• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Verzameling van de Feniks-cultus

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
BannerForum.png

Beste elfen en mensen,

Eieren vallen uit de lucht en de Acolytes-pelgrim naar je stad, zoals elk jaar tijdens dit seizoen. De Feniks-cultus, die zich de afgelopen jaren heeft gevormd, heeft zich opnieuw voorbereid op de komst van de Feniksen die ze aanbidden als goddelijke wezens. Ze zijn behoorlijk verrast wanneer een andere Feniks-cultus aan de poorten van jouw stad arriveert, met hun eigen overtuigingen, kunst en cultuur. De aankomende aanbidders zien Feniksen als magische wezens, helemaal niet goddelijk. Ze bouwen zelfs standbeelden, maken schilderijen en andere vormen van de Feniksen en bestuderen ze zorgvuldig - natuurlijk helemaal niet naar de zin van de traditionele Feniks-cultus.

Tijdens de komende weken zullen beide bewegingen een vurig maar vruchtbaar debat aangaan over de aard van Feniksen. Kun je hen helpen de vrede te bewaren en meer kennis op te doen, zodat ze uiteindelijk uit het evenement kunnen komen als een meer opgeleide mensen die van elkaar kunnen leren en vreedzaam kunnen samenleven?



Vanaf 23 maart tot en met 17 april kan je eieren ontdekken die willekeurig uit de lucht komen vallen in je stad en luchtextract geven, of opdrachten voltooien van de leden van de cultus om het te krijgen. Je kan luchtextract gebruiken om kisten te openen voor feniksveren en speciale dagelijkse prijzen.

Easter2020Flow.png

Dagelijkse exclusieve prijzen bestaan dit jaar uit allerlei gebouwen met een Feniks-thema, zowel oud als nieuw. Je kunt elke dag een ander gebouw krijgen, maar de Wensput maakt geen deel uit van het evenement.

Feniksveren, verkregen door kisten te openen met je verzamelde luchtextract, kunnen worden gebruikt om de grote prijzen te ontgrendelen, inclusief gloednieuwe Koudvuurfeniksartefacten, gebruikt voor een nieuw type Feniks, namelijk de koudvuurfeniks. Dit mysterieuze wezen straalt vuren uit die van een afstand koud lijken, maar nog heftiger branden wanneer ze worden aangeraakt! Als je deze Feniks goed opvoedt, zal hij je overspoelen met goederen, mana of spirituele goederen (afhankelijk van je hoofdstuk). Voer het regelmatig met diervoeding om extra magische effecten te activeren, waarbij je wordt beloond met extra kennispunten voor elke voltooide verkenner terwijl hij gevoed blijft! Geen eten meer? Je kunt altijd meer dierenvoeding maken in de Magische Academie.

A_Evt_Evo_Easter_XX_Phoenix_Coldfire10_1_0000.png

Dit Feniks-evenement komt dit jaar ook met nog meer verrassingen. Het evenement brengt een veelgevraagde nieuwe functie voor Elvenar: Directe effecten voor eenheden, die kunnen worden gebruikt om eenheden rechtstreeks aan je kazerne toe te voegen. Deze krachtige effecten zijn te vinden in de draaiende kisten van het evenement.

lightmeleeelves.png
lightmeleehuman.png

En dat is nog niet alles. Feniksartefacten die voor het eerst werden geïntroduceerd bij het Feniks-evenement in 2019, keren terug als beloning voor je voortgang in de opdrachtenreeks. Er kunnen maximaal 3 Feniksartefacten worden verkregen om de Vuur, Gouden en Storm Feniksen van vorig jaar te evolueren door simpelweg de opdrachtenreeks te spelen en 60, 95 en 120 opdrachten te voltooien! Maak je geen zorgen als je nog geen van deze Feniksen bezit. Ze kunnen verschijnen als zeldzame, speciale recepten in Handwerken zolang je ze nog niet in je stad of inventaris hebt, dus houd je ogen open en controleer regelmatig het tabblad Handwerken in de Magische Academie.

Coldfire_artifact.png
Phoenix_artifact.png

Als je je wilt concentreren op de evolutie van de feniksen van vorig jaar of de koudvuurfeniks van dit jaar, kun je Handwerken gebruiken om Koudvuurfeniksartefacten te transformeren naar Feniksartefacten of vice versa. Aan het omzetten zijn echter kosten verbonden, wat betekent dat je 3 Feniksartefacten moet investeren om 1 Koudvuurfeniksartefact te krijgen of 2 Koudvuurfeniksartefacten voor 1 Feniksartefact te krijgen. Kies verstandig omdat de Handwerken-optie slechts een beperkte tijd blijft nadat het evenement is afgelopen!

We hopen dat je een geweldige tijd hebt tijdens de verzameling van de feniks-cultus en horen graag je feedback in ons discussietopic.

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
Een nieuw evenement staat voor de deur, waarin je ook de mogelijkheid hebt om je al bestaande artefacten te transformeren naar nieuwe artefacten, en andersom!

We horen graag jullie feedback.
 

Deleted User - 147694

Guest
Eindelijk iets te doen terwijl we binnen moeten blijven. ;)

Ik ben vooral blij dat ik de artefacten van dit event om kan zetten naar die van vorig jaar, ik ben namelijk geenszins onder de indruk van deze nieuwe vogel...

