• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Tijdelijke wijziging in starttijd van de Toren, aanpassingen aan poorttijden en beloningen

DeletedUser603

Guest
ik zou graag zien dat de duurtijd van de toren verlengd wordt naar 2 weken
 

Deleted User - 124539

Guest
ik zou graag zien dat de duurtijd van de toren verlengd wordt naar 2 weken
Waarom dat? Zoals @CrazyWizard al heeft aangetoond, is het perfect te doen in de week die we hebben.
De tijdsdruk wordt ook met deze startijd al flink verlicht doordat de 2de deur van 24 uur naar 12 uur zakt, dit geeft alweer 12 uur extra ruimte in je schema.

Een kijken waar we uit gaan komen uitgaande van een jan modaal 7-8 uur opstaan schema.

  • Nivo 1, Deel 1: Zo 16:00 (wachttijd 10 sec)
  • Nivo 1, Deel 2: Zo 16:00 plus een beetje van Deel 1 + 10 sec (wachttijd 3 uur)
  • Nivo 1, Deel 3: Zo 19:00- 1:00 (wachttijd 7 uur)
  • Nivo 1: Deel 4: Ma 8:00 (wachttijd 9 uur)
  • Nivo 2, Deel 1: Ma 15:00-1:00 (wachttijd 7 uur)
  • Nivo 2, Deel 2: Ma 22:00-1:00 of Di 8:00 (wachttijd 7 uur)
  • Nivo 2, Deel 3: Di 8:00 of Di 15:00-1:00 Wachtijd 7 uur)
  • Nivo 2: Deel 4: Di 15:00 - 20:00 of Wo: 8:00 Wachttijd 12 uur)
  • Nivo 3, Deel 1: Wo 8:00 of Wo 17:00-23:00 (wachttijd 9 uur)
  • Nivo 3, Deel 2: Wo: 17:00 of Do 17:00-23:00 (wachtijd 9 uur)
  • Nivo 3, Deel 3: Do 8:00 of Do 17:00-23:00 (wachttijd 9 uur)
  • Nivo 3: Deel 4: Do 17:00 of Vrij 8:00 (geen wachttijd de toren is klaar)
Volgens mij schets ik hier 2 screnarios voor een actieve speler die geen slaap wil missen en een minder actieve speler die rustig in zijn eigen tempo de toren kan spelen.
In de wat actiever getimede scenario ben je op donderdag avond al uitgespeeld en in de minder actieve scenario ben je vrijdag ochtend al uitgespeeld.

Je hebt dus 14-26 uur speling zonder echt veel moeite te doen.

De startijd is dus met het nieuwe schema geen probleem. er is meer dan voldoende ruimte tussen de ronden door
 

Deleted User - 147694

Guest
ik zou graag zien dat de duurtijd van de toren verlengd wordt naar 2 weken
Ik weet niet of de tijdsduur van de Toren echt het probleem is, ik zie wel dat je een enorm inefficiënte stad hebt, wellicht ligt daar de oorzaak?
 

DeletedUser3012

Guest
Fijn dat je weer terug bent Boon, ik werd al ongerust! En dit keer (gekke wereld waar we in leven) ben ik het met je eens… ik speel de toren ook als individu en word vooral van die lagere beloningen niet blij… ik was meestal in staat om qua diamanten (een kleine) winst te maken, maar dat gaat nu toch een stuk lastiger worden! En met uitzondering van een paar prijzen (teleportspreuk, geest, magische gebouwen) vond ik het toch al klein bier, dus het zou best eens kunnen zijn dat ik de toren nu toch (letterlijk) weer links laat liggen!
Dit is een erg zeldzaam moment (oude wink)
We zijn het eens
 

DeletedUser4647

Guest
Beloningen....
Misschien niet op zijn plaats hier, maar wil het graag kwijt en kan forum over de 1e keer dat de toren er kwam niet vinden.

Als de toren afgelopen is krijgt iedereen de prijs op basis van zijn eigen voortgang........behalve de spelers die boven het totaal 'geestextract van de bs' zijn geëindigd....zij worden gekort en terug gebracht naar de beloning van de bs....huh????
Een beetje een rare regel...waarom krijgt niet iedereen de prijzen die hij zij individueel verdiend heeft en wordt er aan de medaille een prijs gehangen voor de bs...
Dit is geen regel om de samenwerking te verbeteren......hiermee dupeer je de spelers die de top halen...

