• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verzameling gevechten

DeletedUser47

Guest
Beste Elvenar Spelers,

Wij hebben gemerkt dat het topic Gevechten te moeilijk nogal veel gediscussieerd word over de gevechten, meerdere malen is er gevraagd voor wat meer informatie omtrent provincie/groepsgroottes e.d.

Omdat wij ook graag dit probleem willen oplossen hebben we jullie hulp nodig, het bovengenoemde topic is nogal breed en gaat nog wel eens off topic. Daarom willen we met dit topic specifieke informatie ophalen. Hiervoor hebben we jullie hulp nodig.

In dit topic willen we graag zoveel mogelijk situaties ophalen om door te spelen naar devs. Om dit gestroomlijnd te laten doen, hebben wij een klein sjabloon gemaakt die je kunt kopiëren en kan invullen. Wij zouden jullie dus ook willen vragen zoveel mogelijk ontopic te blijven. Wij zullen later vandaag en ander topic posten waar jullie elkaar kunnen helpen met de problemen omtrent gevechten. Die kan je hier vinden


Ras: [Mens/Elf]
Troepenomvang op het slagveld: (Dit kan je zien als je bij de kazerne klikt op het tabje Legerkamp)
Welke troepen kan jij trainen: Wat is de laatst onderzochte eenheden verbetering (nieuwe eenheid of verbetering van bestaande eenheid)
Tegen welke troepen vecht je: Welke troepen en hoeveel
Hoe ver is de provincie van jou stad: (Informatie hierover kan je hier vinden Provincie afstand)
Eventueel een plaatje van het slagveld:


Alvast bedankt voor de informatie het Elvenar Team
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ras:Elf
Troepenomvang op het slagveld: 144
Welke troepen kan jij trainen: Golem 2
Tegen welke troepen vecht je: 256 cerberus - 64 ridder - 256 boogschutter - 256 cerberus - 64 dodenbezweerder
Hoe ver is de provincie van jou stad: 8
Eventueel een plaatje van het slagveld:

Commentaar: tegen cerberussen kan je eigenlijk enkel met treanten vechten. Maar de boogschutters, ridders en dodenbezweerders maken gehakt van mijn treanten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66

Guest
Ras:Elf
Troepenomvang op het slagveld: 144
Welke troepen kan jij trainen: Golem 2
Tegen welke troepen vecht je: 256 cerberus - 64 ridder - 256 boogschutter - 256 cerberus - 64 dodenbezweerder
Hoe ver is de provincie van jou stad: 8
Eventueel een plaatje van het slagveld:

Commentaar: tegen cerberussen kan je eigenlijk enkel met treanten vechten. Maar de boogschutters, ridders en dodenbezweerders maken gehakt van mijn treanten.

2 squads treants II, 2 squads golem II 1 squad tovenaressen. Treants voor cerberus + ridders, Golem II voor de ridders+ boogschutters + dodenbezweerders. Tovenaressen voor waar het nodig is.

Golem II moet alleen uitkijken voor de dodenbezweerders, maar die hebben zelf geen verdediging tegen zware afstand. Met een beetje geluk kun je die 64 in 1x uitschakelen met je Golem II. Verder heeft Golem II een 80% bonus tegen zware melee, die ridders zijn dus geen probleem. Ook hebben ze een 20% bonus tegen korte afstand, en 40% verdedigings bonus tegen korte afstand. Die boogschutters zijn dus ook zo dood. Tovenaressen zijn vooral goed omdat ze een spreuk hebben die de aanvalskracht met 60% verminderd(70% bij Tovenaressen II). Wel uitkijken voor cerberus, die lust er wel een paar, maar de treants maken die snel genoeg dood.

Zwaarddansers meenemen heeft geen zin, boogschutters ook niet.
 

DeletedUser

Guest
Ras: [Elf]
Troepenomvang op het slagveld: 84
Welke troepen kan jij trainen: Zwaarddanser II, Boogschutter II, Treant I
Tegen welke troepen vecht je: bandiet 57 / Ridder 14 / Bandiet 57 / Cerberus II 57 / Cerberus II 57 / Bandiet 57 / Ridder 14
Hoe ver is de provincie van jou stad: 5
Eventueel een plaatje van het slagveld:

Commentaar: Vooral de ridders zijn moeilijk te verslaan. En de aantallen tegenstanders zijn veel te groot. De grootste groepen koop ik altijd af, zijn niet te winnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ras: [Elf]
Troepenomvang op het slagveld: 84
Welke troepen kan jij trainen: Zwaarddanser II, Boogschutter II, Treant I
Tegen welke troepen vecht je: bandiet 57 / Ridder 14 / Bandiet 657 / Cerberus II 57 / Cerberus II 57 / Bandiet 57 / Ridder 14
Hoe ver is de provincie van jou stad: 5
Eventueel een plaatje van het slagveld:

Commentaar: Vooral de ridders zijn moeilijk te verslaan. En de aantallen tegenstanders zijn veel te groot. De grootste groepen koop ik altijd af, zijn niet te winnen.

