• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Tijdelijke wijziging in starttijd van de Toren, aanpassingen aan poorttijden en beloningen

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Toren der Eeuwigheid: Balansaanpassingen


Beste Mensen en Elfen,

De komende Toren der Eeuwigheid wordt verplaatst om 24 uur later dan normaal te beginnen: in plaats van te starten op zondag 22 maart, begint het op maandag 23 maart. Vervolgens eindigt het ook 24 uur later dan normaal, op zaterdag 28 maart. De reden voor het verplaatsen van de begin- en einddatum voor deze cyclus van de Toren der Eeuwigheid is een reeks aanpassingen die op 23 maart, voorafgaand aan de start, zullen worden uitgevoerd.

Met deze veranderingen maken we klim door de Toren meer gericht op het spel van de Toren der Eeuwigheid, en minder op de tijd. De veranderingen leggen ook de nadruk op de multiplayer-aspecten van de Toren, omdat we graag willen dat mensen samen met anderen van de functie kunnen genieten. Om een actievere deelname aan te moedigen, zijn de tijden op de poorten verkort. Dit betekent echter ook dat een deel van de beloningen wordt aangepast, met name de diamanten die in de Toren kunnen worden gewonnen. Het aantal verkrijgbare diamanten is met deze veranderingen licht gestegen, maar ze zijn herverdeeld over de verschillende confrontaties. Hieronder vind je meer details over de wijzigingen die we aanbrengen.

  • De tijden op de poorten worden verkort, waardoor de tijdsdruk lager wordt in de Toren.
    • Poort 1: Blijft 10 seconden
    • Poort 2: Blijft 3 uur
    • Poort 3: 7 uur (was 9)
    • Poort 4: 9 uur (was 12)
    • Poort 5: 7 uur (was 9)
    • Poort 6: 7 uur (was 9)
    • Poort 7: 7 uur (was 9)
    • Poort 8: 12 uur (was 24)
    • Poort 9: 9 uur (was 12)
    • Poort 10: 9 uur (was 12)
    • Poort 11: 9 uur (was 12)
Zoals gezegd, om tegenwicht te bieden voor de kortere tijd die nodig is en om meer broederschap-interactie in de Toren aan te moedigen, zijn er enkele aanpassingen aangebracht waar diamanten worden verkregen in de Toren:
  • Het aantal diamanten dat gewonnen kan worden via de reguliere confrontaties is verlaagd
  • Het aantal diamanten dat gewonnen kan worden via de eindbaas is verhoogd.
  • Het aantal diamanten dat gewonnen kan worden via de broederschapsbeloningen is verhoogd.

Voor de spelers die de volledige toren weten uit te spelen, zijn er nu iets meer diamanten te verdienen. We geloven dat, samen met de recent ingevoerde troffeeën, dat de toren aantrekkelijker is voor jou en je broederschap.

We horen, zoals altijd, graag je feedback! Laat je mening weten in het discussietopic.

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
Meer diamanten, minder lang wachten. We horen graag jullie feedback!
 

Deleted User - 124539

Guest
Vooral de verlaagde wachttijden is leuk.
Voor de diamanten, de keren dat ik de toren uitspeel zal ik het waarschijnlijk een goede aanpassing vinden, de keren dat ik de toren niet uitspeel een stomme aanpassing. :)
 
Als je 'smiddags om 4-5 uur thuiskomt om te spelen kun je nog steeds niks met 7 uur wachttijd, blijft dat je maar 1x per dag een paar confrontaties kunt spelen (als je niet weer eens zonder genoeg sentient zit), en dan heb je niet genoeg dagen om ook maar in de buurt van het einde te komen.
 

