• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Een poort naar het verleden

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
mainbanner_dwarvenmerge2022.png


Er was eens een oud Dwergenkoninkrijk dat ooit een gelukkige plek was, maar het raakte in wanhoop. Toen de Dwergenkoning zijn stad wilde redden, verscheen er een fee die een ruil aanbood: ze zou zijn favoriete bordspel betoveren, en veilig zijn. Ze zouden echter wel voor altijd samen spelen. Zodra de koning het bord oppakte, werd de hele stad in het spel gezogen en op de plaats van het koninkrijk bleef alleen een groot bos over. De droogte kwam, het continent stierf, de wateren voerden het bord weg en eeuwenlang was het spel verloren in de oceanen van Elvenar, totdat het werd gevonden door een reizende Dwergenhandelaar aan de kusten bij jouw koninkrijk. Aangetrokken door de edelstenen die in de doos zijn gegraveerd, ging de dwerg naar je stad om je dit majestueuze cadeau aan te bieden, in de hoop op een mooie beloning.

Beste mensen en elfen,

We presenteren je een gloednieuw evenement: Een poort naar het verleden!

Van 2 augustus tot en met 23 augustus krijg je de kans om het favoriete bordspel van de oude Dwergenkoning te spelen, dat is opgebouwd rond het samenvoegen van vergelijkbare elementen. De elementen die hiervoor gebruikt worden zijn dobbelstenen, dwergengereedschappen en dwergenfiguurtjes. Door vergelijkbare elementen samen te voegen, krijg je elementen van hogere niveaus terug. Tijdens het spel komen er verschillende Dwergen-personages langs die specifieke items van je vragen. Als het je lukt om aan hun verzoeken te voldoen, zullen ze je belonen met ingame-beloningen en triomfstenen, die je kunt gebruiken voor het winnen van hoofdprijzen en de koninklijke prijspas-baan. Sommige verzoeken geven je ook gelukstrekkingen, die je kunt gebruiken om geweldige speelstukken van hoog niveau of dwergenfiches te winnen.

Wat zijn deze 'dwergenfiches'? Om het spel te spelen, moet je de spelstukken betalen met dwergenfiches. Deze fiches kunnen worden verkregen door evenementopdrachten te vervullen, je stad dagelijks te bezoeken, bepaalde opdrachtmijlpalen te bereiken en door in de buitenwijken van je stad te zoeken. Onder het spelbord zie je drie kopjes waarvoor dwergenfiches nodig zijn. Als je je fiches in een van de bekers stopt, krijg je speelstukken die overeenkomen met wat er op die beker staat. Je hebt ook een kleine kans om meteen een geüpgraded spelstuk te ontvangen.


eventprogression_dwarvenmerge2022.png

Door het evenement te doorlopen en de beloningen te verdienen, kun je de Dwergen Citadel-bouwset samenstellen:

set_buildings_dwarvenmerge2022.png

Dit evenement zal het competitie-systeem bevatten, evenals de koninklijkeprijspas!

De opdrachtenreeks bestaat uit een verhaalgedeelte en aanvullende episodische opdrachten, die beginnen zodra het verhaal is voltooid. Dit betekent dat je de eerste reeks opdrachten meteen kunt voltooien, terwijl voor latere opdrachten dagelijks nieuwe toevoegingen worden uitgebracht, zodat je op elke nieuwe evenementdag 1 extra evenementopdracht kunt blijven spelen. Als je de evenementopdrachten voltooit, ontvang je op bepaalde punten onderweg ook mijlpaalbeloningen.

Als je vragen hebt, vergeet dan niet om onze Wiki-pagina's te bekijken, of bekijk de video waarin alles in detail wordt uitgelegd!


We hopen dat je dit jaar veel plezier zult beleven aan het organiseren van de spelen en kijken natuurlijk uit naar je feedback in ons discussietopic!
Bekijk ook onze wiki pagina met meer informatie.

Veel speelplezier!
Jullie Elvenar Team

Disclaimer: Houd er rekening mee dat er altijd verschillen kunnen zijn in evenementlay-outs, balancering en prijzen tussen Beta en Live versie. Houd er daarnaast rekening mee dat de laatste dag van het evenement meer dan 24 uur beslaat, zodat het evenement niet 's nachts eindigt. Dat betekent dat de dagprijs op 23 augustus de laatste dagprijs is die ook nog een paar uur beschikbaar is in de ochtend van 24 augustus. Er wordt op 24 augustus geen nieuwe evenementopdracht aan de opdrachtenreeks toegevoegd, de laatste opdracht-mijlpaal kan op 23 augustus worden ontgrendeld.
Een nieuw evenement, compleet anders dan eerdere evenementen! We horen graag jullie feedback over het nieuwe evenement.
 