Ik neem aan dat de bandieten er ook slechts 57 zijn en geen 657 ;)

Zeer belangrijk is de map in dit geval.
een open map is kansloos. maar een map met wat obstakels kan precies genoeg zijn, zeker als het een grote opstakel is.

als ik de map kan omtoveren in een soort van vestiging pak ik dit soort mappen met 2 groepjes van 60 zwaarddanser 2, en 3 groepen boogschutter 1(groote 60)

Belangrijk is dat je zorgt dat jij de eerste aanval doet. dit soort aantallen is nog goed te doen, 2 groepjes van 150 ook nog maar 2 van 202 niet meer is mijn ervaring.

Kan je voor de rest niet meer advies geven. heb zelf nog niet de treant onderzocht, maar zit wel al in ring 6-7.

Ik kijk echt naar elke map apart of ik ze afbetaal of speel, obstakels spelen daarin een zeer belangrijke rol of iets haalbaar is of niet.

btw, op een map als deze zijn je zwaarddragers cannonfodder om de eerste wave af te maken(cerberussen/bandieten) daarna met je 3 boogschutters om het obstakel heenzwerven om uit de buurt van de ridders te blijven en ze van een afstand neer te knallen.

2 zwaarddragers 3 boogschutters zou mijn leger zijn als er obstakels zijn die ik kan misbruiken
 
even een voorbeeldje gezocht, niet de meest ideale map, maar best ok. had deze gelukkig nog open staan
OFMo6AG.jpg

Belangrijk is te zien dat er hier een tunnel is, hierdoor komt niet de hele troep in 1 keer naar je toe.
Heb zelf even niet genoeg zwaarddancers dus bedenk maar dat het wat voller is

Ik zou starten met, 1 boogschutter, 2 zwaardancer, 3 zwaarddancer, 4 boogschutter, 5 boogschutter.
Belangrijk is dat je deze vologorde gebruikt, dit komt overeen met de getallen in het plaatje (placement order)

In de eerste beurt doe ik helemaal niets.
Cerberus zal de zwaarddancers op 2 aanvallen, en er zal wat movement zijn.
Sla met je twee zwaarddancers de cerberussen in puin.
Schuif je boogschutter naar voren om een eventueel megekomen bandiet van het veld te schieten.
in ronde tween zal de cerberus(als die nog leeft) en de boogschutters die er nog zijn die unit kapot schieten.
Ronde twee, of de cerberus, of je een groep bandieten aanvallen met de overgebleven zwaarddrager groep.
Schiet alle resteren bandieten in puin.

Nu begint het ren je rot spel. maak gebruik van de obstakels om buiten het schot van de riddrs te blijven en chiet ze van een veilige afstand neer. foxus je op 1 groep zodat ze je niet kunnen insluit (als het wel gebeurt, verlies je wat extra troepen)

De rode vakjes zijn niet veilig ivm de reach van de ridder, tegen treant II werken ze perfect.

Jouw troepen zijn veel groter dan de mijne dus het moet een makkelijke map zijn.
Een map zonder dit soort obstakels, lekker afkopen, veel te lastig.
 

DeletedUser

Guest
CrazyWizard, dank voor je uitgebreide antwoord! Ik zal het eens proberen op jouw wijze. De 657 was natuurlijk tikfoutje moest 57 zijn. ;-) Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik vaak automatisch vecht omdat ik niet altijd de tijd kan opbrengen om een compleet tactisch gevecht aan te gaan. Maar de volgorde kan dus ook belangrijk zijn. Is wel een hele uitzoekerij zo!
 