Dan is het toernooi beter geregeld...krijgt iedereen de gezamenlijke prijs...en zijn er geen gedupeerden...
 

Deleted User - 147694

Guest
Blijkbaar snap je het concept niet goed.

Je hebt de individuele prijzen die je meteen na het openen van kisten krijgt.

En je krijgt prijzen die jij en je broederschap samen hebben verdiend.

Dat jij boven de vrijgespeelde broederschapsprijzen zit, betekend niet dat het principe van het concept niet goed werkt. Het betekend simpelweg dat jij meer doet dan degenen die minder prijzen krijgen omdat ze niet zo ver als jou gekomen zijn.

Dat heet beloning naar inzet.
 

DeletedUser2989

Guest
Bij de toren is het samenspel met de hele BS idd van cruciaal belang om een mooie score te behalen met de groepskisten.
Bij het toernooi kunnen grote steden compenseren voor kleine steden. Bij de toren kan dat niet. Ik vind het wel mooi en uitdagend dat de toren een andere manier van samenspelen vraagt. De bijdrage van iedereen, groot en klein, is even belangrijk en even nodig.

Als je zelf continu ver boven de groepsscore zit, kun je 3 dingen doen; ofwel je Bs motiveren meer in de toren te doen, of opstappen en een andere BS zoeken met een hogere groepsscore ( zie torenoverzicht) of situatie accepteren zoals die is, dus happy zijn met je individuele prijzen en de groepskisten vergeten. Ook als individuele speler zin er prachtige prijzen te verdienen in de toren. Diamanten is helaas wat minder geworden met de laatste wijziging.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser726

Guest
hoewel het niet zo expliciet vermeld staat in de update heb ik wel sterk de indruk gekregen dat de onderhandelingen (de input die je er voor moet geven) veranderd is.
het lijkt er zelfs op dat, zodra je verder bent, een van de producten die je aan kan kiezen aan drie geesten in dezelfde onderhandeling, aangeboden moet worden.
als je dan de 1e en 2e keer de geesten niet hebt weten te overtuigen, ben je zo’n product dus al mogelijk 5x kwijt...
zit je laag in dat product dan mag je wel opletten dat je niet door 0 heen vliegt en dia nodig hebt om het verschil aan te vullen...

Via de app is het dan extra opletten dat je tijdig (tussen onderhandelingen) de toren verlaat om je voorraad te checken.
daar heb je geen mogelijkheid om te zien hoeveel je van een product hebt... (browser wel, dan gebruik je de hoger-functie)

ik ben er nog niet uit of ik deze wijziging daarom een verbetering vindt.....
 
hoewel het niet zo expliciet vermeld staat in de update heb ik wel sterk de indruk gekregen dat de onderhandelingen (de input die je er voor moet geven) veranderd is.
Volgens mij is het niet veranderd. Het mechanisme heeft echter meer impact als je met meer soorten goederen onderhandelt. Misschien ga je nu verder in de toren dan eerst?
 
hoewel het niet zo expliciet vermeld staat in de update heb ik wel sterk de indruk gekregen dat de onderhandelingen (de input die je er voor moet geven) veranderd is.
het lijkt er zelfs op dat, zodra je verder bent, een van de producten die je aan kan kiezen aan drie geesten in dezelfde onderhandeling, aangeboden moet worden.
als je dan de 1e en 2e keer de geesten niet hebt weten te overtuigen, ben je zo’n product dus al mogelijk 5x kwijt...
zit je laag in dat product dan mag je wel opletten dat je niet door 0 heen vliegt en dia nodig hebt om het verschil aan te vullen...

Via de app is het dan extra opletten dat je tijdig (tussen onderhandelingen) de toren verlaat om je voorraad te checken.
daar heb je geen mogelijkheid om te zien hoeveel je van een product hebt... (browser wel, dan gebruik je de hoger-functie)

ik ben er nog niet uit of ik deze wijziging daarom een verbetering vindt.....

Het is maar net wat de random bepaalt in het verleden heb ik al eens 5x dezelfde goederen gehad, en deze week zei 1 van onze leden dat die dat voor het eerst heeft gehad.

Daarnaast heb je natuurlijk de factor van meer doen is meer verschillende antwoorden zien.
Goederen zijn eenvoudig te zien in de app
1588137023796.png

Er is langs de voorraad munten en hamers een goederen icoontje die alle goederen laat zien die voor die onderhandeling nodig zijn.
 