Voor de rest zal ik carte blanche het event in gaan, al die nieuwe dingen die ze toe hebben gevoegd, zal interessant zijn of ik ook daadwerkelijk wat aan ze hebben zal, maar goed, ik ben erg benieuwd wat het event me brengen zal.

P.s. @DonFrank Acolytes-pelgrim zou ik weer Feniksaanbidder van maken, is dan in lijn met de voorgaande jaren meen ik.
 
Deze vraag komt misschien iets te vroeg, maar: mogen we een downloadlink naar de nieuwe achtergrond die zichtbaar zal worden tijdens het laden? :D
 

Deleted User - 147694

Guest
Het ziet er in elk geval weer mooi uit, heeft interessante nieuwtjes en - voor wie ze nodig heeft - ook kansen om 'oude' artefacten te winnen!
Idd, je kunt 3 Feniksartefacten winnen en via Handwerken ook nog versies van 2020 naar die van 2019 veranderen. Daar kun je als nieuwe speler hopelijk een goede Vuurfeniks mee krijgen. ;)
 

DeletedUser1031

Guest
Kijk er echt weer naar uit ;)
En ik heb deze keer een heel grasveldje om kleine werkhuisjes en fabriekjes te planten :cool:indien het nodig is

Warme groetjes van Rozenelfje
 

DeletedUser2989

Guest
Het plaatje is idd mooi. De vertaling van coldfire naar koudvuur ligt natuurlijk voor de hand, maar in het nederlands is koudvuur een ziekte die je echt niet wilt hebben. Zou je koudvuurfeniks vertalen naar het Engels dan kom je uit op Gangreen Feniks en ik geloof niet dat de spelmakers daar voor zouden kiezen.
Zou de nl naam niet gewijzigd kunnen worden naar ijsvuurfeniks of nog wat anders ?
 
Het plaatje is idd mooi. De vertaling van coldfire naar koudvuur ligt natuurlijk voor de hand, maar in het nederlands is koudvuur een ziekte die je echt niet wilt hebben. Zou je koudvuurfeniks vertalen naar het Engels dan kom je uit op Gangreen Feniks en ik geloof niet dat de spelmakers daar voor zouden kiezen.
Zou de nl naam niet gewijzigd kunnen worden naar ijsvuurfeniks of nog wat anders ?
What's in a name... Bevroren Vuurfeniks zou dan nog meer in lijn zijn met andere culturele items (zoals bijv. 'bevroren vlam'). En eerlijk gezegd interesseert die naam mij niet, het gaat er toch om hoe het plaatje eruit ziet?
 
Het plaatje is idd mooi. De vertaling van coldfire naar koudvuur ligt natuurlijk voor de hand, maar in het nederlands is koudvuur een ziekte die je echt niet wilt hebben. Zou je koudvuurfeniks vertalen naar het Engels dan kom je uit op Gangreen Feniks en ik geloof niet dat de spelmakers daar voor zouden kiezen.
Zou de nl naam niet gewijzigd kunnen worden naar ijsvuurfeniks of nog wat anders ?

Probleem is dat deze vertaling alleen zo werkt in het nederlands, om een of andere reden zijn wij de enige die het koudvuur noemen, in het duits is het bv Gangrän. ik was ook zeer benieuwd of de vertalers dit zouden zien en deze zouden aanpassen naar een iets vriendelijkere naam.

Aan de andere kant hebben we wel iets toepasselijks voor het moment, en iets unieks dan niemand anders heeft :)
 

Deleted User - 147694

Guest
Idd, een zieke/ziekte/ziekteverspreidende feniks. ;)

Ik voel best mee met die vogel, mocht die dood gaan aan gangreen, dan komt ie gewoon weer tot leven om wellicht opnieuw te sterven aan gangreen?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
De naam is op dit moment niet meer aan te passen voor het evenement. Sommige woorden hebben meerdere betekenissen, waarbij, o.a. met de afbeeldingen, het duidelijk is dat er hier geen sprake is van een ziekte. De naam "Koudvuurfeniks" heeft betrekking op het vuur bij de kop en staart en de bevroren vleugels. Het wordt ook altijd aan elkaar vast geschreven "Koudvuurfeniks" (en niet "Koudvuur feniks").

We staan altijd open vuur suggesties met een andere naam, maar kunnen dat pas na het evenement aanpassen. Laat dus gerust suggesties achter :)
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik heb sinds het vorige Feniks event steeds gevraagd om een Regenboogfeniks, het ligt dus zeker weten niet aan mij. ;)
 

DeletedUser2989

Guest
Ik heb liever een blauwvuurfeniks of de al genoemde ijsvuurfeniks dan een koudvuurfeniks. Een hetekoukleumfeniks mag ook :)
Misschien kan Artifex een wedstrijd uitschrijven en 1000 diamanten geven aan de meest creatieve naamgever :D
 

Deleted User - 124539

Guest
Eén van de grootste cadeaus die inno ooit heeft gegeven vind ik! Met een beetje veel geluk lukt het me om 6 artefacten voor de vuurfeniks van vorig jaar te krijgen, en dan kan 'k 'm uppen tot lvl 10!

En inderdaad een erg mooie achtergrond! Die van het kerstevent was mooi, maar zal er toch aan moeten geloven in ruil voor deze!


open vuur suggesties
Open VUUR suggesties? Zeer toepasselijk! :p ;)
 
Bovenaan