• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Een poort naar het verleden

Begrijp ik het goed en is dit event maar in 1 wereld een Buiten Stapelpost te koop? Zou toch fijn zijn als dat vooraf bekend gemaakt zou zijn, daar zijn al eerder vragen/klachten over geweest en sindsdien is hij altijd in beide wereld beschikbaar geweest... ben verder een tikje verbaasd dat de prijs omhoog is gegaan. Zijn die dingen ook schaars geworden?
Dat idee had ik dus ook wat de prijs betreft!! niet gekocht dus!
 
Keuzes, keuzes, keuzes.
- Fabrieken, kazernes of werkplaatsen
- Wachten of spreuken en/of instants gebruiken
- Veel provincies vrijspelen en veel ruimte hebben of wachten tot ze makkelijker worden en met minder ruimte genoegen nemen

Ik ben normaal in het eerste weekend door de beschikbare opdrachten heen. Met deze grotere hoeveelheden zal het wel een paar dagen langer duren, maar het is nog alleszins te doen.

Misschien kun je de extra hoeveelheden 'dumpen' via de handelaar. Zijn je buren blij mee.
 
niet gekocht dus!
Het blijkt dat 1 x per jaar (en dat is al sinds 2019) de prijs iets hoger is. Het fijne weet ik er ook niet van, maar het heeft iets met een marketing onderzoek te maken. Dat hij maar in 1 wereld verkrijgbaar was, is een vergissing (die voor dit event niet meer kan worden aangepast), maar er zijn maatregelen getroffen zodat in de toekomst niet meer mag voorkomen! Waarvan akte... :)
 
Als speler die nooit geld uitgeeft aan spelletjes als dit en het dus zonder diamanten moet stellen en dus geduld moet hebben, deel ik de meningen die hier al gegeven zijn: de set neemt veel te veel plaats in en ga ik dan zelfs liever 'verbreken' voor visioendampen dan hem te plaatsen.
Maar los daarvan vind ik het wel fijn dat ze met een nieuw spelletje voor de dag gekomen zijn en dat is wél dikke fun. Iemand in mijn BS maakte de vergelijking met de app '2048' waarbij je ook moet combineren om een zo hoog mogelijk getal te maken. Dat is het concept inderdaad. Dat wat je krijgt voor je munten willekeurig is, is eigenlijk nog best wel plezant en geeft een extra kans-factor en dus spanning aan het spel. Een kans-factor verhoogt het spelplezier, net als je dobbelsteen in een D&D-sessie! De kans-factor maakt het zelfs iets 'verslavender' :) Ik ben wel fan van het concept, ongeacht de bedenkingen bij de prijzen.
Punten voor originaliteit wat mij betreft want ik had het wel een beetje gehad met de zoveelste zeepaardjesrace ... ;)
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
En de set compleet maken (zonder een BSA toverboek of los gebouw) blijkt heel goed mogelijk. Voor grote en voor kleine spelers :p
 
Mogelijk wel als je weet wat je doet, dit event bevalt mij persoonlijk helemaal niet.
Random op random op random bevalt me niet, maar nog belangrijker je keuzes doen er bijna niet meer toe.

Om goed te scoren moet je steeds opdrachten cyclen en cyclen en cylen tot je de juiste hebt. dit betekend dus een zeer expliciete keuze tussen de hoofdprijzen en de dagprijzen. ga je voor een dagprijs dan kan je de hoofdprijs wel vergeten, ga je voor de hoofdprijs dan kan je een keuze voor een dagprijs wel vergeten.

Het kost ook heel veel tijd elk half uur je opdrachten controelen en voornamelijk weggooien wachtend op de op juiste.
Ik zit ruim in goud (waarschijnlijk omdat de rest niet dezelfde keuzes heeft germaakt) maar het is geen leuk goud. veel te veel tijd.

De lage uitkering van opdrachten zorgt er ook voor dat de invloed van de extra's rapen rond je steeds een veel, veel, veel grotere invloed heeft op je score.
 

Aeva

Chef
Ouwe mopperkont :p ;) :)
Ik heb in het hele event misschien 2 keer gerecycled, alleen om te kijken wat er dan gebeurt. Dus het hoeft helemaal niet.
Verder is het natuurlijk zo dat je eerst besluit of je gaat voor die set, dan kies je vooral voor meer gems (3 of 4) en meer kanskaarten (bij voorkeur 20%). Daarna kijk je gewoon wat het gemakkelijkst te scoren is. En je zorgt dat je zo min mogelijk troep op dat spelbord hebt liggen, dus lustig nieuwe poppetjes en hamertjes en dobbels knutselen. Een dagprijs is mooi meegenomen, er zit van alles tussen waar je iets aan hebt.
Ik vind het nog steeds een leuk event. En, in mijn BS tot nu toe slechts een lid gehoord die waarschijnlijk de set niet haalt dus die hoopt op een BSA over een tijdje...
 
