• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Informatie over de Koninklijke Restoratiespreuk

DeletedUser234

Guest
Omdat ik hier niet kan reageren, maar ff hier:

geweldig om zo uitleg te krijgen over waarom dingen langer duren, prima keuze en alle begrip!

Ik hoop dat we ook over het verplaatsen van lang inactieve buren naar de buitenrand vd kaart (wat ze zouden gaan bekijken als het verplaatsen van actieve spelers naar het midden was gelukt) een keer uitleg krijgen waarom het zo lang duurt.

Maar dit is wel een weer een positief iets, goede communicatie, dat kan ik zeer waarderen. :)

DUIMPJE OP!!!
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Ik hoop dat we ook over het verplaatsen van lang inactieve buren naar de buitenrand vd kaart (wat ze zouden gaan bekijken als het verplaatsen van actieve spelers naar het midden was gelukt) een keer uitleg krijgen waarom het zo lang duurt.

Dank voor je feedback! We hebben vrij recent wat inactieve accounts opgeschoond, waardoor er als het goed is wat meer plek vrij is gekomen. Hierdoor zouden in de komende weken meer spelers verplaatst kunnen worden. Er zijn plannen om het systeem te verbeteren die de spelers verplaatst, maar er is op dit moment nog geen datum vastgesteld waarop jullie dit kunnen verwachten.
 

DeletedUser234

Guest
Oké dankjewel voor de info, al is het summier, maar als je geen datum weet, kan je hem ook niet vertellen. Dan weet ik iig dat ik nog lang geduld moet hebben, over een jaar zal ik er nog weleens naar vragen.
 
Ik kan me wel vinden in de klacht die je op beta leest, 10 spreuken voor elke blauwdruk is erg karig als je bedenkt dat b.v. bijna elk magisch woongebouw / werkplaats heel veel groter is. je hebt nu dus eigenlijk 2 blauwdrukken nodig voor 1 upgrade.

Ook is het vreemd dat we maar 10 spreuken krijgen voor elke blauwdruk die we hebben maar in het vervolg elk toernooi 11 spreuken oplevert.(bij 10 kistjes)
 

DeletedUser3849

Guest
Ik kan me wel vinden in de klacht die je op beta leest, 10 spreuken voor elke blauwdruk is erg karig als je bedenkt dat b.v. bijna elk magisch woongebouw / werkplaats heel veel groter is. je hebt nu dus eigenlijk 2 blauwdrukken nodig voor 1 upgrade.

Ook is het vreemd dat we maar 10 spreuken krijgen voor elke blauwdruk die we hebben maar in het vervolg elk toernooi 11 spreuken oplevert.(bij 10 kistjes)
waarom dan gewoon niet 1 op 1 houden is wel zo makkelijk, 10 klinkt al gelijk zoveel en kan je je eigen sterk op verkijken...
 
waarom dan gewoon niet 1 op 1 houden is wel zo makkelijk, 10 klinkt al gelijk zoveel en kan je je eigen sterk op verkijken...

Door de gebouwen op te delen in vakjes zijn alle gebouwen potentieel "upgradebaar" ipv alleen de hele grote, dit maakt het bv makkelijker je eenhoorns te onderhouden. want deze kosten nu een fractie van wat bv je rijzende pheniks kost om te upgraden.

Je keuze wordt dus veel vrijer dan wanneer je 1 spreuk 1 upgrade doet.

Het idee is dus best goed, de uitvoering is echter wat aan de zwakke kant.
Ze hebben bv de magische huizen uit hoofdstuk 1 meegerekend als gemiddelde wat een magisch huis kost om te upgraden.
Door die hele kleine gebouwen uit het begin mee te tellen krijgen we een veel kleiner aantal restoratiespreuken, en moet je ipv 1 x 10 kistjes halen in het toernooi ooit wel 2,5 toernooi doen om 1 magisch gebouw te verbeteren.

Dit is dan ook meteen de grootste kritiek op de nieuwe spreuk.
 

DeletedUser3849

Guest
Ja dat snap ik
1 toernooi was altijd genoeg voor je huizen dan is het ook nog leuk, zeker voor de mensen die niet elke keer kiste 10 kunnen halen
 
Laten we rustig de test op de BETA server afwachten. Er zit beweging :D bij de programmeurs. IK ben blij met deze ontwikkeling. :cool:
 

DeletedUser3236

Guest
Door de gebouwen op te delen in vakjes zijn alle gebouwen potentieel "upgradebaar" ipv alleen de hele grote, dit maakt het bv makkelijker je eenhoorns te onderhouden. want deze kosten nu een fractie van wat bv je rijzende pheniks kost om te upgraden.