CrazyWizard, dank voor je uitgebreide antwoord! Ik zal het eens proberen op jouw wijze. De 657 was natuurlijk tikfoutje moest 57 zijn. ;-) Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik vaak automatisch vecht omdat ik niet altijd de tijd kan opbrengen om een compleet tactisch gevecht aan te gaan. Maar de volgorde kan dus ook belangrijk zijn. Is wel een hele uitzoekerij zo!

als je de autocombat gebruikt, dan is het dus AI tegen AI, de lamme vs de domme.
Omdat jij als eerste bent, rent hij je mannetjes op de tegenstander af om in de tegenstanders beurt afgeslacht te worden.

een gevechts duurt 2-5 minuten. iets langer as een muisklik maar dan wel met 80% meer overlevende troepen.
 

DeletedUser

Guest
Als beginnende spelers al klagen dat de aantallen veel te snel omhoog gaan, bekijk deze dan eens:

Ras: elf
Troepenomvang op het slagveld: 144
Welke troepen kan jij trainen: Golem II
Tegen welke troepen vecht je: 2 x 123 dodenbezweerders, 123 ridders
Hoe ver is de provincie van jou stad: 9http://[URL]https://nl.wiki.elvenar.com/index.php?title=World_Map#Provincie-afstand[/URL]

Ras: elf
Troepenomvang op het slagveld: 144
Welke troepen kan jij trainen: Golem II
Tegen welke troepen vecht je: 495 Cerberus, 123 ridders, 495 boogschutters
Hoe ver is de provincie van jou stad: 9
 

DeletedUser232

Guest
2 squads treants II, 2 squads golem II 1 squad tovenaressen. Treants voor cerberus + ridders, Golem II voor de ridders+ boogschutters + dodenbezweerders. Tovenaressen voor waar het nodig is.

Golem II moet alleen uitkijken voor de dodenbezweerders, maar die hebben zelf geen verdediging tegen zware afstand. Met een beetje geluk kun je die 64 in 1x uitschakelen met je Golem II. Verder heeft Golem II een 80% bonus tegen zware melee, die ridders zijn dus geen probleem. Ook hebben ze een 20% bonus tegen korte afstand, en 40% verdedigings bonus tegen korte afstand. Die boogschutters zijn dus ook zo dood. Tovenaressen zijn vooral goed omdat ze een spreuk hebben die de aanvalskracht met 60% verminderd(70% bij Tovenaressen II). Wel uitkijken voor cerberus, die lust er wel een paar, maar de treants maken die snel genoeg dood.

Zwaarddansers meenemen heeft geen zin, boogschutters ook niet.

Hoop dan wel dat Golem 2 wat meer dmg doet, Golem 1 is echt ondermaats zwak dus die mijd ik liever
 

DeletedUser895

Guest
Ras: Elf
Troepenomvang op het slagveld: 84
Welke troepen kan jij trainen: Golem 1
Tegen welke troepen vecht je: ork 121, ork 121, ork 121, ork 121, steenling 30, steenling 30, steenling 30
Hoe ver is de provincie van jou stad: 7
Eventueel een plaatje van het slagveld:

Orks zijn makkelijk te slopen met treanten, maar die worden direct gesloopt door de steenlingen, waar elven eigenlijk helemaal geen antwoord op hebben.
 

Bijlagen

  • gevecht1b.jpg
    gevecht1b.jpg
    314,4 KB · Weergaven: 95
Je zou het kunnen proberen met zwaardvechters II, waarbij je ervoor zorgt dat jij de eerste bent die toeslaat op de orcs.
eventueel 3 zwaardvechters 2 boog. als de versperring voor de tegenstander zo is dat er elke keer maar 1 a 2 kunnen doorkomen kan je ze 1 voor 1 afslachten.

Maar anders doen wat goederen wonderen ;)
 

DeletedUser895

Guest
Ras: Elf
Troepenomvang op het slagveld: 84
Welke troepen kan jij trainen: Golem 1
Tegen welke troepen vecht je: ridder 31, ridder 31, ridder 31, ridder 31, bandiet 126, bandiet 126, kanonnier 21
Hoe ver is de provincie van jouw stad: 7
Eventueel een plaatje van het slagveld:gevecht2b.jpg

Dit soort situaties kom ik redelijk vaak tegen. Inpakken en wegwezen, niets te zoeken hier, geen schijn van kans. Dus ook een reden om het vechten maar te laten voor wat het is.
Een uitdaging is ok, maar dit gaat nergens over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser895

Guest
Je zou het kunnen proberen met zwaardvechters II, waarbij je ervoor zorgt dat jij de eerste bent die toeslaat op de orcs.
eventueel 3 zwaardvechters 2 boog. als de versperring voor de tegenstander zo is dat er elke keer maar 1 a 2 kunnen doorkomen kan je ze 1 voor 1 afslachten.