Met iets meer dan 3,5 dagen te gaan moet ik nog minimaal 12 punten halen
Ik heb tot nu toe alle opdrachten af en zo goed als alle items rond mijn stad geraapt.
Tevens heb ik een paar keer geluk gehad en een paar bonus kaarten gewonnen.
Maar @CrazyWizard heeft gelijk en ik heb het eerder gezegd.
Dit evenement is zo random dat je gewoon aan het gokken bent met de belangrijkste vraag: krijg je de set wel compleet of niet.
Als iemand alle opdrachten af heeft en alle event items rond de stad raapt, dan moet hij/zij instaat zijn om zonder problemen de 260 punten te halen.
Helaas is dat bij dit event niet mogelijk zonder extreem veel bonus event middelen te winnen via de kaarten.
Hetzij 2000+ aan munten of level 6 items, wat zonder meer weer een random op een random kans is.
 
Met iets meer dan 3,5 dagen te gaan moet ik nog minimaal 12 punten halen
Ik heb tot nu toe alle opdrachten af en zo goed als alle items rond mijn stad geraapt.
Tevens heb ik een paar keer geluk gehad en een paar bonus kaarten gewonnen.
Maar @CrazyWizard heeft gelijk en ik heb het eerder gezegd.
Dit evenement is zo random dat je gewoon aan het gokken bent met de belangrijkste vraag: krijg je de set wel compleet of niet.
Als iemand alle opdrachten af heeft en alle event items rond de stad raapt, dan moet hij/zij instaat zijn om zonder problemen de 260 punten te halen.
Helaas is dat bij dit event niet mogelijk zonder extreem veel bonus event middelen te winnen via de kaarten.
Hetzij 2000+ aan munten of level 6 items, wat zonder meer weer een random op een random kans is.
Welke opdrachten je kiest maakt ook veel uit
Ouwe mopperkont :p ;) :)
Ik heb in het hele event misschien 2 keer gerecycled, alleen om te kijken wat er dan gebeurt. Dus het hoeft helemaal niet.
Verder is het natuurlijk zo dat je eerst besluit of je gaat voor die set, dan kies je vooral voor meer gems (3 of 4) en meer kanskaarten (bij voorkeur 20%). Daarna kijk je gewoon wat het gemakkelijkst te scoren is. En je zorgt dat je zo min mogelijk troep op dat spelbord hebt liggen, dus lustig nieuwe poppetjes en hamertjes en dobbels knutselen. Een dagprijs is mooi meegenomen, er zit van alles tussen waar je iets aan hebt.
Ik vind het nog steeds een leuk event. En, in mijn BS tot nu toe slechts een lid gehoord die waarschijnlijk de set niet haalt dus die hoopt op een BSA over een tijdje...
Omdat het jou makkelijk lukt betekent niet dat iedereen het makkelijk lukt.
Het heeft dus weinig met mopperen te maken. leuk voor je dat het gelukt is met 2x recyclen.

Er zijn 4 randoms:
  • returns wat je uit een kistje krijgt (hebben we normaal ook)
  • Wat je voor een prijsje uit de potten krijgt dit kan tussen de 1(level 1) en 16(level 5) waardepunten bevatten. dit kan een hele grote invloed uitoefenen op de uitslag. een paar extra met een waarde van 16 vs waarde 1 of 2 maakt veel uit.
  • Welke prijzen je pakt. er zijn er een paar die er duidelijk bovenuit steken en je kan cyclen om de beste te pakken.
  • Wat je uit je "return kaarten" krijgt je krijgt niet meer x% kans op X currency maar x% kans op y% munten en de rest items
Nog geen 5% van de spelers heeft de complete prijs, en met 243 zitten we behoorlijk ver van de 280 punten af voor het plaatje en 260 voor de complete set (denk ik, set boeit me niet)
Ik denk niet dat we ooit eerder zo laag hebben gezeten.

Dit komt natuurlijk deels omdat de juiste strategie veel minder duidelijk is en dit de eerste keer is waardoor veel minder spelers het concept snappen.