DeletedUser1031

Guest
Ik vind het een hele goede verandering !!
Hopelijk gaan er nu nog meer in de witte toren meedoen , ik vind hem super leuk , al vreet hij soms echt soldaatjes :p
Warme groetjes en een goede nachtrust
Hou je gezond , liefs van Rozenelfje :)
 
Als je 'smiddags om 4-5 uur thuiskomt om te spelen kun je nog steeds niks met 7 uur wachttijd, blijft dat je maar 1x per dag een paar confrontaties kunt spelen (als je niet weer eens zonder genoeg sentient zit), en dan heb je niet genoeg dagen om ook maar in de buurt van het einde te komen.
Sterker nog....In aanvulling op bovenstaande is de nederlandse starttijd van 16.00u gewoon niet handig. Dat betekent als je op zondag direct om 16.00u begint, je ronde 3 om 19.00u ongeveer kan starten. Vanaf dat moment zal ook 7 uur wachten te lang zijn voor 95% van de spelers. Je kan dan op z'n vroegst pas om 2.00u 's nachts verder. Ik ervaar de starttijd zelfs met huidige wachttijden als 1 van de grootste oorzaken van het veroorzaken van tijdsdruk. Als je die eerste run niet verkort zodat je de eerste nacht gelijk nuttig meepakt, dan kom je bijna per definitie aan het eind al met tijd in de problemen. Met de begintijd van 16.00u zal het me dus verder zorg wezen of de wachttijd naar ronde 4 7 of 9 uur is. Beide voltooien dan pas ergens in de nacht.

Wat ik heb begrepen is dat wereldwijd iedereen op hetzelfde moment begint. Dat betekent dus dat VS vroeg in de ochtend begint en EU einde middag. Beetje gek niet waar?
 

Deleted User - 147694

Guest
Geen enkel systeem is perfect te krijgen @topsecret.

Je moet het maar zo zien, indien je al tijdboosters gebruikte om de toren door te komen, je hebt er nu veel minder nodig, die kun je dus voor gebouwen, troepen, toernooien, etc, etc, gebruiken. Als je ze niet gebruikte voor de toren, dan heb je het er mee te doen, mocht het echt voor onoverkomelijke problemen gaan zorgen, dan is het mogelijk zo dat het in de toekomst weer verder aangepast gaat worden.
 

DeletedUser2989

Guest
Als je 3 rondes in de toren speelt, krijg je dermate veel tijdboosters dat ik me totaal niet druk kan maken om wachttijden.
Speel je 2 rondes in de toren, heb je tijd zat tussen zondag en vrijdag.
Starttijd op zondag 16.00 bevalt me uitstekend. In de zomertijd zal dat naar 17.00 gaan, ook helemaal goed.
Mooi om meteen 3/4 ronde 1 te pakken en op maandagochtend een magisch gebouw te verschalken.

De voordelen in tijd worden gecompenseerd met minder diamanten in de individuele kisten. De wijziging is daarom alleen een voordeel voor degenen die in een BS zitten met leden die er gezamenlijk voor gaan.
Voor spelers die niet in een BS zitten of in een BS waarin weinig spelers zitten die de toren spelen, is de wijziging als je kijkt naar de diamanten een forse achteruitgang. De meeste hoeveelheden diamanten in de individuele kisten worden gehalveerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat me niet om de boosters, die heb ik zelf ook meer dan voldoende, maar blijkbaar heel veel anderen ook niet gezien de wijziging. Het is toch gek dat je door de starttijd al in een situatie om tijdboosters te gebruiken wordt gedwongen? Als dat de bedoeling was, waarom worden nu de wachttijden dan aangepast?
Precies dus daarom dat ik de starttijd aankaart.
 

Deleted User - 147694

Guest
Het is toch gek dat je door de starttijd al in een situatie om tijdboosters te gebruiken wordt gedwongen? Als dat de bedoeling was, waarom worden nu de wachttijden dan aangepast?
Feitelijk wordt je nergens toe gedwongen, het is altijd je eigen keuze nog. ;-)

Ik denk dat de starttijd geen probleem is gebleken en dat ze die daarom aan hebben gehouden.
 

