• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: De Tovenaarsbedevaart

Dat komt toch echt door je eigen keuzes ! :oops: Het was namelijk heel makkelijk om 9 artefacts binnen te halen als je maar de juiste bakens gekozen had. :rolleyes: Heb op 1 account zelfs 11 artefacts kunnen scoren op die manier. :D Geen idee wat ik er verder mee moet doen maar ja, het was dus wel degelijk te doen. :cool:
Geef maar aan mij! hihihi...
 

DeletedUser2578

Guest
Iedere 35~40 minuten verscheen er nieuwe tovernaarskennis.
Ok, is toch handig om te weten hoeveel tijd er tussen zit.
Ga naar https://elvengems.com/sorcerers-pilgrimage/beacons/ en scroll naar laatste tabel, klik op "Socerers’ Knowledge" om de beste bakens te zien die het beste waren om zoveel mogelijk artefacten te halen (18/30/400/45/..). Klik op "Daily Exclusive" om de bakens die zien waarmee je de meeste dagprijzen kon halen (31/83/40/92/..).
Dank voor de tip!
 

DeletedUser4585

Guest
Dit is onjuiste informatie, ze gebruiken veelvouden van 5% voor de dagprjs, en de in-game kansen waren anders.
Niet echt onjuist eerder verouderd, hun data daar is inderdaad van voor de aanpassing. Maar ging er toch meer om dat ze bij ieder groot event dat gebruik maakt van kistjes/bakens zo'n tabel maken dus het is altijd de moeite waard om die tabel te bekijken bij het volgende event.
1597698903628.png
 
Heb er 9 behaald. Die mag je ook wel hebben.
Plaats dat ding toch niet. Levert veel te weinig op. Krijg van mijn vliegende in 3 uur meer dan dat ding geeft over een hele dag.


Daar heb je wel gelijk in! ik heb nu de vliegende geplaatst, bedankt voor de tip!! ;)
 

Deleted User - 124539

Guest
Je moet de goedkoopste in kennisrollen per stap hebben.

Voor de eenvoud, eerst even geen rekening houden met het feit dat je wel eens kennisrollen terugkrijgt (dit moet je meenemen om een eerlijke vergelijking te maken). In deze simpele setup kijk je naar de kosten van een baken, en hoeveel stappen het doet. Vervolgens reken je uit hoeveel kosten je maakt om een afstand van bijv 20 af te leggen.

Als voorbeeld, baken 18 doet 1 stap, dus 20 stappen kost 20*18=360
baken 40 doet 2 stappen, dus 20 stappen kost 20*40/2 = 400
baken 53 doet 2 stappen, dus 20 stappen kost 20*53/2 = 530
en zo voor alle bakens. Het baken met de laagste totaal-prijs voor 20 stappen is dan de goedkoopste.

Het probleem met bovenstaande berekening is dat de kosten van de bakens niet helemaal klopt.
Bijvoorbeeld baken 53, geeft met 10% kans 100 kennisrollen terug. Gemiddeld, als je 10x baken 53 kiest, betaal je 10x53 - 100 = 430 want 10% betekent gemiddel 1op de 10 keer krijg je de kennisrollen als prijs.
Gemiddeld kost je '53' baken dus eigenlijk maar 43 (430/10).

Deze kosten correctie moet je dus toepassen voor alle bakens voor je bovenstaande pad berekening doet, want als je deze gemiddelde kosten gebruikt, verschuiven de kosten.
Baken 53 kost dus gemiddeld 43, en doet nog steeds 2 stappen, dus voor 20 stappen kost het 20*43/2 = 430.

Dit is nu wel onder de aanname dat je echt de gemiddelde kosten hebt, wat niet helemaal het geval is (daarvoor wandelen we te weinig paden). De random heeft hier dus nog een flinke vinger in de pap. Het kan in werkelijkheid boven of onder de 430 uitkomen, maar nooit boven de 530 (want die had als pessimistische aanname dat je nooit kennisrollen terugkreeg).

Inno verandert de kosten en kansen constant, dus je moet dit elke keer uitrekenen voor een event.

Gems deed dit altijd, maar de laatste keer waren hun getallen fout, in ieder geval voor de dagprijzen, dus die kun je ook niet meer vertrouwen.
Al je berekeningen kloppen, maar je kunt het véél sneller en eenvoudiger doen. Je kan eenvoudig:
Basis kost-(procent×teruggegeven aantal)=gemiddelde kost
gebruiken.
Met jouw voorbeeld:
53-(0,10×100)=43
Zelfde uitkomst en een pak eenvoudiger.
 

Deleted User - 124539

Guest
Heb er 9 behaald. Die mag je ook wel hebben.
Plaats dat ding toch niet. Levert veel te weinig op. Krijg van mijn vliegende in 3 uur meer dan dat ding geeft over een hele dag.
Alles helpt, en "dat ding" beïnvloedt je toren (en binnenkort misschien toernooi) niet.
 

DeletedUser2578

Guest
Alles helpt, en "dat ding" beïnvloedt je toren (en binnenkort misschien toernooi) niet.
Ik heb het ook geplaatst en ook alle marktkraampjes (7) van het event ervoor. Eens kijken of het in de praktijk werkelijk de moeite waard is. Ik probeer het gewoon een tijdje uit. Als het niks is kan het altijd weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al die dingen doen wat ze beloven, maar ze eten allemaal van je meest schaarse goed, namelijk lege vakjes.
Met de grote stroom events ga je nooit genoeg ruimte hebben voor alles. Vroeg of laat moet je dus keuzes gaan maken wat in de vuilnisbak terechtkomt.

Ik maak die keuze (en Yogi blijkbaar ook) voor ik iets plaats in de stad, maar uiteraard is dat slechts 1 van de vele manieren om daar mee om te gaan.
 

Deleted User - 124539

Guest
Al die dingen doen wat ze beloven, maar ze eten allemaal van je meest schaarse goed, namelijk lege vakjes.
Met de grote stroom events ga je nooit genoeg ruimte hebben voor alles. Vroeg of laat moet je dus keuzes gaan maken wat in de vuilnisbak terechtkomt.

Ik maak die keuze (en Yogi blijkbaar ook) voor ik iets plaats in de stad, maar uiteraard is dat slechts 1 van de vele manieren om daar mee om te gaan.
Ik maak die keuzes ook, en dit heb ik het waardig bevonden om te plaatsen. Als later blijkt dat ik het niet meer nodig heb, die plaats anders moet besteden, kan ik het terug verwijderen, maar momenteel is het goed genoeg.
 

DeletedUser2578

Guest
Al die dingen doen wat ze beloven, maar ze eten allemaal van je meest schaarse goed, namelijk lege vakjes. Met de grote stroom events ga je nooit genoeg ruimte hebben voor alles.
Dat is waar, maar ja ik heb er ook iets voor gedaan dus even van de niewe gebouwen genieten. Ook de grondstoffen die het geeft is altijd wel bruikbaar voor bijv. de Toren, upgrades en voor de komende events. Als ze op een bepaalde moment in de stad te veel ruimte gaan innemen of er komen betere gebouwen dan kunnen ze na een tijd weer weg :)
 
Bovenaan