Daarnaast is het vakantie en dan helpt het steeds cyclen van opdrachten niet.
btw ik heb nu 328 punten deels door geluk en deels door cyclen.

als je kansberekiningen wil loslaten op dit event krijg je hoofdpijn :(
 
Laatst bewerkt:
Naarmate je meer handelingen hebt wordt de kans dat je ergens iets niet goed doet groter, met als gevolg dat je minder ver komt.
Meer random erin maakt het gat tussen "geluk" en "geen geluk" ook groter.

Zelf ga ik de set waarschijnlijk "gemiddeld halen", op de ene wereld wel, en op de andere wereld niet. Vind het jammer dat het zo moet.

Denk dat ik maar eens wat minder aan events ga doen, opdrachten worden steeds ruiger, kost steeds meer tijd en moeite, en veelal krijg je er alleen maar veel troep en halve hoofdprijzen voor terug.
 

Aeva

Chef
Dat zal allemaal best.
Ik heb gewoon de neiging om een spel te spelen omdat het leuk is. Niet omdat ik iets kan 'verdienen' of 'winnen' of 'in de top' eindigen.
Ik hou dus gewoon van spelletjes en ik vind ze bijna allemaal leuk, vooral de mist en deze omdat je ook na moet denken wat je doet.
Een kenmerk van spelletjes is dat je het niet uit kunt rekenen en dat dat ook niet hoeft omdat het om de UITDAGING gaat. Die ga je aan of dat doe je niet.
Het altijd maar afgeven op de spelontwikkelaars en op het spelbedrijf en op het element van kans is zo onderhand 'the same old song'.
Vraag: als je alles niet leuk vindt en van alles vindt dat het anders moet, wat doe je dan nog bij Elvenar? Misschien is een ander spel dan wel leuker. En ik zal niet zeggen, ga mens-erger-je-nieten want dat is pas echt een gokspel :)
 
Ik ben het met @CrazyWizard eens. De geluksfactor is te groot en het kost te veel tijd.
Ik hou niet van gokken en vind dit niet leuk.
Wel de waardering voor de ontwikkelaars voor deze innovatie, maar persoonlijk had ik liever gezien dat de tijd aan iets anders was besteed.
Ik kijk niet uit naar een volgende editie van deze vorm, geef mij de zeepaardjes maar weer terug.
 
Een kenmerk van spelletjes is dat je het niet uit kunt rekenen en dat dat ook niet hoeft omdat het om de UITDAGING gaat.
Wat is de uitdaging aan wel of niet winnen van het doel puur door geluk?

De Inno kreet "gemiddeld haalt iedereen het" betekent in kansrekening 50% kans dat je wint. De kreet klinkt alleen beter.
 
als je kansberekiningen wil loslaten op dit event krijg je hoofdpijn :(
Mwah. Gewoon een hele dikke Excel-sheet ;)

Het duurde voor mij wel even voordat ik door had hoe dit event werkte, ook omdat het in de zomervakantie viel en ik dan minimaal speel. Nu ik 'm door heb, vind ik het een leuk event. Dat er veel random factoren zijn vind ik een voordeel, omdat je dan makkelijker op het gemiddelde eindresultaat uit komt. Als er maar 1 random factor is, is het risico op botte pech veel groter. Nu wordt de pech gespreid.

Al met al voor herhaling vatbaar. Ik ben wel benieuwd of Inno hun theoretische/beta verwachting van het resultaat van de spelers ook terugziet "live".
 

Aeva

Chef
In mijn stad einde hfd 18 heb ik de complete set en zit ik nu nog net in zilver (maar ik denk vanavond niet meer).
In mijn stad einde hfd 8 heb ik de complete set en zit ik lekker in brons (en dat blijft wel zo).
Het kan dus wel zonder diamantaankoop of rare fratsen en het kan zowel in grote als in kleine steden.
 
Tja heb het zelf niet gehaald, mis 1 setgebouw helaas en ook niet echt geluk gehad met de prijzen waar ik voor ging. (Hopelijk valt er in de toekomst nog een kans het laatste gebouwtje te bemachtigen)

Concept van het spel is wel weer anders, dit keer voelt het voor mij als een merge spelletje dat voor elvenar weer nieuw is. Zelf ben ik niet zo van die spelletjes als merge of 3 op een rij. Wel een leuk idee en geeft wel weer een soort van afwisseling in de evenementen.

Zelf vond ik de gekozen thema niet zo heel erg leuk.. komt misschien omdat ik dwergen soort gebouwen niet echt een combi vind met wat lijkt op amuni achtige omgeving.. dwergen vind ik wel weer passen bij bergen en sneeuw ^^.
 
Bovenaan