• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback hoofdstuk 18 - Teamgeest!

Ik heb het net eens lekker uit gepuzzeld en het is te doen met maar 17 speciale stoeptegels.
voor opdracht 24 moet je al 3 welkomstpleinen hebben, daar hou je er 1 van actief en de andere 2 plaats je maar ergens zonder een weg er naar toe.
Voor opdracht 32 moet je 12 centers hebben zie het plaatje 12hubs.
12hubs.png

Voor opdracht 33 moet je even 3 extra huizen maken en die kun je per stuk maken en gelijk aan de kanten zetten zodra ze klaar zijn en dus kun je die ene actieve plein telkens vervangen voor nieuwbouw tot dat je er 6 van hebt en je nooit meer dan die 17 tegels nodig hebt.
Voor grotere portalen heb je niet perse meer tegels nodig.
 
Voor opdracht 33 moet je even 3 extra huizen maken en die kun je per stuk maken en gelijk aan de kanten zetten zodra ze klaar zijn en dus kun je die ene actieve plein telkens vervangen voor nieuwbouw tot dat je er 6 van hebt en je nooit meer dan die 17 tegels nodig hebt.
Voor grotere portalen heb je niet perse meer tegels nodig.
Ziet er goed uit. Maar denk je dat niet verbonden welkomstpleinen inderdaad meetellen voor die opdrachten 24 en 33?
 
ik moet nog 2 weken wachten tot dat mijn wensputten uit gewenst zijn.
Pas daarna kan ik voorbij opdracht 16 komen.
Je zult dus op iemand anders moeten wachten voor het antwoord.
 
Ik denk dat daar de Teamstraat wordt bedoeld. Niet de Teamparkstraat.
Voor mijn duidelijkheid:
Teamstraat = gewone stadstraat uit het basismenu; de opvolger van de 'Genootschapsstraat' en de 'Duinstraat'. Dit soort straten verbinden alle gebouwen met het Stadhuis. Volgens Vonkentrekker wordt je op zeker moment geacht hiermee 50 tegeltjes te hebben belegd.
Teamparkstraat = gastvolkstraat uit het menu 'Nederzetting'; hiermee verbind je de 'Dimensiehub' met 'Welkomstplein', 'Waterhub, enz. Volgens polderfamke dien je hiervan (tenminste) 12 tegeltjes te hebben. Zo te zien lukt dat iedereen ruimschoots.
 
Laatst bewerkt:
ik vind die nieuwe handelaar maar erg onhandig
de hoeveelheid die je ermee kan verhandelen is veels te laag
ben persoonlijk ook ontevreden over dat ik moet betalen ook al zijn het maar ingame munten om die handelaar in te huren
persoonlijk snap ik namelijk dat geklaag namelijk niet over zogenaamde scheve handel; als je die niet wilt dan accepteer je die toch niet ik ben juist wel blij met spelers die hun best doen om elke keer juist van alles aan te bieden als een soort grote handelsbank, neem juist bewust om de zoveel tijd bij hun spiri goederen af, die hoeveelheid goederen die zijn op stok hebben nemen elke nacht af met een X percentage daar mag best wel wat compensatie tegenover staan
 

DeletedUser5195

Guest
Vraag je: Gebruik 3x directe eenheden-effecten
wat wordt daar mee bedoel?
Ik kom er ook niet uit. Heb alles geprobeerd maar niets werkt. Alternatieve opdracht neemt voor mij meer dan een dag want dat werkt niet in het toernooi of de toren. Kan nog niet verder.
 

Aeva

Chef
Ja ach... Elke speler loopt hier of daar tegen een iets grotere uitdaging op. Zo moet ik in een van mijn steden tot dinsdagavond wachten (sinds gisteren dus) om de volgende opdracht te doen. Keuze tussen confrontatie en toernooiconfrontatie. Confrontatie kan niet wegens orcwalled (oftewel kan geen provincie scouten omdat ring 10 om orks vraagt en die heb ik niet) dus is het wachten tot dinsdagavond en dan gaan we gewoon weer verder. Is wel lekker rustig zo :)
 
Dank voor de kooplieden Innogames :) Shaun, Shawn, Sean, Jean & John doen goed hun werk, eindelijk 1:1 handel
Dank voor deze "uiterst heldere" :rolleyes: toelichting.

Voor wie er nog geen ervaring mee heeft de volgende toelichting.

De bemiddeling door de handelaars/handelaren vereist een nieuwe handelsaanpak.
Handelaren 2021-05-14-10-09-43.png


Je handelshuis moet uiteraard 'Superieur handelsgebouw *7' zijn (H18).
Andermans T7-handel kun je gewoon afnemen in het handelshuis, maar zelf kun je alleen plaatsen via de handelaar.

Je huurt een handelaar voor 20 dagen. Dat kost 7M, 40M, 72M munten of 100/200 diam. De volgende handelaar is duurder, maar bemiddelt evenveel goederen, telkens 1800 stuks T7; altijd 2**= 1800:1800. Deze hoeveelheid is trouwens afhankelijk van je stadhuis.
Als je handel aanbiedt krijg je ter plekke je tegengoederen, maar je moet max. 6 uur wachten totdat die handelaar weer wat voor je wil doen. Indien ondertussen (op reguliere wijze in het handelshuis) een andere speler jouw handel afneemt is je handelaar weer vrij en kun je opnieuw een handeltje starten. Je krijgt hierbij de melding "<speler> heeft ... gehandeld".
Alleen op de app: klik je op deze melding dan kom je gelijk bij de handelaar uit voor de volgende ronde [niet op PC].

Om de Dimensiepoort te uppen moet je zodoende 68k÷1,8k = 38× handelen in T7.
Per Water/ Vuur/ Wind/ Aarde-hub moet je 13,9k÷1,8k = 8× handelen (en dat 12×). Pfffffff.
En T7 vervalt gewoon met 10% per nacht, ofwel halvering na 7 dagen. Wat er daarna gebeurt weet ik niet.
 
ben persoonlijk ook ontevreden over dat ik moet betalen
Ach, 7M is toch nix. Alle buren op de kaart een handje schudden levert tenminste 325×0,143M = 46,5M munten op.
Daarmee kun je 2 handelaren huren, je hoeft je hiervoor maar 1× per 3 week in te spannen. Op de app binnen een half uurtje gepiept (dagelijkse ervaring). Weggooien bij de groothandel levert ook niet veel op.
 
Laatst bewerkt:
Wat tips voor het handelen:
1. Zet zelf handel neer, zodat andere spelers het op kunnen pakken als ze langs komen.
2. Pak zoveel mogelijk handel met een hoedje erbij, dan kan de andere speler weer nieuwe handel zetten. (Hoedje betekent dat de handelaar daarmee bezig is voor de andere speler.)

3. Alle handel zonder hoedje is van Inno. (De speler die erbij staat heeft de goederen al.) Nuttig als je zelf die handel moet hebben, maar je helpt er niemand anders mee.
 
En T7 vervalt gewoon met 10% per nacht, ofwel halvering na 7 dagen. Wat er daarna gebeurt weet ik niet.
Deze begrijp ik niet.

De handelaar geeft je de goederen onmidellijk terug op het moment dat je het op de markt zet. Alle verval op de markt is voor Inno (ie de handelaar).

Uiteraard vervalt je eigen voorraad wel elke nacht met 10%.
 
Bovenaan