DeletedUser2989

Guest
Het gaat me niet om de boosters, die heb ik zelf ook meer dan voldoende, maar blijkbaar heel veel anderen ook niet gezien de wijziging. Het is toch gek dat je door de starttijd al in een situatie om tijdboosters te gebruiken wordt gedwongen? Als dat de bedoeling was, waarom worden nu de wachttijden dan aangepast?
Precies dus daarom dat ik de starttijd aankaart.

Als je geen tijdboosters hebt, is dat juist een goede reden om de toren te gaan spelen. Als je de wachttijd in de gaten houdt, kun je met nul tijdboosters 3 rondes spelen. Heb je even wat drukte irl, dan pak je ook met 2 rondes nog vele tijdboosters. Zelfs als je de hele toren op 1 dag speelt en dus aardig wat tijdboosters inzet, win je veel meer tijdboosters terug dan je inzet.
De bewering dat de starttijd je dwingt tot het gebruik van tijdboosters klopt feitelijk niet.

Met een andere starttijd is er een grote kans dat je in het huidige systeem wel tijdboosters zou moeten inzetten voor de laatste kist. Met het nieuwe systeem pak je die dan ook makkelijk.

De reden dat maar weinig spelers de toren spelen heeft m.i. niets met tijdboosters/starttijd te maken, maar veel meer met de investering van goederen en/of troepen. Ik vermoed dat dat veel spelers afschrikt en ik snap het ook dat je geen 3 rondes speelt als je krap zit met mana/zaden/spirituele goederen.

Wat de motieven van Inno zijn, zou je aan Inno moeten vragen. Inno is een commercieel bedrijf, dus zal het motief 'centjes verdienen' altijd een rol spelen en daar is niks mis mee.
 
Sterker nog....In aanvulling op bovenstaande is de nederlandse starttijd van 16.00u gewoon niet handig. Dat betekent als je op zondag direct om 16.00u begint, je ronde 3 om 19.00u ongeveer kan starten. Vanaf dat moment zal ook 7 uur wachten te lang zijn voor 95% van de spelers. Je kan dan op z'n vroegst pas om 2.00u 's nachts verder. Ik ervaar de starttijd zelfs met huidige wachttijden als 1 van de grootste oorzaken van het veroorzaken van tijdsdruk. Als je die eerste run niet verkort zodat je de eerste nacht gelijk nuttig meepakt, dan kom je bijna per definitie aan het eind al met tijd in de problemen. Met de begintijd van 16.00u zal het me dus verder zorg wezen of de wachttijd naar ronde 4 7 of 9 uur is. Beide voltooien dan pas ergens in de nacht.

Wat ik heb begrepen is dat wereldwijd iedereen op hetzelfde moment begint. Dat betekent dus dat VS vroeg in de ochtend begint en EU einde middag. Beetje gek niet waar?

De tijdsdruk wordt ook met deze startijd al flink verlicht doordat de 2de deur van 24 uur naar 12 uur zakt, dit geeft alweer 12 uur extra ruimte in je schema.

Een kijken waar we uit gaan komen uitgaande van een jan modaal 7-8 uur opstaan schema.

  • Nivo 1, Deel 1: Zo 16:00 (wachttijd 10 sec)
  • Nivo 1, Deel 2: Zo 16:00 plus een beetje van Deel 1 + 10 sec (wachttijd 3 uur)
  • Nivo 1, Deel 3: Zo 19:00- 1:00 (wachttijd 7 uur)
  • Nivo 1: Deel 4: Ma 8:00 (wachttijd 9 uur)
  • Nivo 2, Deel 1: Ma 15:00-1:00 (wachttijd 7 uur)
  • Nivo 2, Deel 2: Ma 22:00-1:00 of Di 8:00 (wachttijd 7 uur)
  • Nivo 2, Deel 3: Di 8:00 of Di 15:00-1:00 Wachtijd 7 uur)
  • Nivo 2: Deel 4: Di 15:00 - 20:00 of Wo: 8:00 Wachttijd 12 uur)
  • Nivo 3, Deel 1: Wo 8:00 of Wo 17:00-23:00 (wachttijd 9 uur)
  • Nivo 3, Deel 2: Wo: 17:00 of Do 17:00-23:00 (wachtijd 9 uur)
  • Nivo 3, Deel 3: Do 8:00 of Do 17:00-23:00 (wachttijd 9 uur)
  • Nivo 3: Deel 4: Do 17:00 of Vrij 8:00 (geen wachttijd de toren is klaar)
Volgens mij schets ik hier 2 screnarios voor een actieve speler die geen slaap wil missen en een minder actieve speler die rustig in zijn eigen tempo de toren kan spelen.
In de wat actiever getimede scenario ben je op donderdag avond al uitgespeeld en in de minder actieve scenario ben je vrijdag ochtend al uitgespeeld.

