• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Herfststerrenbeelden

Wat een lap tekst! En wat een sloot negativiteit weer, daar klaagde je notabene laatst zelf nog over bij een ander! Daarbij baseer je je op de reacties van anderen, zou je het niet eerst eens zelf moeten proberen??? En een beetje meer nuance in je uitspraken zou wel prettig zijn! Je maakt Innogames nog net niet uit voor rotte vis, maar het scheelt niet veel! Verder verplicht niemand je om aan dit event mee te doen...
 
Ik heb een voorstel :) :

Nu heeft iedereen de voor en nadelen opgeschreven wat ze er van vonden. Sterke meningen zijn verkondigd en zelf BS opgezegd ( als ze niet gebluft hebben) -_- ....na het evenement of tijdens zijn eigen mening of nadelen eens op te pakken en op zijn eigen bericht te reageren. Waar ik wel eens benieuwd is of het anders loopt dan vooraf gedacht wordt. Kan je eigen mening veranderen...ook mijn blije guppen inzicht :) zal ik onder de loep nemen.
 

DeletedUser3012

Guest
Wat een lap tekst! En wat een sloot negativiteit weer, daar klaagde je notabene laatst zelf nog over bij een ander! Daarbij baseer je je op de reacties van anderen, zou je het niet eerst eens zelf moeten proberen??? En een beetje meer nuance in je uitspraken zou wel prettig zijn! Je maakt Innogames nog net niet uit voor rotte vis, maar het scheelt niet veel! Verder verplicht niemand je om aan dit event mee te doen...
Het is simpel. Ik doe gewoon niet mee aan het event. Dat lost het makkelijk op. Het is gewoon wat ik ervan vond, en ik vind het ook gewoon jammer dat dit van het evenementconcept geworden is. Verder zitten er echt een paar vragen tussen waar ik een serieus antwoord op wil, en er zijn gewoon echt spelers die niet mee kunnen doen aan dit event, en dat gaat me gewoon iets te ver. En dan nog dat verhaal over de fabrieken en de 1 en 2 dags producties, en het bijplaatsen van een nieuwe fabriek en deze te uppen naar nieveau 23, om die aan te kunnen zetten en het te laten gelden voor de opdrachten. Ik vind het echt heel jammer allemaal. Daarbij geef ik dit event opnieuw een cijfer als het voorbij is geweest.

P.S. Ik baseer mijn reactie op de aankondig, en dat zij me al net iets te veel. En waar baseerde de eerste persoon die reageerde de reactie dan op? Je bedoelt dat met iedere reactie de een op de ander bouwt? want dat is hier niet waar. Ik vertel hier puur wat ik ervan vind.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jeetje, nou ik deel je mening niet helemaal @magicalbean al snap ik dat nu je huidige strategie niet zal werken.. begrijp ik het wel.. in mijn tijd als mod zijnde waren er ook genoeg besluiten gemaakt om andere elementen in het spel te brengen.. denk op langer termijn dat dit voor diversiteit zorgt.. nu dus met de opdrachten. Ik ga het wel proberen :)
 

Deleted User - 370874

Guest
Haha! Wat een humor. Alleen wist ik niet dat het 1 april was, sorry dat ik niet op de kalender heb gekeken hoor! Minimale Fabrieksvereisten! Natuurlijk had ik kunnen weten dat dit niet echt was, anders was Innogames natuurlijk totaal doorgedraaid, en dat zijn ze natuurlijk niet...

Oke, dit is magicalbean, met: Event reviews!

Laat ik eens even bij het begin beginnen. Dat heb ik wel nodig, want dit gaat nog eens een lang verhaal worden. Natuurlijk ga ik me tijdens deze review niet enkel focussen op de negatieve punten van het aankomende evenement (wat natuurlijk een stuk makkelijker zou zijn geweest) maar ook op de positieve.

1: De gebouwen zijn, zoals altijd, prachtig ontworpen, en ik zou ze graag in mijn stad willen hebben, wat helaas niet gaat lukken.

2: Ik vind de effecten van de beergebouwen goed, en zeker waard om in mijn stad te hebben als bonus, al krijg je er waarschijnlijk maar 1 binnen. Dit is niet erg, want dan moet je gewoon gaan voor een van de drie gebouwen, net als toendertijd met de feniksen. Dit is dus eigenlijk geen probleem voor mij. Dat er nieuwe gebouwen zijn waar je dierenvoeding op kunt gebruiken was een zeer aangename verrassing voor mij, en ik ben er nog steeds erg blij mee. Vanaf nu ga ik stoppen met 1,2,3 nummeringen in deze review, want dat vind ik bij nader inzien toch niet zo handig.

