• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Hoofdstuk 21 - De Valloriaanse Legende

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
mainbanner_ch21.png

Kapitein Bonkers, leider van het Piratengilde, bezoekt ons en pocht dat hij een nog onbekend eiland van gigantische proporties heeft ontdekt, gevuld met kostbare schatten. Hij biedt enkele mysterieuze parels aan die hij daar heeft gevonden, die zouden zorgen voor welvaart voor wie ze bezit. Hoewel onze Mentor een beetje sceptisch is over het kopen van spullen waarvan de oorsprong onbekend is, is onze Handelaar erg gefascineerd en overtuigt iedereen om het aanbod te accepteren.

Net toen Kapitein Bonkers vertrokken was, viel een horde Orcs rijdend op draken de stad aan, inclusief een boze Orc-vrouwenleider. Het blijkt dat Kapitein Bonkers de parels gestolen heeft van de vrouwenleider van de Orc-stam die daar woont - en ze hebben zijn sporen helemaal gevolgd naar jouw stad.


section21.png

De Nederzetting

Welvaart
is een nieuwe vereiste voor de ontwikkeling van je stad (naast Cultuur). Het wordt verzorgd door het Hoofdgebouw, de Kazerne, Woningen en Werkplaatsen. Vanaf nu heb je welvaart nodig om Nederzettingsgebouwen te bouwen en uit te breiden. Gemeenschapswerk is ook een nieuwe afnemende hulpbron in dit hoofdstuk. Er zal een schakelbare productieoptie zijn in de Woningen, en in plaats van belasting te betalen, kunnen je inwoners ook tijd aanbieden om de gemeenschap te dienen. Er komt een nieuw Effect, Welvaart bonus die de Productieboost van de Nederzetting vervangt van de Portalen en de Nederzettingsbronnen stimuleert op basis van de hoeveelheid benodigde Welvaart (in plaats van op het niveau van de Portalen).

De nederzetting zelf zal ook een nieuwe uitdaging presenteren in de vorm van een complexe productieketen die zorgvuldig beheer van talrijke hulpbronnen vereist.

Natuurlijk brengt het nieuwe hoofdstuk nieuwe stadsuitbreidingen, uitbreidingen en eenheden met zich mee. Aan het einde van Hoofdstuk 21 kun je 2 gloednieuwe Oude Wonderen ontgrendelen:

VL_AncientWonder_1_3x5.png

De antiekwinkel van Maman Le Pré (3x5)
Versterkte Verheven Goederen bij het verzamelen van Gemeenschapswerk
Zaden


VL_AncientWonder_2_8x3.png

Valloriaanse Toverschool (8x3)
Valloriaanse Wachters
Kostenverlaging van Ketel Ingrediënten
Vermindering van de Academiecreatie-tijd


Voor uitgebreide details, inzichten en meer nodigen we je uit om onze blog op InnoGames website te bezoeken en het artikel voor Hoofdstuk 21 te bekijken. Je kunt alvast een kijkje nemen (in het Engels).



We hopen dat Hoofdstuk 21 - The Vallorian Legend je zal voorzien van nieuwe uitdagingen en een spannend nieuw verhaal. Bekijk onze laatste video over dit onderwerp:

En oja, niet te vergeten: Hoofdstuk 21 begint op maandag 7 augustus. Geen tijd te verliezen dus!

We kijken uit naar je feedback in ons discussieforum!

Met vriendelijke groet,
Jouw Elvenar Team
Het is eindelijk zover: Hoofdstuk 21 begint op 7 augustus! We horen graag jullie feedback.
 
Laatst bewerkt:
Had op beta forums voorbij zien komen dat de nieuwe wonderen gebouwd moeten worden met spreuk fragmenten CVs en restauratie spreuken...

Wat is jullie idee/gedachte hierbij?

Elke level vraagt 2k meer fragmenten en 2 meer combinatie versnellers. Wel zelfde aantal restauratie spreuken ( 10) en elk 5e rune level verhoogd restauratie met 10!.
 

Aeva

Chef
@DonFrank Ik denk dat je even de link vanaf de aanko naar hier moet controleren, want er komt een error (niet bereikbaar).
Rechtstreeks via de zijbalk lukt dus gewoon wel.
 
Word komend weekend gebouwen in opslag zetten en stad herschikken en alvast zo neerzetten dat ik gelijk zo snel mogelijk kan uppen.
Heb genoeg blauwdrukken voor alle magische en verder schijnt voor gastras stadhuis en kazerne belangrijk te zijn om zo snel mogelijk te uppen.
En wat die OW betreft die komen toch meestal eind hoofdstuk en zie ik dan wel weer.
Met fragmenten en versnellers uppen is nieuw voor mij maar die heb ik toch wel genoeg om zelfs tot aan level 200 te kunnen uppen.

Trouwens de uitbreiding is vrij gegeven alsmede de 2 premium.
 

