• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Herfststerrenbeelden 2022

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
mainbanner_september2022.png

Een nieuw jaar en de sterren zijn uitgelijnd en een sferische conjugatie is begonnen. Terwijl je vol verwachting wacht op de komst van een andere hemelse beerbezoeker, vindt tot je verbazing een nogal vreemd uitziend en zeker geen hemels wezen zijn weg naar je stad. Uitgeput en uitgehongerd volgde hij de sterren naar jouw stad, waar hij hoopt hulp te vinden om zijn schip te repareren en wat lekkers om zijn buik te vullen. Nou, hij is net aangekomen op het moment van Oogstfeest! Help en voed jij dit vreemde wezen, zodat je alles te weten komt over zijn mysterieuze leven?


Beste mensen en elfen,

Van 6 tot en met 27 september kun je dit jaar genieten van het herfststerrenbeelden-evenement! Door de opdrachtenreeks te volgen en de evenementtaken uit te voeren, word je beloond met gouden sleutels die je kunt gebruiken om bollen te openen met allerlei prijzen, waaronder wisselende dagprijzen. Natuurlijk kun je de gouden sleutels ook in de buitenwijken van je stad vinden, door mijlpalen te bereiken en door je stad dagelijks te bezoeken.


eventprogression_september2022.png


Elke bol die je opent, zal je ook belonen met een kleine hoeveelheid sterrenstof die zich in je voortgangsbalk verzamelt voor de speciale hoofdprijzen, waaronder artefacten voor de nieuwe beer van dit jaar, de Sloombeer:

evobuilding_september2022.png


De Sloombeer zal je voorzien van bevolkings-, cultuur- en wisselbare producties, afhankelijk van je hoofdstuk en zijn evolutiestadium. Als je hem voedt, zal hij zijn eigen producties een boost geven.

De opdrachtenreeks bestaat uit een verhaalgedeelte en aanvullende episodische opdrachten, die beginnen zodra het verhaal is voltooid. Dit betekent dat je de eerste reeks opdrachten meteen kunt voltooien, terwijl voor latere opdrachten dagelijks nieuwe toevoegingen worden uitgebracht, zodat je op elke nieuwe evenementdag 1 extra evenementopdracht kunt blijven spelen. Als je de evenementopdrachten voltooit, ontvang je op bepaalde punten onderweg ook mijlpaalbeloningen.

Dit evenement zal ook het competitie-systeem bevatten, evenals de koninklijke prijspas!

We wensen je veel succes met het grootbrengen van je Sloombeer en kijken uit naar je feedback in ons discussietopic!

Met vriendelijke groeten,
Jullie Elvenar-team

Disclaimer: Houd er rekening mee dat er altijd verschillen kunnen zijn in evenementlay-outs, balancering en prijzen tussen Beta en Live versie. App-versie 1.158 is vereist om het evenement correct te laten functioneren. Deze app-versie wordt los van het evenement uitgebracht. Houd er daarnaast rekening mee dat de laatste dag van het evenement meer dan 24 uur beslaat, zodat het evenement niet 's nachts eindigt. Dat betekent dat de dagprijs op 27 september de laatste dagprijs is die ook nog een paar uur beschikbaar is in de ochtend van 28 september. Er wordt op 28 september geen nieuwe evenementopdracht aan de opdrachtenreeks toegevoegd, de laatste opdracht-mijlpaal kan op 27 september worden ontgrendeld.
We horen graag jullie feedback!
 
Waarom heet de wasbeer een sloombeer? ik begrijp niet hoe Witty Raccoon (geestige/leuke/slimme wasbeer) in het nederlands ineens een soort van luiaard is geworden

Voor de rest veel zin in.

ps. in het duits is het tapsigen waschbear wat as google het goed vertaald onhandige wasbeer is. iig ook daar geen sloombeer connectie
 
Laatst bewerkt:

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Een extern vertaalbureau gaat over dit soort vertalingen, ik ben niet aanwezig bij hun overleggen bij de keuze van bepaalde speltermen en krijg ook niet de instructies mee die de context en regels van bepaalde woorden bepalen. Soms wordt er bijvoorbeeld bepaald dat een woord geen spaties mag bevatten, soms zijn de vertalers daar vrij in.