Wat ik me afvraag is of ze nog steeds een eeuwigdurende opdrachtenreeks gebruiken, want als ze dat doen vind ik dat zeker een minpuntje, aangezien ik het juist erg leuk vond om de opdrachten in te plannen. Met deze nieuwe methode kan dit niet meer en dat is niet leuk. Het plannen was juist een favoriet onderdeel van evenementen voor mij. Erg jammer dat ze dit moesten aanpassen in iets dat bijna niet te plannen valt, vooral niet nu de meest afschuwelijke toevoeging ooit langs is gekomen.

W-T-F!? Waarom is dit überhaubt toegevoegd als ik vragen mag? Dit is een serieuze vraag, en ik wil er ook graag antwoord op. Ik zie namelijk geen enkele reden waarom je dit zou kunnen bedenken. Wat denken jullie dat het resultaat is, INNOGAMES? Waarom denken jullie dat dit handig is, INNOGAMES? Dit is naar mijn mening het meest achterlijke wat jullie in de afgelopen paar maanden hebben gedaan, en geloof me, dat is een hoop. Ik denk dat iedereen wel snapt waar ik het hier over heb, en ik hoop dat ik niet alleen ben met deze mening maar voor wie het nog niet duidelijk is, vertel ik hier even in het kort waar ik het over heb.
Het gaat over de minimale niveaudinges van fabrieken en werkplaatsen. Mooi, nu dat duidelijk is kan ik beginnen aan het onderdeel van mijn review waar ik zo dolgraag aan wilde beginnen, hoewel dat waarschijnlijk niet zo veel meer gaat zijn dan: waarom dit, waarom dat, omdat ik hier nog steeds met open mond zit na te denken over wat ik net heb gelezen, en het nog een beetje probeer door te laten dringen.

Het zit namelijk zo. Evenementen kon je vroeger altijd spelen door kleine fabriekjes neer te zetten en daar de opdrachten mee te voltooien. Niet alleen was dit handig om sneller door de opdrachten heen te komen, maar ook hoefde je hierdoor geen 1 en 2 dags producties aan te zetten met je grote fabrieken, wat eigenlijk best wel heel erg fijn was! Nu heeft iemand blijkbaar gedacht: Hee! Laten wij eens lekker een event gaan maken dat niemand gaat spelen, omdat ze het niet kunnen spelen. En inderdaad. Wat jullie niet doorhadden was dat er ook een hoop spelers hebben wiens echte productiefabrieken op een vrij laag niveau staan, omdat ze... Nuja, omdat ze nu eenmaal niet zo heel erg veel hoger nodig hebben! Nu vraag ik je: Als je in tovenaren en draken zit, met marmerfabrieken op niveau 15, kom je dan door dit event heen? En als je, doordat je een andere speelstijl hebt, niet genoeg huizen hebt om te uppen, niet genoeg bevolking hebt om je fabrieken verder te uppen, is er dan een oplossing om dit event wel te spelen? 'Oh wacht! maar daar hebben we niet aan gedacht,' zei de Innoprofessor nadenkend. Ik stond met gebogen hoofd tegenover de professor, die nu druk bezig was ingewikkelde berekeningen op te schrijven op zijn whiteboard. 'Juist!' riep de professor uit. 'Ik heb het! Spelers kunnen toch gewoon diamantjes kopen om ruimte en bevolking te krijgen voor die fabrieken!' De professor leek tevreden met zijn uitkomst, en keek vrolijk naar zijn stapel munten. 'Nu kan ik prettig slapen,' zei hij met een grijns.
Maar even serieus. Ik weet niet precies wat het doel is van deze wijziging. Ik zal dus ook niet mee doen aan dit event. Mijn marmerfabrieken staan volgensmij op het goede level om mee te spelen, maar dan nog: Ik ga geen 2 dags producties aanzetten met mijn grote productiefabrieken. Dat is zoveel minder voordelig dan 3 uur! En hoe zit het dan met die nieuwe regel? Dat je met fabrieken van niveau 24 of hoger niet meer 3 of 9 uursproducties aan kunt zetten voor 1 of 2 dagsquests? Moet je dan een nieuwe fabriek neerzetten en die uppen tot niveau 23? Want dat lijkt er nu wel op. Of komen de 1 en 2dagsquests niet meer voor, want dat zou dan het beste zijn. Anders geeft het een veel te groot rommeltje. Maar er zijn dus spelers die anders spelen en dit event gewoon echt niet kunnen doen, en spelers die het gewoon niet meer willen doen, door jullie walgelijke aanpassingen.

