten die je in de toren verdient of in de MA wint), de ijsbergtrol.
Wil je die set hebben dan moet je er wel iets voor doen.
De setgebouwen zijn individueel aantrekkelijk als je een deel van de set (uit 2017) hebt of als je een ouder gebouw wilt vervangen.
 
Als ik die volledige set van 2017 bekijk dan mis ik 1 gebouw.
Volgens elven architect bestaat de set uit maar 4 gebouwen: Frozen Orc Vortex, Giant's Hand, Frozen Fountain en Ice Mountain Troll
Maar als ik die volgens het plaatje aan elkaar leg dan kom je een stukje van 1x3 tekort.
Tevens zou ieder stuk aan 3 andere moeten grenzen voor de maximale bonus.
Hoe ik het ook probeer, dat zal vor 2 van de 4 gebouwen nooit lukken.
 
Dit is de reden waarom ik het forum voor het eerst benader ( @ support bedankt voor het snel afhandelen van het registratieprobleem), ook ik merkte op dat het voor mij voor het eerst is dat een set niet "aansluit" en als ik kijk naar de eisen voor het verkrijgen van de volledige bonus dan zou dit met de huidige opstelling/omvang van de set niet behaald kunnen worden, iemand die hier een antwoord op heeft?
 

Aeva

Chef
Volgens elvenarch zijn er maar vier setgebouwen (vortex, fontein, reuzenhand en ijsbergtrol). Volgens het betaforum (december 2017) zijn er eveneens maar vier gebouwen. Dus wat we kunnen winnen/krijgen/kopen is de volledige set.
Het is wel een hele oude set, waarschijnlijk de eerste, zou kunnen dat er toen nog niet goed over na was gedacht...
En vrijwel direct is de suggestie gedaan dat je geen vier verschillende maar veel meer van deze setgebouwen neerzet zodanig dat ze als uniek aan elkaar grenzen, net zoiets als we met de maansteenbibliotheek kunnen doen als we lekker veel onderdelen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie Aeva , maar is het dan vaker voorgekomen dat een set niet de bonus kan geven die het zelf aangeeft?
Zelfs de Maansteen-bibliotheek klopt qua verwachte bonus en lay-out waarom deze dan niet?
 

Aeva

Chef
Ik denk dat er ergens een denkfoutje zit.
Niet in de vier gebouwen, die zijn nooit anders geweest. Dus altijd vier en ze passen niet naadloos als een nette rechthoek c.q. vierkant.
Maar wel in de veronderstelling dat er een verwachte bonus is op basis van hoeveel er grenzen aan één en dat dat ook netjes past als set in een rechthoek. Vermoedelijk zijn alle latere sets wel op deze veronderstelling gemaakt.
 
Dan hoop ik maar dat de denkfout nog wel gecorrigeerd kan worden want als het gebouw een mogelijke bonus aangeeft die niet binnen de set gehaald kan worden betekent dit dat de Bevroren Fontein alleen de leuke bonus kan krijgen bij het dubbel hebben van de bevroren hand en dan neemt het setje ook nog eens een breedte van 11 of een diepte van 10 in beslag.
 

Aeva

Chef
Ik denk dat dat niet gaat gebeuren @Moriarte
De denkfout bestaat al sinds 2017...
Daarom zijn volgens mij de gebouwen individueel leuke prijsjes, maar vooral nuttig als je de set al hebt en je een gebouw door een hoger level kunt vervangen of compleet kunt maken met je ontbrekende gebouw. Het is verder ook helemaal geen belangrijke prijs in dit evenement.
 
Als ik het poezenkopje een beetje scheef houd en heel lief miauwt wie weet wat er dan nog kan gebeuren :).
@ Aeva Ik vrees dat je helemaal gelijk hebt en dat ik mezelf blij gemaakt heb met een bevroren mus.
 

Aeva

Chef
Deze set is inderdaad niet de Winter Market Set. Dit is de Winterset en die is uit december 2017.
Zeker niet nieuw @CrazyWizard

Als je in elvenarch kijkt onder 'all buildings', staat deze Winterset helemaal onderaan en de Winter Market Set staat er twee plekken boven.

ps. zie ook de discussie op beta in december 2017...
 
Laatst bewerkt:
Wel vreemd dat er in 2018 nog een andere lay- out werd gegeven voor dezelfde set:

Screenshot-2018-1-3 How it works All the info on the Winter building set .png
 
Deze set is inderdaad niet de Winter Market Set. Dit is de Winterset en die is uit december 2017.
Zeker niet nieuw @CrazyWizard

Als je in elvenarch kijkt onder 'all buildings', staat deze Winterset helemaal onderaan en de Winter Market Set staat er twee plekken boven.

ps. zie ook de discussie op beta in december 2017...

Waar het staat in de lijst van architect zegt niet zoveel de harvest set is 1 van de oudste en als ik me niet vergis zelfs wel de allereerste set (lang geleden)
De eerst opvolgende was daarna de winter market set + snow owl set (zelfde winterevent)

Nadat ik beide sets heb "misbruikt" is men overgestapt dat sets nog enkel hoofprijzen waren waardoor je geen killer sets meer kon maken
pas bij de maansteenset kwamen de killersets terug.

Heb je een link naar beta 2017 ik kan geen 150.000 posts kijken en als ik zoek op winterset komt er niets tevoorschijn anders dan de winter marketset.
De set is toch ruk dus mischien heb ik deze wel zo genegeerd dat ik hem niet eens herrinner
 
Bovenaan