Je keuze wordt dus veel vrijer dan wanneer je 1 spreuk 1 upgrade doet.

Het idee is dus best goed, de uitvoering is echter wat aan de zwakke kant.
Ze hebben bv de magische huizen uit hoofdstuk 1 meegerekend als gemiddelde wat een magisch huis kost om te upgraden.
Door die hele kleine gebouwen uit het begin mee te tellen krijgen we een veel kleiner aantal restoratiespreuken, en moet je ipv 1 x 10 kistjes halen in het toernooi ooit wel 2,5 toernooi doen om 1 magisch gebouw te verbeteren.

Dit is dan ook meteen de grootste kritiek op de nieuwe spreuk.

Volgens mij word er nu op de beta getest met een toernooi dat de restoratie spreuken verdeelt over de kistjes, in totaal 11 per toernooi. Echter, in plaats van alle spreuken in kistje 10 te stoppen worden ze verdeeld over de kistjes waardoor kleinere broederschappen ook restoratie spreuken gaan krijgen. Al in kistje 3 zit 1 restoratie spreuk. Hoeveel broederschappen halen elke week kistje 3?

In totaal zullen dus veel meer spreuken uitgedeeld worden dan er nu blauwdrukken uitgedeeld worden. Het is dus een kwestie van nivelleren. Broederschappen die altijd 10 kistjes halen kunnen minder vaak gratis hun magische huizen uppen, en broederschappen die meestal niet 10 kistjes halen zullen dat vaker kunnen doen.

Blijft natuurlijk de discussie of 1 blauwdruk zou moeten worden omgezet in 11 spreuken. Elf lijkt me logischer dan 10.
 
Op beta is eergisteren de test stilgelegd en alles weer terug veranderd naar blauwdrukken.
Er was best veel feedback van spelers die niet tevreden waren met de manier waarop het ingevoerd werd.

Van de discussie over de devaluatie van de waarde van een blauwdruk (lees o.a. 2.5 blauwdruk waarde nodig om een amuni werkplaats te upgraden)
Tot de discussie over hoe makkelijk je wel niet spreuken kon verdienen door heel weinig te doen in de toernooien. en dat hierdoor het plezier en de uitdaging om 10 kistjes te halen in het toernooi geheel zou verdwijnen. zo konden spelers met het doen van slechts gemiddeld 3 provincies meer dan 50% van de restoratiespreuken verdienen.

Op zich sympathiek dat iedereen makkelijk aan restoratiespreuken kan komen, maar de euforie als het eindelijk lukt, en de samenwerking die nodig is om samen iets moois te bereiken in een broederschap wordt daardoor ondermijnd, de vraag is dan ook neergelegd om het 10de kistje "speciaal" te houden op een of andere manier, door het introduceren van iets nieuws, of door de beloningen meer naar het einde te schuiven zodat je wel degelijk moet samenwerken om iets te bereiken (voorbeeld was de bulk van de spreuken voor te behouden aan kistje 8, 9 en 10)

Aangezien voornamelijk betalende spelers klaagden, en met goede argumenten kwamen waarom ze klaagden lijkt de feedback aangekomen te zijn.
Een belangrijk argument was dat zij een x aantal magische gebouwen hadden gekocht op basis dat zij die daarna via het toernooi zouden kunnen upgraden.
Met 2 rassen per jaar kochten zij dus 26 magische gebouwen (26 weken per hoofdstuk), nu zij 2-2.5 week zouden doen voor het upgraden van 1 magisch gebouw kunnen zij niet langer meer 26 gebouwen ondersteunen maar slechts 10.
a. is dit enorm balen voor de spelers die al 26 gebouwen hebben gekocht
b. kan dit toekomstige verkoop van deze gebouwen beperken waardoor spelers minder gaan uitgeven.

Innogames gaat nu eerst even een paar weken dicht ivm de feestdagen en dan kijken ze er weer naar in het nieuwe jaar.
Het gaat dus nog wat langer duren maar hopelijk komen ze op een mooie oplossing die iedereen tevreden gaat stellen.

Beter wat later en goed dan snel en met een hoop ellende.
 

DeletedUser1296

Guest
Op beta zijn ze hiermee terug begonnen. Wel is er één en ander veranderd en niet in de goede zin...
Ik hoop dat de spelprogrammeurs hier toch nog wat verbetering in brengen vooraleer ze dit in de live servers starten...
 
Verbetering is waardeloos zonder een omvormer van blauwdruk naar KR.
ipv BD die 10 KR werd, terwijl wij oprecht vinden dat dit minimaal 15 moest zijn OF dat magische gebouwen altijd 10 KR zouden blijven, hebben ze het nu totaal verknalt.
De belofte dat BD ooit voor alle spelers een toegevoegde waarde zou hebben, zijn ze kennelijk vergeten.