Je hebt dus 14-26 uur speling zonder echt veel moeite te doen.

De startijd is dus met het nieuwe schema geen probleem. er is meer dan voldoende ruimte tussen de ronden door
 
Laatst bewerkt:
Verlaag eerst maar eens de moeilijkheidsgraad. Halverwege de toren kom ik gewoon niet verder. Heb elke combinatie van troepen geprobeerd maar kom er met geen enkele mogelijkheid langs.
Het hoeft echt niet super-makkelijk gemaakt te worden, maar als je 5 keer een complete troepenmacht naar de slachtbank brengt zonder succes, krijg je niet echt de zin om het ooit nog eens te proberen.
Al geven ze 1000 diamanten per overwinning en zijn de wachttijden 0 seconden, voor mij is die toren verleden tijd.
 

Deleted User - 147694

Guest
Met troepen de hele toren doen kunnen maar weinig spelers. Diplomatie is de beste weg richting de top, maar dan moet je de werking ervan wel begrijpen. ;)
 
De tijdsdruk wordt ook met deze startijd al flink verlicht doordat de 2de deur van 24 uur naar 12 uur zakt, dit geeft alweer 12 uur extra ruimte in je schema.

Een kijken waar we uit gaan komen uitgaande van een jan modaal 7-8 uur opstaan schema.

  • Nivo 1, Deel 1: Zo 16:00 (wachttijd 10 sec)
  • Nivo 1, Deel 2: Zo 16:00 plus een beetje van Deel 1 + 10 sec (wachttijd 3 uur)
  • Nivo 1, Deel 3: Zo 19:00- 1:00 (wachttijd 7 uur)
  • Nivo 1: Deel 4: Ma 8:00 (wachttijd 9 uur)
  • Nivo 2, Deel 1: Ma 15:00-1:00 (wachttijd 7 uur)
  • Nivo 2, Deel 2: Ma 22:00-1:00 of Di 8:00 (wachttijd 7 uur)
  • Nivo 2, Deel 3: Di 8:00 of Di 15:00-1:00 Wachtijd 7 uur)
  • Nivo 2: Deel 4: Di 15:00 - 20:00 of Wo: 8:00 Wachttijd 12 uur)
  • Nivo 3, Deel 1: Wo 8:00 of Wo 20:00 (wachttijd 12 uur)
  • Nivo 3, Deel 2: Wo: 20:00 of Do 8:00 (wachtijd 12 uur)
  • Nivo 3, Deel 3: Do 8:00 of Do 20:00 (wachttijd 12 uur)
  • Nivo 3: Deel 4: Do 20:00 of Vrij 8:00 (geen wachttijd de toren is klaar)
Volgens mij schets ik hier 2 screnarios voor een actieve speler die geen slaap wil missen en een minder actieve speler die rustig in zijn eigen tempo de toren kan spelen.
In de wat actiever getimede scenario ben je op donderdag avond al uitgespeeld en in de minder actieve scenario ben je vrijdag ochtend al uitgespeeld.

Je hebt dus 14-26 uur speling zonder echt veel moeite te doen.