Maar anders doen wat goederen wonderen ;)
De steenlingen hoeven er helemaal niet door, dat is juist het probleem. Die schieten er overheen en doen een stuk meer schade dan mijn boogschuttersII
 

DeletedUser895

Guest
Ras: Elf
Troepenomvang op het slagveld: 84
Welke troepen kan jij trainen: Golem 1
Tegen welke troepen vecht je: ridder 42, bandiet 171, bandiet 171, CerberusII 171
Hoe ver is de provincie van jouw stad: 7

Even voor de duidelijkheid: de cerberusunit staat helemaal bovenin. Ik merk dat ik vaak last heb dat diverse eenheden aan hun kant of aan mijn kant min of meer onzichtbaar zijn. Vooral als ik meerdere gevechten achter elkaar doe. Buitengewoon storend! Dan moet ik Elvenar afsluiten en weer opnieuw starten. Eigenlijk best maf. En t maakt de gevechten er niet makkelijker op.
 

Bijlagen

  • gevecht3b.jpg
    gevecht3b.jpg
    305 KB · Weergaven: 96

DeletedUser

Guest
Post 1: orken + steenlingen: onderhandelen (misschien kan het met zwaardacrobaten, maar zover zit ik nog niet)
Post 2: ridders, bandieten en kanonniers: zolang je geen Golem II hebt moet je ook onderhandelen
Post 3 ridders, bandiet, cerberus: dit kan met tovenares II, aangezien de Cerberus in de eerste beurt nergens bij kan. Zolang je geen tovenares hebt, wordt het ook onderhandelen.
 

DeletedUser895

Guest
Post 1: orken + steenlingen: onderhandelen (misschien kan het met zwaardacrobaten, maar zover zit ik nog niet)
Post 2: ridders, bandieten en kanonniers: zolang je geen Golem II hebt moet je ook onderhandelen
Post 3 ridders, bandiet, cerberus: dit kan met tovenares II, aangezien de Cerberus in de eerste beurt nergens bij kan. Zolang je geen tovenares hebt, wordt het ook onderhandelen.

Dat is dus exact mijn punt: vechten heeft helemaal geen nut. En wachten op golemII en/of de tovenares? Als je zolang moet wachtenin het spel tot het een beetje mogelijk wordt dan is er in mijn ogen sprake van een serieuze onbalans.
Ik heb dan waarschijnlijk tegen die tijd helemaal geen zin meer om er nog tijd aan te gaan besteden. Plus dat op dat moment de hele stad al is ingericht op onderhandelen. Dan moet alles weer worden omgebouwd? Lekker praktisch en prettig spelen. Ik denk het toch maar even niet.

Het punt is dat dit gewoon 3 random kaarten zijn. Ik heb de kaart geopend, en met een dobbelsteen bepaald of ik noord/oost/west of zuid zou gaan en daarna in die richtingen de eerste 7 stappen provincie die ik tegenkwam genomen en een random encounter geopend.
Dan is 3 uit 3 praktisch onmogelijke gevechten wel een score om je eens achter de oren te krabben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De onbalans zal ik niet ontkennen, echter je stad ombouwen valt wel mee.

Mijn stad is geheel gebouwd op onderhandelen. echter is dat nu zo duur,dat de gevechten die ik wel kan winnen prima zorgen dat ik kan dooronderhandelen.
Vandaag 10 gevechten gedaan.
8x kristalprovincie (ogen dicht met treanten/tovenares) verlies 17 treanten, deze zijn al herbouwd
2x toverstof provincie (scheel me toch 3k tier 3 goederen en een hoops tier 1 en 2) verlies 20 tovenares en 86 Golem II, deze worden nu herbouwd.

heb een lvl 15 kazerne 1 grote wapenkamer(lvl 9) en een medium Wapenkamer(lvl8) hiermee kan ik 3a4 uur aan productie opzetten.
Voor mij is dit prima sinds ik meestal wel 1 of 2 keer per dag kan inloggen tijdens werk om het te resetten.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb net de zwaardacrobaten eens uitgeprobeerd in gevechten waarvoor ze goed zouden moeten zijn, tegen orken en steenlingen. 1 gevecht gewonnen en 1 verloren. Dat was in een marmerprovincie van ring 11.
Dus zo super zijn die zwaardacrobaten niet. Je moet wat geluk hebben met het terrein om te kunnen winnen, en tegen 8 tegenstanders lukt het zeker niet.
 
Bovenaan