De conclusie van deze review is dat Innogames gewoon echt niet meer weet waar ze mee bezig zijn en er helemaal geen bal meer van snapt. Blijkbaar willen ze spelers ervan weerhouden mee te doen aan events, en ze doen er met ieder event meer moeite voor dit waar te maken. Nu hoop ik niet dat ze het laadscherm tijdens dit event ook weer een advertentie voor de evoluerende gebouwen maken, maar dat weet ik nog niet. Al met al krijgt dit evenement van te voren, met de voorkennis die ik heb gekregen, een 2 van de 10. Ik zal als het event geweest is nog een review schrijven, en dan zal ik ook gelijk het cijver updaten, maar voor nu was dit de review. Ik word er niet bepaald vrolijk van.

Groet Boon

Laten we alstublieft eerst eens beginnen aan een event voor we gaan klagen, dit kan prima achteraf dan heeft het ook meer waarde omdat je ook daadwerkelijk iets ervaren hebt.

Het besluit om te gaan voor ongelimiteerde opdrachten is genomen op verzoek van vele spelers,
In het verleden is er veel commentaar geweest dat er zo lang tijdens een event "niets te doen was". sommige spelers waren binnen 24 uur na een event al klaar, en vele spelers al halverwege het event.
Wereldwijd maar ook hier was vaak het commentaar "waarom zijn er niet meer opdrachten?". of "help mijn opdrachten zijn verdwenen" als reactie van minder ervaren spelers.

Om dit mogelijk te maken is tijdens het vorige event overgestapt naar onbeperkte opdrachten, dit was de eerste iteratie.
Een van de dingen die tijdens dit event is geleerd is dat het te makkelijk was. met 1 speler met 14 meerminnenparadijzen en vele spelers met meer dan een handvol meerminparadijzen.

Vergelijkbaar met het verleden waarbij je zonder premium maximaal 1 hoofdprijs kon verkrijgen is het verschil simpelweg te groot en heeft men gekeken waarom men zoveel opdrachten konden doen. spelers met veel ruimte konden simpelweg zoveel level 1 gebouwen neerzetten dat er bijna geen limiet zat aan het aantal opdrachten dat je kon voltooien.

In de huidige tweede iteratie heeft met dan ook voor een andere manier gekozen, door te kiezen voor gebouwen die dichter bij het nivo van de speler zelf hierdoor is het niet mogelijk gigantische aantallen aan fabrieken en werkplaatsen te bezitten en is ook het verschil tussen spelers met 2x2 en `1x2 level 1 fabrieken opgelost.
Samen met een aanpassing van de opdrachten, kan op deze manier kan er meer controle uitgevoerd worden op de hoeveelheid opdrachten die een speler kan uitvoeren zonder dat er een harde grens is zoals eerder gewenst door de spelers.

Tegelijkertijd zijn de hoeveelheid fabrieken en werkplaatsen die nodig zijn voor een opdracht ook flink verminderd.
Een opdracht als maar 10+ gereedschapskisten zal je dan ook niet tegenkomen. en 1 en 2 daagse fabrieksopdrachten zijn er niet meer.

Op beta is deze verandering al doorgevoerd en getest, naar aanleiding hiervan zijn al een aantal zaken aangepast.
  • Omdat er weinig tijd is tussen de aanpassing en het event zelf zijn de eisen van de werkplaatsen gereduceerd tot huidige hoofdstuk -3. hierdoor moet het iets makkelijker zijn om dergelijke gebouwen nog neer te zetten.
  • De opdracht "verken een provincie" heeft extra opties gekregen als "voltooi een onderzoek" en "verkrijg 15 visioendamp"
  • Er wordt momenteel nog gewerkt aan een oplossing voor de repetitie van dezelfde opdrachten achter elkaar, het is echter niet zeker dat dit nog gerepareerd kan worden voor het evenement live gaat.
Voor spelers die hun stad zo hadden verbouwd dat zij geen werkplaatsen en basis goederen bonus fabrieken meer hadden zullen het zeer zwaar gaan krijgen maar we hopen dat zij met deze kennis van nu het volgende event wel weer mee kunnen doen.

Het volgende event zal er gegarandeerd een derde iteratie komen die de problemen van het huidige event weer aanpakt net zolang tot dat het event het gewenste effect heeft voor zowel spelers als voor innogames.