De startijd is dus met het nieuwe schema geen probleem. er is meer dan voldoende ruimte tussen de ronden door


Hoi Crazywizard,

Volgens mij heb je een verkeerde tijd gebruikt.
Bij de laatste 3 stukken is de tijd geen 12 uur , maar 9 uur. Dus nog eerder klaar.

Vind het een top beslissing van deze veranderingen, alleen om een gouden trofee te winnen moet je tot de max gaan en dat is wel een puntje.
Voor de rest betere regels, THX.
 

DeletedUser3012

Guest
Jammer dat ze die multiplayerfunctie zo hard proberen te stimuleren. Ik wilde dit juist graag niet, want vond het voornamelijk zelf leuk om in de toren te spelen. Het minder dias krijgen in de gewone confrontaties in een groot minpunt, aangezien ik niet zo vaak bij de eindbaas kwam, en het multiplayer aspect niet echt heel leuk vind. Al met al vind ik dit een negatieve verandering.

En ja, ik ben weer terug
 
Hoi Crazywizard,

Volgens mij heb je een verkeerde tijd gebruikt.
Bij de laatste 3 stukken is de tijd geen 12 uur , maar 9 uur. Dus nog eerder klaar.

Vind het een top beslissing van deze veranderingen, alleen om een gouden trofee te winnen moet je tot de max gaan en dat is wel een puntje.
Voor de rest betere regels, THX.

Je hebt helemaal gelijk, maar voor het punt wat ik wilde maken maakt het gelukkig niet uit :) er is dus meer dan tijd genoeg om jezelf door de toren te worstelen,

Helaas voor mijzelf zal het niet heel veel uitmaken, ik moet zo hard vechten om de muntjes dat ik meestal toch niet heel veel sneller kan.
Leuk 700 wonder levels maar daar wordt je in de toren, kei en keihard voor gestraft helaas.
Mijn duurste inzet was afgelopen toren 3,3M per inzet. (eindbaas)

Jammer dat ze die multiplayerfunctie zo hard proberen te stimuleren. Ik wilde dit juist graag niet, want vond het voornamelijk zelf leuk om in de toren te spelen. Het minder dias krijgen in de gewone confrontaties in een groot minpunt, aangezien ik niet zo vaak bij de eindbaas kwam, en het multiplayer aspect niet echt heel leuk vind. Al met al vind ik dit een negatieve verandering.

En ja, ik ben weer terug
Welkom terug en tja maakt niet uit welke verandering er plaats vind toch? je was er altijd al tegen veranderingen :rolleyes:
Je zou verzorger moeten worden in een bejaardentehuis zit je helemaal op je plek (gratis toekomstadvies :cool: )

Had er idd ook geen zin in multiplayer, maar het is een leuke toevoeging en leuke vervanger van het BSA gebleken, je moet echt samenwerken met elkaar, zonder je stad af te breken.
Best wel goed voor de teamspirit als je in een goede groep zit, maar kan ook morrende leden opleveren als de ene helft wel wil en de andere helft niet.
Toch zit het wel redelijk in elkaar want ook zonder al te veel moeite is samen met de gilde 2/3 van de toren goed te halen. alleen dat laatste stukje vraagt echt om teamwork waarbij elk stapje echt een flinke stap is.
 
vond het voornamelijk zelf leuk om in de toren te spelen. Het minder dias krijgen in de gewone confrontaties in een groot minpunt,
Fijn dat je weer terug bent Boon, ik werd al ongerust! En dit keer (gekke wereld waar we in leven) ben ik het met je eens… ik speel de toren ook als individu en word vooral van die lagere beloningen niet blij… ik was meestal in staat om qua diamanten (een kleine) winst te maken, maar dat gaat nu toch een stuk lastiger worden! En met uitzondering van een paar prijzen (teleportspreuk, geest, magische gebouwen) vond ik het toch al klein bier, dus het zou best eens kunnen zijn dat ik de toren nu toch (letterlijk) weer links laat liggen!
 
Bovenaan