• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Spelupdate 1.101

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.101



Op donderdag 2 april zullen we onze werelden naar spelversie 1.100 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Nieuwe spelonderdelen


  • Het is nu mogelijk om een oud wonder als favoriet te selecteren!
    • Een nieuwe banner geeft aan voor welk oud wonder je hulp wilt ontvangen. Deze banner is toegankelijk in alle menu's met betrekking tot oude wonderen en zodra je erop klikt, wordt de favoriete status ingesteld voor het respectievelijke oude wonder.
    • De favoriete status is zichtbaar voor elke andere speler die toegang heeft tot je lijst met oude wonderen. Voorbij zijn de tijden waarin uitgebreide lijsten van de oude wonderen nodig zijn die voor elk broederschaps-lid zouden moeten worden geholpen, je kunt nu gemakkelijk hun voorkeuren zien!
      awfavorite.png
  • Oude wonderen zijn toegankelijker gemaakt!
    • Een volledige lijst van alle oude wonderen die een andere speler heeft ontgrendeld, is toegankelijk via de ledenlijst van broederschappen en via een nieuwe knop in de gebruikersinterface die wordt weergegeven wanneer een andere speler via de wereldkaart wordt bezocht.
    • De oude wonderen van andere spelers worden in de volgende volgorde weergegeven: favoriet oud wonder, open oud wonder in volgorde van de meeste kennispunten die tot nu toe zijn geïnvesteerd, en vervolgens alle oude wonderen die momenteel niet kunnen worden geholpen omdat ze aan het uitbreiden of in de runenfase zijn.
  • Oude wonderen openen nu standaard in de onderzoeks-tab.

Verbeteringen


  • Wanneer je runenscherven via toernooien ontvangt, kiest het spel nu willekeurig een runenscherf voor oude wonderen die al zijn ontgrendeld en dus relevant zijn, in plaats van runenscherven willekeurig toe te wijzen voor elk oud wonder.
  • Bij het gebruik van een oude kennisspreuk die meer kennispunten zou toevoegen dan nodig is om het onderzoek van een oud wonder te voltooien, informeert een nieuw bevestigingsvenster nu over mogelijke verliezen bij het gebruik van deze betovering.
  • Er zijn verbeteringen aangebracht in de manier waarop inactieve accounts worden afgehandeld op de wereldkaart, zodat meer van de actieve spelers op de wereld naar het midden van de kaart kunnen worden verplaatst. Deze wijziging is aangebracht om te zorgen voor meer activiteit in de omgeving van iedereen.
  • De graphics van de opdrachtpersonages uit het feeën hoofdstuk hebben een grafische revisie gekregen en zien er nu als volgt uit:
    fairies.png

Opgeloste problemen



Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Oude wonderen - De nieuwe weergave van beloningen die worden gegeven om de oude wonderen van andere spelers te helpen, wordt nu ook goed weergegeven als er nog geen donaties zijn gedaan.
  • Oude wonderen - Het is weer mogelijk om het venster van volledig uitgebouwde oude wonderen te openen.
  • Oude wonderen - Het was mogelijk oude wonderen te openen in de steden van andere spelers die zich in de runenfase bevonden, wat resulteerde in een leeg venster dat niet gemakkelijk kon worden gesloten. Dit gebeurt niet meer.
  • Constructen - Opgelost: een fout waardoor verkeerde productiewaarden werden weergegeven voor het D000-b "Kern" -gebouw.
  • Handwerken - Een vertaling toegevoegd aan de beschrijving van het feniks-artefact, omdat het altijd in het Engels verscheen op niet-Engelstalige versies van Elvenar.

Mobiele apps



Let op: de appversie van de update wordt los van de browserversie bijgewerkt. Hierdoor kan het zo zijn dat de update eerder of later beschikbaar is via Google, Apple of Amazon.
  • Oude wonderen zijn nu volledig geïntegreerd in de app! Tijdens het spelen in de mobiele app kunnen de volgende taken worden uitgevoerd:
    • De oude wonderen van andere spelers helpen. De volledige lijst van alle oude wonderen van een andere speler is toegankelijk via de wereldkaart en via de broederschaps-ledenlijst.
    • Zien welke beloningen kunnen worden verkregen door een van de meest behulpzame spelers te zijn in het oude wonder van een andere speler.
    • Markeer favoriete oude wonderen en bekijk de favoriete oude wonderen van andere spelers.
    • Let op: Deze functionaliteiten worden pas beschikbaar zodra iedereen de nieuwe versie kan downloaden.
  • De Elvenar-app gaat niet langer in de slaapstand terwijl het laden nog bezig is, zodat je geen tijd verliest als het scherm van je telefoon uitgaat tijdens het laden van de game.
  • Nieuws - Het pictogram voor toegang tot nieuws is niet langer beschikbaar na het voltooien van een opdracht.
  • Broederschappen - De knop om meer broederschappen te vinden om mee te doen, wordt niet langer in het Engels weergegeven in niet-Engelstalige versies van Elvenar.
  • Toren der Eeuwigheid - Een tekstfout waarbij enkelvoudige en meervoudsvormen in een zin werden gemengd opgelost.

Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een post in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

Het is zover: Oude wonderen in de app én veel verbeteringen! We horen graag jullie feedback.
 
Begrijpt iemand wat de toegevoegde waarde is van de nieuwe spelonderdelen t.a.v. oude wonderen (behalve die in de app), zoals een banner voor je favo wonder, lijstjes etc. ??? En kan die dat hier dan uitleggen/toelichten?
 

Deleted User - 124539

Guest
Begrijpt iemand wat de toegevoegde waarde is van de nieuwe spelonderdelen t.a.v. oude wonderen (behalve die in de app), zoals een banner voor je favo wonder, lijstjes etc. ??? En kan die dat hier dan uitleggen/toelichten?

Dat je kunt aanduiden wat je favo wonder is zorgt ervoor dat je niet meer in je stadsnaam moet zetten in welk OW je het liefst kp gestort krijgt. En voor die lijst, ik denk dat je dan ook vanuit die lijst kunt storten bij die speler, net zoals je dat in je eigen stad kunt als je het OW menu opent. Van het 2e ben ik niet zeker.
 

Deleted User - 147694

Guest
Wanneer je runenscherven via toernooien ontvangt, kiest het spel nu willekeurig een runenscherf voor oude wonderen die al zijn ontgrendeld en dus relevant zijn, in plaats van runenscherven willekeurig toe te wijzen voor elk oud wonder.
Voor mijn account in hoofdstuk 15 vind ik dit geen probleem, ik vind het wel een nadeel dat je nu met kleine(re) accounts die niet alle Oude wonderen vrijgespeeld hebben minder runenscherven sparen kunnen voor komende OW('s) omdat het nu dus gekoppeld is aan welke OW je al wel vrijgespeeld hebt...
 

DeletedUser2114

Guest
Voor mijn account in hoofdstuk 15 vind ik dit geen probleem, ik vind het wel een nadeel dat je nu met kleine(re) accounts die niet alle Oude wonderen vrijgespeeld hebben minder runenscherven sparen kunnen voor komende OW('s) omdat het nu dus gekoppeld is aan welke OW je al wel vrijgespeeld hebt...
Hier ben ik het mee eens. Ik vond het ook altijd fijn om al runen te krijgen van wonderen die ik nog niet ontgrendeld had. Dan had ik namelijk de cirkel met runen sneller vol en kon ik het wonder sneller plaatsen. Zelf ben ik net weer begonnen na een pauze, maar verwacht ik dit hoofdstuk wel af te hebben voor het nieuwe. Zelf heb ik er dus niet veel 'last' van, maar het scheelt wel voor de kleinere spelers denk ik.

Daarnaast vind ik het feit dat de wonderen in de app nu compleet zijn heel fijn! Top, Inno!
Het overzicht voor OW's klinkt veelbelovend, ik ben er heel benieuwd naar!
 

Deleted User - 124539

Guest
Voor mijn account in hoofdstuk 15 vind ik dit geen probleem, ik vind het wel een nadeel dat je nu met kleine(re) accounts die niet alle Oude wonderen vrijgespeeld hebben minder runenscherven sparen kunnen voor komende OW('s) omdat het nu dus gekoppeld is aan welke OW je al wel vrijgespeeld hebt...
Volledig mee eens! Was inderdaad altijd fijn om onmiddellijk nadat je een OW hebt vrijgespeeld al enkele runes in te kunnen zetten.
 
Begrijpt iemand wat de toegevoegde waarde is van de nieuwe spelonderdelen t.a.v. oude wonderen (behalve die in de app), zoals een banner voor je favo wonder, lijstjes etc. ??? En kan die dat hier dan uitleggen/toelichten?