Grote veranderingen hebben helaas soms tijd nodig om tot volwassendom te komen maar we zijn er van overtuigd dat het huidige pad de juiste zal zijn voor de toekomst, het zal echter voor de veteranen die de oude vorm gewend zijn om zich aan te passen aan de nieuwe situatie.
Nieuwe spelers zullen er natuurlijk inrollen.


Spelers die zich voorbereiden en zeer actief zijn zullen in de meeste gevallen in staat zijn meer event opdrachten te doen dan in het verleden onder de oude situatie mogelijk was.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3012

Guest
Een opdracht als maar 10+ gereedschapskisten zal je dan ook niet tegenkomen. en 1 en 2 daagse fabrieksopdrachten zijn er niet meer.
Erg fijn dat de 1 en 2 daagse opdrachten er niet meer zijn, maar ik zal alsnog niet met mijn bestaande werkplaatsen een gereedschapskist aanzetten. Voorraden zijn altijd al een probleem.
Voor spelers die hun stad zo hadden verbouwd dat zij geen werkplaatsen en basis goederen bonus fabrieken meer hadden zullen het zeer zwaar gaan krijgen maar we hopen dat zij met deze kennis van nu het volgende event wel weer mee kunnen doen.
Voor sommige spelers zullen toekomstige evenementen dus nooit meer speelbaar zijn, omdat heel hun speelstijl gewoon niet aan dit nieuwe eventconcept voldoet. Ik heb bijvoorbeeld een speler in mijn BS zitten die zijn fabrieken nog op niveau 15 heeft staan, en hier uitstekend mee produceert. Eerst de vraag: kan hij dan nog meedoen aan dit event, want ik las bij de aankondiging, dat je alleen mee kon doen als je fabrieken van jouw hoofdstuk of 1 daaronder komen. Daaruit kan ik concluderen dat hij niet mee kan doen aan dit event. Ook heeft hij niet erg veel huizen, dus hij kan er niet eens een uppen, en daarbij, waarom zou hij. Dan moet hij ze door dwergen en boselfen heen slepen, terwijl hij deze bevolking voor andere noodzakelijke dingen kan gebruiken. Ik vind het gewoon erg jammer dat Evenementen nu voor sommige speler niet meer speelbaar zijn geworden.
Het besluit om te gaan voor ongelimiteerde opdrachten is genomen op verzoek van vele spelers,
In het verleden is er veel commentaar geweest dat er zo lang tijdens een event "niets te doen was". sommige spelers waren binnen 24 uur na een event al klaar, en vele spelers al halverwege het event.
Wereldwijd maar ook hier was vaak het commentaar "waarom zijn er niet meer opdrachten?". of "help mijn opdrachten zijn verdwenen" als reactie van minder ervaren spelers.
Ik heb hier niet zo heel erg veel problemen mee, alleen vind ik het een beetje jammer dat ik minder goed kan plannen.
Vergelijkbaar met het verleden waarbij je zonder premium maximaal 1 hoofdprijs kon verkrijgen is het verschil simpelweg te groot en heeft men gekeken waarom men zoveel opdrachten konden doen. spelers met veel ruimte konden simpelweg zoveel level 1 gebouwen neerzetten dat er bijna geen limiet zat aan het aantal opdrachten dat je kon voltooien.
Ook dit kan ik begrijpen, maar nu kunnen sommige spelers gewoon niet meer mee doen door die fabriekslimiet. Had dit echt niet anders gekund? Ik hoop dan maar dat ik het verkeerd heb begrepen.
 
wie weet kan het anders, dat zien we dan wel weer in het volgende event.
Ik wou nog even opmerken dat je doordat je nu fabrieken moet gebruiken op je niveau, je ook geen 1 en 2 dags producties meer nodig hebt. Blijkbaar was je dat nog niet opgevallen vanuit beta.

De bedoeling van inno is simpel, ze willen dat we maar een paar quests per dag doen, en dat 20+ dagen lang. En dus niet meer 10 tallen quests per dag zoals voordien. Natuurlijk kan dat nog steeds als je zou willen, maar dan moet je boosters gebruiken of diamanten. Dan levert het inno ook nog iets op. Als het te makkelijk is zoals velen zouden willen, dan levert het inno niks meer op.
Ik herinner me tijden met maar 3 hoofdprijzen en de 3de hoofdprijs was voor bijna niemand haalbaar.
Nu halen we wel 30 hoofdprijzen binnen en zijn we nog aan het klagen, want we willen er eigenlijk 100 winnen...

