• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback release 0.27

Maar nog steeds zijn op deze manier moeilijke upgrades zelfs voor een midden moot speler elke dag te doen met de munten die je krijgt met 10 marmer fabriekjes kun je ook bv 500 zijde gratis per dag mee halen.
Het geeft mij per dag 900 k munten en dan 2500 hout en 2500 staal met die 900 k munten kun je alles doen elke upgrade aan of kennispunten kopen voor niks,. en groeit iedereen nog te snel
Als het zo aangeboden word word het natuurlijk misbruikt door mij ook zeker
zet de 90 k op 30 k dan is het minder aantrekkelijk
Nu gaat mijn eerst volgende stadsuitbreiding naar 10 marmer mijnen op level 1 om de munt voorraad hoog te houden en elke upgrade aan te kunnen zonder moeite

De vlieger gaat niet helemaal op, net als je 1500 hout/staal niet hel;emaal opging.
Vergeet niet, jij zit in de endgame.

voor beginners is de quest 50 hout en staal, bij hoofdstuk 3 is het 100 hout en staal (en 50k munten)

Het is dus niet zo dat een nieuweling die aantallen meepakt.
de goederen zijn dus nu 1/8ste van ervoor
 

DeletedUser

Guest
zijn er nog steeds speelrs bij die niks kunnen doen ondanks refresch cache legen etcetera
 

DeletedUser68

Guest
De vlieger gaat niet helemaal op, net als je 1500 hout/staal niet hel;emaal opging.
Vergeet niet, jij zit in de endgame.
voor beginners is de quest 50 hout en staal, bij hoofdstuk 3 is het 100 hout en staal (en 50k munten)
Het is dus niet zo dat een nieuweling die aantallen meepakt.
de goederen zijn dus nu 1/8ste van ervoor
Zo te zien geniet je er aardig van met marmer
Gaat hem om de munten laag in level of hoog maakt niet uit waar in boom je zit
Zit je laag en krijgt 50 k munt keer 10 is ook vele upgrades
zonder er moeite voor te doen
en persoonlijk heb ik de 1500 om 1500 niet gehad maar leden in de gilde wel en in de twee weken 200 k extra voorraad verkregen
 
Ik had hiervoor 800 /800 en heb daar behoorlijk veel mee kunnen doen, nu nog ongeveer 17k van elk op voorraad.
veel op de markt gezet om bv mijn huizen van elixer, toverstof,gems te voorzien zodat ik ze kon upgraden

ja je krijgt veel geld, eerlijk gezegd zijn er aan aantal fase waarbij ik met gewoon cyclen ook 150k per uur maakte (nu even iets minder omdat de productie van tools achterloopt op de nieuwe quest req)
Maar idd, je kan er veel geld mee verdienen, maar geld heb ik iig nooit een tekort aan gehad.
Het is iig minder attractief om voor de items je fabrieken op 24h te zetten, vanaf tier 2 is dit eigenlijk al niet meer interessant.
een paar keer 3 uur en dan heb ik meer verdiend met ruilen als de quest.

het probleem met marmer is dat die fabriekjes zo verdomde goedkoop zijn.
de 100 en 200 werknemers + de ruimte maken de andere iig niet meer zo goed.
 

DeletedUser

Guest
Er is nog iets mis de zoom functie. Als ik nu het spel open, houdt ie de laatste instelling niet vast en is het spel ingezoomd, maar het vergrootglas staat op + (onder het tandwiel rechtsonder) Daarop klikken zoomt het spel uit, maar staat het vergrootglas op -. dat is dus precies verkeerd om en het is ook handig als de instelling gewoon vastgehouden wordt (uitgezoomd opstarten in mijn geval)
 

DeletedUser22

Guest
Deze fout is bekend en reeds doorgegeven aan de ontwikkelaars :)
 
Ok, net nog even nagerekend.