Ik zie wel dat verschillende talen verschillende letterlijke vertalingen hebben:
  1. Nederlands: Sloombeer
  2. Pools: Sluwe wasbeer
  3. Duits: Onhandige wasbeer
  4. Deens: Geestige wasbeer
  5. Russisch: Gekke wasbeer
  6. Roemeens: Slimme wasbeer
Misschien is het gewoon een slimme, slome, sluwe, onhandige, geestige en gekke (was)beer :)
 

Aeva

Chef
Dat je niet betrokken bent bij overleggen betekent toch niet dat je niet mag meedenken @DonFrank ?
Plus 'extern vertaalbureau' lees ik dan als: krijgt veel geld, doet zo min mogelijk en is heul errug slordig in de vertalingen.
 
Sloombeer vond ik zelf ook vreemd als vertaling en zou ook eerder voor de "geestige wasbeer" zijn gegaan. Zeker gezien de mooie animaties die bij dit gebouw horen.
 
Zou toch blij zijn als wij een fatsoenlijke naam krijgen voor deze wasbeer.

Sloombeer vind ik echt een drama, dat is letterlijk niets, wat voor wasbeer het ook is, het moet iig een wasbeer zijn. het type vind ik dan nog het minst belangrijk, maar een sloombeer is hetzelfde als een wapsieflopsieslang beide is totale onzin
 
In het Youtube filmpje word het ook gewoon vertaald naar geestige wasbeer, wat normaal vertaald is.
Sloombeer is echt niks...ik hoop van harte dat het veranderd kan worden, want hier gaan we niet mee akkoord.
 
Je noemt 6 talen op. 5 zeggen dat het een wasbeer is behalve het nederlands en word het sloombeer genoemd.
Gewoon veranderen in wasbeer en bedenk er maar een leuke toevoeging bij.
Van mijn part noem je het slimme wasbeer.
Is al niet de eerste keer dat het vertaalbureau met een domme nederlandse vertaling komt.
Komt er voor mij op neer dat ze het nederlands niet serieus nemen.
Start anders een poll met 3 leuke namen voor die wasbeer en meeste stemmen gelden.
 

Aeva

Chef
Omdat de naam zo heel erg dom en verkeerd gekozen is, zet ik dus Witty Raccoon niet in mijn stad.

Als je als vertaalbureau niet snapt dat Sloombeer een verkeerde vertaling is, vraag ik mij af of ze daar wel Nederlands beheersen. Zelfs google translate haalt het niet in zijn/haar hoofd om 'witty' en 'sloom' op één pagina te zetten.
 
Omdat de naam zo heel erg dom en verkeerd gekozen is, zet ik dus Witty Raccoon niet in mijn stad
Werkelijk? Je kiest ervoor om jezelf te kort te doen vanwege een vertaalfout? Opmerkelijk... dan kan je (in Elvenar) wel aan de gang blijven :rolleyes:
 

Aeva

Chef
Ik speel altijd lean & mean @rodeon dus zo'n keuze ligt bij mij sowieso voor de hand...
naast dat ik me echt heel erg kan ergeren aan dit soort stommiteiten :cool:
 
InnoGames kan zijn geld beter steken in goede opdrachten dan in een slecht vertaalbureau.
In opdracht 17 wordt als alternatief voor confrontaties, wat altijd al vechten of onderhandelen is, confrontaties gegeven. Er is dus geen alternatief en die opdracht kan niet door iedereen gedaan worden.
 
Wat is er moeilijk aan:
koop 12 KP (gebruik munten of goederen om die 12 KP te kopen)
Verken 1 provincie OF verover 1 provincie (Dit kost je gewoon tijd OF de verkende provincie claim je via handelen/vechten)

Ik ben tot nu toe op de beta server nog geen opdracht tegen gekomen die te moeilijk was om te doen.
En ik maak mijn eigen vertalingen van de opdrachten dus weet ik elke opdracht die we hier krijgen al.
Verder ga ik @Yulia niet onder haar veren schieten en gun ik haar de eer om die lijst hier te plaatsen.
 
naast dat ik me echt heel erg kan ergeren aan dit soort stommiteiten
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen... en het verhaal wordt trouwens nog veel dwazer, want de 'verteller' die soms tussen de opdrachten verschijnt, spreekt wel consequent over een wasbeer... bijv. als hij zich afvraagt of een wasbeer broccoli lust :D
 
Dit event is duidelijk niet voor iedereen bedoeld
Die opmerking is juist... maar de rest van je aanmerkingen niet. Opdracht 17 heb je blijkbaar niet goed gelezen.. en voor wat betreft opdracht 37: ook jij speelt inmiddels Elvenar lang genoeg om te weten dat elk event dergelijke opdrachten vraagt en dat het dus verstandig is om daar enigszins op voorbereid te zijn... bijv. door wat verkenbare en/of oplosbare provincies achter de hand te houden.
 
Bovenaan