DeletedUser726

Guest
Met meer soorten grondstoffen (munten, voorraad, goederen, orks, zaden, manna) zou je met 5 geesten eerder verwachten dat er een grotere kans is dat je @random meer verschillende grondstoffen gebruikt om 1 onderhandeling succesvol te realiseren.
Het overkomt mij heel vaak dat ik van 1 grondstof er juist 3 nodig heb...
En tuurlijk: bij @random is het echt wel zo dat het ook zo kan zijn dat 1 grondstof bij alle geesten nodig is....

@AlbertDeWijze: ik speelde de toren al voor de wijzigingen tot en met level 2 (zo vaak mogelijk) daar ik geen die-hard vechter ben onderhandelde ik al veel.
Ik gaf overigens aan dat ik dat gevoel heb dat het mechaniek veranderd is... niet dat het echt zo is.

@CrazyWizard : Thanks voor het mij attent maken op de voorraad knop... hoe kan ik die nou gemist hebben???
 
Met meer soorten grondstoffen (munten, voorraad, goederen, orks, zaden, manna) zou je met 5 geesten eerder verwachten dat er een grotere kans is dat je @random meer verschillende grondstoffen gebruikt om 1 onderhandeling succesvol te realiseren.
Kans wordt kleiner in plaats van groter als je meer mogelijke goederen hebt. Jij hebt meer keuze, maar de geesten ook.

Bij 3 goederen heb je bij elke geest 1/3 kans dat je goed gokt, bij 8 goederen maar 1/8. In beide gevallen heb je evenveel geesten, dus dat maakt niet uit.

Wiskundig is "minstens 1 goed" het simpelste te berekenen als 1 - "niets goed", wat op 1 - (2/3)**5 respectivelijk 1 - (7/8)**5 uitkomt oftewel 0.8683127572016461 voor minstens 1 goede gok bij 3 goederen en 0.487091064453125 op minstens 1 goede gok bij 8 goederen (bij 1x proberen).


Ik onderhandel ook bijna altijd, spendeer mijn troepen liever op het toernooi slagveld.
 

DeletedUser726

Guest
@AlbertDeWijze: ik vroeg toch niet hoe groot de kans is dat je goed gokt?
ik geef aan dat ik regelmatig zie dat ik 1 en hetzelfde product Uiteindelijk bij 3 geesten kwijt moet om die ene kist te behalen....
iets wat ik op basis van de kansberekening niet zou verwachten....

hoe groot is de kans dat met 5 geesten en 6 of meer producten er 1 product door 3 geesten gekozen is.....?
 
iets wat ik op basis van de kansberekening niet zou verwachten....
Wij zijn erg slecht in het schatten van kansen, echt bar slecht. Ik doe ook altijd een gok, maar het enige wat ik daar zeker van weet is dat het verkeerd is.

hoe groot is de kans dat met 5 geesten en 6 of meer producten er 1 product door 3 geesten gekozen is.....?
Je kunt het wiskundig uitrekenen, maar dat is te lang geleden. Ik heb ze even geteld (of eigenlijk, laten tellen):
Code:
#!/usr/bin/env python3
for num_products in range(6, 9):
    yes = 0
    no = 0
    for g1 in range(num_products):
        for g2 in range(num_products):
            for g3 in range(num_products):
                for g4 in range(num_products):
                    for g5 in range(num_products):
                        counts = [0] * num_products
                        counts[g1] = counts[g1] + 1
                        counts[g2] = counts[g2] + 1
                        counts[g3] = counts[g3] + 1
                        counts[g4] = counts[g4] + 1
                        counts[g5] = counts[g5] + 1
                        if any(count >= 3 for count in counts):
                            yes = yes + 1
                        else:
                            no = no + 1

    print(f"\nAantal produkten: {num_products}")
    print(f"{yes} x yes")
    print(f"{no} x no")
    print("= {}%".format(100*yes / (yes + no)))
Antwoord:
Code:
Aantal produkten: 6
1656 x yes
6120 x no
= 21.296296296296298%

Aantal produkten: 7
2737 x yes
14070 x no
= 16.284881299458558%

Aantal produkten: 8
4208 x yes
28560 x no
= 12.841796875%
Dus bij 6 produkten 1 of de 5, dus gemiddeld iets meer dan 3 keer per level in de toren (16 onderhandelingen).
De reden van die hoge kans is dat de vraag over alle goederen wordt gesteld waardoor je veel meer mogelijkheden krijgt om te voldoen aan de vraag.
 
Bovenaan