Dit natuurlijk vanuit MIJN situatie met MIJN productiebonus. ik bevind me nu op 1/3de van het derde hoofdstuk, oplopende magie, met 64 voltooide provincies.

uitgaande van een werkdag:
1 keer 3 uur bij thuiskomst
1 keer 9 uur in de avond om de nacht door te komen
1 keer 9 uur voor het werken om de werkdag door te komen

Marmer (241%Bonus lvl 9 fabriek)
3 uur:79
9 uur: 144
24 uur: 246

Quest Reward: 100 hout + 100 ijzer +50k munten(waarde 120 goederen bij groothandelaar)

3h+9h+9h= 367
24h+quest = 246+100+100+120=566


Kristal (279%Bonus level 6 fabriek)
3 uur: 91
9 uur: 167
24 uur: 285

Querst Reward: 50 zijde + 50 boekrollen +50k munten(waarde 30 goederen bij de groothandelaar)

3h+9h+9h = 425
24h + quest = 405

Conclusie:
Voor marmer geld de combinatie van 24h + quest maakt het makkelijker en heeft een veel betere "return value" dan netjes korte tijden klikken dus alle marmer fabrieken gaan vanaf morgenvroeg naar 24h + quest modus.
Voor de kristal fabrieken is de balans ietsje in het voordeel van het werken(20 goederen) echter is dit zo klein dat ook deze vanaf morgen permanent naar de 24h + quest modus gaan. scheelt gewoon een hoop gedoe met tijden bijhouden enzo, een keer moe en vergeten kost meteen een week verschil.


Zelfs zonder de geld waarde levert de 24h + quest beduidend meer op dan netjes tijden bijhouden en klikken.

Echter bij een goed werkende markt leveren zij op dezelfde oppervlakte maar iets meer als 1/3 van de goederen(175) die het middelste niveau produceert (600/4 = 150 omgerekend volgens de groothandelsformule + 25 van de productie zelf)
Vanuit dit perspectief lijkt er geen probleem te zijn.
wel is de monetaire waarde van de munten gelijk aan de dagproductie van een lvl 15 huis met 150% bonus.
Ook kan dit in enkele minuten gerealiseerd worden met een minimale ruimte op de map(2 vakjes).

In het gebal van de middelste en top tier bonusgoederen wordt dit in toom gehoude door en de ruimte en de 100/200 werkvolk per gebouw dat dit kost. hier zijn de munten een mooie aanvulling of de diversiteit van de gekregen goederen. het kan de groothandelaar zijn maar ook bv de verkenner.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Netjes uitgewerkt CrazyWizard. Ik kon het ook prima volgen tot hier:

Echter bij een goed werkende markt leveren zij op dezelfde oppervlakte maar iets meer als 1/3 van de goederen(175) die het middelste niveau produceert (600/4 = 150 omgerekend volgens de groothandelsformule + 25 van de productie zelf)
Vanuit dit perspectief lijkt er geen probleem te zijn.

Je hebt ook helemaal gelijk vanuit jou perspectief maar met het misbruiken van deze quest wordt bedoeld dat er bewust level 1 fabriekjes worden geplaatst die ook al aan de quest kunnen voldoen. Het gaat toch om deze?:
- 1 dagsproductie (toverdrank?) voor (bij mij) 100 toverstof + 100 edelstenen en 80.000 munten;
- 1 dagsproductie (kristallen bol) voor (bij mij) 150 boekrollen + 150 zijde en 80.000 munten;
- 1 dagsproductie (bewonderingswaardig altaar) voor (bij mij) 150 hout+ 150 staal en 80.000 munten.

Voor iedere fabriek die deze productie draait onafhankelijk van het level zal de quest per dag de beloning uitkeren. Door de quest te cyclen kun je dus meerdere keren per dag de beloning krijgen waar de normale productie van die fabrieken niet tegenaan kan.

Om jou voorbeeld te pakken zou je dus één level 1 marmerfabriek kunnen plaatsen voor twee velden ruimte en 20 bewoners en deze enkel en alleen op dagproductie zetten. Met jou genoemde bonus levert die dan :
9/dag * 2,41 = >21 marmer + de quest (bij jou) 100 hout, 100 staal en 50k munten (120 goederen) = 341 tier 1 goederen.