Zoals belooft in een andere topic over dit onderwerp geef ik hier mijn ervaring die ik opgedaan heb tijdens het spelen op de Beta server.

Zoals in de video duidelijk wordt aangegeven Moet je Event Betaalmiddelen (voortaan EB) verzamelen door opdrachten of rond je stad of met de dagelijkse inlog beloning.
Met die beloning koop je uit 3 bekertjes de speel stukken die maar een level 1 tot 5 hebben en daar mee moet je de gevraagde prijzen betalen voor de rode edelstenen.
Je kunt alleen omhoog combineren dus 2x een level 1 beeldje wordt een level 2 beeldje.
Het vervelende op Beta was dat ze de level 6 items uit de bekers hebben gehaald en dat werd toch redelijk vaak gevraagd.
Verder blijkt de kans dat je de luck of the draw kaarten moet delen met 4 andere prijzen en de kans percentage maximaal 20% was.
Het basis gedeelte van het spelletje is aardig bedacht maar het is uiteindelijk een grote gok of dat je ooit de volle set wel haalt.
Reden hier van is dat je een random speel stuk trekt uit de bekers met de laagste level items de hoogste kans.
Je moet dus met die random stukken een random vraag zien te voldoen.
En dan als vervelendste punt is dat redelijk vaak de prijzen dubbel of drie dubbel worden aangeboden.
Ik heb op beta vaak zat mee gemaakt dat ik een 20% kans had op 2 gelukskaarten maar dat ik 3x 20% kans had op 63000 mana plus 20% kans op de dag prijs.

Het enige wat je met dit event kunt doen is nooit getrokken items weg gooien maar wel de dwergen die een combinatie vragen weg te gooien.
Of anders dit event gewoon niet te spelen.

Ik hoop dat de ontwikkelaars nog met een heleboel aanpassingen komen maar dit event is gewoon een vermomde vorm van gokken. En als je een gok verslaving hebt dan zou ik dit event zekers niet spelen.
En ik hoop dat andere Beta spelers mijn verhaal bevestigen.
 
Net als Bor heb ik al van dit evenement mogen proeven op Beta, maar voor mij een positievere draai.

Persoonlijk vond ik het wel een leuk evenement. Het is wel leuk eens een keer een nieuwe opzet hebben.
In het begin is het heel even kort uitvogelen hoe het werkt, maar dat heb je snel genoeg door.
Zelf heb ik er voor gekozen om voornamelijk voor de troepenbadges te gaan en die heb ik er ook veel uit kunnen halen.
Het "gokken" zoals Bor het noemt is niet anders als bij de vorige evenementen, ook hier moet je geluk hebben om hoog te kunnen eindigen als dat je doel is.
Als je een erg actieve speler bent dan is de kans aanwezig dat je de volledige set bij elkaar krijg, maar net als bij de andere evenementen heb je geluk nodig met de extra "evenement betaalmiddelen" (of duurdere spelstukken op het spelbord) om dit te kunnen halen.
 
Ook ik heb dit kunnen spelen op de BETA server. En vooral in het begin heb ik veel fouten gemaakt waardoor ik niet de hele set bij elkaar heb kunnen spelen (maar volgens mij moet je bij alle evenementen veel geluk hebben of diamanten inzetten).
Ik wil hier mijn complimenten uitdelen aan de ontwikkelaars die een compleet nieuw manier van spelen hebben bedacht. :D :D
Al zou je ook kortweg kunnen stellen dat je eerst je eigen kisten in elkaar moet zetten voordat je kunt gaan gokken. :cool:
Ik wens iedereen veel plezier met dit Avontuur met een grote A.
 
ik zie het nu voor het eerst, (op beta niet bekeken) en het lijkt me dat je hier juist minder moet gokken dan anders?
Aangezien je de kistjes kan wisselen voor andere kistjes, kan je toch blijven wisselen tot je diegene hebt wat je het liefst wil. Lijkt me dus net iets controleerbaarder dan andere event.
Ik ben alvast voorstander van het refreshen van een keuze kistje elke 30 min, zou het in andere events ook wel willen :)
 

Aeva

Chef
Ik vind het een geweldig leuk spelletje. Het heeft totaal niets te maken met gokken, je moet gewoon goed kijken wat je doet en in welke volgorde je dat doet. Je hoeft ook niets te pakken als het klaar is voor 1 punt en je met iets anders voor meer punten kunt gaan, schuift gewoon door als je die dan hebt.
 
Ben het met Yogi eens.. de set is niks... en dat is nu fijn... kun je lekker experimenteren met het nieuwe spelletje en loop je niet echt mis als het niet lukt.