Dat je kunt aanduiden wat je favo wonder is zorgt ervoor dat je niet meer in je stadsnaam moet zetten in welk OW je het liefst kp gestort krijgt. En voor die lijst, ik denk dat je dan ook vanuit die lijst kunt storten bij die speler, net zoals je dat in je eigen stad kunt als je het OW menu opent. Van het 2e ben ik niet zeker.

Als het goed is staat de favo wonder voorraan als eerste optie.
Scheelt een hoop scrollwerk.
 

DeletedUser1294

Guest
Eindelijk kp-ruil voor alle spelers. Super!

Runescherven van je onderzochte ow.. Prima toch? Die heb je meer nodig dan de scherven die je pas over een jaar kan gebruiken.
Elke speler die regelmatig aan het eind van de tech heeft moeten wachten op een nieuw hoofdstuk, krijgt ook pas de scherven als het nieuwe wonder is onderzocht. Lijkt me niet meer dan normaal.
 
"Een nieuwe banner geeft aan voor welk oud wonder je hulp wilt ontvangen. Deze banner is toegankelijk in alle menu's met betrekking tot oude wonderen en zodra je erop klikt, wordt de favoriete status ingesteld voor het respectievelijke oude wonder.
De favoriete status is zichtbaar voor elke andere speler die toegang heeft tot je lijst met oude wonderen. Voorbij zijn de tijden waarin uitgebreide lijsten van de oude wonderen nodig zijn die voor elk broederschaps-lid zouden moeten worden geholpen, je kunt nu gemakkelijk hun voorkeuren zien!
"

Persoonlijk heb ik nog nooit de behoefte gehad om in mijn stadsnaam een OW te vermelden, wan ik ben blij met elke kp… maar het was/is fijn dat het in je stadsnaam kunt vermelden, daarom begrijp ik het nut van de favo-banner en/of lijstjes niet. Het zou - volgens mij - veel nuttiger zijn als app-spelers in hun stadsnaam hun favoriete OW én hun favoriete burenhulp zouden kunnen vermelden. Nu moet ik daar (nog steeds) naar raden en geef dan - omdat geen voorkeur vermeld staat - als regel aan het stadhuis.
 

Deleted User - 147694

Guest
Nu moet ik daar (nog steeds) naar raden en geef dan - omdat geen voorkeur vermeld staat - als regel aan het stadhuis.
Oh, wat gemeen. xD

Ik geef dan over het algemeen cultuurhulp, al moet ik zeggen dat met het nieuwe systeem op de pc, mijn broederschapsgenoten meestal de optie krijgen die in het midden zit (hoef ik mijn muis alleen maar een beetje omhoog of omlaag te verplaatsen), waardoor ik er sneller klaar mee ben. :p
 
Oh, wat gemeen
Is dat gemeen? Per slot hoeft iemand maar 1 x (!) de moeite te nemen om via een PC of laptop in te loggen om het aan te passen... als je dat al teveel moeite vind en uitsluitend de app gebruikt , neem je (blijkbaar) genoegen met allerlei beperkingen.
 

Deleted User - 147694

Guest
Of het die betekenis heeft, geen idee. xD

Maar goed, ik houd mij nooit bezig met de exacte betekenissen van de emoji's. :p
 

Deleted User - 124539

Guest
xD moet denk ik eerder een big grin smiley voorstellen, of gewoon een lach, als ik me niet vergis.
 
Eindelijk kp-ruil voor alle spelers. Super!

Runescherven van je onderzochte ow.. Prima toch? Die heb je meer nodig dan de scherven die je pas over een jaar kan gebruiken.
Elke speler die regelmatig aan het eind van de tech heeft moeten wachten op een nieuw hoofdstuk, krijgt ook pas de scherven als het nieuwe wonder is onderzocht. Lijkt me niet meer dan normaal.

Niet helemaal mee eens, nu als je een wonder vrijspeeld heb je al een aantal runen kunnen verzamelen die je verder helpen.
Nu begin je dus na het vrijspelen op 0,

Ik vind het dus echt een downgrade, ik kijk echt wel uit bv op winyandor naar "exotische" runen.
 

DeletedUser2114

Guest
Je gebruikt "xD" omdat je opmerking was bedoeld als ironie, vervolgens ontkracht je dat door te zeggen dat je geen idee hebt over de betekenis van "xD"... voor mij komt dit onder het kopje: "Ik doe maar wat"
xD of andere smileys worden in mijn ogen gebruikt om een bericht een wat minder serieuze lading te geven
 
Bovenaan