Hoe je het ook went of keert, spelers zullen altijd een manier vinden om bepaalde quests te exploiteren. De enige manier om dat tegen te gaan is een max te zetten op het aantal quests dat men kan weigeren. Dit viel echter bij het gros van de spelers die zich niet de hele dag een muisarm klikken niet in goede aarde.

Ik denk dat je het ook anders kunt oplossen door deze quest niet langer te verbinden aan bijv. de dagsproductie maar te verbinden aan een bepaalde hoeveelheid goederen. Wederom afhankelijk van hoe ver iemand in de techboom is natuurlijk.

Stel nu dat de quest bij iemand aan het begin van de techboom voor tier 1 bonus goederen zou betekenen dat je voor de productie van 200 marmer, 50 hout, 50 staal en 20k munten zou krijgen.
Dan kan het niet meer voorkomen dat er simpele fabrieken geplaatst kunnen worden die meer opleveren door de quest te misbruiken. Ja, het wordt dan moeilijker om buiten de markt om aan niet-bonus goederen te komen maar er is nog steeds een redelijke mogelijkheid om dit te doen. Daarnaast wordt het gebruiken van de markt weer gestimuleerd wat alleen maar beter is. Uiteraard moeten de aantallen verhoogd worden naarmate je in verder de techboom komt. Het moet echter altijd zo blijven dat de vereiste productie meer is dan de bonus. Het woord zegt het eigenlijk al: bonus. Dat is dus extra bovenop de moeite die er al gedaan is.
 
Netjes uitgewerkt CrazyWizard. Ik kon het ook prima volgen tot hier:



Je hebt ook helemaal gelijk vanuit jou perspectief maar met het misbruiken van deze quest wordt bedoeld dat er bewust level 1 fabriekjes worden geplaatst die ook al aan de quest kunnen voldoen. Het gaat toch om deze?:
- 1 dagsproductie (toverdrank?) voor (bij mij) 100 toverstof + 100 edelstenen en 80.000 munten;
- 1 dagsproductie (kristallen bol) voor (bij mij) 150 boekrollen + 150 zijde en 80.000 munten;
- 1 dagsproductie (bewonderingswaardig altaar) voor (bij mij) 150 hout+ 150 staal en 80.000 munten.

Voor iedere fabriek die deze productie draait onafhankelijk van het level zal de quest per dag de beloning uitkeren. Door de quest te cyclen kun je dus meerdere keren per dag de beloning krijgen waar de normale productie van die fabrieken niet tegenaan kan.

Om jou voorbeeld te pakken zou je dus één level 1 marmerfabriek kunnen plaatsen voor twee velden ruimte en 20 bewoners en deze enkel en alleen op dagproductie zetten. Met jou genoemde bonus levert die dan :
9/dag * 2,41 = >21 marmer + de quest (bij jou) 100 hout, 100 staal en 50k munten (120 goederen) = 341 tier 1 goederen.

op de plek van 1 kristalfabriek passen 3 lvl 1 marmerfabriekjes.
3*341= 1023 tier 1 goederen.
1023 tier 1 goederen hebben de waarde van 1023/4 = 255 tier 2 goederen. (iets meer dan ik dacht)

dat is dus ook idd meer dan mijn kristalfabrieken op dit moment.

als voor de tier 2+ goederen.
Ik ga er vanuit, dat je op dat moment niet meer werkt met "disposable" fabrieken. of tenminste de hoogste categorie op het kleinste oppervlak.
Daarnaast zal omdat je verder bent ook de productiebonus een stuk beter zijn.

Alleen maar de quest reward noteren heeft dus geen zin, je moet het afzetten tegen je productie net als ik dat heb gedaan, en DAN pas kijken of het inderdaad zo uit balans is. geen onderbuikgevoelens, maar cijfers.

marmerfabrieken en houtfabrieken zullen een probleem blijven door hun groote en hun goedkope werking. Staal heeft duidelijk een groot nadeel, met hun "grote" fabrieken.
 

DeletedUser

Guest
Ik ga er vanuit, dat je op dat moment niet meer werkt met "disposable" fabrieken. of tenminste de hoogste categorie op het kleinste oppervlak.
Daarnaast zal omdat je verder bent ook de productiebonus een stuk beter zijn.