Aeva

Chef
Ik denk zomaar dat we na het evenement een BSA krijgen en daar ga ik een groot veld voor inzetten. Dan heb ik ook even de tijd om goed te kijken hoe dat nieuwe hoofdstuk in elkaar steekt en om een goed plan te maken. Dan heb ik iets van een jaar de tijd om dat hoofdstuk af te maken, denk ik zomaar :cool:
 
Daar gaan we dan, na zo'n tijd toch weer helemaal leuk :D Is er bij beta spelers iets bekend over wat evt minder kan? Waarschijnlijk een utopie maar toch de vraag maar even stellen. Zal gebouwen in opslag moeten doen, maar welke te kiezen? Is er bijv. minder mana of unurium oid nodig? Ook gezien we met het nieuwe 'welvaart' hebben te dealen? :rolleyes:
 
Daar gaan we dan, na zo'n tijd toch weer helemaal leuk :D Is er bij beta spelers iets bekend over wat evt minder kan? Waarschijnlijk een utopie maar toch de vraag maar even stellen. Zal gebouwen in opslag moeten doen, maar welke te kiezen? Is er bijv. minder mana of unurium oid nodig? Ook gezien we met het nieuwe 'welvaart' hebben te dealen? :rolleyes:
Je hebt heel veel voorraden, manna, urunium en orcs nodig. Voor onderzoeken heb je geen gewone goederen nodig, maar wel voor het uppen van je woningen. Puzzelen dus :)
 
Daar gaan we dan, na zo'n tijd toch weer helemaal leuk :D Is er bij beta spelers iets bekend over wat evt minder kan? Waarschijnlijk een utopie maar toch de vraag maar even stellen. Zal gebouwen in opslag moeten doen, maar welke te kiezen? Is er bijv. minder mana of unurium oid nodig? Ook gezien we met het nieuwe 'welvaart' hebben te dealen? :rolleyes:
mijn tip is, alle gewone fabrieken in de opslag (behalve die voor je spirituele en verheven goederen).
 
tnx ga zeker wat fabs opslaan! Misschien niet alle omdat ik altijd alles onderhandel. We gaan het zien! :)
jah als je veel toernooi doet en onderhandelt,dan wordt het mogelijks een ander verhaal. Maar als je de verheven en spirituele nog maakt, dan vervallen die ook wel naar de gewone goederen, dus het is niet dat je niks hebt.
 
Een knop in de woongebouwen om het omzetten van productie van munten naar communitywerk tegelijk te kunnen doen lijkt mij zeer wenselijk. Net als bij fabs en werkplaatsen heel graag! :p
 
Ik heb nagenoeg bijna al mijn fabrieken in de opslag gegooid en heb van elk soort max 1 staan zodat ik in ieder geval toch nog wat maak.
Ook heb ik flink wat wapenkamers in opslag gezet
Onderzoeken vragen geen goederen. Wel enorm veel mana, zaden, orks, munten en megaveel hamertjes.
Verstandig om veel instants munten en hamers op voorraad te hebben. Heel veel hamer instants +/- 15x je stadhuisopslag.
Zorg verder voor veel spreuken want gastras in portaal maken geeft mij een snelle rekensom van +/- 100M mana.
In voorgaande events kon je boeken winnen te vinden onder tovenarij met gebouwtjes die tijdelijk mana met 5% afname verminderen en gebouwtjes die tijdelijk je mana produktie verhogen met 70% op alles wat mana geeft.
Voor het gastras heb je namelijk spiritueel en ook verheven nodig samen met mana. Portaal vraagt mana, orks, zaden en community.
Voor welvaart is het belangrijk om zo snel mogelijk je huizen, wp, stadhuis en kazerne te uppen.
Verder portaal en gastrasgebouwen zo snel mogelijk naar 4 te krijgen.
In je onderzoeksboom doe je de eerste 4 kolommen helemaal en daarna de middelste horizontale lijn. Is deze klaar kan je het best de onderzoeken er onder doen en als laatst de onderzoeken daarboven.
De onderzoeken boven hebben betrekking op je fabrieken en die hoef je niet zo nodig gelijk al te doen. Uppen van die fabrieken kan gerust pas als het hoofdstuk klaar is, immers je hebt niet zoveel van die goederen nodig.
Stadhuis veranderd niet evenals je wp en wapenkamers.
Wat wel veranderd van vorm zijn je huizen en kazerne. Je oefenterrein en huurlingenkamp veranderen ook van vorm maar hoef je niet direct te uppen. Sommige fabrieken veranderen van vorm maar die up je toch als hoofdstuk klaar is.
Houd rekening met portaal, die word 7x9 en ook je gastrasgebouwen worden redelijk groot. Gastras gaat veel ruimte innemen +/- 25 velden of meer afhankelijk hoeveel je neerzet.
Zet al je huizen de eerste 2 of 3 dagen op community om al vast een leuke start te krijgen. Munten krijg je ook wel met afgrond en burenhulp.
Zet extra cultuurgebouwtjes van 2x2 neer en gooi op al je cultuur een lading spreuken om je cultuurbonus op 300% of hoger te krijgen. Je maakt dan namelijk meer community. Burenhulp krijgen zal heel belangrijk worden.
 
Een knop in de woongebouwen om het omzetten van productie van munten naar communitywerk tegelijk te kunnen doen lijkt mij zeer wenselijk. Net als bij fabs en werkplaatsen heel graag! :p
Doen ze niet om dat je anders geen keuze overhoud om voor de ene helft community te doen en de andere helft munten.
Eenmaal op community gezet blijft die daar ook op staan totdat je het weer veranderd
 
Bovenaan