Alles wat je wint/krijgt is meer dan wat je voordien had, dus ik zou zeggen, speel het event gewoon en wees blij met wat je wint.
 
ik las bij de aankondiging, dat je alleen mee kon doen als je fabrieken van jouw hoofdstuk of 1 daaronder komen.

Ook dit kan ik begrijpen, maar nu kunnen sommige spelers gewoon niet meer mee doen door die fabriekslimiet. Had dit echt niet anders gekund? Ik hoop dan maar dat ik het verkeerd heb begrepen.

Meesterslager schreef hierboven al: "Omdat er weinig tijd is tussen de aanpassing en het event zelf zijn de eisen van de gebouwen gereduceerd tot huidige hoofdstuk -3. hierdoor moet het iets makkelijker zijn om dergelijke gebouwen nog neer te zetten."
 
Voor sommige spelers zullen toekomstige evenementen dus nooit meer speelbaar zijn, omdat heel hun speelstijl gewoon niet aan dit nieuwe eventconcept voldoet.
Je zou natuurlijk kunnen overwegen je speelstijl zo aan te passen dat die aansluit bij wat het spel vraagt... maar gezien al je negatieve kritiek (al voordat je aan het event bent begonnen) zal dat wel geen optie zijn...
 
Meesterslager schreef hierboven al:

Op beta is deze verandering al doorgevoerd en getest, naar aanleiding hiervan zijn al een aantal zaken aangepast.
  • Omdat er weinig tijd is tussen de aanpassing en het event zelf zijn de eisen van de gebouwen gereduceerd tot huidige hoofdstuk -3. hierdoor moet het iets makkelijker zijn om dergelijke gebouwen nog neer te zetten.
Helaas was @Meesterslager hier onzorgvuldig of was hij onjuist geïnformeerd, want de hoofdstuk - 3 geldt alleen voor werkplaatsen. Voor fabrieken van je T1-bonus is de eis nog steeds hoofdstuk - 1 !!!
 

DeletedUser3597

Guest
maar fabrieken zijn dan weer wel veel sneller naar de max te uppen...
 
Daarom ook het verschil in eis, maar voor iedereen die nog moet/wil uppen is het wel belangrijk dat de juiste eisen overal goed vermeld staan.
 
Het zou me zeer verbazen als Meesterslager het hierboven verkeerd heeft vermeld... maar vergissen is blijkbaar ook slagerlijk?
 

DeletedUser3012

Guest
Je zou natuurlijk kunnen overwegen je speelstijl zo aan te passen dat die aansluit bij wat het spel vraagt... maar gezien al je negatieve kritiek (al voordat je aan het event bent begonnen) zal dat wel geen optie zijn...
Het spel vraagt dit niet. Alleen dit evenement. En de speler in kwestie speelt al sinds het begin zo, en zou dan heel wat uitbreidingen erbij moeten krijgen om zijn speelstijl aan te passen. Ik vind dat geen optie, sorry. Ik heb al gezegd dat ik het event opnieuw zou beoordelen als het achter de rug is. Ik vind alleen dat dit event speelbaar zou moeten zijn voor iedereen.
 

DeletedUser2665

Guest
Helaas was @Meesterslager hier onzorgvuldig of was hij onjuist geïnformeerd, want de hoofdstuk - 3 geldt alleen voor werkplaatsen. Voor fabrieken van je T1-bonus is de eis nog steeds hoofdstuk - 1 !!!

Dat weet je niet, want het is nog niet begonnen op live. Dit is idd zo op Beta, maar dat heet dan ook niet voor niets Beta.
 
Dat weet je niet, want het is nog niet begonnen op live. Dit is idd zo op Beta, maar dat heet dan ook niet voor niets Beta.
In de officiële aankondiging staat dat de eisen voor T1-fabrieken en werkplaatsen van elkaar verschillen en daarop is nog geen aanvulling/wijziging geplaatst. De wijzigingen zoals ze volgens het forum van Beta gedaan zijn, zijn van gelijke eisen voor T1 en werkplaatsen (elk H - 1) naar aangepaste eisen voor de werkplaatsen, maar zeer zeker niet voor T1-fabrieken (zo daar ook officiëel gemeld door de CM).
Als dat nog zou veranderen voor de start van het evenement hier, dan zou ik daar ten spoedigste een officiële aankondiging van verwachten in het aankondigingen-topic en een melding op het Beta-forum van de CM daar.
 
Bovenaan