Je hebt helemaal gelijk en voor de duidelijkheid, ik pas de cycle truc ook niet toe. Het brengt alles uit balans.

Het blijft echter zo dat het keerpunt waarop je bonus en het level van je fabriek meer gaan opleveren dan meerdere level 1 fabriekjes, heel laat komt.
Het lijkt mij dus beter om de mogelijkheid om de quest te misbruiken te verwijderen.
 

DeletedUser

Guest
Dit "cyclen" is eigenlijk een ondermijning van het hele spel. Waarom wordt daar geen simpel einde aan gemaakt? (Door de quests maar één keer te laten werken)? Vreemd.
 
Ik vind het cyclen zelf eiegenlijk helemaal niets mis mee, als je een quest niet kan of wil doen moet je hem kunnen skippen.
Je zou echter kunnen opteren om iig de volgende quest niet meteen te laten ingaan, maar pas na 5 minuten zonder quest de volgende te krijgen.

Hiermee heb je beide effecten, ja kan nog steeds de rotquesten weigeren, maar niet als een dolle door je questen cyclen
bij hoofdstuk 2 waar je 17 questen hebt kost dat dan toch 1 uur 25.

ben je gelijk van alle problemen af.
 

DeletedUser66

Guest
Dit "cyclen" is eigenlijk een ondermijning van het hele spel. Waarom wordt daar geen simpel einde aan gemaakt? (Door de quests maar één keer te laten werken)? Vreemd.

Hebben wij op Beta een tijdje terug ingevoerd, en je wil niet weten hoeveel negatieve feedback wij daar op hebben gehad. Er zijn natuurlijk nog een aantal quests die lang duren, als je de mogelijkheid weghaalt voor spelers om die te weigeren, komen ze vast te zitten. De kans dat spelers dan stoppen is dan vrij groot.

Deze specifieke quest gaf eerst 1500 van iedere niet bonus product, zonder munten. Hierdoor kregen spelers te makkelijk duizenden goederen. Aangezien munten alleen voor spelers zelf zijn, en ze die niet kunt delen met anderen, of bijvoorbeeld 1 van hun eigen accounts te spekken, hebben ze voor deze oplossing gekozen.

Echter zijn quests al meerdere keren aangepast, dus kijk niet raar op als dit nog vaker gaat gebeuren.

Als laatste. Omdat Elvenar een spel is waar je niet kunt plunderen, of tegen andere spelers kunt vechten d.m.v. PvP, brengen quests als deze niemand schade toe. Spelers kunnen vooral zichzelf een dienst bewijzen. Hierdoor groeien ze harder, en de kans dat ze blijven doorspelen is dus ook groter. Uiteindelijk is het voor ons allemaal leuker als we veel actieve spelers hebben, zeker met de oude wonderen die straks komen, want je gaat je buren en broeders(zusters voor de dames onder ons) hard nodig hebben kan ik je vertellen.
 
Er is eerder al een melding gedaan onder de topic "Missende relikwiesymbolen op de wereldkaart"
Dit is een bevestigde bug, en zou in deze release worden opgelost.
Ik zie nu dat deze nog niet is opgelost, komt dit in een volgende release weer terug? Dat zou erg fijn zijn!
 

DeletedUser

Guest
Ik zit nu ook vast. De kans dat ik ga stoppen is dan ook een stuk groter ;-) Ik zit middenin het spel en heb juist de golems I unlocked, maar daar kan je geen deuk mee in een pakje boter slaan. De tegenstanders zijn te sterk/te groot in aantal om ook maar één gevecht te kunnen winnen, zonder vrijwel je hele leger kwijt te raken. (Niveau 5/6) maar daar is ook geen workaround voor. Het advies is om de wapenkamers op te doeken en alleen nog met handel de provincies te veroveren. Hier zit dus een behoorlijke onbalans in het spel. Datzelfde geld ook voor de redenaties achter de quests. Die worden in stand gehouden omdat mensen anders vastlopen (het cyclen) en stoppen. Hier zitten dus nog wat verbeterpunten in het spel denk ik dan.
 
Bovenaan