Het is me opgevallen dat er echte slechte combies bij zitten en je die moet verwijderen... en de rest is ongeveer gelijkwaardig.
Ik vind het al met al erg leuk gedaan en weer wat anders dan die kistjes en padden... Ja er komt weer genoeg geluk bij kijken..maar hoevaker je de dobbelsteen kunt rollen hoe minder de geluksfactor doet. En het ziet ernaar uit dat je vaak kunt rollen... Dus dit bevalt mij wel!
 
spelletje is juist wel geinig, even logisch nadenken en dan is het best wel leuk te doen

wat ik wel verschrikkelijk vind is dat die set totaal waardeloos is
je hebt er 0,0 aan
eigenlijk is die zelfs zo slecht dat ik weer vraag om de knop om zo'n event uit te kunnen zetten
zonde van alle moeite van de ontwikkelaars; en dus ook voor inno wordt dus geen diamant aan besteed
 
Het heeft totaal niets te maken met gokken
Je bent nog altijd afhankelijk van de geluksfactor, dus er wordt voor je gegokt: wat de bekers voor je op het speelveld zetten en welke opdrachten rechts verschijnen... je mag er alleen nu wel wat langer mee spelen, of - anders gezegd - meer moeite voor doen
wat ik wel verschrikkelijk vind is dat die set totaal waardeloos is
Gezien de ruimte die een complete set inneemt, mee eens..
 
Ik denk dat de meeste set gebouwen sterk afhankelijk zijn van het hoofdstuk waar in je speelt.
Als je net in H12 aan komt en je kunt dit gebouw volledig neer zetten dan geeft het een leuke inkomsten op alle T4 goederen.
Persoonlijk vind ik de carnaval set nog de leukste.
Op H20 gebracht geeft hij een behoorlijke hoeveelheid mana en zaden.
Maar omdat het een set gebouw is neemt het ook meteen erg veel ruimte in beslag.
 
Begrijp ik het goed en is dit event maar in 1 wereld een Buiten Stapelpost te koop? Zou toch fijn zijn als dat vooraf bekend gemaakt zou zijn, daar zijn al eerder vragen/klachten over geweest en sindsdien is hij altijd in beide wereld beschikbaar geweest... ben verder een tikje verbaasd dat de prijs omhoog is gegaan. Zijn die dingen ook schaars geworden?
 
Die pelgrimsset van vorig jaar en die verboden ruïneset van dit jaar daar had je veel meer aan.
Die heb ik gruwelijk misbruikt en alleen de mana gebouwen aan elkaar gekoppeld. Krijg elke dag minimaal 500k mana afhankelijk van hoeveel cultuurbonus ik heb. En dat op een ruimte van 9x6 en dus iets meer ruimte dan deze set waar je niks van kan misbruiken.
 
@AlbertDeWijze toe gegeven, er zijn maar 3 van de 7 set gebouwen nodig maar bij meer gebouwen tegen elkaar krijg je meer items per gebouw.
En juist dan kan hij wat interessanter worden omdat je dan ook zaden uit 1 set gedeelte krijgt.
Ik kijk het liefst met elvenarchitect naar hele set gebouwen op ieder level om te zien wat ze doen.
 
Begrijp ik het goed en is dit event maar in 1 wereld een Buiten Stapelpost te koop? Zou toch fijn zijn als dat vooraf bekend gemaakt zou zijn, daar zijn al eerder vragen/klachten over geweest en sindsdien is hij altijd in beide wereld beschikbaar geweest... ben verder een tikje verbaasd dat de prijs omhoog is gegaan. Zijn die dingen ook schaars geworden?
denk dat dit al altijd zo is....
 
denk dat dit al altijd zo is....
Nee, hij is (laatste 2 jaar?) in allebei mijn werelden te koop geweest. Hij werd woensdag op Winyandor aangeboden en ik heb hem gekocht, in de verwachting dat hij - na inloggen - ook op Arendyll te koop zou zijn. Helaas..
 
Ben net in elementalen gekomen, heb een opdracht "leuke hoeveelheid basis goederen van 54K". Ik maak, met mijn halflingen T1 fabrieken 9012 hout per 3 uur met magische produktie. Ik heb de nieuwe T1 nog niet vrijgespeeld, de sentient nog niet vrijgespeeld.
Kortom, 6 cycli van 3 uur zijn nodig om die hoeveelheid te verkrijgen oftewel 18 uur, ik moet er dan nog een 2e magische produktie op gooien anders red ik het niet eens
.
Is dat nu echt nodig, een opdracht waar je 18 uur mee bezig bent? Dit geldt voor alle goederen opdrachten, schaling klopt van geen meter in mijn situatie.
 
Bovenaan