De BD blijft en er komen 5 KR bij in de wat hogere kisten van het toernooi.

De BD blijft dus waardeloos voor mensen zonder geldspul en met 5 KR per toernooi, is het onmogelijk om meerdere gebouwen te uppen.

TWEE oplossingen:

Omvormer voor de blauwdruk; bv via MA; 1:10

OF

Ongeacht grootte van een gebouw, een BD kunnen gebruiken om het te uppen.

Mogelijk meer opties, maar dit zijn de 2 makkelijkste -vanuit het perspectief van een niet-programmeur-
 
Verbetering is waardeloos zonder een omvormer van blauwdruk naar KR.
ipv BD die 10 KR werd, terwijl wij oprecht vinden dat dit minimaal 15 moest zijn OF dat magische gebouwen altijd 10 KR zouden blijven, hebben ze het nu totaal verknalt.
De belofte dat BD ooit voor alle spelers een toegevoegde waarde zou hebben, zijn ze kennelijk vergeten.

De BD blijft en er komen 5 KR bij in de wat hogere kisten van het toernooi.

De BD blijft dus waardeloos voor mensen zonder geldspul en met 5 KR per toernooi, is het onmogelijk om meerdere gebouwen te uppen.

TWEE oplossingen:

Omvormer voor de blauwdruk; bv via MA; 1:10

OF

Ongeacht grootte van een gebouw, een BD kunnen gebruiken om het te uppen.

Mogelijk meer opties, maar dit zijn de 2 makkelijkste -vanuit het perspectief van een niet-programmeur-

graag geen afkortingen, het is voor mij onleesbaar geworden en onbegrijpelijk, lijkt wel programmeertaal wat je gebruikt :)
 
tsja, gewoon inlezen:)
KR koninklijke resauratie (spreuk)
BD blauwdruk
zelfs makkelijk uit de context te halen...
MA magische aca..
 

DeletedUser2578

Guest
Sinds gisteravond is de Koninklijke restoratiespreuk ingegaan. Ik heb er 1 gekregen. Ik zie dat je behoorlijk wat restoratiespreuken moet hebben wil je een cultuurgebouw upgraden. Krijg je per toernooi standaard 1 restoratiespreuk of is het afhankelijk van de hoeveelheid kistjes die per toernooi worden gehaald?
 

DeletedUser3634

Guest
Zie tekst laatste spelupdate:

De koninklijke restoratiespreuk kan gewonnen worden in toernooien, bij het bereiken van kist 4, 6, 8, 9 en 10, met een maximum van 5 koninklijke restoratiespreuken per toernooi. Je kunt de koninklijke restoratiespreuk ook verkrijgen door een handwerk te maken.
 

DeletedUser2578

Guest
Zie tekst laatste spelupdate: De koninklijke restoratiespreuk kan gewonnen worden in toernooien, bij het bereiken van kist 4, 6, 8, 9 en 10, met een maximum van 5 koninklijke restoratiespreuken per toernooi. Je kunt de koninklijke restoratiespreuk ook verkrijgen door een handwerk te maken.

Had het niet gezien, bedankt voor de info!
 
Had het niet gezien, bedankt voor de info!

Daarnaast kan je ook blauwdrukken omvormen door recepten de vinden in de magische academie.
het recept vraagt om 1, 2 of 3 blauwdrukken en geeft 10, 20 of 30 restoratiespreuken.

In totaal kan je dus indirect maximaal 15 restoratiespreuken verdienen per week.

ps: deze spreuken komen pas morgen ergens op de dag in de academie voor. wanneer de nieuwe mobiele versie volledig is uitgerold door de AppStore / GooglePlay
 

DeletedUser2578

Guest
Daarnaast kan je ook blauwdrukken omvormen door recepten de vinden in de magische academie.
het recept vraagt om 1, 2 of 3 blauwdrukken en geeft 10, 20 of 30 restoratiespreuken. In totaal kan je dus indirect maximaal 15 restoratiespreuken verdienen per week.

ps: deze spreuken komen pas morgen ergens op de dag in de academie voor. wanneer de nieuwe mobiele versie volledig is uitgerold door de AppStore / GooglePlay

Fijn dat er mogelijkheden zijn om dan toch wel wat behoorlijk restoratiespreuken per week te verdienen! Dank voor de info CrazyWizard!:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan iemand mij vertellen of je aan bepaalde eisen moet voldoen om deze Koninklijke restauratie te ontvangen ? Gisteren heeft onze broederschap de 4 kist gehaald maar niemand heeft een restauratie spreuk ontvangen, terwijl deze restauratie spreuk wel afgebeeld stond om te winnen.
 
Bovenaan